Повідомлення

Перейти до розділу
28 вересня 12:25
Рішення Комітету щодо проекту Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів" у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 5764). посилання...
28 вересня 12:23
Рішення Комітету щодо проекту Закону про денонсацію Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів, (реєстр. № 0121). посилання...
28 вересня 12:10
Рішення Комітету щодо проекту Закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 0122). посилання...
02 грудня 17:30
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вирішення батьками питань тимчасового виїзду дітей за межі України, (реєстр.№ 6146), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
02 грудня 17:20
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення обов'язку інформування про тимчасовий виїзд дитини за межі України, (реєстр. № 6147), поданий Кабінетом Міністрів України. докладніше
02 грудня 16:35
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту пропонує Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Постанови Верховної Ради України про внесення змін в додаток до Постанови Верховної Ради України «Про відзначення пам’ятних дат і ювілеїв у 2021 році», (реєстр. № 6176). докладніше
02 грудня 15:46
1 грудня 2021 року Комітет на виконання контрольної функції розглянув питання: «Про стан виконання Постанови Верховної Ради України «Про проголошення Дня шахів в Україні». докладніше
29 листопада 11:45
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння формуванню відповідального батьківства, (реєстр. № 3667), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету щодо вилучення підпунктів 6, 9, 10 пункту 1 розділу І законопроекту. докладніше
26 листопада 11:37
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо юстиції, дружньої до дитини (реєстр. № 5618), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
24 листопада 14:13
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про юстицію, дружню до дитини (реєстр. № 5617), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
19 листопада 16:06
17 листопада 2021 року на засіданні Комітету були розглянуті додаткові редакційні та техніко – юридичні пропозиції Всесвітнього антидопінгового агентства до проектів Законів України про антидопінгову діяльність у спорті, (реєстр. № 5099, друге читання) та про внесення зміни до статті 52 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо діяльності Національної лабораторії антидопінгового контролю» (реєстр. № 5640, перше читання). докладніше
27 жовтня 2021, 09:51

Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту пропонує Верховній Раді України прийняти за основу і в цілому проекти Законів України «Про ратифікацію Протоколу про право, що застосовується до зобов’язань про утримання», (реєстр. № 0127), та «Про внесення змін до Закону України "Про міжнародне приватне право" у зв'язку з ратифікацією Протоколу про право, що застосовується до зобов'язань про утримання», (реєстр. № 6107), подані Президентом України.

Законопроектом,  (реєстр. № 0127), пропонується ратифікувати Протокол про право, що застосовується до зобов’язань про утримання.

Зазначеним Протоколом визначаються особливості регулювання правовідносин щодо зобов’язань про утримання батьками їхніх дітей, дітьми – їхніх батьків, іншими, ніж батьки особами – осіб, які не досягли 21 року, між подружжям, колишнім подружжям або сторонами шлюбу, який було визнано недійсним, визначення розміру утримання, а також випадків, у яких дозволяється вибір застосовного права щодо зобов’язань про утримання. Протокол замінює Гаазьку конвенцію від 2 жовтня 1973 року про право, що застосовується до зобов’язань про утримання, і Гаазьку конвенцію від 24 жовтня 1956 року  про право, що застосовується до зобов’язань про утримання дітей, розвиває та доповнює Гаазьку конвенцію від 23 листопада 2007 року про міжнародне стягнення аліментів на дітей та інших видів сімейного утримання. Гаазька конвенція про міжнародне стягнення аліментів на дітей та інших видів сімейного утримання була ратифікована Верховною Радою України та набрала чинності для України 01 листопада 2013 року.

Протокол складається з 30 статей і визначає право, що застосовується до аліментних зобов’язань, що випливають із сімейних правовідносин, батьківства, шлюбу, включаючи зобов’язання стосовно дитини незалежно від сімейного стану батьків.

Відповідно до Протоколу за загальним правилом зобов’язання щодо утримання визначаються правом тієї Держави, у якій звичайно проживає кредитор.

Водночас, Протоколом  пропонується встановити такі виключення із загального правила:

при застосуванні зобов’язань про утримання між батьками та дітьми, а також утримання іншими, ніж батьки особами осіб, які не досягли 21 року, якщо кредитор не може отримати утримання від боржника та звернувся до  компетентного органу держави, в якій боржник має звичайне місце проживання, застосовується  право цієї держави. Проте, якщо кредитор не може відповідно до цього права отримати утримання від кредитора, застосовується право держави звичайного місця проживання кредитора. Крім того, якщо кредитор не може отримати утримання відповідно до права жодної з цих держав, застосовується право держави їхнього спільного проживання, якщо таке право існує;

при застосуванні зобов’язань про утримання між подружжям, колишнім подружжям або сторонами шлюбу, який було визнано недійсним, якщо одна із сторін заперечує проти застосування права держави звичайного місця проживання кредитора і право іншої держави, зокрема держави їхнього останнього спільного місця проживання має більш тісний зв’язок зі шлюбом, застосовується право цієї держави;

боржник отримує право  оспорити вимогу кредитора (крім випадків утримання батьками своїх дітей та зобов’язань про утримання між подружжям, колишнім подружжям або сторонами шлюбу, який було визнано недійсним), якщо таке зобов’язання відсутнє у праві держави звичайного місця проживання боржника та у праві держави спільного громадянства сторін, якщо таке є.

Крім того, Протоколом пропонується надати право боржнику та кредитору домовитися щодо регулювання зобов’язань щодо утримання (крім випадків зобов’язань щодо утримання малолітніх, неповнолітніх дітей, недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена) таким чином:

1) правом держави, громадянином якої є боржник чи кредитор,  на момент здійснення вибору права;

2) правом держави місця проживання однієї зі сторін зобов’язання на момент здійснення вибору права;

3) правом, яке обрано сторонами зобов’язання або застосовується відповідно до закону для регулювання майнових відносин сторін зобов’язання;

4) правом, яке обрано сторонами зобов’язання або застосовується відповідно до закону для регулювання припинення шлюбу або окремого проживання сторін зобов'язання.

Законопроектом, (реєстр. № 6107), пропонується внести зміни до Закону України "Про міжнародне приватне право", які регулюють питання визначення права, що підлягає застосуванню до зобов’язань про утримання з метою імплементації Протоколу.

Під час обговорення законопроекту члени Комітету погодилися з думкою Президента України, що ратифікація Протоколу та внесення відповідних змін до Закону України "Про міжнародне приватне право" сприятиме запровадженню уніфікованих правил щодо права,  що застосовується до зобов’язань про утримання, у правовідносинах з іноземними громадянами, особами без громадянства та громадянами України, що проживають за межами України, що доповнює систему взаємодії держав в рамках Конвенції про міжнародне стягнення аліментів на дітей та інших видів сімейного утримання 2007 року.

Члени Комітету наголосили на тому, що ухвалення законопроекту забезпечить спрощення процедур для виконання зобов’язань про утримання дітей, другого з подружжя, повнолітніх дітей, непрацездатних батьків, як в Україні, так і в інших державах, які підписали Протокол.