Висновок на проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства", (реєстр. № 2472а)

11 жовтня 2013, 15:01

Висновок на проект Закону України  про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства", (реєстр. № 2472а)

 

Голові Комітету з питань законодавчого
забезпечення правоохоронної діяльності

КОЖЕМЯКІНУ А.А.

 

Шановний Андрію Анатолійовичу!

 

Комітет на своєму засіданні розглянув проект Закону України  про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства", (реєстр. № 2472а), поданий Кабінетом Міністрів України.

Законопроектом пропонується внести зміни до Кримінального та  Кримінального процесуального кодексів України, а також до законів України "Про охорону дитинства" та "Про захист суспільної моралі" щодо встановлення відповідальності за злочини, пов’язані з сексуальною експлуатацією дітей, врегулювання процесуальних особливостей розслідування справ за участю дітей та запобігання вчиненню відповідних протиправних дій щодо дітей з боку осіб, які працюють у постійному контакті з дітьми.

На думку членів Комітету, в запропонованій редакції статей 226, 227, 354 Кримінального кодексу необхідно передбачити, що допит малолітньої чи неповнолітньої особи, а також малолітнього чи неповнолітнього свідка  проводиться вдома або у спеціально облаштованих для цього місцях з обов'язковим застосуванням відповідних технічних засобів. Крім того, пропозиція законопроекту щодо розширення кола законних представників малолітнього або неповнолітнього, які повинні бути присутніми при допиті є недоцільною, оскільки може призвести до ускладнень кримінального провадження та порушення прав дітей.

Крім того, Комітет вважає необхідним визначити специфіку проведення інших слідчих дій за участю дітей, особливо очної ставки (частина дев’ята статті 224 КПК України) та пред’явлення особи для впізнання (стаття 228 КПК України), які справляють велике психологічне навантаження на дитину.

Щодо пропозицій до Закону України "Про охорону дитинства" про заборону працювати у контакті з дітьми особам, які були засуджені за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи або мають непогашену чи не зняту в установленому законом порядку судимість за вчинення інших злочинів, Комітет вважає доцільним продублювати її у Кодексі законів про працю, який є головним нормативно-правовим актом, що повинні виконувати всі роботодавці, а також заборонити зазначений вище особам не тільки працювати у контакті з дітьми, а й взагалі працювати у навчальних закладах, закладах охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку.

Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Ради України прийняти законопроект за основу з внесення відповідних змін до статей 224, 228 Кримінально-процесуального кодексу України та Кодексу законів про працю.

 

З повагою

 

 

Голова Комітету                                                                                                                                                                                                    А. ПАЛАТНИЙ