Повідомлення

Перейти до розділу
28 вересня 12:25
Рішення Комітету щодо проекту Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів" у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 5764). посилання...
28 вересня 12:23
Рішення Комітету щодо проекту Закону про денонсацію Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів, (реєстр. № 0121). посилання...
28 вересня 12:10
Рішення Комітету щодо проекту Закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 0122). посилання...
02 грудня 17:30
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вирішення батьками питань тимчасового виїзду дітей за межі України, (реєстр.№ 6146), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
02 грудня 17:20
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення обов'язку інформування про тимчасовий виїзд дитини за межі України, (реєстр. № 6147), поданий Кабінетом Міністрів України. докладніше
02 грудня 16:35
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту пропонує Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Постанови Верховної Ради України про внесення змін в додаток до Постанови Верховної Ради України «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2021 році», (реєстр. № 6176). докладніше
02 грудня 15:46
1 грудня 2021 року Комітет на виконання контрольної функції розглянув питання: «Про стан виконання Постанови Верховної Ради України «Про проголошення Дня шахів в Україні». докладніше
29 листопада 11:45
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння формуванню відповідального батьківства, (реєстр. № 3667), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету щодо вилучення підпунктів 6, 9, 10 пункту 1 розділу І законопроекту. докладніше
26 листопада 11:37
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо юстиції, дружньої до дитини (реєстр. № 5618), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
24 листопада 14:13
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про юстицію, дружню до дитини (реєстр. № 5617), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
19 листопада 16:06
17 листопада 2021 року на засіданні Комітету були розглянуті додаткові редакційні та техніко – юридичні пропозиції Всесвітнього антидопінгового агентства до проектів Законів України про антидопінгову діяльність у спорті, (реєстр. № 5099, друге читання) та про внесення зміни до статті 52 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо діяльності Національної лабораторії антидопінгового контролю» (реєстр. № 5640, перше читання). докладніше
24 листопада 2021, 14:13

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про юстицію, дружню до дитини (реєстр. № 5617), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету.

 

Законопроект розроблено з метою ресоціалізації неповнолітніх, що вчинили кримінальні правопорушення, та посилення захисту їх прав,  створення умов для організації та ефективного функціонування юстиції, дружньої до дитини, запобігання правопорушенням у дитячому середовищі, належного поводження з дітьми у контакті із законом та їх соціальної реабілітації, запобігання вторинній віктимізації дітей, які є потерпілими або свідками.

Законопроектом пропонується запровадити:

нову систему поводження з дітьми, які вчинили правопорушення і потрапили до системи правосуддя, а також з дітьми, які є потерпілими або свідками і потребують застосування заходів соціальної реабілітації;

альтернативні кримінальному провадженню та судовому розгляду механізми реагування на правопорушення дітей, зокрема з проведенням процедури відновного примирення (медіації), або без неї із застосуванням одного чи декількох відновних заходів, спрямованих на соціальну реабілітацію дитини і запобігання повторному вчиненню нею правопорушень;

вирішення питання соціальної реабілітації дітей, які через тяжкість чи системність правопорушень потребують тривалої реабілітації в умовах нагляду;

визначення міждисциплінарних  команд з питань соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, основним суб’єктом соціальної реабілітації дітей у конфлікті із законом, застосування відновних заходів до дитини, яка до досягнення віку кримінальної відповідальності вчинила суспільно небезпечне діяння.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету наголосили на  необхідності розбудови системи ресоціалізації дітей, які знаходяться у конфлікті із законом, звільнення при необхідності їх від кримінальної чи адміністративної відповідальності та визначення порядку їх відновлення.

Водночас, члени Комітету звернули увагу на недосконалі механізми вирішення цих питань.

Відповідальність за ресоціалізацію та соціальну реабілітацію дітей, які знаходяться у конфлікті із законом, покладається на міждисциплінарні  команди з питань соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, що створюються із представників служби у справах дітей, уповноваженого підрозділу територіального органу Національної поліції, центру соціальних служб, центру надання соціальних послуг, а також, у разі необхідності представників інших закладів та інститутів громадянського суспільства. У результаті, маємо колективну безвідповідальність за долю конкретної дитини, тому незрозуміло –  хто безпосередньо буде відповідати за соціальну реабілітацію дитини, звільненої від кримінальної відповідальності.

Одним з основних напрямів діяльності юстиції, дружньої для дітей, є запобігання перебуванню дитини у групі ризику та правопорушенням у дитячому середовищі. Проте, вкрай спірним є включення до групи ризику  деяких категорій дітей, наприклад, дітей, які вживають тютюнові вироби, електронні сигарети і слабоалкогольні напої. На жаль, в Україні  палить та вживає слабоалкогольні засоби значна частина дітей, особливо старше 16 років, і недоцільно їх всіх включати до групи ризику. Треба працювати з дітьми, які дійсно схильні до вчинення правопорушень.

Також члени Комітету погодилися із колегами з Комітету із гуманітарної та інформаційної політики щодо неприпустимості направлення дітей, які перебувають у конфлікті із законом, у центри соціально-психологічної реабілітації, де знаходяться діти, які перебувають у складних життєвих обставинах з інших причин, ніж порушення законодавства, та необхідності створення нової мережі закладів, що будуть здійснювати ресоціалізацію дітей, які перебувають у конфлікті із законом. Без вирішення цього завдання маємо велику загрозу віктимізації дітей, які перебувають у центрах соціально-психологічної реабілітації внаслідок ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків, домашнього насильства, бродяжництва тощо.

Із законопроекту випало питання соціальної реабілітації дітей, які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини внаслідок домашнього насильства або булінгу. Це непоодинокі випадки, і вже є прецеденти, коли дітей, звинувачених у вчиненні  тяжких та особливо тяжких злочинів, на час судового розгляду направляють на виховання до родичів або сімей знайомих, але це не врегульовано у законопроекті.

Таким чином,  під час підготовки законопроекту до другого читання ці питання мають бути вирішені. Водночас, члени Комітету з питань молоді і спорту вважають, що готувати законопроект до другого читання має Комітет, який відповідає за питання захисту прав дітей, тобто Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики, та пропонують створити при ньому робочу групу за участі представників Комітетів: з питань правової політики, з питань молоді і спорту, з питань правоохоронної політики.