Висновок на проект Закону про запобігання і протидію досягненню фіксованих (договірних) результатів та іншим корупційним правопорушенням у футболі, (р. № 2213)
11 жовтня 2013, 15:14
Висновок на проект Закону про запобігання і протидію досягненню фіксованих (договірних) результатів та іншим корупційним правопорушенням у футболі, (реєстр. № 2213)
Голові Комітету з питань боротьби з організованою
злочинністю і корупцією
ЧУМАКУ В.В.
Шановний Вікторе Вікторовичу!
Комітет на своєму засіданні 17 вересня 2013 року розглянув проект Закону про запобігання і протидію досягненню фіксованих (договірних) результатів та іншим корупційним правопорушенням у футболі, (реєстр. № 2213), поданий народним депутатом України Колесніченком В.В.
Метою законопроекту є впровадження дієвих правових засад, спрямованих на створення (превентивних) умов для запобігання та протидії досягненню фіксованих (договірних) результатів та інших корупційних правопорушень у змаганнях з футболу в Україні у відповідності до законодавства України.
Комітет вважає за необхідне формування законодавчого забезпечення запобігання і протидії досягненню фіксованих (договірних) результатів та іншим корупційним правопорушенням у футболі. Проте, на думку членів Комітету, необхідно приймати єдиний Закон щодо протидії корупційним правопорушенням у спорті.
По-друге, викликає сумнів доцільність ретельного виписування в Законі повноважень Федерації футболу України, її посадових осіб та структурних підрозділів щодо протидії корупції у футболі. Треба розділити їх обов’язки, визначені законодавством, та обов’язки, визначені Статутом та нормативними документами ФФУ, а також вимогам УЄФА та ФІФА, і не допускати втручання у самостійність спортивних федерацій. Водночас, необхідно зобов’язати спортивні федерації невідкладно повідомляти правоохоронні органи про факти, яки свідчать про можливість здійснення корупційного правопорушення у спорті.
По-третє, вимога усувати від участі у відповідних змаганнях з футболу осіб, визначених статтею 6 цього Закону, які є підозрюваними чи обвинувачуваними у вчиненні злочину, на період до вступу в силу вироку суду по відношенню до вказаних осіб, а також осіб, щодо яких складено протокол про адміністративне корупційне правопорушення, до закінчення розгляду справи судом, суперечить принципу презумпції невинуватості.
По-четверте, в Законі необхідно виписати повноваження правоохоронних органів щодо розслідування корупційних правопорушень у футболі, а не доручати цю справу громадським організаціям.
Комітет прийняв рішення рекомендувати Верховній Ради України направити законопроект на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи.
З повагою
Голова Комітету А. ПАЛАТНИЙ