СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму

від 21 квітня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету А.Л.ПАЛАТНИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Шановні присутні! Пропоную розпочати наше засідання. Кворум у нас є.

Список запрошених на засідання нашого комітету 21 квітня 2015 року.

Народний депутат України Рабинович  Вадим Зіновєвич. Дякую.

Міністр молоді і спорту України Жданов Ігор Олександрович.

Заступник Міністра молоді і спорту України, керівник апарату Даневич Микола Володимирович – це новий заступник. Прошу членів комітету познайомитися потім вже, більш детальніше. Теж досвідчена людина. Я думаю, що пан міністр скаже вже більше. Да.

Кікіна Сергій Омелянович – директор департаменту ринку праці та зайнятості Міністерства соціальної політики України.

Кольчик Олена Миколаївна – заступник директора департаменту оздоровлення та санаторно-курортного лікування Міністерства соціальної політики України.

Рязанова Надія Григорівна – заступник директора департаменту Державного соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України.

Підлужна Ніна Вадимівна – заступник директора департаменту стратегічного планування Міністерства соціальної політики України.

Кукса Тетяна Анатоліївна. Доброго дня. Начальник сектору по роботі з багатодітними сім'ями Міністерства соціальної політики України.

Монако Дмитро Володимирович – радник Міністра молоді і спорту України.

Філіпишина Оксана Анатоліївна – представник Уповноваженого, начальник управління з питань дотримання прав дитини недискримінації та гендерної рівності секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Будь ласка, Денис. Денис Олегович Силантьєв, наш народний депутат.

Оксана Анатоліївна, до речі, ця людина жодного разу не ігнорує нашого комітету, засідання нашого комітету на протязі вже більше, ніж 3 роки. І, до речі, наш комітет ні разу такого не було, щоб не збирався, да, за 3 роки Оксана Анатоліївна, скажіть? Щось гарне скажіть, да. Не тільки ж критикувати. Дякую, Оксана Анатоліївна, за підтримку. І нарешті Діденко Сергій Олексійович директор департаменту фінансів, охорони здоров'я та соціальних програм Міністерства соціальної…, фінансів, перепрошую, то у мене недописано. Написано міністерства, а якого… Міністерства фінансів.

Добре, шановні колеги,  у нас є дуже добра традиція, що на засідання нашого комітету завітав наш шановний міністр молоді і спорту України – Жданов Ігор Олександрович. Ну, я хотів відразу надати йому слово. Я думаю, що буде…

 

ЖДАНОВ І.О. Шановні колеги, просто в силу наших традицій, я хотів би проінформувати там членів комітету про певні зміни, які відбулися  у нас.

По-перше, щодо заступників міністра, у нас звільнилися два заступника міністра. Підгрушна Олена Миколаївна вирішила, що однієї золотої медалі для неї олімпійської мало і вирішила, що вона здатна ще повернутися до великого спорту і бути і далі працювати над тим, щоб завойовувати золото для себе, для біатлону і для України. І я, чесно говорячи, не зважаючи на те, що вона дуже плотно опікувалася не олімпійськими видами спорту і віддавалась, так, у гарному сенсі цього слова, роботі, навпаки за неї зрадів. Тому у мене, напевно, буде знайома не олімпійська чемпіонка, а багаторазова олімпійська чемпіонка, як і у всіх нас. Побажаємо їй таки дійсно успіху на цій нелегкій спортивній стезі.

Стосовно Євгена Володимировича Баженкова, який  очолював, був заступником міністра, і очолював апарат міністерства, Євген, який представляє в тому числі і фізкультурно-спортивне товариство "Спартак", яке відмічає 80-річчя і запрошує нас, да, всіх на це святкування, він пішов, можна сказати, на самостійну роботу, на підвищення, думаю. Він спільним рішенням профспілок, роботодавців і представників держави призначений виконавчим директором новоствореного фонду, який буде створюватися, фонду соціального страхування, який об'єднує, це і з нещасних випадків, безробіття. Буде єдиний фонд, от. Йому там попереду дуже складна дорога, тому що треба цей фонд, по-перше, створити, об'єднати і так далі… Да.

І заступником міністра, керівника апарату призначений Микола Володимирович Даневич, людина в наших кругах досить відома. Колишній голова Голосіївської районної в Києві державної адміністрації. Багатий досвід апаратної роботи. Ну і людина знає…

Микола Величкович пройшов з нами Майдан. Тому він, враховуючи всі,.. людина, яка знає спорт, був запрошений на цю відповідальну посаду. За внутрішнім розподілом посад тепер пан Даневич буде відповідати за взаємодію з комітетом Верховної Ради. Тому можете йому мастити голову по повній.

Друга тема,.. з якою я прийшов до вас, я презентував вам реформу зі спорту. І вже готовий перший законопроект. Самий був перший, який ми подавали про те, що всі, хто спортсмени, знають: зараз у нас міністерство затверджує право спортивних змагань. Цим законопроектом ми відмовляємося, і буде затверджувати Національна федерація або всеукраїнські федерації за видами спорту, які визнані в Україні.

В мене прохання, він у вас уже 21 поступив. Це коли у нас, сьогодні. Для ознайомлення написано, так. От, по карточці. Напевне ще, да, десь там не дійшов. От прийшов з дуже великим проханням, щоб ми не затримували, провели його через комітет, через всі необхідні… Артур Леонідович, там поговоріть, якщо потрібно, і з Володимиром Борисовичем і на Погоджувальній раді, щоб не затримували. Бо вони спорт так люблять, що засунуть його кудись там, от… Да.

 

_______________. (Не чути)

 

ЖДАНОВ І.О.  Да, я вдячний. Якщо є до мене якісь питання, які ми… А, по субвенціях, хотів ще поінформувати по субвенціям ………. . Значить, ця бюрократія - це просто катастрофа. Ну, я з голосу на уряді вніс порядок розподілу, тому що Мінфін підтримав, а там Мінекономіки застрягло. І, значить, дало нам 3 дні, ну, уже пройшло 10 днів, зараз я видушу ще з Мін'юсту сьогодні висновок і уже потім треба уже душити, щоб підписував Прем'єр і випускав. Ну, я думаю, що це не проблема і потім уже опрацювати з Міністерством фінансів, щоб вже гроші пішли на місця. Ці 100 мільйонів, які ми спільними зусиллями з вами і завдяки Артуру Леонідовичу всі вам вибили…

 

_______________. Ну, они есть, да?

 

ЖДАНОВ І.О.  Конечно, они ж, вот, предусмотрели и сейчас…

 

_______________. (Не чути)

 

ЖДАНОВ І.О. Я зараз не хочу тут сильно бути оптимістом. Але залишки на казначейських рахунках уряду, ну, дозволяють мені оптимістично дивитися в майбутнє. Я так обережно скажу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігорю Олександровичу. Безумовно, це питання треба не тільки піднімати, ну, і рухати, тому що багато сьогодні є звернень, всі знають і розуміють, що завдяки суспільній роботі комітету і Міністерства профільного молоді і спорту ми вибили ці гроші у Кабміну. Вот. Денис Олегович був присутній даже там повоював трохи з Матвійчуком, да. А потім він мене питає: "А………. Сілантьєв". Так ви ж ним зараз сперечалися півгодини, говорю, це він і був. Вот. Але ж ще є багато питань зі США і зараз і пишуть листи, і телефонують з того приводу, що де-факто, на жаль, гроші не дійшли до цільових адресатів. Я думаю, що це питання треба вирішувати негайно в такі найкращі строки і Міністерство молоді може розраховувати на наш комітет, на народних депутатів, які можуть тоже прийти. У нас це більш для Миколи Володимировича. Я кажу, що в нас завжди була плідна співпраця, така взаємодія комітету і міністерства і в минулі роки, і в минулій каденції, тому що в нашому комітеті дуже мало політиків. От ми піклуємось про дітей, ми піклуємось про молодь і ми піклуємося про майбутнє нашої країни. Тому ви завжди можете розраховувати на нас, бойові хлопці, у нас маленький комітет, але хлопці бойові такі і дуже турбуються цими  питаннями – це по-перше.

По-друге, що стосовно законопроекту, він ще не дійшов. Віро Андріївно, так? Немає його, я думаю,  що завтра, чи післязавтра  він буде, я думаю, що ми його там на наступне засідання комітету, після травневих свят, я думаю, що будемо його виносити, щоб не затримувати. Що стосовно виходу в зал Верховної Ради, це я неодноразово казав і на Погоджувальній раді, і будемо до Володимира Борисовича звертатися, щоб негайно оці питання виносили. Вони виносяться, нашим комітетом питання виносяться, але ж вони виносяться у четвер, у другій половині, останніми і як завжди, ми  розуміємо, що такий графік дуже насичений в роботі Верховної Ради у вівторок та в четвер, тому що в п'ятницю і в середу не має голосів,  ми багато разів  і не доходили до цих питань. 

Але ж я запропонував, щоби  постанови нашого комітету і питання, які стосуються здоров'я нації, виносились можливо навіть без обговорення, є такі питання. Кожен депутат, якщо він має змогу, ознайомитись з тим, чи іншим законопроектом. Більше того, ми дуже ретельно відпрацьовуємо всі законопроект, ми не виносимо в зал  Верховної Ради законопроекти, які там, немає юридичних висновків, які  там не можуть бути здійсненими. Тобто сьогодні можна  прийняти що завгодно, але як профільне міністерство зможе з цим працювати – це вже питання. Тому ми завжди відпрацьовуємо і прислуховуємося до профільних міністерств.

 Шановні колеги, я пропоную розпочати засідання.

Дякую Ігорю Олександровичу, там є ще питання, там є ще одне питання і я думаю, що  стосовно ми зараз перенесли четверте питання на перше про занятість населення.  Це от автор законопроекту є тут і я думаю, що ми зараз заслухаємо.

Прошу, пропонується розглянути проект Закону  про внесення змін  до Закону  України "Про  зайнятість населення" щодо працевлаштування молоді – це реєстраційний номер 1524, поданий народним  депутатом Рабіновичем.   Комітет з цього питання, я хочу нагадати, не є головним. Ну, ми його все одно розглядаємо. І слово хочу надати автору законопроекту Рабіновичу Вадиму Зіновійовичу. Будь ласка.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Спасибо большое. Мне очень нравится ваш комитет, он веселый, цели у нас общие – душить Премьера, - это нормально. Поэтому, что я хочу вам сказать? Мы не сильно будем душить, не до смерти, а так, чтобы на пользу стране.

Смотрите, этот… (Шум у залі) Не начинайте, у нас же оппозиция толерантная в определенных вопросах.

Я думаю, что этот закон, я, честно говоря, начинал его еще на президентских выборах и обещал избирателям, я думаю, что он не является политическим, не относится ни к какой партии, он имеет под собой совершенно то, что я вижу в стране. Мы с вами знаем, я сейчас очень много езжу, мы знаем, что происходит, особенно люди, вернувшиеся после каких-то военных действий, им негде трудоустраиваться, они не могут себя найти в мирной жизни. Сегодня предприятия, особенно государственные, не сильно радуются приходу каких-то молодых людей. Поэтому мне кажется, что это как раз ваш комитет должен быть и профильный по этому законопроекту.

Я не гонюсь тут за именами, пожалуйста, я готов, здесь все равно надо кое-что дорабатывать, потому что, я сразу говорю, что мы поставили 30 лет, и нам все пишут – 35. Ну, я как-то считал, с 30-ти до 35-ти сами устроятся. Но если все-таки это по закону… Я поэтому и говорю, тут надо вносить поправку на 35 лет. Я буду абсолютно рад, если кто-то из вашего комитета станет вместе со мной здесь соучастниками этого мероприятия, потому что я думаю, что он крайне необходим сегодня. Мы действительно видим, что у молодежи очень мало в этой ситуации возможностей. Мы знаем, что бывает с молодежью, которая не трудоустраивается.

Поэтому я не вижу ничего страшного, если немножечко предприятия подвинутся. У нас такое есть для инвалидов, я думаю, что сегодня, к сожалению, молодежь – те же инвалиды у нас в стране стали. У нас есть большая проблема. И мне кажется, что этот законопроект отвечает интересам молодежи. Вот все, что я хотел сказать, не занимая вашего времени.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Вадим Зиновьевич.

Слово надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігорю Олександровичу.

 

ЖДАНОВ І.О. Дякую, Артур Леонідович.

Наша позиція дуже проста. Ми підтримуємо пропозиції законодавчі, спрямовані на врегулювання питання працевлаштування молоді. Єдине, що, дійсно, відповідно до Закону "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" визначено молодь з 14-ти до 35-ти років. Тому просимо внести зміни ці.

А це, скажімо, офіційна думка міністерства. Скажу ще не офіційну думку міністра. Часто контактуючи з молодіжними організаціями, вони ставлять весь час це питання. Але, шановний Вадим Зіновійович, у мене є певний скепсис щодо можливого законодавчого врегулювання цього питання. Я знаю просто як поступають…  Вірніше, законодавчо ми його врегулюємо, а щодо виконання цього норма роботодавцями. Я знаю як працюють з інвалідами, формально їх записуючи або будуть приймати на роботу…  Сьогодні хтось виступав на Верховній Раді, пам'ятаєте, що прийняли на роботу, побув місяць, звільнили, пішов на біржу праці, де йому держава буде платити.

Проблема в тому, що зараз немає попиту в національній економіці у підприємців на молодих людей, всі хочуть з досвідом, щоб прийшов зразу з досвідом, а де ж ти його візьмеш як ти не працюєш. Ну, це такі роздуми навколо. А офіційна позиція, ми підтримуємо цей закон.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Ігор Олександрович.  Я думаю, що ми подякуємо міністру, відпустимо його на його основну роботу. Дякую.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Дякую.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да, до побачення. Телефон можна забрати.

Слово надається Міністерству соціальної політики, Кікіну Сергію Омеляновичу, директору Департаменту ринку праці та занятості. Будь ласка.

 

КІКІН С.О.   Міністерство соціальної політики не підтримує даний законопроект з наступних причин.

По-перше, даний законопроект повністю руйнує систему надання додаткових гарантій у сприянні працевлаштування. Статтею 14 Закону про зайнятість населення виписані категорії громадян яким надаються додаткові гарантії у працевлаштуванні, ці категорії визначались виходячи з того, який смисл, які підстави у них є. Більшість із цих категорій підпадають під поняття "молодь". Ну, наприклад, діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, особи яким виповнилося 15 років та які за згодою одного з батьків або особи яка їх замінює можуть як виняток прийматись на роботу. І далі, на там, наприклад, один з батьків або особа, яка їх замінює і має на утриманні дітей віком до 6 років. Це в більшості випадків також підпадає під молодь.

Вводячи додаткову категорію – молодь, і не виключаючи ті категорії, що я назвав, ми створюємо якийсь юридичний колапс, коли просто вся молодь має право на квоту, на додаткові гарантії. А та молодь? Діти сироти і ще інші, що я назвав.

Коли ми почитаємо 2 статтю… другу частину до цієї статті, то ми побачимо, що, взагалі, оказується діти-сироти в гіршому випадку получаються ніж вся інша молодь?

Тому що, для дітей-сиріт і для всіх інших залишається квота в розмірі 5 відсотків, а просто для молодів 30 відсотків. Получається діти-сироти в гіршому стані?

І взагалі, я вже назвав, що коли визначались ці категорії, виходили з відповідних, ну причин, підстав, що таким категоріям треба допомогти. А тут просто всій молоді, просто встановлюємо квоту.

Ви розумієте, що це просто ламається вся оця система?

Крім цього, ми чудово розуміємо, що це буде величезне навантаження на роботодавця, і треба це також враховувати. Ми підтримуємо молодь, ми не проти, для цього у нас передбачено, як я вже назвав оці категорії, де передбачена також молодь. І для них у нас передбачено не тільки квота, а й стимулювання роботодавця, для створення робочих місць. Для них у нас передбачено навчання, профорієнтація. Ми їх, звичайно, підтримуємо, але, якщо роботодавець їх не бере на роботу з якихось економічних підстав, то таким шляхом ми не здвинемо цю проблему з місця.

Ну вже сказали про 30 років, 35, я не буду зупинятися на цьому. Питання ще стоїть в тому, що цим законопроектом підвищено строк на який роботодавець повинен працевлаштувати молодь для того, щоб отримати компенсацію. На сьогоднішній день передбачено, що якщо роботодавець бере цю особу на роботу на 2 роки, то половину строку йому оплачується, тобто бере на 2 роки, рік йому компенсують єдиний внесок.

Законопроектом пропонується, щоб роботодавець брав особу на 5 років, а компенсували все одно лише 1 рік. Для роботодавця це буде знову ж таки не вигідно і знову він не буде, ну будуть проблеми, він не буде брати по цій статті молодь, та і все, і ми не досягнемо економічного ефекту.

В мене все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергію Омеляновичу.

Будь ласка, ви будете, Вадим ….?

 

_______________. Да, я хотел бы отметить, что все-таки Министерство социальной политики, я согласен, что это дополнительное какое-то на предпринимателей есть нагрузка, но здесь надо посмотреть что приоритетно. На мой взгляд все-таки приоритетное является то, что молодежь не может устроиться на работу, что действительно предпринимателю сегодня не выгодно брать молодых людей. Если мы немножко их не заставим, то этого никогда не будет. Тогда надо понять о чем мы вообще думаем, мы думаем от предпринимателя, но это не комитет по предпринимательству, если вы думаете о молодежи, значит это все правильно, это подтверждают соцполитики, кого защищает соцполитика, понять не могу, предпринимателей или молодежь. Нам все равно, люди должны, мы должны как-то их вырастить всех, мы должны, я с Советского Союза слышу, что все в порядке, что они всем у нас обеспечены, сироты. При чем тут сироты? Сироты как были, так и будут, и, пожалуйста, включайте их в группу 30 процентов и они получают те же права, что у всех.

Поэтому, если мы сегодня не думаем о молодежи, окей…

 

_______________. ….., мы говорим сейчас о механизме, как это можно сделать, поэтому я понимаю тоже где-то в Министерстве социальной политики в том, что для того, чтобы любой законопроект. Мы можем утвердить все что угодно, правильно? Но для того, чтобы данный законопроект или какой-то из законопроектов соответствовал работе, это для этого нужно четкое взаимодействие и понимание. А в данном случае отработка механизма, мы не говорим то, что, я уверен, что Министерство социальной политики не говорит, что законопроект плохой, мы говорим о том, что есть те пазлы, которые должны совпасть совместно.

Да, пожалуйста.

 

_______________. Артур Леонидович, я просто не слышал от представителя министерства, что он предлагает внести какие-то изменения министерство, что он предлагает внести какие-то изменения. Он говорит, ми просто не підтримуємо. "Не підтримуємо", это "не підтримуємо". Это значит, что молодежь остается. Я готов слушать конструктив, если предлагают, давайте как-то вместе, давайте идти. Я не говорю, что это легко. Но что-то делать надо. Мы же не можем сидеть и смотреть на все это.

 

_______________. Я назвав причини, з яких ми не підтримуємо. Я не сказав, що весь законопроект дуже поганий і його треба викинути. Я назвав конкретні причини, які ми не підтримаємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій ………, ми зараз ще вислухаємо і членів нашого комітету, народних депутатів, у яких є окрема думка і окрема думка з цього питання. Я хочу нагадати, що наш комітет не є головним з цього питання. Хоч і є тут певна частина молоді і частина нашого комітету буде працювати. Але я хотів би від комітету слово надати голові Підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д. Шановні друзі, я думаю, що дійсно, ніхто не каже, що законопроект даний не є позитивним, він є поганим. Тому саме головна мета хороша, це сприяти працевлаштуванню молоді. І знаєте, коли я, ось, переді мною законопроект. І коли я його дивлюся, і бачу дійсно позитив, дуже багато позитиву, тут мови даже немає. Но я хотів би трошечки погодитися з Міністерством соціальної політики України. З представником від Міністерства соціальної політики. Тому що, дійсно, все це, можливо, трошки стан додатковий, навантаження на роботодавця.

І друге. Ну, дійсно, щоб не сплачувати штрафи, прийдеться або старих працівників виганяти, або скорочувати, або тут мені так здається, що потрібно якийсь, ну… Для того, щоб прийняти молодь, я хотів би Вадиму Зиновійовичу сказати, можливо, дописати, щоб якісь стимули роботодавцю краще дати. От, якщо він прийме відповідну кількість молоді на роботу, як ви кажете, - стимули допишіть дати. А не для того, щоб можна штрафи. Штрафи, я читаю, там 20-кратні розміри і інше. Це досить і досить багато.                           

Тому я рахую, що тут, ну, потрібно чуть-чуть доопрацювати. Моя така думка і думка підкомітету. Тим більше, я бачу, Головне науково-експертне управління теж вважає, що потрібно доопрацювати. То моя така думка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Філіпішина, будь ласка.

 

ФІЛІПІШИНА А.А. Дякую, Артуре Леонідовичу. Ну, я б хотіла, тому що висновок по цьому законопроекту у нас головним був соціально-економічний департамент і я б хотіла озвучити позицію. По-перше, ми підтримую цю законодавчу ініціативу стосовно того, що молодь потрібно підтримувати в країні Україна.

Крім зауважень, які були попередньо висловлені, ми хотіли би звернути увагу на те, що, в принципі, на нашу думку, якщо законопроект буде прийнятий в першому читанні, то до другого читання все ж таки переглянути розмір квоти, яку пропонується встановити, тому що він пропонується у розмірі 30 відсотків, а це в 6 разів більше ніж квота для всіх інших сьогодні категорій, які не є конкурентоспроможними. І тому принцип соціальної справедливості недопущення дискримінації за ознакою віку має бути все ж таки дотриманий. На це ми хотіли б звернути увагу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Оксана Анатоліївна. Дійсно законопроект важливий, але ж його треба разом, ви, у нас є профільний підкомітет, можемо доопрацювати його, оці всі зміни по вносити, прийняти його в першому читанні і уже з цими змінами прийняти його в другому читанні, да. Но я ще раз хочу нагадати, що…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Да. Да. Да. Тому я пропоную, опять же, Вадим Зіновійович, ми не є головними, то ми своє рішення зараз направимо на профільний комітет. Наше рішення таке, я думаю, що члени комітету мене підтримають, щоб доопрацювати ……… разом цей законопроект і відправити його до профільного комітету. Да. Будь ласка. Будь ласка. Тому, тому на сьогоднішній день пропонується: перше – прийняти, рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб'єкту законодавчої ініціативи і друге – направити рішення комітету на доопрацювання, на доопрацювання повернути, і направити рішення до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, тобто до профільного комітету. Прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Одноголосно, дякую. Да.

 

_______________. Спасибо вам большое.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, спасибо и вам. Взаимно.

Шановні колеги, переходимо. На порядку денному у нас стоїть перше, було перше питання, зараз уже друге, про проект закону про державну підтримку санаторно-курортного реабілітаційного центру "Слов'янський курорт". Реєстраційний номер 1446. Поданий народними депутатами України Солодом та Королевською.

Шановні колеги, комітет є головний з цього питання. Якщо я розумію, авторів законодавчої ініціативи немає, я вже виношу на розсуд комітету. Ми його розглядаємо, чи ми його відкладаємо?

 

_______________. Треба розглянути………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. і відправити на доопрацювання… Да. Тоді, якщо немає зауважень, давайте ми розглянемо скоренько, да? Від Міністерства соціальної політики України слово надається Кольчик Олені Миколаївні, заступнику директора Департаменту оздоровлення та санаторно-курортного лікування Міністерства соціальної політики України. Будь ласка.

 

КОЛЬЧИК О.М. Дякую. Міністерство соцполітики дуже стурбоване діяльністю "Слов'янського курорту", тому що це залишився останній заклад, який може надавати дійсно кваліфіковані послуги інвалідам-спинальникам. Бо було ще 2 санаторії, залишились, на жаль, в Криму, які приймали понад 3 тисячі інвалідів-спинальників. На даний час в міністерстві головний розпорядник коштів – Міністерство соцполітики здійснює закупку в Фонд соціального захисту інвалідів, здійснює шляхом тендерних процедур закупівлю путівок, в тому числі і до Слов'янського курорту. Але путівки накуповувались виключно до санаторію "Слов'янський", а в структурі "Словкурорту" знаходиться "Ювілейний" санаторій і "Донбас", з яким ми, по-перше, не працювали ніколи. А по-друге, ці заклади на даний час не можуть приймати інвалідів і не можуть однозначно приймати інвалідів-спинальників.

По-друге, пропонується законопроектом закуповувати 100 відсотків від потреби, до цієї потреби долучені Донбас і "Ювілейний" санаторій. А по-третє, Слав'янські курорти можуть приймати не більше 900 осіб щорічно і якщо заїзди будуть відбуватися з 2 січня поточного року, тобто це для них дуже велика   загрузка йде. Я спілкувалась з генеральним директором цього  закладу, вони можуть на   рік прийняти не більше 900 путівок. Як Мінсоцполітики, ми підтримуємо цей законопроект, але  не висловлено ні фінансових розрахунків до нього,  тому він потребує доопрацювання.

І по-третє, на даний час, у нас Фонд  інвалідів  здійснив  закупівлю путівок і на ринок ще виставилось, на надання послуг інвалідам-спинальникам, ще 5 санаторно-курортних закладів, і як  було зазначено в експертному висновку, що це дійсно повинно бути конкурентоспроможним   цей заклад. І я  вбачаю, ну як Мінсоцполітики, ми підтримуємо  зазначений проект, але вони  щорічно подаються  на тендерні закупівлі, і ми них щорічно будемо закуповувати путівки ці. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре. Дякую, Олено  Миколаївно.

Від Міністерства фінансів   України слово надається Діденку Сергію Олексійовичу – директору департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм.  Будь ласка.

 

ДІДЕНКО С.О. (Не чути)  В  принципі, у нас  є окрема бюджетна програма, яка, ну Фонд України з с     соціального захисту інвалідів в який  ми передбачаємо кошти на закупівлю путівок для інвалідів-спинаьників. І через такий механізм, і повинні вирішуватися всі питання  діяльності тих санаторіїв, куди закуповуються  ці путівки. Окремо в бюджеті і це суперечить Бюджетному кодексу, підтримка якомусь господарюючому суб'єкту  у нас не передбачена, і  у зв'язку з цим, цей законопроект в принципі суперечить нормам Бюджетного кодексу України. Ну і також тут говорилося, що не представлені фінансово-економічні розрахунки, не надані пропозиції щодо… які суми необхідно погасити щодо заборгованості, яка утворилася на 31 грудня 14 року, не конкретизовано оцим.

Це призведе до відповідних страт Державного бюджету або збільшення його видаткової частини. І розробником також в порушення стаття 27 Бюджетного кодексу не надано ні фінансово-економічного розрахунку, не пропозицій щодо джерел наповнення Державного бюджету.

В зв'язку з цим Мінфін не може підтримати зазначений законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Олексійович. Хтось від народних депутатів? Будь ласка, Романова.

 

РОМАНОВА А.А. А скажіть, будь ласка, це приватний заклад?

 

(Загальна дискусія) 

 

РОМАНОВА А.А. Тоді ми маємо вирішити, ось, наприклад, які ми реформи в країні здійснюємо? Чи ми повертаємось до Радянського Союзу і підтримаємо приватні заклади, які просто не справляються і перекладають на плечі держави фінансування з Державного бюджету. І навіть не відомо, ось ми викупимо, наприклад, за бюджетні кошти ці путівки. Так? Чи, взагалі, поїдуть туди люди, не поїдуть у Слов'янськ, на сьогоднішній момент ці спинальники, але треба на державні плечі це все перекласти.

В нас дуже багато на сьогоднішній момент приватних закладів. Коли люди викуповували, вони здійснювали підприємницьку діяльність на свій страх і ризик, це завжди ризикована діяльність. І ніхто не казав, що тут треба сісти на бюджет.

 На сьогоднішній момент автори законопроекту, ну там депутат, він являється мажоритарником по цьому округу, по Слов'янську і звичайно, він там подає цей законопроект, але це не означає, що народні депутати можуть так, ну ті всі схеми бюджетні одобрювати.

Я категорично проти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка.

 

_______________. Я думаю, що дуже гарно із від Міністерства фінансів сказали, тому що, я не хочу повторюватися, тому що дійсно, там і списання боргу, і інше. Якщо потрібно дійсно, якась реабілітація, то держава має право тому чи іншому… Кому? Дійсно така необхідна, особливо хто прийшов з АТО, іншим, вона надасть ці путівки і викупить так само, мається на увазі для цього приватного сектору - ………….. курорт. Тому я вважаю, що також… Тим більше списання податкового боргу і інше. Боже, це, мені здається, що ми тут повинні… дійсно, якби це хоча би був державний… Те, що це ……….. курорт, ніхто не каже, що воно є погано, воно дуже гарно, і тут питань немає до нього. Але мені здається, що ми повинні даний законопроект відхилити, і все-таки думати за інші, це ж не тільки ………. курорт в нас є приватні, в нас є інші, ще, мабуть, такі реабілітаційні центри, на які ми повинні звертати увагу, не тільки на нього. Мені здається, що тут, дійсно, народний депутат Королевська хотіла, дійсно, так як вона там народним депутатом є, і вона хотіла з чоловіком разом щось зробити таке, позитивне. Ну але ж ми не повинні за рахунок держави цей позитив же робити. Бо, якщо вона там народний депутат, ну, це не в її тільки адресу різко сказано, але смисл такий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Дмитрович.

Петренко, будь ласка.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Анна Анатоліївна, це не просто приватні санаторії – це набагато гірше. Тому що в цих, по суті приватних, структурах головним акціонером є Федерація профспілок України. Просто знаю, що в їх приватних структурах коїться останні роки, який бардак, то просто там чорна діра і прірва для будь-яких коштів, які туди потраплять. Тобто оцей приватний бізнес Федерації профспілок – це взагалі тупикова гілка еволюції, і як бізнес, і як профспілкова діяльність. Тому я теж проти цього законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Микола Романович, будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Мені видається, взагалі – давайте називати речі своїми іменами, - тут присутній корупційний момент. Давайте речі називати іменами, тому що в даному випадку цей законопроект – це чисто корупційний законопроект. І прошу, давайте… Я розумію, що представникам міністерств це не личить говорити, а ми як народні депутати можемо про це сказати. Тому що, коли… Це, напевно, тут сто відсотків, напевно, жодного закладу не викуповується, Міністерство соцполітики може підтвердити або спростувати: ніде не викуповується сто відсотків в…

Але вибачте, але це є державний центр, це державний центр, а це інша річь. І тому я вважаю, що навіть, знаєте, де коли треба, якщо є такі речі, тим більше, якщо ми говоримо про який є звіт …...депутати ……… вказати, що не припустимо в такі відверто корупційні, якісь такі лобістські моменти закладати в законопроекти і на бюджет. Знаєте це дуже образливо, коли депутати, які говорять, спекулюють якимись речами такими соціальними і так далі і тут же починають нам ці лобістські корупційні схеми, це треба трошки їм вказати, ну, що так не можна робити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  ………………., я думаю, що ми будемо теж більш коректними до наших колег народних депутатів.

Я вважаю, що цей законопроект немає сьогодні права на існування на своє, тому що це, дійсно як сказав Іван Дмитрович, це один заклад, чому один і чому таке безапеляційне 100 відсоткове фінансування з бюджету. "Молода гвардія" це не приватне підприємство, це державна установа, ми до речі десь три тижні тому ми проводили виїзне засідання в цій установі, бачили, що там робиться, бачили яке фінансування потрібне і ми будемо всім комітетом, я впевнений, допоможемо підняти цей історичний, цю історичну оздоровчу установу. Ми бачимо, що багато вже, ще місяць тому дітей там вже знаходиться і як вони там мешкають, які там є проблеми, проблем дійсно багато. Тому нам є, державі є куди свої гроші сьогодні витрачати. Я маю на увазі ті установи які ми кажемо.

Тому пропонується рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити, це перше.

І друге. Співдоповідачем від комітету визначити голову підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Спориша Івана Дмитровича.

Прошу голосувати. Хто "за"?  Проти?  Утримався?  Одноголосно. Ну, доопрацьовувати тут нічого, я не бачу, що  доопрацьовувати.

Тому, переходимо шановні колеги  до наступного питання, пропонується розглянути   проект Закону про внесення змін до деяких законів  України щодо гарантування виплат одноразової  допомоги  матерям-героїням, а також, запровадження строків  розгляду документів і вручення державних нагород (реєстраційний номер 2034) поданий народними депутатами  України Єремеєвим, Івахівим,   Мартиняком, Москаленком і Литвином. Хочу  нагадати: наш комітет  є головний з цього питання.

Тому, слово надається, повинно було би надаватися автору законопроекту Єремеєву Ігорю Мироновичу,      Я думаю, що шановні колеги, от  ми ж  з вами запровадили, в минулій каденції я вам приклад приводив, ми запровадили  таку  практику, якщо автора законодавчої ініціативи немає, він не  приходить на комітет і є  наш комітет головним з цього питання,  ми цей законопроект переносимо. Тому я,  якщо немає зауважень, я думаю, що давайте не будемо це виносити за скобки, тому що є наш комітет головним з цього питання. Ми почекаємо автора законодавчої  ініціативи. ми розуміємо,  що у Ігоря Мироновича  багато є роботи, але ж цей законопроект   важливий і ми його дочекаємось. Тому пропонується перенести розгляд цього  законопроекту  на наступне засідання комітету. Прошу голосувати.  Хто - "за"?  Проти?  Утримався?  Одноголосно.  Дякую.

Переходимо до наступного питання, пропонується розглянути проект Закону  про першочергові заходи  щодо захисту соціально вразливих громадян від наслідків  фінансово-економічної кризи (реєстраційний номер 1022), поданий народними депутатами України Долженковим, Воропаєвим, Королевською.  Комітет з цього питання не є головним, тому ми можемо розглядати це питання.

Від Міністерства соціальної політики  України слово надається Підлужній     Ніні Вадимівні – директору департаменту стратегічного  планування.

 

ПІДЛУЖНА Н.В. Мінсоцполітики не підтримує даний законопроект, зокрема, що стосується питань індексації грошових доходів населення, які викладені в розділі І. Зокрема, передбачається індексація пенсій застосовувати подвійний індекс споживчих цін. Але на сьогоднішній день діє чинний Закон про індексацію грошових доходів населення, який передбачає механізм індексації пов'язаний з індексом споживчих цін, где выписанный конкретный механизм, в тому числе индексация пенсий, заработной платы и других выплат, которые индексируются.

Принятие этого закона передбачає собственно, по сути, 2 механизма буде діяти і який застосовувати для індексації пенсій, станет вопрос, что ми застосовуємо, чинний закон залишається діючим і цей закон. На нашу думку, доцільно, якщо врегульовувати якісь питання, що стосуються індексації грошових доходів шляхом внесення змін в чинний закон. Що стосується інших питань соціального захисту, моя колега продовжить.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ніна Вадимівна. Із Міністерства соціальної політики України слово надається Рязановій Надії Григорівні.

 

РЯЗАНОВА Н.Г. Я дякую вам.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………… департаменту державної соціальної допомоги. Будь ласка.

 

РЯЗАНОВА Н.Г. Законопроект, особливо треба звернути увагу на статтю 6 законопроекту, який передбачає надання субсидій. Ви вже знаєте, що з 1 жовтня новий механізм застосування субсидій. Тобто субсидії призначаються як розмір обов'язкової плати за житло-комунальні послуги для кожного домогосподарства і визначається індивідуально для кожної сім'ї і залежить від доходів сім'ї. Тобто, якщо сім'я, у нас пенсіонер отримує 940 гривень, то у нього вже зараз обов'язкова частка платежу складає біля 6 відсотків. Тут народні депутати запропоновують застосовувати для пенсіонерів 10 відсотків, ми повертаємось до старої схеми, а для працездатних працюючих осіб – 15 відсотків. І якщо у нас сьогодні працездатна особа отримує мінімальну заробітну плату, вона у нас сплачує за комунальні послуги десь біля 7 відсотків платежу, а народні депутати пропонують сплачувати 15 відсотків.

В "Прикінцевих положеннях" цього законопроекту ми знову повертаємось до розмірів допомоги при народженні дитини, які, ну, просто, необґрунтовані ці розміри. Знову виходить, що ми повертаємося до 40 прожиткових мінімумів для дитини, народженої першої дитини, для другої – 60 відсотків розміру прожитковий, і 120 розмірів – прожитковий на третю і кожну наступну. Ми вже цей механізм пройшли. Вже рік ми виплачуємо на кожну дитину, незалежно, яка вона народилася в сім'ї – перша, друга, третя, 41тисяч 280. 10 тисяч 280 дається разова ця виплата і на протязі року по 860 гривень, що дає змогу кожну маму страхувати, щоб їй ці 3 роки, коли вона здійснює догляд за дитиною, щоб їй зараховувались до трудового стажу. Тому знову повертаємось, ну, народні депутати нас повертають знову до старої схеми, яка вже була. І це, на цю лише тільки виплату для повернення виплати при народженні дитини, нам потрібно 6 мільярдів гривень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви не підтримуєте цей законопроект?

 

________________. Ні, ми не підтримуємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від комітету слово надається Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д.  Я думаю також, от дуже розумно сказано, і давайте дійсно згадаємо цей законопроект 1018, де і Королевська, Павленко. Правда, там вони набагато вищі суми вказували при народженні дитини, так? Тому  я думаю, що, ну оці всі зауваження, які Міністерство соціальної політики вискаже від Міністерства соціальної політики, сказані, я думаю, що ми також повинні їх врахувати і цей дійсно, вони тут, я не буду їх повторювати, тому що я рахую, що ми повинні тільки його підтримувати, від Міністерства соціальної політики, те, що вони сказали, і відхилити даний законопроект. Тому що тут, дуже він такий, знаєте, негода за очі говорити, але разом з тим, щоб були народні депутати, то можна сказати в очі, що це він трошки є популістський і повторюється те, що не може повторюватися. Тому, хоч ми не є головними, там ми не є головними, але, разом з тим, ми будемо рекомендувати також відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Дмитрович.

Якщо нема більше виступаючих, пропонується, приймаємо рішення: рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити. Це перше.

І друге: направити рішення до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення. Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.

Да. Дякую.

Шановні колеги, наступне питання порядку денного, пропоную розглянути проекти законів підготовлені експертною радою з питань фізичної культури і спорту.

Від комітету слово хочу надати Силантьєву Денису Олеговичу. Будь ласка.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Уважаемые коллеги! Предлагаю к вашему вниманию инициативы экспертного совета.

Первое, что касается изменений к статье 90 Бюджетного кодекса Украины о финансировании сферы физической культуры и спорта. То есть наш комитет предлагает уточнить моменты на которые распространяется бюджетное финансирование сферы физической культуры и спорта.

То есть дописать о том, что под это финансирование подпадают школы вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри фізичного здоров'я населення республіканського… Автономної Республіки Крим і обласного значення, штатних спортивних команд резервного спорту.

Ну вот это есть в… ну то есть в предыдущем толковании этого закона слишком все размывчато написано, то есть в них написано о том, что финансируется там направление физической культуры и спорта програми з розвитку фізичної культури і спорту, и все.

То есть мы предлагаем уточнить на что конкретно должно идти это финансирование. Это первый момент. Ну это первая наша инициатива, то есть уточнить финансирование… уточнить куда будет направлено финансирование из областных бюджетов городов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую Денисе Олегович. Шановні колеги, пропонується доручити членам комітету подати на розгляд Верховної Ради України проекти законів, підготовлені експертною радою з питань фізичної культури і спорту.

 

_______________. Так это мы за все сразу говорим? Та я еще тогда…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Конечно. А, будь ласка.

 

_______________. Да, второй момент. Что касается вопроса по мобилизации. То есть на сегодняшний день возникла такая ситуация, что в связи с мобилизацией призываются тренеры и спортсмены, которые на сегодняшний день являются членами сборной команды Украины, которые отстаивают честь нашей страны на чемпионатах Европы, мира, Олимпийских играх, и также их тренеры. Вот это же касается и параолимпийского спорта.

Поэтому что мы предлагаем? Внести предложение в Закон "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" щодо надання відстрочки від мобілізації в особливий період спортсменам, які включені до складу кандидатів на участь в Олімпійських та всесвітніх іграх та їх тренерам. Включить туда: спортсмени, які включені до складу кандидатів на участь в Олімпійських та всесвітніх іграх, тренери, які безпосередньо здійснюють їх підготовку, та тренери, які безпосередньо здійснюють підготовку спортсменів, які включені до складу кандидатів на участь в параолімпійських та дефлімпійських іграх за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту.

Вот чтобы мы… обеспечить нормальную подготовку и спортсменов, и тренеров.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Денис Олегович. Це буде логічно, тому що я вважаю, що ……….……… це в нас такий патріотичний напрямок. І я вважаю…

 

_______________. На сегодняшний день, да. Формирование положительного имиджа Украины в Европе и мире – это тоже ………. нашей стране, да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Благодаря нашим сборным командам, нашим тренерам, нашим спортсменам, которые сегодня, у них тоже это, можно сказать, фронт, который мы должны защитить. Будь ласка.

 

_______________. И третий момент…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Микола Романович. Ви ще хотіли? Давайте, следующий.

 

_______________. Третий момент, это касается внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо віку членів спортивних федерацій. На сегодняшний день членами спортивных федераций могут быть подростки не младше 14 лет. Есть примеры уже, когда  принимают участие в соревнованиях  дети там  с 5 и с 6 лет. По Закону  Украины, если федерация организовывает эти  соревнования, а в  принципе, все соревнования организовывают соответствующие федерации, то  принять участие   в этих соревнованиях могут только члены федерации. Получается так, что как бы косвенно, или прямо, но нарушается Закон   Украины об участии в этих соревнованиях.  Поэтому, мы предлагаем внести изменения в Закон про громадські об'єднання і в Закон про фізичну культуру і спорт о том, что членами  федерации могут быть дети с 6  лет. Это, во-первых,  повысит, знаете,  ответственность  федерации за этих детей, потому что дети выступают  на соревнованиях  и можно  сказать, что федерация никакой ответственности за это не несет, потому что они не являются  членами федерации.

А во-вторых – это,  я думаю, что просто приведет в порядок ту ситуацию, которая сейчас сложилась, потому что дети не только  выступают на Украине, но они еще представляют  и федерацию, и страну на различных  международных  соревнованиях, и это начинается уже с 6, с 7 лет – это гимнастика,  некоторые игровые виды спорта. И на сегодняшний день, это  действительно очень актуальная  тема и ситуация, которая сложилась, мы общались  со специалистами из Министерства, из Олимпийского комитета,  и они  действительно поддержали эту инициативу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Денис Олегович. Я думаю, що всі три ініціативи ми дійсно внесемо.

Будь ласка,  Микола   Романович, ви що?  Будь ласка.

 

_______________. По Бюджетному кодексу, стосовно фінансування. В Центрі  фізичного здоров'я населення ці принципи для всіх?

 

_______________. Нет-нет.

 

_______________. А які?   

 

_______________. В каком разделе?

 

_______________. Ось: Порівняльна таблиця, стаття 90: "Видатки на фізкультуру і спорт", "В Центрі фізичного здоров'я населення". Про який центр йдеться? Якщо спорт для всіх – це йдеться "спорт для всіх", чи це  йдеться про …

 

_______________. Нет, "спорт для всіх" – это отдельная.

 

_______________. А які ж тоді центри фізичного здоров'я населення маються на увазі?

 

_______________. Ну, что касается детско-юношеских спортивных  школ, то есть  здесь эти центры имеются…

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. "Спорт для всех" – это отдельное державне підприємство.

 

_______________. Я чому питаю? Тому що, якщо це є закон, то тут має бути чітко, щоб не було різночитань. От є представник міністерства, він може сказати… Тут це є такий момент, досить такий… тут… я і сам не знаю, нема відповіді.

Друге. Спортивні споруди республіканського… та обласного значення. Йдеться про всі споруди, які належать всім спортивним товариствам на території області, вони попадають під фінансування бюджету, і в якому обсязі?

 

_______________. Ну, на самом деле финансирование ФСТО, ну, тех спортивных споруд, которые принадлежат ФСТО, они и так финансируются с бюджета.

 

_______________. Не всі, не всі.

 

_______________. Ну, бюджета области и государственного бюджета.

 

_______________. Не всі.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Ну, вы имеете в виду, что ФСТО – это "Украина", "Спартак", вот эти вот, да? Ну, они финансируются из государственных бюджетов.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У мене прохання до виступаючих включати мікрофон. Йде запис, стенограма, щоб ми потім при прийнятті рішення не плутались. Дякую.

 

_______________. У Бюджетному кодексі якраз і визначено, що підтримка фізкультурно-спортивних товариств у нас здійснюється з обласного бюджету. Але це є фінансова підтримка, не фінансування, а фінансова підтримка громадських організацій.

 

_______________. Ну, давайте это назовемо фінансовою підтримкою.

 

_______________. Ну на самом деле это просто уточняет статьи финансирования с областных бюджетов.

 

_______________. Розумієте, якщо ми в Бюджетному кодексі записуємо, наприклад, центр фізичного здоров'я, а їх на бумазі і нормативно вони не визначені, це буде просто слова. Якщо ми говоримо за дитячо-юнацькі спортивні школи, в бюджетному кодексі повинно бути чітко дитячо-юнацькі спортивні школи.

 

_______________. В мене ще є таке запитання…

 

_______________. Тоесть центрі фізичного здоров'я у вас ніяк не визначені?

 

_______________. Ну я так розумію, що такого на даний час нормативного врегулювання такого невизначено.

 

_______________. Ну это касается Автономной Республики Крым в принципе.

 

_______________. Я би хотів ще запитати дальше.

Ідеться про, так, центри олімпійські потоки, а параолімпійським потоком враховано чи не враховано? Параолімпійську?

І друге. Ми говоримо, якщо ми говоримо, стаття це є фізична культура і спорт, школи вищого спортивної ….., це виключно олімпійські види спорту. А як бути з не олімпійськими видами спорту? Ми їх позбавляємо такої підтримки з бюджету, з обласних бюджетів?

Є дуже багато не олімпійських видів спорту, які є: спортивна акробатика, для прикладу, інші, які не є олімпійськими для спорту, але вони, вибачте, але це є серйозна річ. Це є  по цьому, якщо …

 

_______________. Ну на самом деле с неолимпийскими видами спорта тут намного сложнее, потому что их очень много видов и разновидностей, да, и здесь проще навести порядок с олимпийскими.

 

_______________.  (Не чути)

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. В мене ще є запитання до, стосовно спортивних федерацій, віку.

Я думаю, тими обмеженнями, стосовно віку, що …. закон не обійдеться, тому що там повністю руйнується вся система виборних органів і представництва, і рівноправності, тоді представники якраз можуть сказати, якщо, дискримінація, виходить що …

 

______________. ….. дискриминация?

 

______________. І тут…  Ну, ви розумієте про що говориться. Тут йдеться про …………….. система, якщо ми вводимо одночасно, що в федерації діти від 6 років і далі ………………. їхніх інтересів в тих спортивних організаціях, участь в виборних органах і так далі. Тут воно не передбачено.

 

______________. Ну, мы на самом деле вносим изменения только в Закон о физической культуре и спорта, то есть не…

 

______________. Кожна спортивна федерація це громадська організація, у відповідності там є права і обов'язки, там є керівні органи і прописано порядок участі кожного члена федерації в управлінні федерацією, ну так є прописано, що кожен має право брати участь в керівництві федерації. І тому тут має бути, якщо ми вводимо ці вікові зміни, повинні передбачити яким чином вони беруть участь в керівництві федерації, реалізовувати свої права.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пропоную…  Андрій Сергійович, ми…

 

______________. …………. с этими предложениями и замечаниями…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Давайте вот это замечание, ми попрацюємо, що стосовно віку. Тому що це дійсно таке питання…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Мы не сможем, сегодня…  Да, совершенно верно. Мы механизмы не проработали то о чем мы говорили до этого, відхиляє деякі законопроекти. Тому що, якщо є законопроект, дійсно гарний, але нема механізмів виконування профільним міністерством цього законопроекту ми не можемо його приймати.

Тому я пропоную ось цими зауваженнями, які були тільки що…

Да, будь ласка.

 

______________. Ми не відхиляємо, тому що ми я так розуміємо, мали тільки подати. Ми просто, ми його напрацьовуємо, ми не відхиляємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………………., ми не відхиляємо. Бачите, який у нас коректний комітет, аж приємно.

 

______________. Можна внести пропозицію. Наприклад, те що стосується бюджетного кодексу, наприклад, прийняти рішення комітету направити в Мінмолодьспорту і Мінфіну, щоб ми опрацювали…

 

______________. (Не чути)

 

______________. Даже не узгодження, а хоча б висловили свою думку з цих питань.

 

______________. Может предложили свои варианты.

 

______________. Ну, в міністерство, можливо, і запропонує свої питання, а ми висловимо свою позицію…

 

_______________. Хорошо.

 

_______________. Як правильно ……..

 

_______________. Ну, конечно, да. Это наше предложение, вот, чтобы как-то, да.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Ну, да, 91 статья, да, это есть, да. Но там не уточнены некоторые моменты, вот, такие как школа ………… Потому что сейчас же изменился у нас, финансирование практически прекращено из фонда социального страхования, понимаете. А это, когда принималось, этот закон принимался до этого и сейчас изменилось.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Ну, детско-юношеские спортивные школы.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, будемо визначатись. Пропонується доручити членам комітету доопрацювати та подати на розгляд Верховної Ради України проекти законів підготовлені Експертною радою з питань фізичної культури і спорту. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Молоканов, будь ласка, одна хвилина.

_______________. Тут просто, ……….. якраз, коли зараз ми працюємо з спортивними школами ми стикаємося, що обласні фінуправління трактують закон не так як трактує Мінфін. Вот. Відмовляється фінансувати, вот… Тобто є проблеми з контрольними органами от. коли була Експертна рада якраз. Тобто, вот, міністерство… От ці пропозиції подавали вже комітетам, коли …….. Бюджетний кодекс. І Мінфін відповідає, є 91 стаття, де право обласних рад затверджувати обласні програми. Але ця програма дуже не відразу змінюється і якраз ми зараз маємо проблеми, що не всі школи відмовляються фінансувати адміністрацію. Тому ці були пропозиції, щоб розширити, щоб не було проблем якраз з фінансуванням і з контрольними органами. Але це, звичайно, треба доопрацьовувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

_______________. Тут треба дуже обережно підходити до цього питання. Якщо ми напишемо школи вищої спортивної майстерності, а будуть іще якійсь школи, ну, які будуть мати іншу назву, то тоді ми даємо привід для того, щоб ті школи просто виключили. Ну, то есть, по назвам. Якщо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я не думаю, що це є проблема, тому що їх не так багато цих шкіл. Ми відпрацюємо всі назви і внесемо їх до змін ……… . Це не є проблема, я не бачу проблеми, тут трохи доопрацювати, прочитати, це не є проблемою. Це ДЮСШа, це ШВСМи, там…

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Ну да, центры олимпийской подготовки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Центри олімпійської підготовки.

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Це не є проблемою, їх не так багато. Їх не так багато насамперед. Ти як спортсмен, ну розумієш.

Дякую.

Шановні колеги, переходимо до організаційного питання. На минулому засіданні комітету ми затвердили кандидатуру Криштафовича Ореста на посаду головного консультанта, проте відповідно до Закону України "Про державну службу" керівництво Апарату не підтвердило наше рішення і зарахувало Криштафовича лише на посаду консультанта.

Тому пропоную затвердити на посаду головного консультанта секретаріату Комітету старшого консультанта Товстенка Володимира. Це от, будь ласка, да. Це людина, яка перейшла до нас з бюджетного комітету, яка вже… секретаріату, перепрошую, секретаріату бюджетного комітету, яка вже… Скільки років ви там працювали? 5 років пропрацював. Тому у нас буде і консультант, і будемо ще додатково, в підтримку нашого секретаріату, тому що роботи у нас дуже багато, будемо просити Зайчука Валентина Олександровича, щоб нам ще добавили одну людину на секретаріат, на посаду головного консультанта.

Немає заперечень?

 

_______________. Доукомплектовать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доукомплектовать. Совершенно верно.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Що? Що?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На звільнене місце. У нас же Марина йде. Ви знаєте? Да? У нас же ж, хто на пенсію, хто в декрет. Молодежный, именно молодежный секретариат, что делать.

Тому я прошу підтримати. Немає заперечень? Да?

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. От бачите. Так що, Віра Андріївна, будемо далі працювати в цьому напрямку.

Шановні колеги, дякую за увагу. Наступне…  Анна Анатольевна. Вы хотите тоже в секретариат комитета?

 

_______________. Артур Леонидович, я…

 

_______________. (Не чути) 

 

_______________.  Быстро. Да. Артур Леонидович, ну я хочу подякувати за те, що ви говорили про те, що я не пропускаю засідання комітетів, але минулого разу мене не було через відрядження.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будете должны.

 

_______________. Так. І я дійсно винна. Я просто вдячна комітету, що минулого разу ви розглянули, як мені переказали, без ексцесів дуже важливий законопроект: 2254. Це великий законопроект, в тому числі запровадження такої форми догляду за дітьми – патронат. Був Кулєба, тобто багато було, там група народних депутатів його внесла.

Я хочу просто, щоб ви знали,  бо не була озвучена позиція Уповноваженого, ми підтримуємо цей законопроект в принципі. Законодавча ініціатива дуже серйозна. Але там цей законопроект до другого читання треба дуже серйозно доопрацьовувати. Я над ним сиділа тиждень, не піднімаючи голови, і майже до кожної статті є зауваження.

У мене був безпосередньо автор законопроекту Зінаїда Петрівна Кияниця. Вона забрала всі мої зауваження, майже зі всіма вони погодилися. Але треба, я просто пропоную, бо комітет є як би головний, можливо, треба створити робочу групу, бо є в тому числі і колотнеча серед правозахисних організацій стосовно позиції по цьому законопроекту, щоб в сесійну залу потім не виносились, ну, якісь речі через народних депутатів, щоб його доопрацювати в комітеті в рамках робочої групи, в тому числі і пропозиції народних депутатів – членів комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Оксана Анатоліївна. Я думаю, що ми створимо таку робочу групу. Але ж я знаю, що всі зауваження, які ви надали, я думаю, що ми пропрацюємо. І, по-друге, я думаю, що на наступне засідання комітету, коли законопроект буде виноситися до другого читання, ми ще зберемося не один раз і доопрацюємо ці питання. І я думаю, що всі ці зауваження автори законопроекту врахують – і тоді він вийде в зал.  Я думаю, що це не є велика проблема. Дякуємо вам за підтримку.

Шановні колеги, шановні члени комітету, я хочу нагадати, що наступне засідання комітету відбудеться 6 травня 2015 року о 14.30. Дякую всім.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку