СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму від 06 жовтня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету А.Л. ПАЛАТНИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, народні депутати займіть свої місця. Члени комітету, присутні, заспокойтесь. Я розумію, що сьогодні останній тиждень.

Микола Миколайович, будь ласка, займіть своє місце. Аксана Анатоліївна, ми їй прогул поставили вже, вона декілька комітетів не була. В письмовій формі, будь ласка, на голову комітету пояснення під протокол. Ну, я розумію.

Шановні колеги, шановні присутні, розпочинаємо засідання комітету. Список запрошених на засідання комітету. Жданов Ігор Олексійович, міністр молоді та спорту України. Олександрович, перепрошую. Господи, я на вас подивився… Ви бачите, як ми.

Ви бачите, Ігор Олександрович, ми вас зразу, ви йшли вже,  а нам дали вже сигнал, що ви тут.

 

ЖДАНОВ І.О.  Я трохи запізнився, тому що заходив до вас в кабінет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В кабінет до мене заходили. Ігор Олександрович, ми після комітету запрошуємо.

Митрофанський Сергій Володимирович, заступник міністра молоді і спорту України. Кулеба Микола Миколайович, уповноважений Президента України  з прав дитини. Філіпішна Аксана Анатоліївна, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, начальник управління з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності. Щось у вас міняється постійно посада.

 С Минфина человек пришел.   Да,  сейчас посмотрим, кто пришел с Минфина.

Далі. Ремень Олена Миколаївна, керівник секретаріату уповноваженого Президента України з прав дитини. Уманець Ніна Дмитрівна, член експертної ради з питань фізичної культури і спорту при комітеті. Ні, є. Ніна Дмитрівна не у відпустці, да. Вона не відпочиває в такий складний час, да.

Вовк Володимир Семенович, заступник директора Департаменту захисту прав дітей та усиновлення Міністерства соціальної політики України, Приємська Яніна Вікторівна, головний інспектор управління молодіжної превенції ДГБ Міністерства внутрішніх справ України. Семка Анастасія, спостерігач моніторингу ……… Де Анастасія? Є Анастасія, нема? Ви тут, да. Як ви будете спостерігати, як ви так далеко сидите.

Шановні, і від Міністерства фінансів Бондаренко Андрій Володимирович, Міністерство фінансів, начальник відділу. Добре. Дякую.

Шановні колеги, розпочинаємо наше засідання і пропонується розпочати наше засідання з презентації Міністерства молоді та спорту України дорожньої карти реформ молодіжної сфери.

Слово надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігорю Олександровичу. Будь ласка, Ігор Олександрович.

 

ЖДАНОВ І.О. Артур Леонідович, дякую за надане слово. У нас традиційним є те, що ми своїми наробками, які вже пройшли певні громадські обговорення, але ще не набули остаточної сили, ми ділимося з комітетом. Тому що вважаємо, що тут зосереджені найкращі інтелектуальні кадри країни, тому вони нам можуть підказати те, що ми упустили у своїх пропозиціях.

Сергій Володимирович Метрофанський, як профільний заступник міністра, зробить цю презентацію більш професійно. Я скажу, що ще у нас буде найближчим часом поданий законопроект про внесення змін до статті 6 Закону України "Про фізичну культуру і спорт". Він вже затверджений Кабінетом Міністрів цей проект закону, це те, що я вам доповідав стосовно зміни у функції міністерства. Там є не властиві функції, ми їх позбавляємося і правильно робимо.

Також найближчим часом ми проголосуємо проект Закону про спортивну зброю. Це те, що вимагає федерація, для них це дуже важливо, щоб вони працювали нормально. І там питання децентралізації.

У мене прохання до вас, Артур Леонідович, ми уже неодноразово на цю  тему говорили, і до всіх членів комітету. Нада нам проявити всім разом певні лобістські свої можливості, да, якості, тому що ставити наші  закони на п'ятницю після обіду або навіть п'ятницю після засідання… після питань до уряду і, на жаль, …чи суб'єктивних причин, коли немає депутатів, ну немає сенсу голосувати: щоб не пройшло, а потім знову  вносити. Ну це не серйозно, я вважаю.

Ми пару раз з Артуром Леонідовичем просто знімали, коли там… тому що… Да, в минулу п'ятницю, тому що не було  там голосів явно, ну який сенс ставити це. Але треба нам і з Гройсманом говорити разом. Давайте разом, Артур Леонідович, підемо до Володимира Борисовича, поговорим з ним, щоб ну якийсь час поставили, коли є народні депутати. На жаль, реальність такова, що ну не завжди у нас народні депутати ходять на засідання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Взагалі останній час нема взагалі…

 

ЖДАНОВ І.О.  Ну я так розумію,  що до 25 числа взагалі нічого не буде.  Да? Ви проголосували сьогодні календарний план, вже не буде там засідань  до 25 числа. Так?

 

______________.  Хотіли провести парламентські слухання…

 

ЖДАНОВ І.О. Та краще вже давайте відбудемо ці вибори місцеві. Тому що це  хронічна хвороба українського політика – загострення перед виборами. То краще вже провести ці вибори, а потім уже приймати такі державницькі рішення. От на мій погляд. Абсолютно такі…

Ну це у мене  така коротка інформація для вас. І  пропоную, Сергію Володимировичу передати слово. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка,  Сергій Володимирович.

 

МИТРОФАНСЬКИЙ С.В. …про реформування молодіжної політики.

Я намагатимуся зробити коротку презентацію, не використовуючи ніяких зайвих слів.

Перше. Відверто кажучи, що даючи відповідь на питання, чи була у нас

така  повноцінна молодіжна політика, я як представник у тому числі і громадськості, можу сказати, що, напевне, її не було. Тому говорити про реформування, я думаю, що це дещо м'яко. Я думаю, що потрібно говорити про формування молодіжної політики в  нашій державі. Тому що, відверто кажучи, не було   конкретної мети у молодіжної політики, не було завдань і не було інструментів реалізації цієї мети. Ми зараз, обговоривши цю сферу повністю  із громадськістю, з представниками молодіжних громадських організацій, з організаційним пакетом реформ, з центром підтримки реформ при Кабінеті Міністрів і зробили зазначену дорожню карту реформ.

І так, друзі, яку ми поставили перед собою мету. Мета проста, зрозуміла. Мета молодіжної, реформації молодіжної політики нашої країни це розбудова громадянського суспільства за активної участі молоді і саме головне ми ставимо показник на рівні 25 відсотків молоді у громадських організаціях, об'єднаннях, рухах і так далі. Що таке 25 відсотків? Де розуміння. Останнє державне, дійсно повноцінне, опитування щодо стану молоді в Україні відбувалося в 2009 році і за результатами того опитування не більше 3 відсотків молодих людей були залучені так чи інакше до громадських організацій, до громадських рухів і тому подібне. Я розумію, що ситуація після нашого майдану змінилася, але ми опираємся тільки на державні дослідження які відбулися в 9-му році. Тому, маємо зараз 3 відсотка залучення молоді до громадських організацій, до не урядових громадських об'єднань. Якщо дивитися на країни Європейського Союзу, інші розвинені країни, мова іде про 17-25 відсотків. Ми ставимо перед собою задачу максимум, тому що я вважаю, що у нас надзвичайно великий в цьому плані потенціал, маємо опиратися на громадські організації і громадські рухи, неформальні об'єднання. І в тому числі реформа направлена на те, щоб створити умови для розвитку зазначених громадських організацій і об'єднань.

Яке ми поставили перед собою завдання. Перше, це мобільність молоді. Знову ж таки страшні факти, у нас із 10 молодих людей, тільки 3 хоть колись були за кордоном, 7 ніколи не виїжджали, із 10 молодих людей більшість не виїжджала за межі своєї області. Дуже важко говорити про якісь цінності європейські, українські, якщо людина ніколи не виїжджала за межі області і мала мінімальне можливе спілкування. Тому одне із завдань реформування це створити умови для нормальної мобільності молоді як в межах нашої країни так і по за межами країни. 

Розвиток національних і місцевих ініціатив молоді. Молодіжна політика робиться не тільки в Києві і не стільки в Києві, молодіжна політика опирається на регіональні ініціативи. Зараз, на жаль, у нас великий розрив інформаційний між тим, що відбувається в Києві, в центрах і тим, що відбувається в областях, в регіонах. А там є негірші лідери, там є негірші проекти, там є непогані регіональні громадські організації які поки що, на жаль, не імплементовані в національну молодіжну політику. Для цього потрібно також створити умови, щоб налагодити ці контакти і з рештою, щоб у нас була цінна молодіжна політика.

Створення нових інструментів громадянської освіти. Мова іде про перш за все неформальну освіту яка в Україні поки що до сих пір не визнана. Запровадження європейських  норм та стандартів молодіжної політики, мова йде і про молодіжний… і про мережу молодіжних центрів і про інші інструменти, які успішно працюють в Європі, поки що, на жаль, в Україні вони не знайшли свого відображення.

Головні інструменти реалізації нашої реформи: перше – ми говоримо про програму національно-політичного реформування розуміючи наскільки актуальною і важливою є ця тема у нас зараз в країні. І не мені вам розповідати, що якби вона дійсно з  1991 року була впроваджена в життя, я думаю, що у нас би було менше проблем на сході, і точно у нас не було б проблем в Криму. Тим не менше, ми маємо відокремити в сторону роботи із громадськими організаціями, які займаються національно-патріотичним вихованням, в тому числі і заходи, які вони реалізовують, тому ми говоримо про написання повноцінної програми національно-патріотичного виховання. У нас в міністерстві створений окремо відділ, я знаю, що в інших міністерствах поки що такої практики немає, ми в цьому плані пішли наперед і створили окремо відділ національно-патріотичного виховання, який зараз разом з громадськістю і розробив уже, безпосередньо,  концепцію програм. Я думаю, що вам також вам вона буде презентована.

Коротко: це національно-патріотичне виховання через громадянську освіту, тобто через ті можливості, які у нас зараз є та… молоді, розвиток ігрової військово-патріотичної системи "Джурай", я думаю ви про цю всі гру знаєте, ми як міністерство також в цьому році перші підтримали і будемо підтримувати.

Другий інструмент. Це новий реформаторський закон про молодь. У нас зараз немає жодного закону, який регламентує роботу, все, що стосується  молоді в Україні. Це має бути молодіжна конституція, якщо так можна сказати. Тому що у нас за роки незалежності, нашарувалось ряд нормативних актів від підзаконних до законів, які так чи інше впливають на молодь в Україні. Про що має на яке відображення знайти в цьому законі?

Перше. Гасла європейське, і ми з ним повністю погоджуємося "Жодного рішення для молоді без молоді". В тій самій Литві  функціонує і діє мережа повноцінних  дорадчих органів з представництва молодіжних громадських організацій, органів … самоврядування і так далі, у нас в Україні поки цього немає, ми хочемо це закріпити на законодавчому рівні. Щоб було зрозуміло, яким чином молодь має можливість впливати на рішення прийняті в державі.

Друге. Різні нові інструменти підтримки тих самих громадських організацій. Наприклад, соціально значущих громадських організацій, така практика є в Сполучених Штатах, така практика  є в тих самих Прибалтійських країнах, така практика є в Польщі. У нас поки що такого немає, на рівні закони ми хочемо це також затвердити для того, щоб створити основні фонди для розвитку громадського сектору в Україні.

І, з рештою, молодіжні центри як центри громадської освіти – це мережа молодіжних центрів. І законопроект, який ви уже безпосередньо, пройшов комітетські слухання, позитивно, поки що він застряг на рівні прийняття рішення Верховною Радою, я сподіваюсь, що таке рішення буде прийняте, тому що для молодіжної політики надзвичайно важливо, ще раз, це створення основних фондів, які ніколи не були у нас для того, щоб молодіжні громадські організації мали можливість проводити свої заходи, мали можливість отримати відповідну консультацію через ці молодіжні центри, мережу молодіжних центрів, яка має працювати в Україні.

Наступний інструмент це концепція програми "Молодь України" 1620 серед іншого, тому що там є ряд прерогатив серед іншого. Мова йде про якісну освіту, гідну роботу і здорову молодь, використовуючи нові методи, розповідаю детальніше про що саме мова йде. І так, якісна освіта. Закон про визнання не формальної освіти в Україні. На жаль, поки що у нас не формальна освіта в Україні є поза законодавчими межами, всі круглі столи, семінари і інше, що використовує молодь зараз активно, включаючи ті чи інші фонди, громадські організації, вони абсолютно не вписуються в законодавчу базу нашої держави. І коли ми говоримо про якесь фінансування або державну підтримку таких ініціатив, перше, що ми чуємо від наших колег, що ми не можемо пропустити вам ті чи інші статті витрат, оскільки в Україні такої освіти, як не формальної освіти, просто немає. Хоча з ким із колегами не зустрічаємось з різних країн, великий акцент робиться саме на позашкільну, поза загальноосвітню систему освіти, яка функціонує дії в інших країнах, це ми маємо звісно зробити.

Програма "Молодіжний працівник", надзвичайно, колеги, важлива річ. Справа в тім, що у нас зараз більше 4 тисяч працівників так чи інакше працює з молоддю. Це можуть бути різні люди за фахом, психологи, юристи, з інженерною освітою, але ніколи мова не йде про набуття якихось нових фахових рис для людей, які працюють з молоддю. Знову ж таки, за європейською практикою в деяких країнах навіть є окрема спеціалізація, молодіжний працівник. Ми поки що на цьому не наполягаємо, але, бодай, мінімальні навички, мінімальні курси, люди, які працюють з молоддю, мають прийти. І ми зараз успішно з Міністерством молоді та спорту і з ПРО ООН в Україні, молодіжної програми ООН в Україні,  реалізовуємо цей проект, програму. У ряді областей вже зараз успішно проходять ці курси, семінари і люди отримують державні сертифікати завершення відповідного курсу по молодіжним працівникам, надзвичайно важливо.

Друзі, йдемо далі. Наступний інструмент, здорова молодь, здорова нація, мова йде не про олімпійські види спорту, зрозуміло, а масовий спорт, це здоров'я для молодих людей. Що тут нового цікавого? Платформа ………, також спільно з ООН України проаналізовано повністю всі спортивні об'єкти в Україні, які є, нанесені на інтерактивну мапу, і молода людина може спокійно дізнатися, в якому б куточку країни вона не була б, "клікнувши" на відповідну область району, вона може дізнатися від спортивного майданчика до басейна, до будь-якого іншого спортивного об'єкта, який є, для того, щоб полегшити їй, принаймні, доступ до тієї інфраструктури, яка зараз в нас є.

Підтримка неформальних спортивних молодіжних рухів надзвичайно, мені здається, активне, адже у нас є великі рухи як "брейк-денс", "паркур", і інші, які є активними, і ми навіть не знаємо зараз по статистиці, скільки молодих людей долучені до цих рухів. А вони є масовими, це однозначно, наприклад, День молоді ми зараз відзначили, виключно поклавшись на зусилля і ініціативу оцих неформальних об'єднань. І хто бачив, яка  велика участь молодих людей взяла в цих ініціатива, ну, просто повний Хрещатик. Такі рухи також потрібно підтримувати.

Мережа літніх наметових  таборів. Я окремо на цьому зупинюсь. Це також мова йде про основні фонди, які надзвичайно важливо в Україні створювати.

Літні табори. Бог подарував нам надзвичайно цікаве географічне розташування, у нас тепла пора року починається, власне кажучи, з кінця березня і закінчується, як уже зараз бачимо, початком жовтня, а то і серединою жовтня. Надзвичайно зараз активно молодіжні громадські організації використовують форму роботи з молоддю як літній наметовий табір. Для цього нічого не потрібно, ніяка велика інфраструктура. Місце, розбили намети, наповнення різне – від національно-патріотичного виховання до спортивного виховання, здоров'я нації і так далі.

Але якщо  говорити про європейські країни, Канаду, наприклад, не європейську країну, а в тому числі, досвід Канади, Сполучених Штатів, у них діє на території країн ціла мережа місць для проведення молодіжних таборів.

Як зараз відбувається? Зараз  представник громадської організації посилає своїх представників в Запорізьку-Донецьку область, на це витрачається день-два-три, вони шукають, де можна провести табір, до кого належить земля, чи можна під'їхати автобусом і так далі. Зусилля, кошти і тому подібне. Ми пропонуємо створити цілу мережу і нанести на карту …………, про яку ми щойно говорили з вами, нанести  мережу місць для проведення таких самих таборів з мінімальною інфраструктурою: доїзд автобусом, прісна вода, вибачте, гігієна, туалет, душ, власне кажучи, світло – все, цього достатньо для того, щоб молоді люди могли проводити повноцінні свої табори. Мова не йде про піонерські табори, п'ятиповерхові будинки у лісах, мова йде про спрощену систему, яка дає можливість проводити час з молоддю.

Інструмент наступний для реалізації – міжнародна молодіжна співпраця. На жаль, у нас із 100 відсотків, я переконаний, на 10, а то і на 5 ми  використовуємо цей надзвичайно важливий інструмент. Тому що, наприклад, така програма як "Еразмус плюс" в Україні, який має освітні програми, ви знаєте. Але, в тому числі там є молодіжна програма, вона практично не представлена нашій  державі, маючи надзвичайно серйозний бюджет. Наприклад, в офісі "Еразмус плюс" в Україні немає жодного працівника, який відповідає за молодіжну програму. І навіть представники молодіжної громадської організації не можуть отримати елементарно інформацію про те, як це працює. Ми зараз провели перемовини в Брюсселі і домовилися все ж таки, що буде розширений цей офіс. Я сподіваюся, що там з'являться спеціалісти, які будуть працювати більш активно з молоддю.   Звісно, мова іде про те, що ми маємо створити умови для того, щоб різні молодіжні програми з'являлися в Україні. Тому що, якщо ми говоримо про бюджет Міністерства молоді та спорту в 12 там і 1 мільйон гривнів, то деякі молодіжні програми в Україні представлені зараз, їхні бюджети  вичислюються в мільйон євро, мільйони доларів. Ми розуміємо, що надзвичайно серйозний ресурс. Ми маємо їх залучати зараз до України.

Потім, що стосується обміну молоді, надзвичайно важливе – це підписання договорів про обмін молоддю з різними країнами. Ми зараз підписали уже договір із Польщею. Ми зараз підписали договір із Литвою. І я сподіваюсь, що найближчим часом, ми зараз про це ведемо перемовини, і не буду забігати наперед, ми підпишемо договори з іншими країнами.

В чому суть договору. Наступне, створюється спільна координаційна рада, яка фінансується з обох сторін. З боку України і з боку тої країни, яка готова фінансувати проекти молодіжних громадських організацій спрямованих на обмін молоддю. Уявіть собі, щойно ми зустрічалися з представниками Польщі, мова іде про те, що вони готові зараз виділити на цей проект  20 мільйонів гривнів, на проект обміну з молоддю з Польщею. Проект, бюджет всього нашого міністерства по молодіжним питанням 12 мільйонів. Люди готові зараз 20 вкласти на те, щоб фінансувати громадські ініціативи.

З Литвою такий самий договір підписаний. Я сподіваюся, що підпишемо з іншими. Ідемо далі.

Надзвичайно важливий і останній інструмент, який я хотів би сьогодні презентувати, але далеко не останній, який будемо використовувати. Це ефективне використання наявних коштів і наявних інструментів, які у нас є. Коротко. У нас є їх декілька. Перший, це ми проводимо конкурс проектів програм молодіжних серед всеукраїнських молодіжних громадських організацій. На жаль, ми констатуємо, що надзвичайно неякісні проекти. Надзвичайно неякісні проекти і уявіть собі, навіть в цьому   році у нас є прецеденти, коли громадські організації вигравши бюджетні кошти, повертають їх назад в казну не зумівши реалізувати той   проект, на який  вони зазначались. Про що це говорить. Говорить про те, що, на жаль, у нас в Україні зараз зареєстровано більше трьохста всеукраїнських молодіжних громадських організацій. Не побоюся сказати, що з них, дійсно,  які можуть назвати всеукраїнськими, які мають представництво двох третин областей, є не більше десяти громадських організацій. Все інше – це просто печатки, які лежать у карманах однієї людини або декількох людей. Але тим не менше, закон обмежує участь… не закон, а відповідна постанова, обмежує участь інших регіональних ініціатив. Що ми пропонуємо тут? Ми пропонуємо  зняти обмеження участі всеукраїнських молодіжних громадських організацій, залишити просто молодіжні громадські організації, незалежно від того, чи вона регіонального рівня чи всеукраїнського. А статус всеукраїнського залишити тільки на самому проекті – це вам і обмін молоддю.

Адже, наприклад, якщо Одеська регіональна організація подасть якісний проект з центру місця  Одеси залучивши туди представників з інших областей, на це варто виділяти кошти, для того, щоб молодь мала можливість дійсно відвідати різні регіони. Це основне, що ми плануємо змінювати в зазначеній сфері.

Інше, надзвичайно важко працювати з бюджетними коштами, ви це всі чудової знаєте. В новому законопроекті ми передбачаємо і будемо говорити про створення, незважаючи на те, що у нас в країні зараз заборонено створення фондів, але ми шукаємо можливості, мова йде про створення  все ж таки інструменту при якому буде легше працювати з бюджетними коштами і головне можна залучати інші кошти.

Адже, якщо подивитись на Грузію, Литву, Польщу, у них діють фонди підтримки молодіжної політики. І там частина фінансування з боку держави 30-50 відсотків. Інші кошти – це кошти меценатів, це кошти Європейського Союзу і інші кошти. У нас навіть немає поки що інструменту для того, щоб залучати цих самих коштів інвесторів – це має відкрити нам такий шлях.

Далі: гранти Президента, що це зараз є? Зараз це йде мова про 75 проектів поданих фізичною особою, молодою людиною по різним статтям: наукова, спортивна, інша будь-яка сфера. Як правило, як правило – надзвичайно низька якість проектів, для прикладу, щоб ви  зрозуміли, відповідно до постанови, ми можемо підтримати 75 проектів. В цьому році, в 2015 році подалося 60, підтрималося комісією 13 – це про якість проектів. За всю історію існування відповідних грантів, немає жодного гранту, який би потім вийшов потім на загальнонаціональний рівень і був продовжений за інші кошти. Мова йде про повну деградацію даної фінансової підтримки молодіжних ініціатив. Про що ми тут говоримо? Ми говоримо, провести експеримент і вперше в Україні підтримати не проект, а вперше в Україні підтримати інституційну діяльність громадської організації.

Адже нікого ніколи не цікавило за рахунок чого живе громадська організація? За рахунок чого вона знімає офіс, залучає працівників? За рахунок чого голова організації має об'їздити Україну, щоб створити, власне кажучи, мережу і так далі. І тому громадські організації стають грантоїдами, тому що вони дивляться на що готові давати меценати, такими і є. Власне кажучи, на жаль, така практика також є. Ми говоримо про проведення конкурсу в Україні всеукраїнських молодіжних громадських організацій. І переможці, мова йде про три переможця, які будуть мати можливість фінансуватися з державного бюджету протягом найближчих трьох років рівними частинами. Звісно, є інструменти, які передбачені і призупинення фінансування, і повернення коштів, і інші запобіжними. Це абсолютно окремий проект, який також нами опрацьований щодо реформування грантів Президента України. Це буде вперше, я сподіваюсь, що ми будемо підтримані і це буде у нас введено.

І останній інструмент, мова йде про премії Кабінету Міністрів. Що таке зараз премія Кабінету Міністрів для молоді, друзі? Це ехо радянського союзу, вибачте за те, що я зараз сказав, але це так. Тому що у нас є ряд напрямків, не напрямків, а за що даються премії Кабінету Міністрів України. Наприклад, за трудові досягнення, там виробив чоловік більше подшибників за зміну ніж треба, за спортивні досягнення, за наукові досягнення, за різні досягнення, але немає жодного, де мова йде про дійсно активну громадянську позицію за залучення молодих людей до громадського життя і так далі. На жаль, цього немає. Що ми тут пропонуємо? Ми пропонуємо підтримати якраз регіональну ініціативу в даному випадку. Хто зараз має право подавати цих кандидатів? Тільки управління молоді та спорту і тільки міністерства. Ми знімаємо ці обмеження, ми говоримо про наступне.

Перше. Претендентами мають бути тільки молоді люди, які зреалізували проект на рівні областей, включаючи райони, ми опустилися нижче.

Друге. Хто має право подавати проект? Перше, це громадська організація. Друге, засоби масової інформації і, третє, управління. Таким чином ми обмежили, не обмежили, а зняли це обмеження конфлікту інтересів і так далі.

А тепер про суму. Зараз мова йде про 3 тисячу 400 гривень, мінус податок, 2.800 премія. Ми говоримо про 20 премій в розмірі 50 тисяч гривень. Прошу звернути вашу увагу, що ми ніде не виходимо за рамки існуючого фінансування, ми все реалізуємо в рамках цього фінансування. Таким чином молода людина, отримавши дійсно премію 50 тисяч, вибачте, в Умані, в Ізмаїлі, в Первомайську або в іншому місті, дійсно відчує державну підтримку, дасть своєю ініціативністю приклад своїм колегам, з якими він працює, і я переконаний, що половина з цієї суми він далі реалізує у сферах молодіжної політики.

Друзі, що ми не боїмося? Ми не боїмося говорити про індикатори, а саме про конкретні цифри, які ми бачимо на виході 2020 року.

Звертаю вашу увагу: 100 регіональних молодіжних центрів, які мають з'явитися в нашій країні, 50 наметових полів для проведення літніх наметових таборів, 4 тисячі навчених кваліфікованих молодіжних працівників, які працюють з молоддю, 10 тисяч волонтерів, залучених до діяльності Національної волонтерської служби. На жаль, я дещо опустив цей момент про  Національну волонтерську службу. В цьому напрямку ми зараз також працюємо із представниками європейської волонтерської служби для того, щоб в Україні створити відповідні умови для обміну волонтерами між Україною,  Європою, і зараз ми спільно з волонтерами будемо подавати заявку в штаб-квартиру ООН  волонтерів щодо створення національної волонтерської служби в Україні. Це спільно з волонтерами ми прихильники того, що політика все-таки не робиться в кабінетах, політика робиться разом із зацікавленою громадськістю. Тому ми вже провели круглий стіл з  волонтерами спільно із представниками волонтерів ООН, із міністерством, де напрацьовано спільну заявку в Нью-Йорк.

50 тисяч молодих людей, які пройшли профорієнтаційний тест. Вибачте, повернусь іще трішечки назад, упустив надзвичайно важливий момент щодо працевлаштування, і більше вашої уваги забирати  не буду.

Спільно з ООН проаналізували працевлаштування молоді в Україні і проаналізували практики кращих європейських країн. Де ми знайшли саме слабке місце? Це саме слабке місце у профорієнтації. Яким чином зараз молоді люди після 11-го класу обирають, куди їм іти? Або сказали батьки, або сам проснувся і рішив, що хоче стати юристом, або тому, що там найдешевше, або тому, що там працює кум-сват-брат.

Власне кажучи, на жаль, більшість молодих людей якимось чином саме так вибирають тим, ким хоче бути в життя. Як результат, із десяти тільки сім молодих людей працює… тільки сім молодих людей, точніше, з десяти тільки троє молодих людей працює за фахом, більшість за фахом не працює, таким чином, втративши  5 років власного навчання.

І тут ми спільно з ПРО ООН взяли найкращі європейські досвіди, і відповідно до практики італійської ми робимо профорієнтаційний портал. Що це таке?  Це величезний тест, який безкоштовно в Україні зможе пройти кожен випускник. Тест є великим, результати тесту є професійними. Але за результатами тесту можна зрозуміти, принаймні, ти більше здібний в гуманітарній сфері, в точній сфері, в іншій і так далі.

Також планується перекваліфікація працівників, які працюють в Центрах зайнятості, в тому числі, в молодіжних Центрах зайнятості, щоб вони могли безкоштовно розтлумачити і надати консультацію за результатами отриманого тесту. В Європі це коштує 45 доларів євро, у нас в Україні це буде до 2017 року принаймні безкоштовно при допомозі програми молоді про ООН в Україні.

І, друзі, останнє. Щорічне соціологічне дослідження стану молоді, як я вам зазначив, останнє проходило у 2009 році, зараз ми домовилися із Фондом "Відродження" і на осінь ми будемо з вами мати результати першого великого соціологічного дослідження щодо стану молоді в Україні. Друзі, на разі дякую. Далі у нас іде, що зроблено має сказати, все, про що я вам зараз сказав, у нас воно відображено у нашій діяльності. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Володимировичу, за таку змістовну презентацію дорожньої карти реформ молодіжної сфери.

Я думаю, що ми всі розуміємо, що це потрібно робити і мені дуже приємно, що сфера фізичної культури і спорту так змістовно підійшла до цього питання. Тому що багато сьогодні міністерств говорять про реформи, Кабмін каже багато про реформа. Але ж, на жаль, сьогодні більше декларацій ніж конкретних дій. Дякую.

Микола Романович, ви щось хотіли?

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Шановні колеги, шановний Ігор Олександровичу, я бачу, проведено дуже такий великий об'єм роботи. І знаю, ще навесні ми зустрічалися і в цьому приміщенні ми також проговорювали спільно з представниками і молодіжних структур, і інших зацікавлених організацій і міжнародних в тому числі у розробці цієї дорожньої карти. Робота велася не один місяць, я знаю, тому що ми в цьому брали участь, я мав можливість також спілкуватися під час виробництв цієї програми з деякими учасниками.

В мене виникли тут деякі питання, які неможливо було використати під час такої короткої, але насиченої доповіді, але все-таки вони стоять. Перше, тут кілька блоків, є законодавчі, є внутрішньо міністерські питання і питання, які поза межами одного і другого. Перше це стосовно, якщо ми говоримо про освіту, це питання напевно все-таки системи освітніх структур, тому що питання про визначення формальної освіти, це стоїть питання включення її в систему законодавства України для того, якщо вони це здобувають, як це відображається, і що воно дає людині здобутий сертифікат …про здобуття освіти. Це проблема номер один, тому що навіть ще весною про це говорили. Це проблема не тільки здобути, що ось є там сертифікат і так дальше, що воно дає для того самого студента, який там здобув якесь навчання і так далі.

Друге питання… І, відповідно, що з цим пов'язано. Це дуже серйозний об’єм, і в контексті того, що зараз розробляються нові освітні законопроекти, закони, тому, я кажу, це питання дуже актуальне, але саме з освітніми структурами і комітетом по освіті.

Друге питання, тут є все-таки, який не стосується  безпосередньо  законодавства, але, швидше, ваших структур і суміжних міністерств. Існуючий центр, який займається наданням послуг для дітей і молоді. Це є центри … (Шум у залі) Ні, я  до служби  ще не дійшов. Це є ті, що надають позашкільну освіту, це є центри, де діти здобувають, і саме узгодження оцих самих цих структур у цьому контексті, ну, поки що, можливо, ну, просто за браком часу, можливо, тому воно і не  висвітлено, але це є питання дуже актуальне, тому що ми говорили, що по Україні є сотні таких структур, і що з ними робити, їхня ефективність це також… це є ті, що стосуються і Міністерства культури, і Міністерства освіти. А їх є сотня таких структур в кожному районі.

Наступне – це питання центру соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді. Також тут  не відображено, але оскільки є молодіжні центри, проблема зараз, чому законопроект не приймається. Мінфін не дає добро, так скажемо просто, тому що йде кілька аспектів – це, можливо, велике фінансування. Якщо ми говоримо  про те, як ви собі це бачити, це є великі затрати. І друге, чи немає конкуренції між існуючими структурами, зокрема, тими… в певних моментах, і іншими  цими центрами, які займаються чи естетичним вихованням чи якимось іншим. Тобто чи немає  накладок, тому що вони працюють суміжно. Це також одна з тих проблем, чому зараз законопроект… комітет, не приймається, і є певні застереження.

Третій аспект, ще по фінансах ми говоримо. Я думаю, ті цифри, які тут заклали, на 2016 рік, я думаю, що, зважаючи на девальвацію, яка зараз є, це не суттєві цифри, я думаю, треба піднімати вище. Не вище піднімати, а дадуть те, що потрібно. Думаю, що в тому комітет буде однозначно допомагати, і представники різних фракцій, які є в комітеті, вони будуть по своїх фракціях лобіювати ці питання в хорошому розумінні, щоб міністерство отримало додаткові кошти.

І я думаю, що це такі основні можливо зауваження, попри те, що дуже суттєва ґрунтовна робота проведена, я хочу від свого імені подякувати за такий об'ємний шмат роботи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

МИТРОФАНСЬКИЙ С.В. Якщо є можливість, прокоментувати два слова буквально чи не забирати час краще?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже коротко, якщо можна, ще народні депутати хотіли висказатися. Будь ласка.

 

МИТРОФАНСЬКИЙ С.В. Дуже коротко, абсолютно. Абсолютно з вами погоджуюся, просто за браком часу, ви правильно сказали, я не міг повністю об'ємно це все відкрити. Воно в презентації навіть є і в тому законі дуже чітко відображено, яким чином ми на базі існуючих центрів, які працюють з молоддю, можемо створити цю структуру. Єдине, що потрібно, маємо стандартизувати  якимось її чином, щоб не було, що в одній області є одне розуміння, в іншої інше і ми в результаті бачимо, що одні виховують одних молодих людей, вибачте, а інші абсолютно на інших цінностях інших. Тому є певна стандартизація і в якісній освіті, ви бачите, там національний знак якості для молодіжних центрів. Є положення про молодіжні центри, над якими ми зараз працюємо, і там буде це все прописано абсолютно.

 

_______________. В повному розумінні.

 

МИТРОФАНСЬКИЙ С.В. Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Володимирович.

Будь ласка, Олег Миколайович.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Я хотів би виказати свою підтримку діяльності міністерства по реформуванню молодіжної сфери. Дійсно дуже динамічно і професійно, і з величезним ентузіазмом це все робиться. І з великим задоволенням постійно дуже легко працюється мені з моїм колегою по виконавчій гілці владі Миколою Кляховичем, начальником відділу національно-патріотичного виховання. Дякую міністру за підтримку і розуміння дійсно важливості цієї сфери. З заступником міністра теж ми працюємо і навіть майбутній такий величезний закон важливий про молодь. Так теж так-от достатньо, ну, дуже  робоча атмосфера, і депутати, і експерти реанімаційного пакету реформ, і представники міністерства. Я вважаю, що повинно все у нас вийти, тому що все для того є, все в предпосилці для цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Миколайович.

 Да, будь ласка, Денис Олегович.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О.  Я, наверное, озвучу общие проблемы, которые сейчас  волнуют  молодежь. Первоеэто, как мы уже говорили, рабочее место и жилье. Что касается рабочего места, то мне интересно, ведутся ли переговоры с работодателями об этом, и какие стимулы разработаны для работодателей, чтобы они привлекали молодежь к себе. Второй момент, ведется ли какая-то работа и какие-то программы, что касается молодежного строительства. Вот и, третий момент, палатки  - это здорово, но хотелось бы иметь программу, что касается восстановления  спортивной инфраструктуры. Опять-таки это тоже для молодежи. Есть ли в этом направлении какие-то программы и предложения?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Спасибо, Денис Олегович.

Шановні колеги, хочу ще раз міністерству подякувати за таку змістовну програму. І хочу нагадати нам всім, що 28 жовтня о 14.00 відбудеться засідання круглого столу на тему: "Державна молодіжна політика в Україні. Світовий і національний досвід". Я хочу запросити вас, Ігорю Олександровичу, і всіх народних депутатів 28 жовтня о 14.00.

 

_______________. Артур Леонідович, пару ремарочок.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пожалуйста, ..………..

 

_______________. Значить, дуже прошу вас також залучати офіс уповноваженого до цієї роботи, оскільки ми ж розуміємо, що з 14 років до 18 це все ж таки діти. І нам також важливо знати взагалі як саме будуть враховані інтереси дітей в цьому.

І друга річ, я бачу тут закон про визначення неформальної освіти. Чи знаєте ви, що… Визнання, да. Ну, тут закон про визначення неформальної освіти написаний, да. Значить, чи знаєте ви, що в Законі про освіту, в цих змінах до Закону про освіту  хочуть запровадити неформальну освіту замість позашкільної освіти. І це вже викликало досить… Як складова, да. Це викликало досить негативний резонанс сьогодні в суспільстві, в тому числі від працівників позашкільної освіти. І до нас надходять численні звернення стосовно цього. Тому я пропоную узгодити це з Міністерством все ж таки освіти, можливо, із тим  комітетом, стосовно тих планів, які мають сьогодні освітяни стосовно неформальної освіти.

 

_______________. Ну, вчора Національна рада з питань реформ розглядали якраз реформу якості освіти. І всі погодились, що визнання неформальної освіти – це один із топ пріоритетів, в тому числі і закону. Я, чесно говорячи, не знаю, чи це заміняє позашкільну освіту. На скільки я знаю, ні. Це пропонується як додаток. І наскільки мені відомо, Закон про визнання неформальної освіти він пройшов уже відповідний  шлях у Верховній Раді тут, так? Він ще не проголосований в цілому. Але пройшов уже перше читання точно, так? Якщо хтось мене поправить, да. І наскільки мені відомо, комітет по освіті його в принципі підтримує. Моє спілкування з Лілією Гриневич цього не заперечує.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, там є, да, я одну ремарочку там… Да, у Верховній Раді він був у першому читанні прийнятий. Але ж там є багато суперечень. Я не знаю, як він буде проголосований в цілому у другому читанні. Але ж, ну, це треба дивитися.

 

_______________. …до другого читання. Тому що в травні чи в червні місяці, Полянський тут був, і ми на цю тему говорили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що, якщо ми хотіли, щоб це був якісний продукт, то треба…

 

_______________. Ні , я просто кажу, що є певні нарікання стосовно цього. І громадські організації звертаються, і представники саме позашкільної освіти. Тому що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Може сама назва…

 

_______________. Ну, можливо.

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, да, Романова.

 

РОМАНОВА А.А.  По-перше, я хотіла б подякувати міністерству за таку прозорість. Тому що, ну, ми зараз бачимо діяльність різних міністерств. І в ході "дорожньої карти" ось я до цього була в реанімаційному пакеті реформ, і там презентували якраз цей новий Закон про молодь.  Мені сподобалось, що йде обговорення і з громадськістю, і з засобами масової інформації. Тобто люди не бояться критики, і не те, що щось роблять, а взагалі, роблять   фундаментальну працю щодо становлення цієї молодіжної політики, якої,  до того, не  існувало. Звичайно, будуть якісь там маленькі речі, які  зразу всіх не задовольнять. 

Але я бачу основну проблему не в цих  маленьких речах, а взагалі в тому, щоб ці законопроекти попали в зал для голосування. Тобто ми зараз "ділимо шкуру   невбитого ведмедя", обговорюючи якісь дрібні деталі, які потім, згодом, можна відшліфувати. Але зараз, основне – це те, що на загальнодержавному рівні на молодь, на спорт, на туризм,  всі закривають очі. Все фінансується   по залишковому принципу. І на дітей, до речі,  теж закриють очі. Вибачте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

 

РОМАНОВА А.А. Все фінансується за залишковим принципом. А  у нас перспектива, якщо закон  стосується чергового траншу МВФ, що він  буде  внесений в залу для голосування. А всі інші закони, які стосуються кардинально, ну в цілому, розвитку нашого суспільства і інвестицій в розвиток, в точки    економічного зростання, в робочі місця і взагалі, в молодь, в спорт, в дітей. Бо якщо ми зараз не будемо примати ці закони, то нема буде  кому на цих робочих місцях  згодом  працювати. Тому, тут основна проблема нас усіх як і представників виконавчої влади, і законодавчої влади, як представників влади на місцях, як  засобів масової інформації, зробити певний   суспільний резонанс,  певний тиск, певний розголос того, що вже є дорожня карта реформ у галузі фізичної культури і спорту, дорожня карта реформ молодіжної політики.      Я думаю, що щодо   дітей є вже певні напрацювання і реформи,  і також, щодо реформування туристичної сфери  - ось на цьому, нам треба максимально наголошувати, а деталі, ми вже точно відшліфуємо.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Анна  Анатоліївна.

Шановні колеги, пропонується розглянути проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми, номер законопроекту 2254. Хочу нагадати, що це друге читання. Автор Геращенко, Гопко, Гриневич та інші.

Шановні колеги, я хочу вам нагадати, що 15 вересня цей законопроект рекомендували Верховній Раді прийняти його в другому читанні за основу та в цілому. Водночас, Головне юридичне управління у своєму висновку висловило до законопроекту низку зауважень, які були розглянути на засіданні робочої групи, і ми їх доопрацювали. Тому слово надається першому заступнику голови комітету Величковичу Миколі Романовичу, голова підкомітету.

(Вимкнено мікрофон)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Романович.

 Хочу… пропонується..

 

______________. Можна? Вибачте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.

 

______________.  Я  хочу ще раз подякувати робочій групі, усім причетним до цього законопроекту за вашу участь, за вашу таку небайдужу участь. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу визначатися.

Пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути цей законопроект з пропозиціями робочої групи у другому читанні та прийняти його в  цілому з пропозиціями робочої групи,  які були озвучені.

Прошу голосувати. Хто - "за", проти, утримався? Одноголосно. Дякую.

Микола Романович, вам треба…. (Шум у залі)

 

______________.  Артур Леонідович!

 

 ______________.  Да, хочу трошки додати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.  Добре.

 

______________.  Микола Романович, поки ви не пішли, я хочу особисто вам  подякувать  і подякувати взагалі всьому комітету, вам, Артуре Леонідовичу. За те, що, дійсно, пророблена дуже велика робота. Я думаю, ви вже стали фахівцем з дитячих питань, коли працювали з цим законом. Тому якщо… якщо дасть Бог, і я  вас дуже прошу, тому що це така ж проблема, як от Ігор Олександрович казав,  стосовно винесення в друге читання, я дуже прошу, його треба виносити, там діти в зоні конфліктів, там  патронат, там все необхідне сьогодні, внутрішнє переміщення. Нам все треба зробити, щоб винести.  А якщо винесемо і  приймемо,  то ми з Оксаною Анатоліївною будемо  вам тесати пам'ятник такий, знаєте, всім разом, да, для того, щоб… Тому що це, дійсно, справді така річ, ну яка… ну я навіть не знаю, як охарактеризувати її, що це зробить для наших дітей. Що якщо діти будуть опинятися в сім'ях, а не в притулках, то от заради цього потрібно все зробити, щоб якомога скоріше цей закон був прийнятий.

Тому, Оксана Анатоліївна, спасибі. Дякую, також, Юрій Анатолійович. Знаю, що боролися дуже серйозно. Да. Ну і представникам Мінсоцполітики. А я не бачив пані Кияницю тут. Да. Також, дякую дуже.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Миколо Миколайович.

І я впевнений… Да. Зараз є проблема… Зараз є, дійсно, проблема. Проблема більш не винесення такого, даного законопроекту в зал Верховної Ради. Ми його обов'язково поставимо в порядок денний, обов'язково ми доб'ємося, тому що це не тільки законопроект, який зразу пройшов. Да. У нас є багато законопроектів, які проходять. Вони легкі, вони зрозумілі і так далі.

Цей законопроект… Ну багато людей працювало над ним. Він не був з першого разу таким продуктом, який повинен, який він буде сьогодні вже з цими пропозиція робочої групи.

Тому я впевнений,  що цей законопроект буде проголосований в залі Верховної Ради.

Але ж ми бачимо, на жаль, що сьогодні мало голосів, і я впевнений, що це буде після виборів, і ми все зробимо. Як голова комітету я впевнений, що всі члени комітету, ми зайдемо до Володимира Борисовича і не вийдемо поки він не буде стояти в порядку денному, в тому прохідному бар'єрі, як уже це прийнято казати. Да? Коли є достатня кількість народних депутатів у залі. Це ганьба, що їх нема у залі, тому що вони обиралися не для того, щоб вони ходили і займались популізмом, а працювали от напевно, в залі Верховної Ради, і працювали, і давали сьогодні Україні ті законопроекти, які наша держава і наші діти в даному випадку потребують. Дякую.

Шановні… Да. Будь ласка, Аксана Анатоліївна.

 

ФІЛІПІШИНА А.А.  Якщо, ну дозволите? Не тільки тому що, ну не можна якби промовчати, але я хотіла б… Ну звичайно, що і моє, дякую, і наше, дякую, всім і Миколі Романовичу. Бо дійсно, людина просто на льоту хапала всі наші зауваження, пропозиції. Робоча група, яка дуже складна була з точки зору її складу і опозиція, і представники влади, і Міністерство фінансів, тому ми зуміли знайти такі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую. Міністерство фінансів це опозиція?

 

ФІЛІПІШИНА А.А. Ні, я маю на увазі помічників депутатів і депутатів від опозиції, які входили до складу робочої групи. Ні, тобто багато пропозицій було народного депутата Павленка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я маю на увазі, що в нас всі депутати, вони конструктивні, вони всі працюють для дітей, для спорту, для молоді…

 

ФІЛІПІШИНА А.А.  Але, тим не менше, ми знайшли формулювання, які влаштували всі сторони і зуміли це зробити. Але, тим не менше, я хочу, щоб ми всі пам'ятали, що є ризик, і по цьому законопроекту давно не було таких революційних законопроектів по дитячій політиці. Здебільшого, вони є формальними, поміняти слова, коми і таке інше, це якісний законопроект. Але є ризик, просто ми маємо пам'ятати, запроваджується експеримент на три роки і закон про бюджет в двомісячний термін "Прикінцевими положеннями" дається завдання уряду внести зміни до Бюджетного кодексу. Закон про бюджет вчора, да, Голова Верховної Ради звернувся до всіх з пропозицією не під ялинку прийняти закон про бюджет, а трішечки раніше. Є ризик, що на 2016 рік не будуть передбачені кошти на субвенцію по цьому закону і ми втратимо рік експерименту. У нас є джентельментські угоди з Мінфіном, але це тільки джентельментське слово Міністерства фінансів, заодно і перевіримо наскільки уряд має політичну волю щось змінювати в дитячій політиці. Тому просто прошу вас пам'ятати про ці ризики і всі разом об'єднувати зусилля на те, щоб цей законопроект далі рухався. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Аксана  Анатоліївна, ми вам обіцяємо. Я думаю, що я зараз вискажу думку всього комітету, що ми зробимо на зустріч цьому законопроекту. Я розумію, що прийняття в залі Верховної Ради цього  законопроекту, це не означає того, що його положення виконуються. Тому ми будемо робити все, щоб вони виконувалися, я думаю, що це всі депутати нашого комітету підтримують. Як ми це робили з дитячо-юнацькими спортивними школами у минулому році чи на початку цього року. Дякую.

Шановні колеги, пропонується розглянути пропозиції щодо присудження премії Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму та місцевого самоврядування у 2015 році. Члени комітету попередньо могли ознайомитися з поданими кандидатурами, опрацювати з цими кандидатурами.

Тому, шановні члени комітету, давайте разом визначимо 10 претендентів на премію Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму місцевого самоврядування у 2015 році. Я буду по рейтингу зачитувати. Це перше. Кращенко Юрій Петрович, 1985 року народження, заступник декана прикордонного факультету з наукової роботи Полтавського національно-педагогічного університету імені Короленка, Полтавська обласна рада. Да, Микола Миколайович. Дякую вам за роботу.

Друге. Гаршкова Вікторія Юріївна, 1980 року народження, голова правління МГО "Майбутнє починається з освіти" та МГО "Молодь та діти за самоврядування!", Закарпатська область. Всеукраїнська молодіжна громадська організація "Зелена молодь України". Далі. Білецька Мар'яна Ярославівна. У всіх є таблиці? Є, да. Давайте по прізвищам. Білецька Мар'яна Ярославівна, 1986 року народження. Лемішевська Олександра Сергіївна, 1995 року народження. Іванова Анжела Володимирівна, 1993 року народження. Павлушенко Сергій Петрович, 1986 року народження. Восьмий Колесніченко Роман Миколайович, 1983 року народження. Дев'ятий номер, Майоров Даніїл Андрійович, 1986 рік народження. І 10-й, Михайлов Андрій Михайлович, 1987 рік народження.

Шановні колеги, якщо немає зауважень чи пропозицій, ми всі вивчали цю таблицю, ми всі голосували. Немає. Да?

Тому пропонується затвердити пропозиції від обласних міських рад та всеукраїнських молодіжних громадських організацій щодо присудження премії Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму та місцевого самоврядування у 2015 році.

Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.

Це перше.

Друге. Доручити членам комітету внести відповідний проект Постанови на розгляд Верховної Ради України та рекомендувати Верховній Раді України прийняти його за основу та в цілому.

І третє, відповідачем цього питання відзначити голову комітету Палатного Артура Леонідовича.

Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Все. Міністр підтримує. Дякую.

І пропонується розглянути останнє. Да? Питання. Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо фінансування сфери фізичної культури і спорту), (реєстраційний номер законопроекту 2223 з літерою а), поданий народними депутатами України Палатним, Силантьєвим.

Слово надається співавтору законопроекту… автору законопроекту Силантьєву Денису Олеговичу. Будь ласка.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Речь идет о изменениях в Налоговый кодекс Украины, где говориться о том, что в бюджеты, в областные бюджеты внесли изменения и уточнения по поводу финансирования, и объектов, и мероприятий за счет областного бюджета.

То есть если раньше говорилось о том, что…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …министерство.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. А? (Шум у залі)

 Если раньше говорилось о том, что мероприятия связанные с развитием физической культуры и спорта должны финансироваться, но не было перечня, что это за мероприятия, не было перечня, что это за спортивный объекты, которые должны финансировать? Поэтому возникали большие вопросы у проверяющих служб, а почему именно такие спортивные комплексы или объекты, почему именно такие спортивные мероприятия? Поэтому в нашем предложении, в нашем изменении к Налоговому кодексу мы, вернее к Бюджетному, да, мы предлагаем конкретно уже обозначить и те заходы и те объекты, которые должны были финансироваться за счет областных бюджетов.

Эта идея возникла, предложение, точнее возникло на экспертной раде, во время проведения в подкомитете, поэтому подкомитет полностью поддерживает эту инициативу и предлагает депутатам также его поддержать.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка, міністр молоді і спорту Жданов Ігор Олександрович.

 

ЖДАНОВ І.О. Дякую за цей законопроект, тому що куди не їдеш ставлять одне і теж питання. Якщо пам'ятаєте хто був на розширеній колегії в Черкасах, в Каневі. Там же питали як … ми не маємо права з обласного бюджету посилати на державні змагання. От якраз ці зміни до Бюджетного кодексу прямо дозволяють це робити. І, до речі, фінансування спортивних споруд, так що я вдячний, якщо б ці зміни до Бюджетного кодексу були прийняті, вони вкрай важливі для нас.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Анна Анатоліївна.

 

РОМАНОВА А.А.  У мене таке невелике уточнення, а що стосується бюджетів, наприклад, міських? Чи може, наприклад, міська рада фінансувати…

 

_______________. Це інший порядок, це органи місцевого самоврядування, які можуть на своїй сесії приймати рішення щодо фінансування комунальної власності, яка належить  тій чи іншій громаді. Так, це... тут інший порядок, наприклад, я вам на пальцях поясню, йде всеукраїнський чемпіонат, у міністерства грошей немає, щоб забезпечити, щоб всі області приїхали, спортсмени. Ми просимо обласні бюджети, щоб вони профінансували своїх спортсменів, щоб вони поїхали на чемпіонат України, а вони нам кажу, а Бюджетний кодекс нам цього не дозволяє. У нас і гроші, в принципі є, і ми би з радістю профінансували своїх спортсменів, але не можемо, ви нам якійсь, скажемо, напівлегітимні речі придумували, щоб ці спортсмени були. Але все рівно, правильно Артур Леонідович говорив, що приходила  перевіряюча, КРУ, чи зараз у нас державна фінансова інспекція, а ви не правильно витратили гроші.

 

РОМАНОВА А.А. Ось, наприклад, якщо це не комунальне підприємство, а державне, наприклад, як у Чернігові стадіон, це державне підприємство. Чи можна…

 

_______________. Це тільки я фінансую з державного бюджету. Але ми можемо домовлятися на умовах про державно-приватне партнерство приватними інвесторами.

 

РОМАНОВА А.А. А чи може, ось, наприклад, зараз така ситуація, що в багатьох містах, в тому самому Чернігові профіцит бюджету, профіцит на рівні Чернігова 77 мільйонів гривень. У нас той самий стадіон, там є що робити, тому я цей приклад і привожу. І чи можливо з міського бюджету, де є профіцит, до фінансувати? Але, це можливо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можливо?

 

РОМАНОВА А.А.  Державне підприємство можливо, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це можливо, але це ж повинно бути рішення сесії.

 

РОМАНОВА А.А. Сесії це так. Але, чи можна з міського бюджету фінансувати не комунальний заклад, а державне підприємство стадіон, ось це я питаю? Звичайно, що треба.

 

_______________. Тому що це державна…

 

РОМАНОВА А.А. Я чому це питаю? Якщо ми вже даємо зміни, то зразу треба, якщо у нас така ситуація, що ми довго-довго добиваємось, що всі закони з галузі спорту, молоді, туризму, дітей потрапляють у залу, то тоді давайте зразу закладемо можливість для міст, у яких зараз профіцит бюджетів, я вам кажу про Чернігів. Тому що знаєте що придумав міський голова? Він цей профіцит придумав роздати по 500 гривень просто не імущим перед виборами. А такі заклади, як державне підприємство стадіон, де треба реконструювати бігові доріжки і в нас багато чого з галузі спорту треба зробити, але це не комунальна муніципальна власність, це державна власність. То давайте, якщо ми вже вносимо зміни,  то ми не лише обласним бюджетам це дозволимо, якщо є колізія якась…

 

_______________. Це треба проконсультуватися. Колись це була комунальна власність, передана у державну власність.

 

РОМАНОВА А.А.  Я  знаю всю ці історію!

 

______________.  Це така хитра історія. Навпаки, можливо через Фонд регіонального розвитку ми фінансуємо реконструкцію комунального стадіону в місті Хмельницькому "Поділля". Там вимога така, що частина повинна з міського  бюджету, а частина – з державного. І, до речі, я хотів би поінформувати всіх членів комітету. У мене ідея, щоб ми окрему програму розвитку спортивної інфраструктури зробили Фонду регіонального розвитку. І я мав з Зубком уже розмову. А "ідея фікс" у мене дуже проста – щоб у кожному місті  був… обласному центрі, це перший крок… Ні, нормальний обласний стадіон. Ну я умовно його називаю обласний. Ну той центральний в місті Вінниці це "Локомотив", всі це знають. Там "Поділля" в Хмельницькому. В Житомирі ми були, страшна історія. Ну в Чернігові, до речі, ще не самий гірший варіант. І ми, до речі, там робимо легкоатлетичне покриття за рахунок Державного бюджету, щоб ви знали. (Шум у залі)

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Ніна Дмитрівна, буквально кілька хвилин.

 

УМАНЕЦЬ Н.Д  Шановний Артур Леонідович, Ігор Олександрович! Шановні народні депутати! Я хочу ще, скажем, зазначити, що тут  цим законом відбувається легалізація  цих закладів, які фінансуються за рахунок коштів обласного бюджету і на сьогоднішній день. Але коли… Сидить мій колега, він знав, коли він приходив і доказував, що йому потрібен бюджет, зразу……., що як ми кажем, …….. КРУ бере Бюджетний кодекс і каже: вибачте, вас тут немає. Тому ми от просимо, дійсно, оце багато…

 

РОМАНОВА А.А. …через кому додати, на всяк випадок. Як ми по  дорогах недавно закон прийняли, що можливе фінансування доріг державного значення за рахунок місцевих бюджетів.

І тут ми надали можливість навіть із міської ради, селищної,  сільської фінансувати, якщо є така можливість, якщо є  профіцит. То можливо через……  (Шум у залі)

 

 ______________.  …Анна Анатоліївна, треба нашим спеціалістам…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ганна Анатоліївна, я пропоную слідуюче. Ми цей законопроект…

 

УМАНЕЦЬ Н.Д.   В цій  редакції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В цій редакції внесемо…  В цій редакції внесемо в зал Верховної Ради і внесемо пропозицію добачити… можливо в залі Верховної Ради, можливо до  другого читання і внесемо ці пропозиції. Для цього нам треба попрацювати з фахівцями, щоб ми виглядали. Тому що зараз ми не знайдемо відповідь.

 

_______________.  (Не чути)

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. Це 91 стаття.

 

_______________.  Це просто інша стаття Бюджетного кодексу. Зараз йде мова про 90-у, і прохання підтримати 90 статтю. Вона, дійсно, дуже потрібна на місцевому рівні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ганна Анатоліївна, ми не головні. Це ж обов'язково цей законопроект буде розглядатися у бюджетному комітеті у Павелка. Тому зараз ми… Да, зрозуміло, так? А ми тоді внесемо цей пункт.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз ми не дамо відповідь. А ми перед другим читанням розширимо…

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. …міська влада заключила договір. Я вибачаюсь. Що туди ходить населення міста, воно там займається руховою активністю. То в принципі через сесію можна це пропустити, на перший погляд, згідно з реформою. Але треба вивчити. 91 стаття, місцевий бюджет.

 

РОМАНОВА А.А. А може зараз така ганебна ситуація в деяких громадах, так, на містах, що профіцит в бюджеті вперше виник за багато-багато років, і вони не знають, куди, перелякались, куди ті гроші дівати.

 

_______________.  А вони оптимізують ДЮСША і кричать, що у них грошей немає.

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. І немає грошей, чекають, що знову дадуть їм субвенцію.

 

РОМАНОВА А.А. А насправді роками лежать інфраструктурні проекти: стадіони, облаштування спортивних майданчиків. Як ми були, я думаю, що ви знаєте, як у Польщі усі зробили ось ці "орлики". Так? У кожному там дворі. Це ж можна зробити?

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. Можна зробити. Але перелякані від великих грошей.

 

_______________.  Треба підтримувати те, що є, і далі працювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що ми так і зробимо. Тому що, Анна Анатоліївна, я думаю, що ми до того часу, які він дійде до комітету Павелка, ми внесемо це. Дякую.

Шановні колеги, пропонується, перше, рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект у першому читанні та прийняти його за основу. Друге. Висновок комітету надіслати до Комітету з питань бюджету.

Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримались? Одноголосно. Дякую.

Дякую всім за плідну працю. Дякую, Ігорю Олександровичу.

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку