СТЕНОГРАМА Засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту від 10 лютого 2015 року

11 серпня 2015, 09:46

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму

від 10 лютого 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету ПАЛАТНИЙ А.Л.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, пане міністр! Доброго дня! Є пропозиція вимкнути мобільні телефони і розпочати засідання.

Запрошені на засідання комітету: міністр молоді і спорту України Жданов Ігор Олександрович, доброго дня. Заступник міністра молоді і спорту України, керівник апарату Баженков Євген Володимирович, чего так далеко сели? Суліма Оксана Василівна начальник Управління у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Міністерства соціальної політики. Лебедєв  Юрій Іванович начальник управління у складі Департаменту захисту національної державної Служби безпеки України, доброго дня. Вовк Володимир Семенович, заступник директора Департаменту захисту прав дітей та усиновлення Міністерства соціальної політики України. Пустоляков Євген Дмитрович, доброго дня, старший офіцер відділу військового права управління правового забезпечення Генерального штабу Збройних Сил України, підполковник юстиції. Шейкіна-Гладунова Тамара В'ячеславівна, ви тут, так, головний економіст-фінансист Департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм Міністерства фінансів України.  Черниш-Гулєвська Анастасія, Анна, перепрошую, директор українського форуму благодійників. Жигун Лариса координатор. Жигун  Лариса, ви тут, да? Координатор адвокатської, українського форуму благодійників. Шимчук Анастасія, ви тут, да, експерт УНЦПД. 

 Я не знаю, а чего без отчества, Вера Андреевна? У никого отчества нету, да? Не дают, да? По европейски, да.

 

_______________. Українського незалежного центру політичної…………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, я кажу, чому представники без отчества. Наверное, в евроинтеграцию уже входим очень плотно, да. Потому что это уже не первый случай.

Бондар Ірина віце-президент ВМС "Альтернатива Б". Дегтяр Іван, представник від агенції "Волонтери ООН", доброго дня. Юзич Юрій помічник-консультант народного депутата Івана Крулька. Іван сьогодні, у нього відповідальна місія, він у відрядженні дуже небезпечному, на мій погляд.

Вношу пропозицію розпочати засідання, немає заперечень? Немає. Переходимо до першого пункту порядку денного, пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підтримки дитячо-юнацького спорту та фізичного виховання дітей (реєстраційний номер 2067), поданий народними депутатами України, членами комітету, і не тільки нашого комітету, Палатним, Величковичем, Томенком та Силантьєвим. Хочу нагадати, наш комітет є головним з цього питання.

Шановні колеги! Ви всі знаєте, що 1 січня 2015 року набрав чинності Закону України про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність деяких законодавчих актів України номер 7068 від 28 грудня 2014 року. Відповідно з прийнятим законом запроваджена плата за навчання дітей у дитячо-юнацьких спортивних школах. Скасована обов'язковість передбачення посад фахівців з фізичної культури у дошкільних  та інших навчальних закладах. Скорочена мінімальна кількість уроків з фізичної культури в загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, з 3 до 2 на тиждень.

Скасована норма щодо заборони існуючої мережі державних і комунальних закладів фізичної культури і спорту. Ці законодавчі зміни можуть призвести до суттєвого відтоку з дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Погіршення якості фізичного виховання дітей в навчальних закладах та наслідок негативного впливу на їх здоров'я. Законопроект поданий членами нашого комітету, розроблений для недопущення відповідних негативних наслідків. Покращення здоров'я українських дітей та посилення обороноздатності нашої держави.

Для досягнення вказаної мети законопроектом пропонується відновити у Законі України "Про фізичну культуру і спорт" норми, що були скасовані 28 грудня 2014 року. Прийняття законопроекту сприятиму нормальному функціонуванню дитячо-юнацьких спортивних шкіл в Україні та покращенню здоров'я українських дітей. Дякую за увагу.

Слово надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігорю Олександровичу. Будь ласка, Ігор Олександрович.

 

ЖДАНОВ І.О. Шановні колеги, на відміну від попереднього виступу, коли я виступав, буду досить коротким. Міністерство підтримує зазначені зміни, я думаю, що вони дозволять нам зберегти масовий спорт в країні. Єдине там є у нас пасаж такий, що надаються пільги. А, наступний законопроект, коли будуть зміни до Податкового кодексу, да. Тут ми все підтримуємо.

Ще хотів би вас трішки проінформувати про ДЮСШ, результати моніторингу, у нас там додалися ті області, в яких вирішене питання, окрім Закарпатської, Чернігівської, Запорізької і Полтавської області, там повністю  ДЮСШ вже передані на місцеві бюджети, ще в дев'ятьох або чекають відповідної сесії місцевих рад, або вирішено питання на перший квартал, або на перше півріччя, або 50 відсотків фінансування. Так як в Києві, наприклад, там було 40 мільйонів заплановано, у минулому році вони отримали з бюджету з Фонду соціального страхування  бюджетів, вдалося добити цифру 23 мільйони. Я, до речі, дякую всім, хто долучався, в тому числі і депутатам Київської міської ради, до яких я звертався безпосередньо.

Але є області, де питання, на жаль, не вирішуються, це Миколаївська, Луганська частково зрозуміло або Донецька вирішує питання, Волинська, Дніпропетровська і Херсонська. Тому теж ми будемо це питання добувати.

Я хотів би проінформувати, що на завтра у нас заплановане розширене засідання Кабінету Міністрів України, в тому числі за присутності голів обласних державних адміністрацій, в тому числі за моєї ініціативи, щоб ви розуміли, були запрошені голови обласних адміністрацій і ми будемо там розглядати проблеми децентралізації, в тому числі і передачі ДЮСШ на місцевий бюджет

Також хотів би поінформувати вас, що сьогодні у нас була запланована нарада у віце-прем'єр-міністра, стосовно можливого отримання субвенції, формування субвенції на підтримку дитячо-юнацьких спортивних шкіл, нажаль, там з об'єктивних обставин не змогли присутні на рівні заступників міністра Мінфіна, а без них проводити цю нараду було не варто, недоцільно. Тому ми з Артуром Леонідовичем в четвер у віце-прем'єра будемо обговорювати цю проблему Але наскільки я знаю, там настрій позитивний. Да. Головне, щоб нам тут з Мінфіном найти спільну мову.

А те, що ви пропонуєте я думаю треба підтримати, безумовно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігоре Олександровичу.

Безумовно, ця пропозиція буде, я впевнений, буде підтримана Кабінетом Міністрів України. Ми проговорювали цю ситуацію і написали листи до Прем'єр-міністра України. Віце-прем'єр В'ячеслав Кириленко нас підтримує в цій пропозиції, я думаю, що і Прем'єр-міністр підтримує. Я думаю, я впевнений, що о 14-й годині у четвер, ми з міністром отримаємо позитивний висновок. Ну, ще будемо Мінфін, вважати, щоб знайшли гроші. Тому що ми знаємо, що багато і постанов, і юридичних документів приймається, але ж фізично грошей обмаль. Дякую.

Дякую, Ігор Олександровичу, за підтримку.

Від Міністерства молоді і спорту України, слово надається першому заступнику міністра молоді і спорту …  Нема його? 

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Молоканова уволим.

Від Міністерства соціальної політики, слово надається заступнику директора Департаменту захисту прав дітей та усиновленню, Вовку Володимиру Семеновичу. Будь ласка.

 

ВОВК В.С. Шановний Артуре Леонідовичу! Шановний Ігоре Олександровичу! Народні депутати, присутні!

Департамент захисту прав дітей та усиновлення, як і все міністерство, звичайно не може не підтримати такий законопроект. Оскільки, як ви всі знаєте, першим документом міжнародним, який було свого часу ратифіковано Верховною Радою України, була саме Конвенція ООН про права дитини, де чітко на міжнародному рівні задекларовано право дитини на фізичне виховання та відповідний фізичний розвиток. Тому все що суперечить якраз правам дитини буде відстоюватись Міністерством соціальної політики і нашим департаментом, тому, можливість навчатися в дошкільній системі є абсолютно виправданою і необхідною для держави.

І декілька слів від себе, я зовсім нещодавно був начальником головного управління у справах сім'ї, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації і я знаю, що таке для такого великого міста розвиток дитячого юнацького спорту. На рівні і дитячо-юнацьких шкіл і підліткових клубів, які збережені в місті Києві, і фізкультурно-спортивних товариств, які збережені в місті Києві. Тому велика подяка депутатам і наполегливій роботі міністра молоді і спорту за ту подвижницьку роботу, яка робиться в інтересах дітей. Я думаю, що кошти мають бути знайдені, а якщо ні, то все-одно мережа дитячо-юнацьких спортивних шкіл має бути в ці складні часи збережена. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Володимир Семенович. Я впевнений, я хочу теж подякувати міністру за підтримку і впевнений, що всі депутати нашого комітету і не тільки депутати нашого комітету, а народні депутати в залі Верховної Ради одноголосно підтримають ці законопроекти. Дякую.

Шановні колеги! Я думаю, що обговорення тут більше не потрібне, пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект в першому читанні та прийняти його за основу і в цілому – це перше. І друге, співдоповідачем від комітету визначити голову комітету Палатного Артура Леонідовича. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався?  Одноголосно. Дякую.

Переходимо до другого пункту порядку денного. Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення стабільного розвитку сфери фізичної культури і спорту. Номер законопроекту (2068), поданий народними депутатами України Величковичем, Томенко, Палатним, Силантьєвим.

Хочу нагадати, комітет не є головним з цього питання, але ж для нашого комітету це теж питання дуже принципове. Я хочу нагадати, що 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи", номер 7118 від 28-го грудня 2014 року. Цим законом скасовані пільги щодо звільнення від плати за землю закладів фізичної культури і спорту. Які повністю утримуються за рахунок бюджетних коштів: дитячих юнацько-спортивно курортних і оздоровчих закладів, підприємств та організацій за земельні ділянки, на яких розташовані спортивні споруди, що використовуються для проведення Всеукраїнських, міжнародних змагань та тренувань збірних команд України. А також запроваджено  податок на нерухоме майно для зазначених установ організацій, підприємств та закладів. Надання пільг з плати за землю та податкове, та податку на нерухоме майно. Передається на розсуд органам місцевого самоврядування. При цьому місцевим бюджетам не компенсується, з державного бюджету, відповідні втрати їх доходів. Що призведе до виконання серйозних проблем у проведенні спортивної на оздоровчої діяльності в Україні, ліквідації спортивних неприбуткових об'єктів. Законопроект, поданий членами нашого комітету, розроблено для недопущення відповідних негативних наслідків після прийнятих змін до Податкового кодексу України. Зокрема, пропонується повернути пільги щодо звільнення від прати за землю, які були передбачені статтею 282 попередньої редакції Податкового кодексу України. На заповідники, національні природні парки, дитячі санаторні, курортні та оздоровчі заклади України, дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, заклади культури, науки та освіти охорони здоров'я соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок бюджетних коштів та підприємства, та організації за земельні ділянки, що використовуються для Всеукраїнських, міжнародних змагань та тренувань збірних команд України. А також звільнити будівлі, зазначених організацій та підприємств, від податку на нерухоме майно. Прийняття  законопроекту  призведе до забезпечення стабільного розвитку  сфери фізичної культури і спорту та оздоровлення  дітей.

 Шановні колеги! Слово хочу надати міністру   молоді і спорту  України Жданову Ігорю Олександровичу. Будь ласка.    

 

ЖДАНОВ І.О.  Шановні колеги! Міністерство вивчило зазначений законопроект і вважає, що  потрібно повернутися до пільг  податку на землю, яке  отримують наші бюджетні установи. Які повністю фінансуються за  рахунок державного бюджету і виконують загальнонаціональні функції підготовки  спортсменів для  національних збірних, або для   проведення  спортивно-навчального процесу, навчально-тренувального процесу.

Я би хотів тільки одне тобто колеги, якщо  я звертаюся, якщо тут представники Міністерства фінансів, ми просто перекладаємо, от ви будете  нам розказувати, що зараз стільки надійде податку на землю від цих наших фізкультурно-спортивних споруд. Я  вам скажу, що це просто перекладання  із однієї кишені державної до іншої,       то фактично вони всі  з бюджету, або дотаційно, ми їх дотуємо.  От виникло на початку року  питання те, що наші ДЮСШа не можуть заплатити  там, або  якийсь податок на землю, або податки просто не можуть. Чому вони не можуть заплатити? Тому що  їм не дали коштів з  державного бюджету. Ну от я думаю, що цей "біг по колу"  нікому не цікавий, а треба виходити на принципове  рішення, яке і пропонується в даному    законопроекті,  і я ще раз підкреслюю, ми його підтримали.

З іншого боку, тут є одна правочка, тут написано так, це стаття 282, якщо не помиляюсь. "Надання пільг, у тому числі аероклубів  та авіаційно-спортивних клубів  товариства  сприяння обороні України,   що  використовуються для підготовки працівників та військовослужбовців правоохоронних органів і Збройних сил  України".  Пропонується слова "товариства   сприяння обороні  України"  вилучити і просто: "у тому числі, аероклубів та авіаційно-спортивних клубів". Тому що клуб просто авіаційно-спортивний може мати  відповідну угоду з Міністерством оборони, або  з Міністерством внутрішніх справ  для проведення відповідних і підготовку  відповідних   працівників чи військовослужбовців, чому ми обмежуємо? Але, щоб тут не було корупції, тому що там до мене теж народні депутати зверталися по одним там клубам "Товариство сприяння оборони", коли фактично нічого не проводиться, а пільги получають. Треба нам в тому числі і Кабміну встановити такий порядок, щоб жодна державна копійка не пішла на сторону. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Олександрович. Ми вже записали, що безумовно врахуємо поправки. Будь ласка, Володимир Євгенович.

 

_______________. Шановний Артуре Леонідовичу, ми тут ще порадилися з фахівцями з Міністерства оборони і є пропозиція цю редакцію, що сказав Ігор Олександрович, а там, де йдеться у нас, що використовується для підготовки працівників та військовослужбовців, правоохоронних органів і Збройних Сил України замінити словосполученням просто "фахівців для потреб оборони". Чому це так потрібно зробити? Оскільки  військовослужбовці не тільки є в правоохоронних органах, є ще Державна служба транспорту 5 тисяч осіб, є Служба зовнішньої розвідки, вона не належить до правоохоронних органів чи діяльності. Тому є фахівці, які потрібні для потреб оборони, це дуже гарне формулювання, яке буде включати і інше, і працівники, які будуть готуватися для потреб оборони. І Товариство сприяння оборони не може готовити інших фахівців за кошти держави тільки в межах. Так, дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

_______________. Щоб, скажемо, бані, в яких там паряться генерали, вони не були просто сюди ж записані, а були саме ………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Євген Володимирович, дуже зауваження таке слушне.

Я думаю, що у членів комітету не буде з цього приводу окремої думки. Ми повинні зберегти ті об'єкти, які сьогодні в нас нуждаються і нуждаються в додаткових пільгах, я думаю, що ми повинні це зробити.

На жаль, ми переходимо, знаєте, з таким запізненням до цих правок і окремими законопроектами. Член комітету народний депутат Силантьєв звертався до профільного комітету, до Комітету з питань податкової та митної політики, звертались ми до Кабінету Міністрів, але ж тоді вони не були враховані. Я сподіваюсь, я впевнений, що зараз вони будуть враховані і окремі законопроекти знайдуть підтримку в залі Верховної Ради.

Шановні колеги! Переходимо до голосування, якщо немає окремих питань. Рекомендувати Верховній Раді України, будь ласка,  Силантьєв, народний депутат.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Я бы еще хотел сделать такое зауваження, что очень важно сохранить не только спортивную спрямованість объекту, но и такие же как санитарно-курортные, что касается заповедников, что касается оздоровчих закладів. То есть, физкультура, спорт – это  то, что нужно молодежи, но также нам еще нужно не забывать про такое важное направление как туризм, которым мы комитетом тоже опикуемся. Это поможет сохранить нам ту инфраструктуру, которую дальше мы будем использовать для привлечения инвестиций и наполнения бюджета.

И за это тоже надо бороться, будем стараться делать так, чтобы в полном объёме вот этот весь перечень приняли. Потому что, поэтому Комитет налогов и мытници не поддержал нас, потому что был очень большой перечень у вас.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Денис Олегович. Я впевнений, що в цьому разі нас комітет підтримає, профільний комітет нас підтримує і не тільки комітет, а і Кабінет Міністрів, Міністерство фінансів, і зал Верховної Ради.

Пропонується, переходимо до голосування. Перше, рекомендувати Верховній Раді України  з поправками Міністерства молоді і спорту України розглянути законопроект в першому читанні та прийняти його за основу та в цілому. І друге, направити рішення нашого комітету до профільного Комітету з питань податкової та митної політики. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую вам. Дякую міністерству за підтримку. Дякую вам.

Переходимо до третього пункту порядку денного пропонується, шановні колеги, розглянути проект Закону про внесення змін до деяких Законів України щодо волонтерської діяльності. Номер законопроекту 1408. Хочу нагадати, це друге читання. На засідання виноситься порівняльна таблиця з урахуванням пропозицій, які надійшли від народних депутатів України, пропонується розглянути кожну поправку.

Хочу зазначити, що поправки, які подані від членів комітету, підготовлені секретаріатом комітету, спільно з Міністерством соціальної політики України та Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України. Ми повинні сьогодні визначити, які поправки врахуємо до другого читання, а які відхилимо.

Шановні колеги, шановні присутні, переходимо до розгляду поправок. В ході обговорення кожна відхилена поправка буде голосуватися окремо.

Шановні колеги, слово надається Жданову Ігорю Олександровичу, міністру молоді і спорту. Будь ласка.

 

ЖДАНОВ І.О. Складно тут по поправкам йти зараз, я просто не знайомий. Але я вам скажу, що зрозуміло, що Закон про волонтерську діяльність, приведення його до викликів часу, до потреб це зрозуміло, що його потрібно приймати, у нас позиція дуже проста. Я сам волонтер, я їздив у зону АТО неодноразово, тому я розумію наскільки це достатньо актуально. Тому ви вже йдіть по поправкам, які покращать стан законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Олександрович.

Від Міністерства соціальної політики України слово надається начальнику управління у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Сулімі Оксані Василівні. Будь ласка, Оксана Василівна.

 

СУЛІМА О.В.  Дякую, Артуре Леонідовичу. 

Шановні народні депутати, міністерство приймало участь в засіданні робочої групи, яка відбулася 6 лютого, були дуже активні дискусії з приводу підготовки законопроекту до другого читання. І наші основні пропозиції зосереджувалися на тому, що має бути чітко визначено ті види волонтерської діяльності, які підпадають під укладення угоди для того, щоб захистити наших волонтерів і захистити тих осіб, які отримують волонтерську допомогу. В принципі, якщо говорити по поправкам, то тут є поправки, які враховують побажання і бачення міністерства. Водночас, якщо по окремим поправкам, то поправка 9 передбачає, що  "центральний орган виконавчої влади має розробляти і забезпечувати реалізацію галузевих і регіональний програм". Ну, це не зовсім вірно,   бо центральний орган як Міністерство  наприклад соціальної політики, він не може розробляти і реалізовувати  регіональні програми, або галузеві скажемо  для Мінмолодьспорту. Тобто тут по кожній  поправці є певні якісь позитивні моменти,  є якісь негативні моменти, тому  як би в цілому, підтримується.

Але знову ж таки, потребує ще обговорення питання по страхуванню тобто чітко ми в визначаємо, чи є можливість у Міністерства фінансів передбачити в державному бюджеті  покриття з державного  бюджету страхування волонтерів. І знову ж таки, страхування волонтерів тих, які під час впровадження волонтерської діяльності наражаються на небезпеку в плані життя і здоров'я   свого. І підтримується також, і компенсація витрат за нанесення шкоди життю і здоров'ю, але ж знову  таки, якщо будуть на те передбачені  кошти в бюджеті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Оксано Василівно.

Від Генерального штабу Збройних сил  України слово надається Пустелякову Євгену Дмитровичу – старшому офіцеру відділу  військового права  управління  правового забезпечення.  Будь ласка.

 

ПУСТЕЛЯКОВ Є.Д. Дуже вам дякую!

Ну Міністерство  оборони висловило свою позицію,  щодо того, що підтримує зауваження викладені у висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради і просить додати   до абзацу третього, частини четвертої, статті  7 проекту Закону редакцію  абзацу, тобто  про безоплатне забезпечення проведення  вакцинації,  медичного огляду та інших  лікувально-профілактичних закладів   необхідних  для здійснення волонтерської діяльності у державних і комунальних закладах  охорони здоров'я за місцем проживання цих волонтерів. Вважаю, що зауваження слушне.

А, щодо зауважень  Головного науково-експертного    управління, я вважаю як особа, яка розглядала ці поправки і  законопроект сам в цілому,  ну дуже слушні зауваження. Тому вважаємо, що  їх треба виправити і привести  до відповідності.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Євген Дмитрович.

Від Міністерства фінансів України слово надається головному економісту-фінансисту Департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм Шейкіній-Гладуновій Тамарі В'ячеславівні. Будь ласка, Тамара В'ячеславівна.

 

ШЕЙКІНА-ГЛАДУНОВА Т.В. Шановні присутні, я хотіла би зауважити, що законопроект в цілому не розглядався, офіційного висновку Міністерством фінансів не підготовлено, оскільки до обіду ще не було остаточної редакції законопроекту. І, на жаль, офіційних висновків я не можу сказати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Перепрошую, а чому у вас не було?

 

ШЕЙКІНА-ГЛАДУНОВА Т.В. Ну, я зверталася до комітету, ще, сказали, в опрацюванні редакція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Поправки в опрацюванні. А в першому читанні він був прийнятий на минулому тижні. І базовий законопроект він у вас повинен бути ще тиждень тому.

 

ШЕЙКІНА-ГЛАДУНОВА Т.В. До базового ми готовили експертний висновок, він у нас є, що не подані розрахунки. Основні зауваження Міністерства фінансів, що повинні бути подані розрахунки і джерела покриття ………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, що стосовно поправок, ви не розглядали? Ви не можете зараз …

 

ШЕЙКІНА-ГЛАДУНОВА Т.В. Ну, до обіду я не могла взяти редакцію, і не було ще…

 

_______________. Поправки сьогодні останні прийшли від Королевської. У нас було до 9 числа включно, ми просто не могли встигнути технічно, тому що це скорочена процедура.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре. Віра Андріївна, добре.

Від комітету слово хочу надати секретарю комітету і автору, співавтору законопроекту Романовій Анні Анатоліївні.

 

РОМАНОВА А.А. Дякую. Що я хочу сказати, що тут дуже багато поправок, і тут є такі поправки, які повністю нівелюють той законопроект, який був поданий групою депутатів. Тобто це стосується тих поправок, які вносило, зокрема, Міністерство соціальної політики. Про що йдеться. Йдеться про те, що цим новим законом було встановлено нову філософію волонтерства, тому що до того той закон, який був прийнятий під Євро 2012, він регулював волонтерську діяльність. Тобто волонтерам треба було складати договір, шукати з ким скласти цей договір, і все-таке інше.

На сьогоднішній день волонтерство вийшло вже на новий рівень і саме філософію дерегуляції було закладено ось у той закон, який ми прийняли у першому читанні. Проте Міністерство соціальної політики своїми поправками повністю повертає той закон, який був до цього, тобто регулює волонтерську діяльність. Я просто хочу, щоб у всіх присутніх було розуміння чи ми повертаємось до регуляції волонтерської діяльності і знову ж таки встановлюємо жорсткі правила чи ми перегулюємо волонтерську діяльність.

Тому також мною і автором законопроекту було подано деякі уточнення. Якщо хтось слідкує за тим, як голосувався цей закон у першому читанні, там були деякі неточності стосовно віку, з якого можна стати волонтером, там ми внесли таку поправку, що за згодою батьків, - до 18 років. Тому що ми погоджуємось, що там має бути згода батьків. Крім того, актуальна поправка Веселової, я можу сказати про те, що волонтерські організації це лише не прибуткові організації. Чому це важливо? Для того, щоб підприємці там не створювали якихось корупційних схем, не оформляли людей нібито як волонтерів.

І, звичайно, дуже багато тут поправок стосовно волонтерства в зоні АТО. Тут ми теж погоджуємось з цим, ми можемо по кожній зараз поправці пройти, я просто зробила вступне слово, пояснююче слово, що те, що на разі і міністр також підтримає цей важливий закон. Я просто хочу, як би, внести деяку ясність, що ми зараз можемо знівелювати весь той закон, який ми проголосували в першому читанні, якщо ми підтримуємо ці пропозиції, які внесло Міністерство соціальної політики. Вони просто кусками взяли той закон, який був, про договори, про те, що волонтерами не можуть бути люди до 18 років, хоча і так в нас дуже багато волонтерів на сьогоднішній день молодші 18 років. Що вони зараз поза законом опиняться чи як? І ми не маємо до цього повертатися. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатоліївна.

Безумовно, закон потрібен, ми знаємо, що той закон, який ще був з часів Януковича про волонтерство, так званий закон. Він не відображає волонтерської діяльності, він не допомагає волонтерам. На сьогоднішній день те, що ми бачимо, що на вулиці у нас війна, а не антитерористична операція, тому сьогодні роль волонтерів в нашому суспільстві дуже важлива.

Але ж ми повинні при підготовці такого складного, на мій погляд, документу, дуже ретельно відпрацювати всі поправки, проголосувати ті поправки які будуть відхилені.

Я хотів би ще сьогодні почути першого заступника нашого комітету Величковича Миколу Романовича, але ж він запізнюється, я думаю що через п'ять хвилин він буде. Буде через п'ять хвилин, тільки що він мені телефонував.

Але ж по поправкам,  я думаю, що ми надамо зараз слово, поки ми чекаємо Величковича, заступнику голови секретаріату комітету Молоканову Юрію. Будь ласка.

 

ЖДАНОВ Ы.О.. Якщо можна, ви мене відпустите. Я всім побажаю успіху і прийняття, ухвалення Закону про волонтерську діяльність, це дійсно дуже важливо. До побачення.

 

         ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Дякую, ……….. Олександровичу.

Що стосовно…

Да! Ігор Олександрович, я думаю, що телефон міністру знадобиться ще. Дякую.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Да. Дякую. До четверга.

Ще стосовно… Я хотів би надати слово заступнику голови секретаріату Молоканову Юрію.

 

МОЛОКАНОВ Ю.А. Дякую. Шановні, члени комітету. Цей закон дуже складний і річ в тому, що якщо ми розглядаємо Європейські норми, от у нас є Польській закон, Молдавський закон, де є дуже багато регулюючих норм. І якщо, наприклад, ми відмовляємося від договорів про провадження волонтерської діяльності, чи навіть від права волонтера на підписання такого договору, ну, ми фактично ставимо волонтера не в рівні умови. Тобто зараз є, цей закон не дуже досконалий, він писався на 11-12 рік, він писався під Євро і крім того завдяки тому що два роки не було профільного органу ми не могли, він тільки рік реально працює, як він повинен працювати. Але в цьому законі більш-менш відбудоване трикутних між волонтерами, волонтерськими організаціями і отримувачів волонтерських послуг. Тобто цей закон він повністю відновляється від будь-якого регулювання. При чому нам авторська… не дали жодної країни, де діє така система. Розумієте? Ми не можемо на підставі декларації, в якій є,  обмеження, і про обов'язкове страхування, і про відшкодування витрат, відмовлятися повністю від відшкодування витрат волонтерам, від страхування волонтерів, що будь-яка дитина може бути волонтером. Хоч тут мова навіть не в Цивільному кодексі, що в нас по цивільному кодексі дитина до 14-ти років не може здійснювати будь-які дії, вона не має навіть часткової дієздатності. Ну в тому, що на сьогодні ця позиція уповноваженого в Верховної Ради з прав людини, що це просто несе дуже велику небезпеку експлуатації дитячої праці… до 14-ти років. Оскільки зараз дуже багато є дітей, які після, ну в воєнних умовах, і батьків, які на жаль, можуть просто за пляшку горілки віддати дитину формально для волонтерської діяльності і ніхто не відслідкує, як ця дитина використовується. Тобто, ну тут просто автори законопроекту не планують зовсім відмовитися від будь-якого регулювання, тобто немає жодного договору, хоч вони на них посилаються. Як відшкодовувати витрати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви кажете це враховуючи поправки.

 

МОЛОКАНОВ Ю.А. Да, нет, навіть враховуючи поправки. Да, якщо можна по поправкам, то можна просто… Микола Романович є .

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Продовжуйте, Юрій.

 

МОЛОКАНОВ Ю.А. Може Микола Романович тоді, щоб я за нього…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, хвилинку уваги. Ми зараз почули, ми зараз почули багато думок, ми зараз почули позицію профільного міністерства, але ж ми не почули так, як ми хотіли би це бачити, тому що це ви не вспіли опрацювати ці поправки, ви не встигли ізучити. Тому я б хотів би з приводу цього слово надати першому заступнику комітету Величковичу Миколі Романовичу.  Будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М. Р. Доброго дня, шановні колеги. Ми в п'ятницю збиралися робочою групою по поправках до законопроекту 1408.

Їх було дуже багато, у нас були  досить непрості дискусії  з того приводу по деяких поправках, по деяких підходах. І наскільки я знаю, вчора ще були, ще прийшли додаткові поправки  від наших колег депутатів, ми ще не встигли    їх просто опрацювати, нам треба час, щоб їх опрацювати, щоб винести, виробити позицію  і запропонувати комітету до розгляду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре. Скільки вам часу, скільки нам часу, нам комітету, на вашу думку, потрібно  для того, щоб опрацювати ці поправки   додаткові. Тому що   безумовно, я вже не хочу повторюватись,  законопроект дуже важливий і ми повинні його в найкоротші терміни прийняти. Але ж я теж розумію, що для того, щоб його прийняти і не тільки на комітеті, а прийняти в другому читанні, в залі засідань Верховної Ради, ми повинні  його ретельно підготувати і   я впевнений, що він буде підготовлений. Я вважаю, і в мене є така пропозиція, хтось ще хоче виступити з цього  законопроекту, шановні присутні? Можливо хтось?     Будь ласка.

 

 ГУЛЄВСЬКА-ЧЕРНИШ А. Ну можливо я з точки зору громадського сектору саме благодійних організацій волонтерських,  які його ініціювали.

Анна Гулєвська-Черниш – директор українського форуму  благодійників. Ми дуже раді, що є стільки  багато напрацювань до цього  законопроекту і деякі з них дійсно слушні, те що стосується  волонтерів, що працюють в зоні АТО. Але ми  теж розділяємо думку секретаря комітету Анни, яка сказала, що  певні правки. Які прийшли і я хочу сказати, що  це не від Міністерства соціальної політики, бо  вони тут обуряться, пору сидять, а правки, які прийшли саме  від секретаріату  комітету, вони повертають законопроект у ту редакцію,  від  якої ми намагаємося піти. І  для нас сьогодні важливо розуміти,  і ми пропонуємо  розглядати  волонтерство в  контексті  прав людини, а не Цивільного кодексу,  бо волонтерство – це діяльність, особистий вибір кожної людини. І саме з цього погляду нам треба розглядати, а не   повертатися до якихось там систем утворювання системи керування  вертикалі знизу доверху – це те, від чого зараз намагається реформувати українська держава. Тому ми, якщо треба, готові доопрацьовувати спільно. 

Але ми вважаємо, що треба повертатися до філософії, яка закладена у першій редакції. І в жодному випадку не повертатися до старої редакції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам. Безумовно, ми не будемо повертатися до старих редакцій. Та редакція, яка була, до філософії, як ви кажете, яка була запропонована авторами законопроекту у минулій редакції, ми, це базова філософія, але ж є багато правок. Ми повинні, іще раз хочу звернутися, зробити такий документ, який не буде ніяких зауважень  в залі Верховної Ради. Тому що  наше завдання сьогодні, комітету, підготувати так, щоб ми за основу та в цілому у другому читанні він пройшов і був, одразу повинен він працювати.

Тому я хочу звернутися до членів комітету, щоб ми все ж таки прийняли рішення, не поспішали, хоча він такий злободневный, да, я би сказав, цей законопроект, і багато волонтерських організацій звертались до нас, до нашого комітету. І не тільки до комітету, до окремих народних депутатів України для того, щоби прийняти цей законопроект.

Тому я прошу, Анну Анатоліївну прошу, Микола Романовича, щоб ми і члени нашого комітету, щоб ми доопрацювали ці поправки. І міністерство профільне яке сьогодні ще не вивчило їх, я прошу вивчити. І я думаю, що ми перенесемо розгляд цього законопроекту, який був на четвер запланований, на слідуючий пленарний тиждень, він буде вже з 3 березня. І цей законопроект ми внесемо уже в зал Верховної Ради доопрацьований.

Тому, шановні колеги, я прошу визначатися. Прошу, Анна Анатоліївна, немає зауважень?

 

_______________. Ні, я просто хотіла спитати Міністерство соціальної політики, можливо, мене не правильно тоді інформував секретаріат,. Ось ці правки, які зараз значаться, члени комітету, ну, до речі, це не всі чи ваші є?

 

_______________. Там не всі. В цих правках, які значаться, там, де члени комітету, там не всі правки Міністерства соціальної політики і не повністю та редакція, яку ми пропонували. Ну, тобто там частково бачення секретаріату, частково - бачення міністерства.

 

______________. Ну, добре. Тоді ми тут розберемося, тому що ще серед членів комітету, я не знаю, хто тут, тому що мене точно немає серед авторів цих правок. І саме хто.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка.

 

______________. Дійсно треба доопрацювати, відкласти, бо все-таке хотілося, щоб все-таки, це хороший законопроект, був прийнятий дійсно у нас на сесії, на пленарному засідання. Тому, я думаю, що дійсно треба доопрацювати і разом доопрацюємо …………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Шановні колеги, тоді пропонується перенести розгляд цього законопроекту. Розглянути всі поправки, доопрацювати до другого читання. Друге читання перенести з цього пленарного тижня на пленарний тиждень з 3 по 6 березня 2015 року.

І друге. Доповідачем з цього законопроекту назначити секретаря нашого комітету Романову Анну Анатоліївну.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо буде.

Добре. Прошу визначатися. Прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Да, будь ласка.

 

______________. Нові правки, я так розумію вже не приймаються, тільки ті які поступили?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тільки ті … Я вам скажу, сьогодні ще були, я так розумію, сьогодні ще були правки внесені. Правки ці будуть доопрацьовані, ми візьмемо порівняльну таблицю і цей законопроект, безумовно, я впевнений, на слідуючому тижні, пленарному тижні, ми внесемо в зал Верховної Ради і проголосуємо одностайно. Дякую.

 

______________. Я перепрошую. А чи можна, як ми в п'ятницю зробили, була робоча група, коли були запрошені представники громадських організацій, щоб ми спільно змогли доопрацювати цю редакцію. Чи можна так зробити знову?

 

______________. Я думаю, що ми в тому форматі попрацюємо разом. Ми з вами так плідно попрацювали. Я думаю, що на тому плані так і попрацюємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, шановні.

Переходимо до 4 пункту порядку денного.

Шановні народні депутати, пропоную затвердити положення про Експертну раду з питань туризму і курортів при Комітеті Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму. Від комітету слово хочу надати секретарю комітету Анні Анатоліївні Романовій. Будь ласка, Анна Анатоліївна.

 

РОМАНОВА А.А. Шановні присутні, ми раді повідомити, що при нашому комітеті ми створюємо експертну раду, такий собі колегіальний консультативно-дорадчий орган,  утворений на строк повноважень Верховної Ради України восьмого скликання для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, врахуванні громадської думки під час законотворчого процесу та реалізації державної політики у сфері туризму та курортів.

Якщо коротко, то, я думаю, що всім зрозуміло нащо ця експертна рада. Для того, щоб залучати громадськість для діяльності. Для того, щоб наш комітет був більш відкритим, прозорим. Він і так відкритий, але й ще для більш конструктивної та ефективної роботи.

Тобто на ваш розгляд дається положення, воно більш-менш типове. Головою цієї експертної ради є голова підкомітету, тобто я. Є, також  обирається на першому засіданні заступник та секретар. Єдине, що по цьому положенню, якщо не може голова виконувати, проводити якесь засідання, то проводить не секретар а заступник. ну, так вирішили це ми разом. Це положення робили, до речі, з громадськістю. І тут також прописано мета. Ну, мета зрозуміла – це законотворчий процес, також популяризація різних ідей у сфері розвитку туризму, курортів та рекреаційної діяльності. Також прописані в цьому положення обов'язки членів експертної ради. Ну, тобто брати участь у засіданнях, відповідно здійснювати всебічний, повний, об'єктивний аналіз представленого на експертизу законопроектів і матеріалів до нього. Забезпечувати на вимогу голови експертної ради конфіденційність відомостей, пов'язаних з обговорюванням на засіданнях експертної ради питаннями, проводити науково-консультаційну роботу з членами комітету. Засідання Експертної ради  ми вирішили проводити не рідше ніж раз на місяць, тобто так плідно працювати. Рішення Експертної ради приймати відкритим голосуванням, простою більшістю голосів її членів. Рада припиняє діяльність при письмовій відмові брати участь у засіданнях ради, двох тритин від кількості її членів, саморозпуску або згідно за наказом голови комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму. На сьогоднішній день уже подалися люди, які бажають взяти участь в роботі цієї Експертної ради. І незабаром вже, думаю, що наступного тижня, ми зберемося і, тобто запрацює така Експертна рада. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатоліївна. Шановні колеги, сфера туризму дуже важлива, ми вже не однократно поговорювали цю ситуацію, стосовно, що це не тільки популяризація нашої країни, але ще надходження до бюджету, якщо це зробити правильно, якщо це сьогодні довести до здравого глузду. Сфера туризму у нас була, нажаль, до цього часу тільки зовнішня, але ж ми сьогодні будемо прикладати багато зусиль, щоб сфера туризму була ще внутрішня. Нам, я вважаю, що в нашій державі є що показати і є чим пишатися. Я вдячний дуже Анні Анатоліївні за те, що вона на себе взяла відповідальність наші не тільки секретарі комітету, але ж іще і голова підкомітету з питань туризму і дуже щільно опікується цією темою. Вже були і виїзні засідання, і  закордону вона вже була у відрядженні з цього питання. Тому пропонується, пропонується взяти за основу положення про Експертну раду з питань туризму і курортів при Комітеті Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики і спорту. І друге. Запропонувати членам комітету внести до положення Експертної ради свої пропозиції до 20-го лютого цього року в письмовій формі. Та доручити секретарю комітету, Романовій Анні Анатоліївні, доопрацювати положення у робочому порядку з урахуванням пропозицій членів комітету.

Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую. І поздоровляю вас, Анна Анатоліївна. Шановні колеги, якщо нема зауважень і пропозицій.

 

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Денис Олегович.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Я хотел спросить по поводу, как депутаты рассматривали ли предложения на прошлом круглом…, на прошлом заседании комитета, которое было выдвинуто по поводу создания Экспертной рады, что касается вопросам физической культуры и спорта, есть ли какие-то замечания, чтобы можно было дальше двигаться в этом направлении?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що якщо у нас нема, я думаю…

 

_______________. Все досконале.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, все досконале.

 

_______________. Ну тоесть все. Тогда можно дальше в положение,  состав, вы подтвердили, утвердили и мы можем в таком же , да…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. И мы двигаемся дальше.

 

_______________. Хорошо. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Денис Олегович.

 

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну на сайт мы всегда вешаем.

 

(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А я думаю, що , я думаю, що ми бачимо, що це дуже вдалий приклад. Ну, тому що Анна Анатоліївна, якщо ми таку Експертну раду зробимо з других питань, з національного протирічного виховання, це дуже важлива сьогодні тема. Я думаю, що це буде дуже великий вклад в наше…

 

_______________. Робоча група і так є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Трансформується в Експертну раду. Будь ласка, Олег Петрович . Дякую, шановні колеги. Якщо немає зауважень – засідання комітету вважаю закритим. Слідуюче засідання комітету буде 3-го березня 2015-го року о 14:30. Дякую.

 

_______________. Ми завтра запрошуємо всіх народних депутатів і всіх зацікавлених на комітетське слухання. 14:30 11-та кімната по МЖК. Молодіжне будівництво.