Повідомлення

Перейти до розділу
24 січня 12:48
Сьогодні свій день народження святкує перший заступник Голови Комітету з питань молоді і спорту Беленюк Жан Венсанович! докладніше
28 вересня 12:25
Рішення Комітету щодо проекту Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України "Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв'язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів" у зв'язку з ратифікацією Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 5764). посилання...
28 вересня 12:23
Рішення Комітету щодо проекту Закону про денонсацію Європейської конвенції про насильство та неналежну поведінку з боку глядачів під час спортивних заходів, і зокрема футбольних матчів, (реєстр. № 0121). посилання...
28 вересня 12:10
Рішення Комітету щодо проекту Закону про ратифікацію Конвенції Ради Європи про комплексний підхід до питань безпеки, охорони та обслуговування під час футбольних матчів та інших спортивних заходів, (реєстр. № 0122). посилання...
22 січня 18:43
22 січня цього року народні депутати України – члени Комітету взяли участь у офіційному відкритті змагань - «Кубок Білої пантери», де Ольга Саладуха офіційно оголосила про завершення спортивної кар’єри! докладніше
31 грудня 13:06
Звіт про роботу Комітету з питань молоді і спорту протягом 2021 року посилання...
17 грудня 15:40
Сьогодні Голова Комітету Андрій Кожем’якін та члени Комітету взяли участь у зустрічі з президентом Міжнародної федерації кінного спорту Інгмаром ДЕ ВОСОМ і представниками федерації кінного спорту України. докладніше
17 грудня 13:57
Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України: про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності, (реєстр. № 6341), з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
16 грудня 11:45
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту заслухав доповідь Міністра молоді та спорту України Вадима Гутцайта «Про хід підготовки національної збірної команди України до ХХІV зимових олімпійських ігор 2022 року. докладніше
10 грудня 15:02
10 грудня цього року голова підкомітету з питань спорту вищих досягнень та спортивної діяльності Ольга Саладуха взяла участь в онлайн-засіданні ХХХVI Генеральної асамблеї Національного олімпійського комітету України та за дорученням Голови Комітету виступила з привітальним словом членам Асамблеї. докладніше
02 грудня 17:30
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вирішення батьками питань тимчасового виїзду дітей за межі України, (реєстр.№ 6146), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету. докладніше
02 грудня 17:20
Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до статті 184 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за порушення обов'язку інформування про тимчасовий виїзд дитини за межі України, (реєстр. № 6147), поданий Кабінетом Міністрів України. докладніше
29 листопада 2021, 11:45

Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння формуванню відповідального батьківства, (реєстр. № 3667), поданий Кабінетом Міністрів України, з урахуванням пропозицій Комітету щодо вилучення підпунктів 6, 9, 10 пункту 1 розділу І законопроекту.

Законопроект спрямований на вирішення наступних проблем:

 

недостатня підтримка  малолітніх та неповнолітніх батьків власними батьками;

порушення права дитини на своєчасну реєстрацію її народження;

недостатнє законодавче регулювання передачі дітей батьками на виховання до інших фізичних та юридичних осіб;

посилення конфліктів між батьками щодо визначення місця проживання дитини, встановлення графіків участі у їх вихованні того з батьків, який проживає окремо від неї.

 

Законопроектом пропонується:

 

вдосконалити механізми підтримки малолітніх та неповнолітніх батьків з боку власних батьків, у тому числі шляхом запровадження відповідальності за її відсутність;

спростити процедуру розірвання шлюбу подружжям, яке має дітей, при відсутності спору щодо розірвання шлюбу, а також про те, з ким із батьків будуть проживати малолітні діти, про способи участі того з батьків, хто буде проживати окремо від дітей, у вихованні, утриманні, вирішенні питань щодо навчання і лікування дітей та про розмір аліментів на дітей;

забезпечити розгляд в одному позовному провадженні щодо розірвання шлюбу або встановлення режиму окремого проживання питань визначення місця проживання малолітніх дітей, способів участі у вихованні, вирішенні питань щодо навчання та лікування дітей того з батьків, хто буде проживати окремо від дітей;

вдосконалити процедуру реєстрації народження дитини, у разі, якщо батьківство, материнство не встановлено, або, у разі смерті батьків, неможливості для них з інших причин зареєструвати народження дитини, що має на меті забезпечення безпеки дітей та їх права на сімейне виховання, отримання соціальних гарантій, встановлених законодавством;

спростити процедури визначення імені, прізвища дитини, місця її проживання, коли відсутній спір між батьками з окреслених питань;

забезпечити право дитини на зміну по батькові з урахуванням особливостей її часткової та неповної цивільної дієздатності;

врегулювати право батьків на визначення кола повноважень осіб, яким вони передають свою дитину на тимчасове виховання на тривалий період, що дасть можливість таким особам здійснювати догляд за дитиною з дотриманням її найкращих інтересів.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило до законопроекту низку зауважень.

Уповноважений Верховної Ради України з прав людини та Уповноважений Президента України з прав дитини підтримують законопроект.

Центр сімейно-правових досліджень вважає, що законопроект необхідно відправити  на доопрацювання.

Під час обговорення члени Комітету наголосили на необхідності забезпечення на законодавчому рівні посилення відповідальності батьків за виховання дитини та послаблення конфліктів між батьками.

У лютому 2019 року Комітет з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму Верховної Ради України восьмого скликання проводив комітетські слухання на тему: «Захист прав та інтересів дитини в цивільному процесі». Учасники слухань дійшли  висновку: про необхідність внесення змін до законодавства, що передбачали б ухвалення попереднього рішення суду, в якому було б встановлено місце проживання дитини та порядок спілкування з дитиною того з батьків, який проживає окремо, на час судового розгляду, а також обов’язкове вжиття заходів примирення між батьками, спрямованих на досягнення між ними домовленості щодо спільного вирішення питань виховання дитини.

 

Члени Комітету звернули увагу на наступні недоліки законопроекту:

 

1) законопроектом пропонується вирішувати питання визначення місця проживання дитини, участі того з батьків, який проживає окремо від дитини, у її вихованні, навчанні та лікуванні дитини, при розгляді в суді питань про розірвання шлюбу чи встановлення режиму окремого проживання подружжя (підпункт 6 пункту 1 Розділу І законопроекту). Водночас, спори між батьками щодо виховання дитини також виникають як і без розірвання шлюбу, так і між батьками, які перебувають у так званому цивільному шлюбі. З іншого боку, це призведе до посилення навантаження на суди та гальмування розлучень, оскільки вирішення спорів щодо виховання дитини  потребуватиме великого часу;

2) законопроект не враховує, що у 2017 році запроваджено ухвалення рішення про стягнення аліментів у наказному провадженні протягом короткого періоду часу, тому врегулювання цих питань в договорі, або додатковим рішенням суду є недоцільним;

3) законопроект не передбачає вжиття заходів щодо примирення між батьками та ухвалення попереднього рішення суду щодо вирішення спірних питань. Це буде посилювати ворожнечу між батьками на час судового розгляду та вступу рішення суду в законну дію і стимулювати самовільну зміну батьками місця проживання дитини (так зване внутрішньосімейне викрадення), у тому числі, через перешкоджання тому з батьків, який проживає окремо, у спілкуванні з дитиною;

4) законопроект не пропонує шляхів вирішення вкрай гострої  проблеми налаштування дитини одним з батьків проти іншого з батьків (наприклад обов’язкове обстеження дитини психологом, у разі відмови від спілкування з одним з батьків) і взагалі не враховує існування цієї проблеми;

5) пропозиція надати одному з батьків право самостійно визначати  ім’я  та прізвище дитини у разі відсутності згоди між батьками (підпункти 9-10 пункту 1 розділу І законопроекту) також може посилити конфлікти між батьками. 

Водночас, члени Комітету підтримали пропозицію надати подружжю, яке має дітей, розлучатися в органах державної реєстрації актів цивільного стану за своєю заявою, за наявності нотаріально посвідченого договору про те, з ким із батьків будуть проживати малолітні діти, про способи участі того з батьків, хто буде проживати окремо від них, у вихованні, утриманні, вирішенні питань щодо навчання і лікування дітей та про розмір аліментів на дітей. При цьому члени Комітету вважають за доцільне вилучити посилання на типову форму, яку має затверджувати Уряд, оскільки ця форма  не зможе передбачити всі можливі варіанти домовленостей, а працівник органів державної реєстрації актів цивільного стану на відміну від суду не зможе встановити, чи не порушуються у договорі права дітей.