СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань сім`ї, молодіжної політики та спорту від 3 лютого 2015 року

11 серпня 2015, 09:46

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім`ї, молодіжної політики та спорту

від 3 лютого 2015 року

Веде засідання голова Комітету ПАЛАТНИЙ А.Л.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні присутні, вношу пропозицію розпочати засідання. Шановні колеги, у нас дуже багато є на сьогодні питань, вони невеликі, але ж вони сьогодні – більше десяти. У нас є 1 година 15, і треба нам йти в зал засідань. Тому прошу всіх виступаючих притримуватися регламенту.

Доброго дня, пане міністре.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну да, ми прийняли, до речі, в першому читанні законопроект дуже важливий, це стосується вас в першу чергу.

Список запрошених на засідання комітету: народний депутат України Крулько Іван Іванович; народний депутат України Королевська Наталія Юріївна; народний депутат України Оршенков Володимир Юрійович; міністр молоді і спорту України Жданов Ігор Олександрович; заступник міністра молоді і спорту України Митрофанський Сергій  Володимирович; Хотіна Світлана Григорівна, директор Департаменту медичної допомоги Міністерства охорони здоров'я України; Осійчук Микола Степанович, директор Департаменту соціального страхування та партнерства Міністерства соціальної політики України; Подорожній Сергій Михайлович, директор Департаменту соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи Міністерства соціальної політики України; Силових Наталія Григорівна, заступник директора Департаменту фінансів, охорони здоров'я та соціальних програм, начальник Відділу фінансів, соціального захисту населення Міністерства фінансів України; заступник директора Департаменту державної соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Резянова Надія Григорівна; Пінчук Ірина Миколаївна, начальник Управління профілактики соціального сирітства Міністерства соціальної політики України; Кепіна Світлана Василівна, начальник управління Департаменту оподаткування фізичних осіб Державної фіскальної служби; Данілов Ігор Олександрович, начальник відділу Департаменту оподаткування фізичних осіб Державної фіскальної служби України; Юзич Юрій, чомусь без прізвища, заступник голови Молодіжної організації "Пласт", Національна скаутська організація України, Лук'янова Наталія. Де в нас Лук'янова?  Тут всі. Да? Молодь. Голова правління ММГО соціальної ініціативи з охорони праці та здоров'я.

Все. Ну народних депутатів, членів комітету представляти не буду. Всі вже ознайомлені.

Шановні колеги! Шановні запрошені!

Пропозиції до порядку денного всім вам роздані. Пропонується перейти до 1 пункту порядку денного.

Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих положень молодіжної політики та утворення молодіжних центрів, реєстраційний номер 1248, поданий народними депутатами України Крульком, Лозовим, Ганною Анатолівною Романовою – секретарем комітету нашого та іншими.

Шановні колеги! Шановні присутні! Хочу нагадати, що наш комітет не є головним з цього питання.

ГОЛОВУЮЧИЙ. А є головним з……?

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будете должны. Да. Наталія Юріївна, коли запізнювалась, коли вона була Міністром соціальної політики, завжди от приходила… Да. Це жарти. Це все жарти на самом…

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Що?

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, слово надається автору законопроекту, народному депутату України Крульку Івану Івановичу. Будь ласка.

 

КРУЛЬКО І.І. Дякую, шановний Артуре леонідовичу, шановні члени комітету, до вашої уваги пропонується законопроект, ідея якого полягає в тому, що органи місцевого самоврядування у випадку можливостей і потреби на місці мають право утворювати молодіжні центри. Яка ідея цих молодіжних центрів. Це свого роду площадки, де можуть збиратися молодіжні лідери, громадські організації і разом напрацьовувати необхідні ініціативи для того, щоб дійсно в Україні розвивалася молодіжна політика. Насправді, ці молодіжні центри можуть стати на місцях своєрідними такими осередками життя, де молодіжна політика набуватиме абсолютно нового змісту. Бо давайте скажемо відверто, що в державі не вистачає ні коштів, в першу чергу, а ні організаційних здатностей для того, щоб розвивати на належному рівні молодіжну політику.

Ми дуже часто говоримо про необхідність і опилюємо до молоді, а натомість організаційні можливості для того, щоб ці організації могли працювати на місцях не створюються. Тому цей закон вирішує цю проблему. Безперечно ми будемо мати дуже неоднорідну ситуацію, тому що у деяких громадах ці центри будуть створені і саме там, де існують достатньо сильні молодіжні громадські лідери. В деяких, а таких буде більшість громад, таких центрів, на жаль, створено не буде на першому етапі. Але це, мені здається, нормально, тому що, якщо молодь хоче мати свій осередок життя, вони повинні про це потурбуватися і, маючи цей закон, який, я сподіваюся, ми приймемо, домогтися в органу місцевого самоврядування і знайти приміщення, і знайти кошти, і реалізовувати програми такого молодіжного центру. Навантаження на державний бюджет накладатися не буде. Цей закон має свою історію, він розроблявся ініціативою і в тому числі з залученням програми …... Тут є якраз Наталя Лук'янова, яка має безпосереднє відношення до розробки цього закону і я би хотів, якщо буде така можливість, щоб також заслухати пані Наталю з цього законопроекту. Але, в той же час, я хотів би сказати і звернутися до комітету, і користуючись можливістю, що тут є профільний міністр, дуже важливо, що міністр бере участь у засіданні комітету, це потрібно  відзначити з позитивної точки зору. Так от, я вважаю, що нам прийшов час за це скликання парламенту розробити і ухвалити новий Закон про молодь. І я готовий тут бути партнером комітету. Я думаю, міністерство також надасть своїх найкращих фахівців. Давайте на базі комітету створимо для молоді новий закон сучасний з тими всіма новаціями і з тим життям, яке фактично сьогодні вже відбулося.

Тому я пропоную комітету цей законопроект схвалити, рекомендувати його для прийняття за основу в першому читанні. Якщо будуть пропозиції, опрацюємо до другого читання. Але, я вважаю, що цей закон потрібне, він дасть новий імпульс для роботи  молодіжних організацій. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую Іван Іванович.

Слово надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігорю Олександровичу. Пане, міністр.

ЖДАНОВ І.О. Ну, по-перше, я щиро вдячний за те, що запросили на комітет. Я, до речі, Іван Іванович, вдячний за те, що відзначили, що я ходжу на комітети. Я навіть, коли у мене був комітет якийсь без мене провели, я навіть образився, що не запросили.

ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)

ЖДАНОВ І.О. Да, я зрозумів. Я сьогодні прийшов не лише з тих питань, які розглядаються тут. Я думаю, що, і в тому числі є і заступник міністра з молодіжної політики, який буде з вами працювати до закінчення роботи комітету. Я прийшов підтримати той законопроект, який ви подавали стосовно молодіжних центрів. Я вважаю, що він абсолютно на часі, його потрібно приймати цей законопроект. Тим більше, що і це абсолютно в пріоритетах діяльності міністерства, і зрозуміло, що ми будемо допомагати як ми можемо його ухвалення. І хотів би вас поінформувати, що тут ми будемо займатися і пріоритетом є створення Будинку молоді. Ми вже віднайшли відповідний будинок, там треба закінчити всі юридичні процедури, знайти невеличкі гроші на ремонт, і туди можна було б запускати, щоб там були представництва всіх молодіжних всеукраїнських організацій. І це було би правильно, тому що молодіжні громадські організації не можуть платити за офіси, не можуть платити, у них немає просто грошей. Я думаю, що там будуть і волонтери, ми найдемо можливість їм надати там, і національно-патріотичні організації, буде все, думаю, до ладу приведене, тому я розраховую на вашу підтримку. Прийшов, тому що хотів вас поінформувати ще по трьом питанням: одному – тактичному, і двом – стратегічним.

Перше тактичне питання, це те, що ми з вами і проводили круглий стіл, і проводили селекторну нараду, на яку я запрошував всіх народних депутатів, на жаль, не у всіх вийшло, але був і Олег Миколайович, і Денис Олегович. Вибачте, що… Ви на селекторі були, да? Ні, ні, ви на селекторі не були, на круглому столі. Потім ми провели, завдяки рішенню комітету, круглий стіл, вірніше це, скоріше, було уже таке комітетське слухання, там були прийняті відповідні, да, рішення і рекомендації. Ми їх теж взяли до виконання, будемо розглядати. Хотів би вас поінформувати, що у нас відбувається з дитячо-юнацькими спортивними школами, які передаються на місцевий бюджет. Значить, ми для себе встановили такий графік, ми щотижнево моніторимо ситуацію, тобто збираємо у п'ятницю інформацію зі всіх обласних управлінь, облдержадміністрацій, підкреслюю, наших управлінь, але інформацію ми збираємо що там відбувається. Ну, і оперативно практично займаємося кожною школою, якщо потрібно, в такому ручному управлінні.

Значить, що у нас вирішено. Вирішено у трьох областях західних, тобто уже було розподілено школи, які фінансувались з фонду Соцстраху, і вони  на відповідні бюджети місцеві прийняті, і ці бюджети місцеві проголосовані. Це Закарпатська, Івано-Франківська і Тернопільська області. Причому профінансовані в тому об'ємі, в якому вони фінансувались за попередній рік за рахунок, да… Що-що? Я зараз можу подивитися, а по пам'яті пам'ятаю точно, що Закарпаття – 8 шкіл. Не пам'ятаю в Тернополі і десь я брав… Да. Да, ну, там не дуже багато. 

Значить, де у нас вирішуються питання. Значить, це, тобто люди займаються і уже розподілили між бюджетами, але чекають сесії обласних і місцевих рад для того, щоб відповідне рішення було. Я поки там не закриваю питання, оскільки я закриваю там, де уже рішення, да. Нормально у нас Запорізька, Полтавська, Харківська, Херсонська, Черкаська і Чернігівська  область, там люди  займаються тобто школи функціонують у звичному режимі. Я їм давав завдання на селекторній нараді, до речі,  пам'ятаєте? Щоб вони зустрілися і пояснили всім школам, всіх директорів зібрали – це ж не багато, там 20 шкіл в області, чи 25, ну максимум 40. Ну що, важко цих людей зібрати і пояснити, яка ситуація для того, щоб вони не хвилювались. І не було як на Рівненщині: не пояснили нічого людям, вони прийшли до обладміністрації і влаштували мітинг, тому що людям не пояснюють, людям не розповідають як воно буде і не займаються цими питаннями.

Значить, дивіться: де у нас є фінансування, але тільки на перший квартал – це Кіровоград, Львів та Чернівці. Тобто наче б то вони там прийняли  рішення і я думаю, що вони і далі будуть приймати рішення, але ми будемо для  себе  як для міністерства позначати: от перший квартал, значить  я повинен там вже в березні  місяці товкти їм голову, щоб вони продовжували  фінансування, вже на цілий рік і сподіваюсь на допомогу  вас, народних депутатів  у цьому питанні.

Невирішені питання взагалі: Дніпропетровськ,   Житомир і Миколаїв, особливо непокоїть ситуація в Миколаєві. Я розмовляв і з головою обласної адміністрації, і  мої заступники  з  ним розмовляли. Там питання на жаль, наскільки я розумію,  керівники обласного управління спорту і молоді  обласної державної адміністрації. Людина як би не хоче  працювати, напевно його треба там змінювати, але це  роблю не я, але відповідні  губернатори. Значить додаткове фінансування тобто ще не виділились, але будуть розглядатись на сесіях місцевих рад Чернігів, Хмельницький і Рівне, Одеса, Харків і Київ, ну ми вже говорили. Так, супер! Ви бачите, це в мене на вчора, а …

Значить дивіться: іде оптимізація  певна, я пручаюсь як можу в тому  плані, але я боюся, щоб під виглядом оптимізації  мені там не поскорочували ці школи і не викинули дітей  на вулицю. Але іноді, я вам чесно скажу, без оптимізації там  не обійтися, тому ми розглядаємо кожен випадок окремо.  От наприклад в Києві, я працював,  відверто скажу, з депутатами місцевої ради, з Київради, Велімовським, Гриценко, Іллєнко, тобто використовуючи свої особисті зв'язки в державних інтересах. І було спочатку заплановано на ці школи, які передавались Фонду соцстраху, 10 мільйонів, а було 40 мільйонів, тобто на 30 мільйонів менше. Але потім депутати збільшили, якраз ми проводили нараду і мені подзвонили, що 23 мільйони, тобто в два рази, тобто половину вони десь запланували. Але будуть, чесно говорячи, різати трішки і оптимізувати ситуацію по Києву, тому що мені я дали певні бюджети певних шкіл, то там в мене волоси дибом стали. І з точки зору належного використання цих коштів, розумієте, і щоб не було там ніяких корупційних таких речей.

Що зрозуміло? Це наприклад, напевно і моя десь вина. Я все-таки настоював, щоб дали якусь субвенцію, так і не дали. Якщо б дали ці 100 мільйонів, але у вигляді державної субвенції, то це б процес переходу дитячо-юнацьких спортивних шкіл на фінансування з місцевих бюджетів, він був би більш безболісним, я б так сказав. Тому до речі, я говорив вже з Артуром Леонідовичем з цього приводу, що при розгляді змін до бюджету, які будуть  15 лютого там подаватися, ми повинні розглянути можливість закладення цієї субвенції в якомусь розмірі на підтримку дитячих юнацько-спортивних шкіл. Да, цільове.

Я вам чесно скажу, є інші проблеми, немає фінансування, там штрафи почалися, заборгованості заробітної плати, несплата єдиного соціального внеску, це певно створює соціальну напругу. І я тому не розумію тих людей, ви бачили, я говорив, я вже не пам'ятаю з ким із заступників голови обласних адміністрацій на ………, а ми в лютому місяці, в кінці, приймемо рішення про фінансування шкіл, пам'ятаєте. Я говорю, як це можна так, люди що, будуть два місяці, три місяці взагалі гуляти невідомо де, без заробітної плати. Тому я просив максимум на початку лютого вирішити це питання. Не слухаються, значить у нас була серйозна розмова з цього приводу з Прем'єр-міністром, я написав відповідну доповідну, там є інші питання, які потребують в інших сферах, роз'яснення і контроль з боку уряду. Тому ми вирішили і запланували проведення найближчим часом розширеного засідання уряду разом з главами обласних державних адміністрацій, де кожен міністр виступить по своєму питанню і він зможе,  і ми можемо там з ним поговорити, детально по тих проблемах. Я буду виступати …  зрозуміло тому що і буду їх довбати, вибачте за такий сленг, щоб до кінця. Це перше питання з якого хотів вас поінформувати, тому що щоб ви були в курсі.

Друге питання, воно пов'язане з проведенням реформ в галузі спорту. Дуже багато було за попереднього міністра розмов, був підготовлений якийсь законопроект, який я уважно вивчив і так далі.

Я вам скажу так, реформи у спорті будуть, але реформи будуть обережні і ніякого махання шашкою, всіх розгонимо, а потом ми наш, ми новий мир построим, я не допущу. Тому що мій життєвий досвід управлінський каже, що спочатку треба  все вивчити, прорахувати всі ризики, всі наслідки, потім приймати відповідне державне рішення. І це державне рішення треба обговорити спочатку з громадою спортивною, з президентами федерації, спортсменами, експертами, журналістами, з народними депутатами України з відповідного профільного комітету, або не з відповідного профільного комітету, хто зацікавлений чи заінтересований в цьому.

Тому, я вам можу сказати основні параметри, я говорю, що в світі існують три моделі управління спортом чи взаємодія держави і спорту. Це модель радянська, вона зараз існує тільки в Північній Кореї, фактично, пам'ятаєте, коли після провального чемпіонату світу з футболу їх там на виправні роботи вигнали всіх. Існує європейська модель, коли існують певні органи державної влади, які займаються взаємовідносинами зі спорту – це Польща, це Іспанія, це Франція, до речі, в Іспанії політолог очолює Міністерство спорту, у Франції – соціальний робітник, а в Польщі –  колишній вчитель, це так, до речі, про професіоналізм, именно професіоналізм на цих посадах. І існує американська модель, яка повністю ......зована, там є НОК і там головне є дуже, дуже великі гроші, які заміняють будь-яке міністерство і все інше.

Ну, я думаю, що  ми спільне рішення... Щодо України, то вона вийшла з радянської моделі, ще не дійшла до європейської. От моя мета – разом з вами, я сподіваюсь, створити нормальну модель європейську управління спорту. Весь світовий спорт, весь спорт і український повинен будуватися на діяльності національних федерацій. Тому ми провели декілька сесій стратегічного планування 5-6 січня, коли нам ніхто не заважав, ми вийшли на роботу, собі тихенько посиділи, провели функціональне обстеження міністерства і побачили, що є десятки функцій, які міністерство не повинно виконувати, а повинні виконувати національні федерації.

Тому найближчим часом я сюди прийду і представлю вам закон, він буде невеличкий, тому що це буде  перший крок. Я не хочу громадних законів, які ніхто не може переварити. І там є і погане, є й гарне, але буде невеликий закон, законопроект, в якому чітко буде, що міністерство не буде встановлювати і затверджувати  правила спортивних  змагань, як це є зараз, а будуть національні федерації це робити, які загальновизнані. І це абсолютно нормально, тому що, якщо я затверджу зараз правила змагання з футболу, ну, це приклад просто всім зрозумілий, і відміню там правила пенальті, да, то це вже не футбол буде, а щось інше будемо створювати. Я.... Не буде міністерство займатися будівництвом спортивної інфраструктури – це пряма вимога зараз закону. Тобто я повинен зараз разом з вами створити будівельно-монтажне управління і піти будувати спортивні споруди. Воно може сприяти, воно може створювати умови для будівництва спортивної інфраструктури. Давайте послухаємо. Що?

_______________. Не буде Міністерства спорту  і молоді контролювати надання якості спортивних послуг. Для цього мені потрібно створити контрольне управління десь чоловік на 300, да, щоб ми їздили до кожного клубу, до кожного заходили фітнес-залу і контролювали. Знаєте, скільки таких бажаючих заробити на цьому? Не буде цього міністерства, якщо створите відповідне агентство, міністерство розробляє і впроваджує державну політику.

Це такі базові речі, щоб ви зрозуміли, що ми одночасно, ми підготовимо відповідний законопроект, одночасно ми хочемо провести державний експеримент, вийдемо відповідно до Кабінет Міністрів, щоб затвердив параметри цього державного експерименту. Щоб на пряму, Національна федерація отримала відповідні гроші на проведення своїх змагань, але несли відповідальність. Ми там встановили певні критерії, яким можуть федерація відповідати, у них повинен бухгалтер хоча б бути. Досвід роботи з державними грошами, відповідальність, бути членами міжнародної федерації і так далі тому подібне.

На підставі вже потім ми вже більш детально підемо далі зміни до закону. Ще раз підкреслюю, ці зміни будуть проводитися лише з вашою участю, з участю громадськості, обговорення всіх параметрів, а потім я зайду вже на Кабінет Міністрів  і скажу, ми провели громадське обговорення щось врахували, щось не врахували, щось нам підказали.

І останнє третє питання, яке б я вам хотів проінформувати це про молодіжну політику. Іван Іванович, абсолютно вас підтримую потрібні якісні зміни як і закону так і молодіжної політики. Те, що я роблю, поки що тактичні речі, намагання відповісти на виклики дня.

Я, до речі, зустрічався з нашим керівником міжфракційного депутатського об'єднання за національне патріотичне виховання Артющенко, я не помилився, з Запоріжжя народний депутат? Ми з ним обговорили деякі речі, але я йому зразу сказав, я хочу зустрітися з усім об'єднанням, тобто всі хто належать до цього міжфракційного об'єднання запрошую і хто не належить. Запрошую всіх Міноборони, освіти, кого потрібно, щоб поспілкуватися, завершується підготовка цієї міжвідомчої групи з національно-патріотичного виховання. Тому прошу залучатися.

Абсолютно згоден і ми повинні вийти на якісно новий рівень молодіжної політики.  Конкурс, який буде проводитися, мета просто провести його не корупційний. Хочете, народні депутати, представники громадськості, входити до складу конкурсної комісії, яка буде засідати абсолютно відкрито, ми вас чекаємо, просто потім не подавайте пропозицій від своїх громадських організацій. Це умова наша, тобто хто входить до конкурсної комісії, не може розраховувати на державне фінансування.

От такі речі я хотів би вас проінформувати, колеги, вибачте за трішки великий виступ, але я думаю, що народні депутати повинні бути в курсі, що робить їх профільне міністерство. І я постійно буду вас інформувати, і представляти тут свої наробки, які ми вже зробимо. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Олександрович. Дякую за підтримку. Я думаю, що з нашого боку, наш комітет одностайно ті пропозиції, ті зрозумілі суспільству реформи, які буде профільне міністерство пропонувати, я впевнений, що ми будемо разом розробляти і підтримувати їх.

_______________. До речі, я хотів би добавити, що ……… закон, законопроект, там змінюється порядок перевезення зброї. Це просили біатлоністи і Федерація польової стрільби, бо в них весь час проблема з МВС з пересіканням кордону. Тому ми там зараз цей законопроект розробили, ми його заслали в МВС, там вони завжди опір чинили, але, я думаю, на політичному рівні, на рівні міністрів це питання буде вирішено, а потім ми його винесемо.

_______________. Я думаю, що ми його подивимось, опрацюємо.

_______________. Інші біатлоністи не будуть до нас ………

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сподіваємось, що ні. Дякую, Ігор Олександрович. Будь ласка, від Міністерства молоді і спорту України слово надається заступнику міністра молоді і спорту України Митрофанському Сергію Володимировичу. Будь ласка, Сергій Володимирович.

МИТРОФАНСЬКИЙ С.В.

Дякую. Вітаю вас, шановні колеги! Митрофанський Сергій Володимирович, Міністерство молоді та спорту.

Ви знаєте, даний законопроект, якщо повертаючись до нього, очікує зараз як в цілому молодіжне середовище так і молодіжні громадські та дитячі організації задля створення відповідних умов роботи інституцій на областях, і, я сподіваюсь, що і нижче на районних рівнях. Також прийняття цього законопроекту, як би зараз не дивно нам було чути, але чекають і управління обласні. Адже в деяких областях уже створюються відповідні будинки, але, на жаль, вони відповідно до правового статусу зараз перебувають у підвішеному стані. тому прийняття цього закону їх поверне в правове поле. І також ми як міністерство очікуємо прийняття даного закону, тому що це нам додасть більше можливостей співпрацювати із молодіжним середовищем знову ж таки в областях і на більш нижчому рівні. Більше того, ми не очікуємо, поки він буде прийнятий, ми уже робимо кроки по реалізації цього закону, якщо так можна сказати. Адже відповідно до цього законопроекту ми маємо як міністерство розробити положення про роботу даних інституцій. Звісно, ми не збираємося зі стелі писати ці положення, ми ідемо іншим шляхом. ми за рахунок європейських інституцій уже будемо проводити семінар щодо роботи молодіжних центрів в Україні за їхній кошти, куди запросимо представників Грузії і представників Латвії як країн, де найбільше, скажемо так, є вдалою робота по молодіжним центрам. Це ми вже започаткували і це буде реалізовано. Також зараз ми проводимо, переводимо на українську мову так званий знак якості, це щодо правил роботи молодіжних центрів у країнах Європейського Союзу, ми переводимо це на українську мову для того, щоб потім це адаптувати під нашу державу і, власне кажучи, з цього виходити під час написання положення про молодіжні центри.

В цілому, ми розглянули даний законопроект, підтримуємо його. Маю сказати, що ми також мали свої напрацювання, але ми їх не подали, враховуючи, що депутатська група на чолі з Крулько насправді є авторами досить, як на мене, вдалого зараз законопроекту, тому ми підтримуємо його і рекомендуємо до розгляду у Верховній Раді. Про що написали, власне кажучи лист в тому числі  ідо Кабінету Міністрів, де висловлювали свою підтримку. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергію Володимировичу.

Пропозиції, будь ласка, надавайте, я думаю, що сьогодні ми будемо розглядати цей законопроект на комітеті. Якщо у членів комітету, у профільних міністерств будуть чи зауваження, чи пропозиції, ми їх будемо враховувати обов'язково. Я думаю, що автор законодавчої ініціативи, Іван Іванович, не буде проти цього. Так?

Від Міністерства соціальної політики України слово надається Пінчук Ірині Миколаївні, начальнику Управління профілактики соціального сирітства. Будь ласка.

ПІНЧУК І.М. Дякую. Шановні народні депутати, шановні присутні! Міністерство соціальної політики уважно розглянуло цей закон і у нас є зауваження і пропозиції до зазначеного закону.

Ну, перш за все, даним аконопроектом передбачається створення молодіжних центрів, які в цій редакції, яка нам запропонована, визначений їх статус як "спеціальні комунальні установи". І відповідно вони мають свої функції і своє навантаження, і мають, на наше переконання, свій бюджет.

Зараз на рівні територіальних громад створено більше 3 тисяч різних комунальних закладів, і в тому числі центри соціальних служб для сімей, дітей та молоді. І розробники даного законопроекту теж пропонують зазначеним законом внести зміни і викласти в редакції 6 статтю, де на центри додатково… доповнити їх повноваженнями щодо роботи з соціального становлення молоді. Хоча сам правовий статус і функції центрів соціальних служб визначені Законом "Про соціальну роботу з сім'ями, дітьми та молоддю" та Законом "Про соціальні послуги". А розробники змін до зазначених законів не пропонують, і, на наше переконання, це треба буде врегулювати.

З нашого боку пропозиція така, що взагалі, оскільки центри є комунальними установами, які забезпечують соціальну роботу і соціальні послуги в громаді, вилучити з зазначеного закону, ну, оскільки, я попередньо сказала, їхня діяльність регламентується низкою інших законів.

В запропонованій редакції молодіжні центри по функціях в більшості своїй дублюють якраз функції центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. І, відповідно, фінансово-економічне обґрунтування не надано, і, на наше переконання, це потребує все-таки видатків, хоча із місцевих бюджетів, а я хочу, шановні народні депутати і шановні присутні, сказати про те, що зараз активно відбувається оптимізація мережі комунальних установ на місцях і навпаки стоїть завдання об'єднувати, переглядати функції, для того щоб такого дублювання не було.

З огляду на зазначене, Мінсоцполітики висловлює свої зауваження, і в разі врахування і доопрацювання ми його будемо підтримувати, а зараз поки що в нас є такі зауваження. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ірина Миколаївна. Я впевнений, що Іван Іванович, до вас питання, ви тільки що почули пропозиції від профільного міністерства.  Будь ласка.

 _______________. Якщо дозволите. Безперечно, що ми можемо цей закон  розглянути в підготовці до другого читання, але мені здається те, про що говорила представник Міністерства соціальної політики, воно стосується зовсім іншої сфери, а не молодіжних центрів – це один момент. І другий момент, я ознайомився з висновком,     в тому числі і Міністерства фінансів, де абсолютно "зі стелі" взята якась цифра в 6,5 мільярдів гривень  з Державного бюджету. Це ніхто …,  це не піддається поясненню  і мені здається, що Міністерство фінансів як орган, який  блокує створення різних  ініціатив. Я пам'ятаю історію  зі створенням центру патріотичного виховання  молоді ще в 2009  році, я тоді був заступником міністра молоді і вони  це блокували. Так само вони і зараз блокують різні потрібні ініціативи, тому що вони рахують  гроші, а не про те як буде виглядати українська держава.

Цей законопроект,  я ще раз кажу, він не потребує  видатків з Державного бюджету  і тому я  звертаю увагу, в тому числі, і представника Міністерства соціальної політики. Коли пишеться в пояснювальній записці "фінансове обґрунтування", то там заклечається тільки "якщо потребує видатків з Державного бюджету  України". З Державного бюджету  реалізація цього закону не потребує видатків.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Іван Іванович!

І все ж таки, давайте  від Міністерства фінансів  України слово надається Солових Наталії Григорівні,  заступнику директора департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм.  Будь ласка.

СОЛОВИХ Н.Г.  Дякую!

Шановні народні депутати! Я хочу звернути увагу на те, що не буває  такого, що кошти бюджетні – це кошти Державного  бюджету, якщо надаються додаткові повноваження  місцевим органам, вони повинні вишукати ці кошти. І  підрахунки Міністерства фінансів зроблені таким  чином, що маючи  сільських, сіл 14 тисяч, якщо  ми взяли тільки 50 відсотків, і нарахували 6,5  мільярдів, то ці витрати можуть бути значно більшими.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Звідки ця цифра, поясніть нам. Від кількості населених пунктів, чи як? Як ви їх вирахували?

СОЛОВИХ Н.Г. Пропонується створити центри в містах, селах, районах.  От загальна кількість міст - 442 міста, загальна кількість сіл - 28   тисяч 249, якщо навіть взяти половину і порахувати на утримання, на створення робочих місць, на комунальні послуги, на заробітну плату, виходить така сума. 

Тому ми…..

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я розумію, що ви не підтримуєте цей законопроект, взагалі. Да?

_______________. Ми не підтримуємо цей закон, як навантаження на державний бюджет.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну я коротенько хочу ремарочку невеличку. Да? І потім надам слово секретарю комітету Ганні Анатолівні.

Це по-перше, мова йде не про всі населені пункти України – це по-перше.

По-друге, - це, як я розумію і якщо не так автор законопроекту мене тобто підкорегує, що це на добровільній основі, на розгляд місцевих громад і місцевих депутатів, голів адміністрацій. Якщо є кошти чи залученням інвесторів для створення таки центрів, тільки в тому разі, в тому разі, ці установи будуть створюватись.

Я розумію зараз складну ситуацію в країні і тому розумію, що в цьому чи в наступному році не буде це масово створюватись. Але ж ми кажемо за цей законопроект.

Дякую.

Ганна Анатоліївна, будь ласка, Романова.

РОМАНОВА Г.А. Дякую. Шановний міністр! Шановний голова комітету! Шановні присутні!

Що я хочу сказати. Що по-перше, дійсно цей закон міняє повністю філософію молодіжної політики. Ми переходимо від того, що держава раніше не стільки представляла цілі, що ми хочемо в результаті, яку молодь виховати.

Практика молодіжних центрів, як площадки майданчику для комунікацій і створення молодіжної політики, як такої, що привчає молодь до активності, до ініціативності, до розбудови громадянського суспільства – це європейська практика.

Щодо фінансування. Є стаття, яка говорить: органи місцевого самоврядування, з урахуванням потреб територіальної громади відповідної адміністративно-територіальної одиниці, можуть утворювати, в порядку встановленому законом, молодіжні центри.

Тобто ми нікого не зобов'язуємо відкривати і фінансувати такі центри. Але ми створюємо можливість для активної молоді прийти до місцевого самоврядування і хоча б попросити, наприклад, або приміщення, або інші ресурси і сприяння. Іноді молодіжна громада, молодіжі представники можуть вже мати спонсорів. Тому що на разі і міжнародні інституції зацікавлені в розбудові громадянського суспільства в Україні і готові підтримувати молодіжні центри. Тобто ми відкриваємо можливості для нашої української свідомої молоді. І як правило вони не будуть йти до представників органів місцевого самоврядування і просити повністю сісти на державний бюджет, на бюджет місцевий, а просто статус молодіжних центрів, площадку для комунікацій, і скоріше за все це будуть спонсорські кошти. Але ми маємо розбудовувати таку мережу молодіжних центрів і імплементувати європейську практику молодіжної політики.

Я впевнена, що саме прийняттям цього закону, ми покладемо перший щабель для нового Закону про молодь в Україні над яким ми активно будемо працювати далі. Тому я прошу членів комітету підтримати цей закон, цей європейський закон і перейти до нормальної молодіжної політики і ефективної молодіжної політики в нашій країні. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатоліївна.

Слово надається Юзичу Юрію Петровичу, заступнику голови молодіжної організації "Пласт – Національна скаутська організація", будь ласка.

ЮЗИЧ Ю.П. Я коротку тезу, і ще хотів би, щоби надалі … Наша організація підтримує цей законопроект. Я є одним із авторського колективу. І у нас "Пласт" вже створив такий центр, і вони діють деякі багато років. Треба сказати, що Азербайджан вже збудував в кожному регіоні такі центри. Грузія зараз будує. В Європі діють  тисячі таких молодіжних центрів. І дуже важливо, щоби у нас молодіжні центри теж працювали. І прошу, якщо можна, Наталія Лук'янова, я не знаю, чи вона там є в списку.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка. Якщо можна, тільки коротесенько.

_______________. Дуже коротко, обмежені в часі. Доброго дня, шановні колеги, шановні депутати, буквально одну хвилинку хочу сказати про те, що зараз я представляю не ПРОУН, хоча ПРОУН має пріоритети у роботі по молодіжній політиці. Я розробляла законопроект у команді, коли ще була незалежним і є незалежним експертом.

Хочу сказати, що цей законопроект повністю відповідає тим завданням, які покладені і на міністерство, і на державу щодо втілення асоціацій між Україною та Європейським Союзом. Тобто там є один з пунктів – це покращення законодавства щодо молоді, це по-перше.

По-друге, це відповідає дуже багатьом міжнародним документам, в тому числі Хартії щодо залучення молоді на місцевому рівні і багато, багато, низка інших документів.

Саме головне, коли він розроблявся, що же молодь думає про це, чи ми спитали молодь? Тому що молодь – головна, це наш беніфіціар цього проекту. Так, ми робили дослідження разом з міжнародними експертами в трьох областях – це Луганська, Чернігівська і Київська області. І це було на початку 2014 року, ви знаєте, коли було дуже багато різних подій. Так от хочу сказати, майже 80 відсотків молоді, яка була опитана в Луганській області на початок 2014 року, підтримали те, що молодіжна політика ......... повинна бути пріоритизована у державі і зміни до законодавства повинні  бути зроблені.

І те, що стосується децентралізації, хочу сказати, ми говоримо дуже багато про децентралізацію влади, так от ми даємо можливості, починаючи із Закону про молодь, місцевим владам вирішувати, чи їм це потрібно, чи є молодь і не тільки яка національно-патріотично виховується, не тільки яка потребує послуг соціальних, а послуг потребує молодь, яка перебуває в складних життєвих обставинах, а і молодь, яка не знає, що їй робити, яка тільки потребує, можливо, вирішує яким шляхом іти, вона потребує можливості отримати повну адекватну і правильну інформацію, в першу  чергу від тих людей, які її можуть надати.

Тому хочу підтримати від громадськості цей проект і запропонувати за нього проголосувати. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую.

Від комітету слово надається голові підкомітету народному депутату Споришу Івану Дмитровичу.

СПОРИШ І.Д. Я думаю, коротенько, бо дуже багато вже сказано. І все-таки я думаю, що спочатку страшили ці гроші, мільярди. Але я думаю, що сьогодні вже зараз в обговоренні все знято – ці питання. І це дійсно буде законодавча база, законодавча база для регіонів, це саме головне, я думаю, що наша Вінницька область це підхватить, зразу, тому що як ніколи у нас на Вінниччині спорт розвивався і розвивається, але разом з тим я скажу одне,  щоб нас це все не страшило, ми дійсно, йде децентралізація влади. І кожен хто схоче залишатися як кажуть на нормальному рівні мати і думати за молодь, той зразу це підхватить. Так що я думаю, що це дуже хороший законопроект і ми повинні його підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую Іван Дмитрович.

Слово надається  першому заступнику комітету Величковичу Миколі Романовичу, будь ласка.

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Шановні колеги! Шановний пане міністр, шановні учасники сьогоднішнього засідання! У мене   є запитання, молодіжний центр і центр соціальних служб для молоді, яка між ними різниця принципова, тому що не лише в статусі, але і в завантаженості, а і в їхній спрямованості. Бо мені видається, щоб ми зараз не попали в таку ситуацію, що ми створюючи центри ми дублюємо роботу тих уже існуючих структур, які зараз є. Це перше запитання.

Друге запитання.  Йдеться про створення можливостей аж до села включно. Цікаво чи передбачали, принаймні, шановні автори чи ви передбачали, проглядали який буде механізм залучення коштів і наскільки це реально в наших умовах? Це так для початку.

_______________. Основна відмінність молодіжних центрів від центрів соціальних служб. Абсолютно різні за функціями установи, тому що центри соціальних служб вони в першу чергу спрямовані на тих молодих людей, на сім'ї, які знаходяться у складних життєвих умовах. І якраз на вирішення їх проблем і спрямована діяльність служб. Що стосується молодіжних центрів, то ми уже сказали, що це більшою мірою це є площадки, де молодіжні організації, молодіжні лідери можуть збиратися, можуть вирішувати свої проблеми, напрацьовувати проекти і їх реалізовувати. І не тільки ті, які знаходяться в складних життєвих умовах, але ті, які хочуть бути активними і хочуть себе реалізувати. Бо, на жаль, наша соціальна політика в державі побудована, в першу чергу, не на тих людей, які є основою для сплати податків, народження людського капіталу, а на тих, хто знаходиться дійсно в дуже складних умовах. Мені здається, тут треба трішечки міняти підходи і цей закон якраз на цьому шляху і знаходиться, різні абсолютно функції і вони не будуть дублюватися при створенні центру.

Я ще раз скажу, як воно буде виглядати на практиці? От є, скажімо, активні люди в місті Чернігові або в місті Львові, от вони прийдуть до міського голови і доб'ються в нього створення такого центру, користуючись цим законом. А якщо немає такої ініціативи, то і не буде створений цей центр, і давайте себе не обманювати, що всюди, в усій країні тепер, від села, будуть створені центри з керівником, заступником, бухгалтерами і працівниками. Це смішно, розумієте, навіть таке слухати. 6,5 мільярдів намалювали, тому що села порахували, додали всі села, помножили скільки треба на бухгалтера і на керівника. Знаєте, якщо ми будемо йти таким шляхом, то ми далеко зайдемо.

Тому я хочу сказати, важливий закон, він більше спонукає сьогодні до ініціативності, те, що нам сьогодні потрібно в українській державі, є ініціатива, добилися, створили, знайшли кошти. Як буде фінансуватися? Яка буде головна проблема для місцевого бюджету? Це надати приміщення, все решта, будь ласка, є міжнародні організації, є донори, які працюють в Україні, пишіть проекти, отримуйте, залучайте додаткові кошти, реалізовуйте ці проекти. Що може дати місто чи місцева громада? Місцева громада може дати приміщення, площадку, а навіть ремонту ні, будуть робити за залучені кошти, от що буде відбуватися.

_______________. Як людина, яка 25 років займається молодіжними організаціями, тут є, навіть ……… мене знає чудово з 1989 року займаюся молодіжними організаціями, тому я цю проблему знаю. Тому що я працював і у виконавчій владі, пов'язаної з роботою молоді, мене ще також цікавить.

Частина речей, про які ви говорите, це частина тих державних структур, які сьогодні в тих самих управлінь сім'ї, молоді, які зараз є. Частково це також те, про що ви говорите, це також належить до функції цих державних структур. Мені знову видається, те, про що говорите, вони повинні це робити. І мені видається, я підтримую молодіжні ініціативи, що нам потрібна підтримати молодь. З другої сторони, ми зараз розглядаємо, де є неефективні моделі. Якщо ті самі центри соціальних служб, там не тільки є у важких і кризисних моментах вони спрямовані, не тільки, не тільки на це. Я думаю, треба просто подивитися, чим займаються ці структури. Ідеться про те, що… Ну, розумієте, як кажуть, це питання, ну, непросте.

________________. Дуже коротко.

________________. Ну, ви вже знайдіть час для молоді, нічого страшного.

Шановні колеги, абсолютно коротка репліка, для вашої інформації, щоб ви орієнтувались, що у нас, власне кажучи, робиться в молодіжній політиці …….. Державної служби і органів місцевого самоврядування. Ми зараз написали листа, оскільки я заступник профільного по молодіжній політиці, на управління обласні, для того, щоб зрозуміти по своїм посадовим функціям, обов'язкам, хто у нас займається молодіжною політикою і молоддю в областях і районах. На жаль, поки що з тих листів відповіді, які я отримую, у  нас в ряді навіть обласного підпорядкування не передбачено спеціалістів, які займалися б молоддю. Адже на людину покладено ряд обов'язків, а за освітою він є спортсмен і ми чудово розуміємо, що людина більше все-таки займається спортом, а не молоддю. І це є факт. Даний законопроект дає інструмент. Якщо ви хочете, користуйтесь інструментом, не хочете, не користуйтеся. Зараз, щоб ви знали, молодь жартує так, в районах, вибачте, не дипломатично, але  правда. Вони говорять наступним чином. Якщо ти хочеш стати цікавим для держави, або захворій СНІДом, або будь наркоманом. Ну, це те, що говорить молодь. Давайте будемо займатися також здоровою молоддю. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Сергій Володимирович.

Будь ласка, Ігор Олександрович.

________________. Я, перед тим, як ви проголосуєте, у мене просто репліка, я повинен іти. Репліка не стосовно цього закону, а сьогодні у нас дуже такий гарний патріотичний день, у нас сьогодні біатлон. Спочатку золоті медалі в естафеті, дівчата, і потім чоловіки, срібні медалі. Тому, сьогодні повертається також наша параолімпійська збірна з зимових видів спорту з лижних. Значить, там 30 медалей, з них 9 золотих. Я думаю, що ми разом їх всіх тут привітаємо і побажаємо подальших успіхів. (Оплески) Я повинен, на жаль, іти.

________________. Дякую, Ігор Олександрович. Безумовно, ми їх привітаємо і, якщо буде можливість, і під'їдемо в аеропорт.

Шановні колеги, прошу визначатись. Рішення зрозуміле. законопроект цікавий. Є деякі зауваження чи пропозиції. Я думаю, що будемо рекомендувати, пропонується рекомендувати Верховній Раді прийняти ці законопроекти за основу та в цілому з  зауваженнями та  пропозиціями, які пролунали тут. За основу, я думаю, що в цілому зразу. За основу.    

 _______________. Там буде 300 голосів в залі, я вам гарантую, що 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А чому ми не можемо в цілому прийняти?

 _______________. Це важливий законопроект і він пройде.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так я ж і кажу, з цими зауваженнями.

 _______________. Давайте доопрацюємо  і  в цілому тоді.

(Загальна дискусія)

  _______________. Не можна з зауваженнями, можна тільки за основу, а … можна  тільки на друге читання.

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Ну я думаю, що ми   зараз би всі зауваження  та пропозиції прийняли би. Добре. Пропонується, давайте приймати  рішення.  Пропонується  прийняти  за основу,  рекомендувати Верховній Раді  прийняти цей законопроект за основу,  доопрацювати всі  пропозиції і зауваження. І друге – це співдоповідачем цього  питання визначити Спориша Івана Дмитровоича. Прошу голосувати.  Хто - "за"?  Проти? Утримався?  Одноголосно.

 _______________. Дякую, Артуре Леонідовичу! Дякую членам комітету і бажаю вам успіхів в реалізації молодіжної політики.

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Дякую!

Я думаю, якщо можна було  би, ми  би прийняли і за  основу, і в цілому, і не тільки за основу, а і в цілому. Ну  я думаю, що це буде    швидко. Дякую!

 Шановні колеги, переходимо до слідуючого пункту порядку денного, до проекту Закону про внесення   змін до Закону  України "Про статус  і  соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської  катастрофи" (щодо медичного забезпечення дітей  учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та евакуйованих із зони відчуження).  (Реєстраційний номер 1336). Поданий народним депутатом  України Наталією Юріївною  Королевською. 

Хочу нагадати, наш комітет в цьому разі не є головним з цього питання. Слово надається автору законопроекту,  народному            депутату  України Королевській Наталії  Юріївні.  Будь ласка.

КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю. Спасибо большое! Артур Леонидович, уважаемые коллеги, присутствующие! 

Ну сейчас рассмотрели детально законопроект, как объединить и поддержать нашу молодежь, и я уверена, и Оппозиционный блок в зале тоже поддержит эту инициативу, потому что она действительно правильная.

Данный законопроект – 1336, касается детей, которые были рождены от чернобыльцев, ликвидаторов, от людей, которые были переселены из зоны отчуждения. Потому что 28 лет назад, когда принимался закон по чернобыльцам, конечно никто в тот момент не думал о том, какие будут последствия и насколько смогут, и как пострадают дети, которые будут за эти десятки лет рождаться и проживать в нашей стране.

Сейчас наступило время, когда детки стали совершеннолетними, но к сожалению, они не имеют никакой поддержки и сопровождения со стороны государства.

Данный законопроект был разработан не вчера, он был подготовлен достаточно раньше, вместе с общественными организациями, вместе с чернобыльцами, вместе с Министерством социальной политики. И он уже находился в зале Верховной Рады. Ну в связи с тем, что Верховная Рада была распущена до него так и не дошли руки.

Мы детально проработали данный законопроект, дали его финансовое обоснование. На сегодняшний день у нас таких детей 67 тысяч человек в стране. И для того, чтобы обеспечить им мониторинг состояния здоровья и стационарное обследование необходимо в год 41 миллион гривен.

Мы понимаем, что эта сумма большая, но с другой стороны, мы понимаем, если вовремя не предотвратить болезнь и не провести обследование, то лечение и потом сопровождение такого больного будет государству обходиться на порядок дороже.

Поэтому и Научно-экспертное управление поддерживает данный законопроект, хотя они еще и предлагают больше расширить количество категорий, но мы прекрасно понимаем, что сейчас не то время в стране, когда мы можем позволить все свои желания, поэтому идем по минимальному варианту, - именно дети ликвидаторов и дети эвакуированных. Таких, как я уже сказала, 67 тысяч человек в Украине. И я от своего имени, от имени общественных организаций, всех чернобыльцев в Украине прошу данный законопроект поддержать и вынести на рассмотрение в зал. Спасибо.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Наталія Юріївна.

Слово надається заступнику міністра соціальної політики Устименку Сергію Олександровичу. Будь ласка. Немає його? А чого він відмічений? Він вже пішов, да? Добре.

Від Міністерства соціальної політики слово надається Подорожньому Сергію Михайловичу, директору Департаменту соціального захисту постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи. Будь ласка.

ПОДОРОЖНІЙ С.М. Дякую.

Шановні депутати, шановні колеги, шановні присутні! Хочу сказати, що цей добрий законопроект і необхідний на сьогоднішній день. До міністерства надходить величезна кількість звернень від громадських організацій, від самих ліквідаторів з проханням саме продовжити медичне обстеження тих дітей, які народжені від ліквідаторів.

Ви знаєте, міністерство працює над цим законопроектом. Сьогодні ми спільно з помічником, Наталія Юріївна, працюємо над пунктом 7 статті 11, про вилучення його, тому що цей пункт збільшить коло пільговиків. А так, ми рахуємо, що цей закон необхідний, що його необхідно прийняти. Міністерство підтримує, з умовою вилучення пункту 7.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від Міністерства охорони здоров'я України слово надається директору Департаменту медичної допомоги Хотіній Світлані Григорівні. Хотіна.

ХОТІНА С.Г. Дякую.

Міністерство підтримує цей законопроект і вважає, що в закладах, які є спеціалізованими, а вони визначені Постановою Кабінету Міністрів 1218, дійсно, таке обстеження цих діток буде більш фахове і буде приносити, безумовно, користь. Підтримуємо.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви підтримуєте, цей законопроект, Міністерство охорони здоров'я? Дякую. Дякую, Світлана Григорівна. Зрозуміло, да?

Від Міністерства фінансів України слово надається Солових Наталії Григорівні, заступнику директора Департаменту фінансів, охорони здоров'я та соціальних програм. Будь ласка.

СОЛОВИХ Н.Г. Дякую.

Як наголосило Міністерство соціальної політики, це розширює коло пільговиків і потребує додаткових коштів. На жаль, не визначені на сьогодні джерела покриття додаткових видатків. І ми звертаємо увагу, що вишукати додаткові кошти на сьогодні немає можливості.

Іншої відповіді я не чекав від вас, відверто кажучи. Дякую вам за відверту думку, але ж від комітету слово надається народному депутату України, голові підкомітет Споришу Івану Дмитровичу, будь ласка.

СПОРИШ І.Д. Я думаю, що, ну, дійсно, дійсно нічого не очікували від фінансів, але разом з тим, я думаю, що, якщо ми не звернемо увагу і не будемо думати за цих дітей, саме головне щоб навести… Я хотів, щоб Наталія Юріївна, дійсно, доопрацювання були, щоб якісь поради були в тому, що все-таки не попали б інші діти. Але саме, щоб було справедливо те, щоб ці діти, які потребують і обслідування і інше, вони повинні, дійсно. Цей законопроект, я думаю, відповідає дійсності, і мені б дуже хотілось його підтримати. Ну, все-таки деякі доопрацювання, ці, які повинні, дійсно, таки поменше устранить. Я думаю, ми повинні це доопрацювати. І, я думаю, ми повинні зараз проголосувати за нього і не тягнути час, бо я думаю, ми всі його підтримаємо.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Дмитрович.

Якщо нема більше зауважень, пропонується приймати рішення. пропонується Верховній Раді України розглянути законопроект у першому читання, прийняти його за основу з урахуванням поправок та пропозицій, та зауважень.

Наталія Юріївна, я для вас це говорю. І друге, направити  рішення до профільного Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

_______________. Дуже вам дякуємо, всього найкращого.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всього найкращого, Наталія Юріївна.

Шановні колеги, переходимо до проекту Закону про внесення змін до статті 7 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" (щодо соціального захисту сімей члени яких мають у власності чи у володінні земельні ділянки) (реєстраційний номер 1350), поданий народним депутатом України Юрієм Вознюком. Хочу наголосити, шановні колеги, що наш комітет не є головним з цього питання, не є головним.

Слово надається заступнику міністра соціальної політики, ну, Устименка Сергія Олександровича немає, тоді  від сціальної політики Рязаньєвій Надії Григорівні, заступнику директора департаменту державної соціальної  допомоги.  Будь ласка, до мікрофону.

РЯЗАНЬЄВА Н.Г. Я дякую, народні депутати, присутні! Значить в законопроекті  пропонується виключити норму  відповідно до якої державна соціальна допомога  не призначається, якщо у власності, чи  володінні є земельна ділянка понад 6 гектарів. Проте, хочу зазначити, що закон про малозабезпечені сім'ї  дуже гнучкий і ця норма не застосовується  для сімей, у яких   є   діти-інваліди,   або особи,   які досягли      65-річного віку, або складається  з осіб і в сім'ї є  неповнолітні діти.

І враховуючи те,  що  сам автор законодавчої ініціативи не надав скільки потрібно додаткових  коштів для забезпечення цієї норми, якщо буде вилучена ця норма, а це стосується 65 відсотків контингенту  отримувачів  допомоги, на сьогодні  їх 249 тисяч сімей, які отримують допомогу  малозабезпечених сімей на 570 тисяч  дітей, то може на сьогодні ця норма, недоцільно її включати як може і  доцільно буде розглядати після стабілізації економічного становища в країні. Хочу ще наголосити, що  в 2015 році ми, зараз здійснюються доплати  на кожну дитину, яка виховується  від 3-х до 13-ти гривень по  250 гривень, від   13-ти до 18-ти гривень – 500 гривень. Навіть розмір допомоги може становити 1 гривня, але сім'ї отримують допомогу  на кожну дитину незалежно від доходу  сім'ї. І на сьогодні, середній розмір допомоги  для багатодітної сім'ї становить 2935 гривень, для сім'ї, яка складається з неповнолітніх дітей, небагатодітної сім'ї – 2438 гривень.

Тому, якщо би був автор законодавчої ініціативи, нам би сказав, скільки  додаткових коштів потрібно для цього закону, то можна було б його розглядати. 

Мінсоцполітики не підтримує.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Не підтримує?  Дякую!

Від комітету слово надається голові підкомітету Споришу Івану Дмитровичу.  Будь ласка.  

СПОРИШ І.Д. От в основному це питання, мабуть, стосується це сільського населення, тому що все-таки в містах зовсім інша обстановка і цих земельних ділянок немає і інше. Але разом з тим, я думаю, що, ви знаєте, от є цей клаптик землі, і як би не було, дає він якийсь невеличкий дохід, але якщо сільському населенню цей кусочок землі якийсь невеличкий дохід дасть, то він, можливо, не дуже так аж впливає, щоб можна було б дійсно захистити ту чи іншу дитину й інше. Тому я вважаю, що все-таки, як би там, хоч ви і не хочете нас підтримувати, але ми повинні все-таки цей законопроект прийняти за основу і винести на сесію. Тому що дійсно він повинен відповідати дійсності, він так є. І не повинен цей кусочок землі впливати на ту чи іншу дитину і на іншу сім'ю.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Дмитрович, я вважаю, що, і хочу звернутися до народних депутатів, до членів комітету, що ми не є головними з цього питання. Ми виносимо до профільного комітету свою пропозицію. Безумовно, ви будете, і  Міністерство соціальної політики, і економіки буде присутнім на засіданні комітету, і основний  вердикт буде винесений на профільному комітеті.

Тому пропонується: рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект у першому читанні та прийняти його за основу з урахуванням висловлених зауважень. І друге: направити рішення до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, тобто до профільного комітету. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно, дякую.

Переходимо… Переходимо… Ще встигнемо один законопроект. Встигнемо. Хто?  Я думаю, що… Ну, тут швидко, ще один законопроект розглянемо.

Переходимо до проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо створення умов реалізації права на працю) (реєстраційний номер 1023) (поданий народним депутатом України Дмитром Шпеновим). Від народного депутата Шпенова надійшов лист з проханням розглянути законопроект без його участі.

Наш комітет, нагадую, теж не є головним, тому ми можемо розглянути це питання без автора законодавчої ініціативи. Слово надається заступнику міністра соціальної політики, а його опять немає, ну, що ж таке? Від Міністерства соціальної політики слово надається директору департаменту соціального страхування та партнерства Осійчуку Миколі Степановичу. Будь ласка.

ОСІЙЧУК М.С. Дякую. Дякую, Артуре Леонідовичу. Шановні народні депутати, шановні учасники засідання, щоб скоротити час відразу скажу, що міністерством цей законопроект не підтримується, оскільки законопроектом передбачається зменшення єдиного внеску на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають всю додаткову заробітну плату і все таке інше. Для молоді, яка закінчила або припинила навчання в загальноосвітніх, професійно-технічних і в інших навчальних закладах звільнена з строкової служби, і яка вперше приймається на роботу, і громадяни, які виїхали з території проведення антитерористичної операції.

Зазначену норму пропонується застосовувати протягом 3 років з моменту прийняття особи на роботу. Звільнення від сплати єдиного внеску може містити значні ризики фінансової стабільності фондів соціального страхування, можливо, недотримання фондами коштів для єдиного внеску, що може призвести до дефіциту бюджетів фондів та виникнення заборгованості з виплати матеріального забезпечення застрахованим особам, обов'язковість надання якого закріплена нормами Конституції. Враховуючи зазначене, без визначення джерел покриття втрат фондів соціального страхування від несплати єдиного внеску законодавча ініціатива є несприйнятою.

Крім того, запропонована норма не містить механізму її реалізації, а що ж саме зменшується, тобто, ну, можете ще раз прочитати, законопроектом передбачається зменшення єдиного внеску на суму нарахованої заробітної… Так. Тобто ми будемо більше зменшувати ніж нараховуємо.

Разом з тим, відповідно до законодавства несплата страхових внесків у розмірах ……  Закону про єдиний внесок позбавляє права застрахованих осіб на зарахування цих періодів у повному обсязі до страхового стажу. Необхідно для призначення матеріально забезпечення за соціальним страхуванням. До того ж Закону України про зайнятість населення передбачені додаткові гарантії для окремих категорій населення, зокрема для молоді, яка закінчила або припинила навчання в загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах звільнилась з строкової служби, і яка вперше приймається на роботу. Роботодавець, який працевлаштовує на нове робоче місце таких осіб надано статус безробітного, строком не менше ніж 2 роки щомісяця компенсуються фактично витрати в розмірі єдиного внеску за відповідну особу протягом одного року з дня її працевлаштування. Дякую за увагу.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Миколо Степановичу. Позиція міністерства нам зрозуміла.

Від Міністерства фінансів надається слово солових Наталії Григорівні. Будь ласка.

СОЛОВИХ Н.Г. Дякую.

Ну, я не буду повторювати, що це погано для людини, яка не буде мати страхового стажу. Хочу наголосити на дефіцитність фондів можливість, на дефіцитність Пенсійного фонду, який необхідно покривати за рахунок державного бюджету. І, виходячи з цього, підтримати на даний час немає можливості.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від комітету слово надається Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

СПОРИШ І.Д. Ви знаєте, дійсно, коли дивишся на цей законопроект, дійсно, я рахую, що треба його доопрацювати. Доопрацювати я згодний і з одним, фінансовим, і іншими, з міністерством, тому що, дійсно, тут справедливо потрібно чуть-чуть внести зміни, бо тут такі… Ну, ніби це хороша така ідея, що все-таки як-ні-як робочі місця будуть і інше, але мені здається що тут трішки йде всупереч законодавству, і не тільки цим коштам, які ми недоотримаємо, але, разом з тим, я думаю, що оці всі інші питання ми повинні доопрацювати, повернути…

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іване Дмитровичу.

Пропонується, шановні колеги, пропонується, голосуємо: відправити даний законопроект автору законодавчої ініціативи – це перше – на доопрацювання; і друге – направити рішення до Комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення. Прошу голосувати.

Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.

Шановні колеги, переходимо до наступного. Переходимо до затвердження рекомендацій засідання круглого столу на тему: "Сучасний стан та перспективи розвитку туризму в Україні". Хочу нагадати, що круглий стіл відбувся 20 січня 2015 року. За підсумками обговорення учасниками засідання круглого столу було прийнято рішення про створення окремого державного органу з питань розвитку туризму. І вчора на Погоджувальній раді ми це піднімали в прямому ефірі. Відповідні листи було направлено Президенту України та Прем'єр-міністру України.

Від комітету слово хочу надати секретарю комітету Романовій Анні Анатолівні, будь ласка.

РОМАНОВА А.А. Я не буду довго забирати час, тому що ми вже спішимо, скажу тільки, що ті рекомендації – це ці основні кроки щодо розвитку туризму в нашій державі, які вкрай важливо, наразі, здійснити.

Це і створити окремий орган виконавчої влади, тому що на сьогодні розвиток туризму, який Постановою було скорочено агентство і передано начебто в Міністерство економічного розвитку та торгівлі, але фактично на сьогодні не має окремого структурного підрозділу в структурі міністерства.

Тому я хочу сказати, що крім того, ми рекомендуємо створити раду з питань туризму при Кабінеті Міністрів України, розпочати роботу над підготовкою проекту стратегії розвитку туризму та курортів до 20-го року, та проектів державних цільових програм для реалізації стратегії.

Також вкрай важливо вже зараз розпочати роботу над новою редакцією Закону України про туризм.

Далі. Ми маємо створити… рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту провести парламентські слухання з питань розвитку туризму, на тему "Шляхи вдосконалення державної політики України в галузі туризму", ось.

І щодо створення при комітеті експертної ради з питань туризму, то затвердити положення цієї експертної ради і подати пропозиції щодо її складу до 9 лютого 2015 року.

Це ці перші кроки, які ми маємо зреалізувати вже до березня 2015 року, і я прошу проголосувати за це, тому що ось ми… тільки що делегація повернулася із Іспанії, з Мадриду, Всесвітньої туристичної виставки, де були представлені всі держави світу і Гондурас, в  тому числі, і Зімбабве, і Ганна, і Замбія, і Іран, і Ірак, і Пакистан, і Колумбія, але не було держави України.

Тобто, також ми відвідали офіс Всесвітньої туристської організації ЮНВТО, зустрілися з Генеральним секретарем Телебом Ріфаі,  Україна, до речі, є членом ЮНВТО. І Телеб Ріфаі, і  вся світова громадськість, вони висловили велике занепокоєння в тому, що Україна, маючи такий значний туристичний потенціал, на сьогодні не займається розвитком цієї важливої туристичної сфери.  Тому що хибні стереотипи в державі , перше, що в країні, в якій є воєнний конфлікт,  не до туризму, а друге – це треба туризм спустити на рівень децентралізації. На що є такі аргументовані відповіді. Ніяка держава світу , ні Ізраїль, ні Іспанія з її сепаратиськими конфліктами періодичними,  ні Колумбія в стані громадянської війни п'ятдесятирічної,  ніколи не припиняли займатися туризмом на державному рівні. Ніколи в жодній країні з конфліктами, з економічними кризами не зникав центральний орган виконавчої влади, який опікується розвитком в'їзного і внутрішнього туризму. А ле на жаль, і це прикро, сталося  в Україні. Крім того, туризм – це така галузь, яка  утверджує мир  в державі. Ми зараз кажемо про то, що європейська і світова спільнота не розуміє, що насправді відбувається в нашій державі. А як вони будуть розуміти, коли вони не бувають в нашій державі, якщо вони бояться вже приїздити і всю інформацію черпають з телеканалів і часто телеканалів такого контенту не зовсім правдивого.

Тому, враховуючи те, що військовий конфлікт лише на одній невеликій частині нашої держави наразі відбувається, а ми кажемо про те, що ми маємо розвиватися, то звичайно, це дуже нагальні питання. І ось буде у березні виставка світова у Берліні ITB,       ми маємо зараз збиратися і  думати, як в умовах того, що в державному бюджеті 2015 року не заплановано ні копійки на розвиток туризму, що як знову не допустити ситуації,  що Україна стала аутсайдером глобального процесу туристичного розвитку. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ганна  Анатоліївна. Тому пропонується затвердити рекомендації засідання круглого столу на тему: "Сучасний стан та перспективи розвитку туризму в Україні".

І друге. Рішення надіслати відповідним органам виконавчої влади. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Анатолій ……..

Шановні народні депутати, прошу додатково включити до порядку денного питання про проведення парламентських слухань на тему: "Шляхи розвитку фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади".

Переходимо до питання про проведення парламентських слухань на тему: "Шляхи розвитку фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади".

Рекомендаціями засідання круглого столу  Верховній Раді України було запропоновано провести парламентські слухання на тему: "Шляхи розвитку фізичної культури і спорту в Україні в умовах децентралізації влади".

Пропонується формалізувати це рішення, внести на розгляд Верховної Ради України проект Постанови про проведення зазначених слухань 8 квітня 2015 року і рекомендувати Верховній Раді України прийняти цю постанову за основу та в цілому. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Це ж стенограма. Вера Андреевна, ну, вы ж 20 лет в…

Переходимо до питання щодо надання кандидатури від комітету для включення до складу колегії Міністерства соціальної політики України. Пропоную затвердити кандидатуру народного депутата України Спориша Івана Дмитровича. Ніхто не проти?

_______________. Всі за.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі за. Голосується. Всі за. Та не спишите вы так, успеем.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не переживаю уже. Шановні народні депутати, пропоную створити ще один підкомітет в нашому комітеті. У нас є новий член комітету народний депутат України Бакулін Євген Миколайович. Пропоную обрати його головою підкомітету з питань відпочинку та оздоровлення дітей. Ви не проти, Євген Миколайович? Не проти. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Ви утримуєтесь?

Дякую. Поздоровляю.

Переходимо до питання щодо  делегування членів комітету до складу урядових комітетів за бажанням. Дехто з членів комітету уже визначився, в засіданнях якого урядового комітету хоче брати участь. Шановні народні депутати, вам роздано перелік  урядових комітетів. Всім роздано? Всім. Урядовий комітет з питань економічного розвитку та європейської інтеграції – є бажаючи? Є. Є. В Урядовий комітет з питань оборони, оборонно-промислового комплексу та правоохоронної діяльності. Микола Величкович, він зараз за нас всіх там… Урядовий комітет з питань оборони, оборонно-промислового комплексу та правоохоронної діяльності - Микола Величкович і Петренко Олег. Дякую. Петренка запишіть  будь ласка. Урядовий комітет з питань розвитку інфраструктури та екологічної політики. Є бажаючі?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна, можна. Романова Анна Анатоліївна. Урядовий комітет з питань регіонального розвитку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Можешь хоть в три. Будь ласка. В перший комітет євроінтеграції, ще, будь ласка, запишіть Денис Силантьєв. Його у всі можна комітети записати. Він молодий… Не надо? Урядовий комітет з питань гуманітарного розвитку та соціальної політики – Микола Величкович і Денис Силантьєв. Все. Пропонується…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, ще в "регіональний розвиток" - Романову, секретаря комітету. Пропонується відповідний лист надіслати до Кабінету міністрів. Голосуємо. Хто – "за", "проти", "утримались"? Одноголосно. Що у нас……..?  Це десяте.

Шановні народні депутати, пропоную розглянути пропозиції щодо створення Експертної ради з питань фізичної культури та спорту при Комітеті з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту. Це контролюючий орган буде ще нашого комітету.

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шуткую. Дорадчий, дорадчий, шуткую. Ну, я думаю зразу всі напряглись. Це пропозиція народного депутата Силантьєва. Я думаю, що ми її розглянемо. Пропонується: взяти за основу Положення про Експертну раду з питань фізичної культури та спорту при Комітеті Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту. І друге, запропонувати членам комітету внести до положення свої пропозиції. Кандидатури вам повинні вже бути роздані. Мені сьогодні Денис Олегович… На сесії Верховної Ради я тільки ознайомився з цими кандидатурами, але ж… Положення, свої пропозиції, кандидатури до Експертної ради до 10 лютого та доручити заступнику голови Комітету Силантьєву Денису Олеговичу доопрацювати положення у робочому порядку з  урахуванням зазначених пропозицій, які ви надасте. Хто – "за"? Прошу голосувати. "Проти"? "Утримався"? Одноголосно.

Шановні колеги, нарешті ми почти успели. Наступне засідання відбудеться 3 березня 2015 року. Шановні народні депутати, прошу вашої уваги. 10 лютого відбудеться засідання підкомітету з питань фізичної культури та спорту. Денис Силантьєв буде проводити. В цій кімнаті. 11 лютого запрошую всіх членів комітету  на комітетські слухання на тему: "Забезпечення молоді житлом: реалії та перспективи". 18 лютого запрошую всіх членів комітету на комітетські слухання на тему: "Забезпечення функціонування закладів оздоровлення та відпочинку дітей за нових законодавчих умов". Я думаю, що секретаріат вам повідомить заздалегідь, і я прошу всіх бути присутніми. Тому що ми  є ініціатори і нам потрібно щоб ми… Вы помните как было здорово на прошлом круглом столе, когда весь комитет в каникулы присутствовал, были все средства массовой информации. Я это подчеркивал везде на эфирах, поэтому очень здорово, что комитет сплоченный и рабочий.

Дякую всім за увагу і за роботу.