22 березня 16:47
Сьогодні перший заступник Голови Комітету Микола Величкович провів особистий прийом громадян. докладніше
22 березня 10:50
20 березня 2019 року за дорученням Голови Верховної Ради України Комітет розглянув Звіт Кабінету Міністрів України про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2018 році в частині тих розділів Звіту, що стосуються сфери фізичної культури та спорту та відносяться до предметів відання Комітету. докладніше
21 березня 09:25
19 березня цього року Комітет розглянув звіт Міністерства соціальної політики України щодо виконання Програми діяльності Уряду. докладніше
14 березня 18:07
Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, (реєстр. № 10111). докладніше
13 березня 11:56
Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону про внесення змін до розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми», (реєстр. № 9523). докладніше
12 березня 16:47
Роз'яснення Державної фіскальної служби України з питань справляння туристичного збору станом на 31.01.2019р. посилання...
01 березня 17:22
Зустріч членів Комітету з Надзвичайним та Повноважним послом Чорногорії в Україні Паном Любомиром Мішуровічем. докладніше
28 лютого 13:29
Висновок Комітету на проект Закону про внесення змін до розділу ХХI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України (щодо підтримки спорту в Україні), (реєстр. № 9295) докладніше
07 лютого 2019, 17:24

Комітет пропонує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо права на визначення імені особи», (реєстр.№ 9092).

Метою законопроекту є уточнення визначення імені дитини та його зміни, а також визначення підстав і порядку оскарження відмови органів реєстрації актів цивільного стану в присвоєнні дитині імені.

Проектом закону пропонується внести до Цивільного та Сімейного кодексів України  зміни, спрямовані на уточнення порядку визначення батьками імені дитини, та порядок його зміни.

Зокрема передбачається, що згідно зі змінами до статті 146 Сімейного кодексу України  «дитині не може бути дано або змінено: ім’я, що складається з назв неживих предметів, вигаданих персонажів, географічних назв, титулів, хвороб, абревіатур; ім’я, що містить одночасно букви, символи та (або) цифри; ім’я, що містить нецензурну лексику або ображає суспільну мораль». Аналогічні положення як підстави для відмови у зміні імені включаються до статті 295 Цивільного кодексу України. Стаття 146 Сімейного кодексу України  також доповнюється новою частиною, згідно з якою при відмові в реєстрації такого імені дитини батькам надається право оскаржувати відповідне рішення до органу вищого рівня або до суду.

Міністерство соціальної політики підтримує даний законопроект як такий, що захистить від порушення прав дітей при визначенні імені.

Міністерство юстиції України підтримує проект Закону за умови доопрацювання та вважає, що його прийняття забезпечить право дитини на конкретне ім’я.

Міністерство фінансів України не заперечує щодо розгляду законопроекту.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України не підтримує законодавчу пропозицію та пропонує за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно повернути на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень.

Під час обговорення члени Комітету підтримали законодавчу ініціативу народного депутата України, оскільки реалізація положень законопроекту належно врегульовує питання визначення імені дитини. Правова природа відносин щодо порядку визначення імені дитини не повинна створювати імперативного характеру у зв’язку із наявністю у суспільстві різноманітних усталених традицій та суспільно-історичних особливостей. Водночас, було наголошено, що зауваження, що містяться у висновку Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, Міністерства юстиції України, а також пропозиції учасників засідання Комітету, будуть враховані під час підготовки законопроекту до другого читання.

З огляду на зазначене, та за наслідками розгляду проекту Закону Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти його у першому читанні за основу.