СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики та спорту від 30 червня 2015 року

22 вересня 2015, 18:12

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету  з питань сім'ї, молодіжної політики  та спорту від 30 червня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету ПАЛАТНИЙ А.Л.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, розпочинаємо засідання нашого комітету з такої дуже-дуже приємної новини. Від 27.06.2015 року Указом Президента України № 367 2015 року про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня Конституції України наш завідувач нашого комітету Скалозуб Віра Андріївна призначене звання "Заслужений працівник фізичної культури і спорту". (Оплески)

Шановні колеги, тому я перепрошую за затримання, що ми з затриманням почали засідання нашого комітету, ми буквально десь о 14.05 прийшла, прийшов цей лист і ми хотіли це в такій обстановці зробити і квіти чекали.

Тому, шановні колеги, переходимо, запрошені на засідання, перелік:  народний депутат України Курячий Максим Павлович;   Кулеба Микола Миколайович – представник Президента України з прав дитини; Ярошенко Валерій Станіславович – заступник міністра соціальної політики України; Ремень Олена Миколаївна – керівник секретаріату Уповноваженого Президента України з прав дитини; Хохленков Іван Олексійович – (ми бачимо) директор Департаменту організації оздоровлення та санаторно-курортного лікування Міністерства соціальної політики України; Чорна Олена Володимирівна – завідувач відділу з питань дотримання прав дитини секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Це ви.  Перепелиця Марина Анатолівна – начальник  відділу фінансів засобів  масової інформації та централізованих заходів Департаменту  фінансів освіти, науки, культури та  засобів масової інформації Міністерства фінансів України; Вовк Володимир Семенович –  заступник директора Департаменту з захисту прав  дітей та  усиновлення  Міністерства соціальної політики України; Ганущук Надія Володимирівна – координатор професійного  розвитку Асоціації міст України; Бадера Світлана Григорівна –  голова громадської ради  при  Міністерстві соціальної політики України; народний депутат Силантьєв Денис Олегович; Войт Оксана Василівна – головний  спеціаліст секретаріату санаторно-курортного лікування  Управління  материнства та дитинства Департаменту медичної допомоги Міністерства охорони здоров'я України.

Шановні колеги! Шановні присутні! Вношу свою пропозицію розпочати засідання комітету. Немає зауважень? Немає.

У нас є два питання. Пропонується розглянути проекти законів: про внесення змін до статті 1 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок  дітей" (щодо оздоровлення дітей вимушених переселенців та дітей із сімей, які  перебувають у складних життєвих  обставинах) (номер законопроекту 2788), поданий  народним депутатом України Матвієнковим та про внесення змін  до Закону України  "Про оздоровлення та відпочинок дітей" (щодо оздоровлення дітей, які перибули із зони проведення АТО та переміщених з території Автономної Республіки Крим) (це  реєстраційний номер законопроекту похожого 2788-1), поданий народними депутатами України: Курячим, Павелком і Кулінічем,  перепрошу, Куліченком.

Шановні колеги, оскільки ці  два законопроекти  є альтернативними, то  ми розглянемо разом. Немає зауважень?  Немає. Хочу нагадати, що наш комітет є головним з  цього питання.

Слово надається автору першого законопроекту народному депутату України Матвієнкову Сергію Анатолійовичу.  Немає його, да? Немає.

Слово надається автору другого законопроекту 2788-1 Курячому Максиму Павловичу.

 

КУРЯЧИЙ М.П. Дякую, шановний Артур Леонідович.

Шановні народні депутати, ще раз добрий день! Я дуже вам вдячний вам за ту можливість висказати свою точку зору з цього приводу, з цього проекту закону. І розпочати хочу з того, що, дійсно, справді в народі кажуть, що чужих дітей не буває.  Так само сьогодні стоїть дуже гостро питання щодо реабілітації дітей, їх оздоровлення, оскільки  в нас сьогодні вже на подвір'ї 30 червня, і майже половина літа вже закінчується.  І саме тому цей закон в силу навіть сезонності є один з першочергових. Це по-перше.

По-друге, хто не знає, скажу, що я представляю у Верховній Раді  України Дніпропетровщину. Дніпропетровщина – це той самий регіон, який більш за все за показниками має кількість у лавах Збройних Сил України добровольців, ми маємо найбільшу кількість наших людей, які сьогодні мобілізовані у лави Збройних Сил України, і також ми серед інших регіонів України, таких, як харківська, Запорізька, Херсонська область є і так звана "прифронтова область", і дуже величезна кількість біженців із зони проведення АТО в нас сьогодні прибувають, і дуже велика кількість людей, вимушено переселених після незаконної анексії Автономної Республіки Крим також перебувають у нас в Дніпропетровщині.

Близько місяця тому  у нас відбулась одна із останніх тематичних нарад за участю голови нашої Дніпропетровської обласної державної адміністрації пана Різніченка. Це така традиційна у нас зустріч. Ми обговорюємо найактуальніші питання. І обговорювали також питання оздоровлення та реабілітації дітей саме цієї категорії.

І була піднята проблема, що на законодавчому рівні, і це справедливо, в нас не було раніше,  такої проблеми. Це питання було не врегульоване і воно досі залишається неврегульований. Саме це і послужило поштовхом для відповідної законодавчої ініціативи і вона у вас зараз, що називається, на столі, це по-перше.

По-друге, ми провели консультації з профільним міністерством. Ми розуміємо, що фахівці профільного міністерства більш фахово, більш детально переймаються цими питаннями, аніж я з колегамиПавелко та Куліченко. Ми дослухалися до них, є дуже слушні пропозиції, що одним махом, як називається, можна добавити вирішення цієї проблеми і з точки ще і дітей взятих на облік і службами у правах дітей як такі, що перебувають у складних життєвих обставинах, а також добавити і доповнити той перелік цієї пільгової категорії дітейдітей із сімей загиблих учасників масових акцій громадського протесту. Але ми також дійшлися, що цей громадський протест має бути визначений в певних термінахце грудень 2013 там і февраль... лютий 2014 року, саме про цей масовий протест ідеться на увазі. якщо це можливо, Артур Леонідович. Саме тому я вважаю, що, ну, що  може бути більш святе, ніж діти і буду просити шановний комітет, вас, Артур Леонідович, якщо це можливо, підтримати цей проект закону, доручити опрацювати якісь техніко-юридичні питання і винести це питання в зал для прийняття за основу та в цілому. Дякую. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Максим Павлович.

Безумовно, це дуже тема кричуща на сьогоднішній день, багато ми знаємо є переселенців із зони АТО і з Автономної Республіки Крим. І ми знаємо, що дітице  наше майбутнє, ми повинні цим піклуватися. Дякую.

Слово надається заступнику міністра соціальної політики України Ярошенку Валерію Станіславовичу.

 

ЯРОШЕНКО В.С. ... коротко  подискутували, доповнили те, що сказав Максим Павлович доповнив те,  про що ми дискутували. Єдине, на що хочу звернути увагу, що  Міністерство фінансів, як завжди, проти, але Міністерство фінансів, мабуть, не дочитало закон, що там не має додаткових фінансових виплат з бюджету, ці кошти вже закладені в місцеві бюджети, вони передбачені. Тобто ця категорія дітей має оздоровлюватись першочергово, це наша позиція. я думаю, що цей закон ми будемо підтримувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Валерій Станіславович.

Слово надається від Міністерства соціальної політики, слово надається директору Департаменту організації оздоровлення та санітарно-курортного лікування, Хохленкову Івану Олексійовичу.

Будь ласка, Іван Олексійович, Міністерство фінансів ми послухаємо.

 

ХОХЛЕНКОВ І.О. Артур Леонідович, мені тут взагалі немає чого добавити, що сказав Валерій Станіславович.

Просто ми дуже просимо, ми вже п'ятий раз розглядаємо аналогічний проект закону і дійсно всі розуміють, що, тобто ми зсилаємося просто, щоб, я хотів би звернутися до членів комітету, ми зсилаємося на якісь нормативні підзаконні акти, які ще дозволяють нам і переселенців оздоровлювати, і батьки, які загинули під час антитерористичної операції, але нам треба просто негайно внести зміни до закону. Тому, що в деяких областях розуміють люди, які проходять контролюючі органи, постанови Кабміну, на які ми зсилаємося там. В деяких областях наші структурні підрозділи мають проблеми з контролюючими органами, які дійсно тупо кажуть: "Немає в законі" і виникають проблеми на рівному місці, де їх не повинно бути.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Олексійович. Я думаю, що ці речі ми проаналізуємо. Тобто ви підтримуєте цей законопроект? Іван Олексійович, я звичайно розумію, да?  Ну ми з вами і в "Молоду гвардію" їздили, я знаю на скільки ви піклуєтеся цими речами. Але ж в першу чергу я розумію, що ці діти повинні бути в пріоритеті. Дякую.

Від Міністерства фінансів України слово надається начальнику відділу Департаменту фінансів освіти, науки, культури та засобів масової інформації, Перепелиці Марині Анатоліївні.

Будь ласка, Марина Анатоліївна. Марина Анатоліївна, у нас ведеться стенограма, включіть, будь ласка, мікрофон. Дякую.

 

ПЕРЕПИЛИЦЯ М.А. Міністерством фінансів законопроект не був підтриманий, оскільки його реалізація потребує додаткових бюджетних коштів в обсязі понад 400 мільйонів гривень.

Те, що зробило зауваження Міністерство соціальної політики, з приводу того, що кошти закладені в місцевих бюджетах, бюджет планувався з урахуванням тих категорій дітей, які були визначені статтею відповідною Закону "Про оздоровлення та відпочинок дітей". Цієї категорії дітей в цьому законі, діючому, не було. Тому законопроект підтриманий Міністерство фінансів не може бути, оскільки потребує додаткових бюджетних коштів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Марина Анатоліївна, скажіть, будь ласка. Я хочу звернутися і до авторів законопроекту. Я знаю, що наш комітет готував альтернативний, вже є зареєстрований в нашому комітеті законопроект подібний. Ви рахували, скільки це буде навантаження на бюджет?

Я розумію. що сьогодні дуже складна економічна ситуація. Але ж ми повинні розуміти, що це ті діти, які багато з них пережили і моральну травму, і у їхніх батьків є сьогодні певні матеріальні труднощі. І я розумію, але ж я не впевнений. От моя позиція як голови комітету, я впевнений, що і моїх колег, що треба, на такі речі ми повинні шукати кошти в бюджеті. І я не думаю. що це така величезна сума, яка зможе, ну, таке зробити велике навантаження на бюджет, для того щоб він не витримав.

Будь ласка, да, Хохленков.

 

ХОХЛЕНКОВ І.О. Артур Леонідович, ми могли би зрозуміти логіку Мінфіну, якщо для дев'яти дітей пільгових категорій виділялось би сто відсотків фінансування на оздоровлення. Але, да, дійсно, завдяки там, я хочу подякувати комітету, що два рази зверталися до цієї теми, в цьому році виділено на оздоровлення з місцевих бюджетів коштів 510 мільйонів, що на 38 мільйонів більше, ніж в минулому році. Але, враховуючи цю цифру, залучені 500 мільйонів коштів, які спонсори, підприємства і таке інше, це нам дозволяє в цьому році, враховуючу економічну ситуацію, оздоровити тільки біля 14 відсотків дітей. Тобто де ж логіка? Якщо б ми виділяли на 100 відсотків, тобто ці діти будуть оздоровлюватися за рахунок цих 510 мільйонів, які закладені в місцеві бюджети. Дійсно в наступному році нам дасть можливість і місцевим радам там збільшити цю цифру, але ми в цьому році маємо те, що маємо. Я же раз кажу, 14 відсотків, ми розуміємо, що це пов'язано, в першу чергу, з економічною ситуацією, і якщо наші східні регіони, Дніпропетровська, Харківська області змогли там додатково дуже великі кошти додати до бюджетів, то на заході у нас ця цифра, навіть є області навіть менше, ніж в минулому році закладено. Ми не розуміємо цю логіку…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Олексійович.

Микола Миколайович Кулеба, будь ласка.

 

КУЛЕБА М.М. Шановний пане голово, шановні учасники комітету і представники міністерств, я дуже прошу, ну до яких пір ми будемо економити на дітях? Ну до яких пір, ну серйозно? Про що тут іде мова? 400 мільйонів, це взагалі не гроші для бюджету саме для такої мети. ми сьогодні маємо ту ситуацію, коли з 10 мільйонів ми маємо 8 мільйонів дитячого населення. Чого ми ще чекаємо? Ми маємо ту ситуацію, коли на сході діти, замість того, щоб відпочивати в таборах, вони сьогодні натикаються на міни і позбавляються життя. Ще коли можна приймати цей законопроект, як не зараз, не сьогодні?

Але в мене питання до автора законопроекту і до представника Мінсоцполітики.

От тут я трошки не розумію риторику, тому що ви кажете, що проект закону не потребує додаткового фінансування, враховуючи те, що зміни не внесені в 24 статтю, так, що ми не вносимо ці категорії в 24-ту. Але в мене  питання, чому ми їх не вносимо? Давайте вносити ці зміни в 24 статтю, забивати фінансування на ці заходи. Ну серйозно, а то така дискусія: "Да ні, нам грошей не потрібно", тоді ці категорії дітей будуть оздоровлюватися за рахунок інших дітей. Навіщо це робити? Давайте додатково виділяти гроші, ну серйозно, це досить суттєве питання сьогодні.

 

_______________. Микола Миколайович, ми якраз і написали в своїх пропозиціях, перепрошую, що ми написали, що ми в 24 статтю необхідно внести аналогічні зміни до статті….

 

КУЛЕБА М.М.  Да, правильно, я це читав. Але, я просто, ви не сказали про це, тому я думаю…

 

_______________. Ну, я не наголосив, щоб економить час.

 

КУЛЕБА М.М. Да, тому давайте не економити на цьому, не економити на дітях.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Миколайович.

Будь ласка, Максим Павлович.

 

КУРЯЧИЙ М.П.  Дякую. Буквально дуже коротко репліка щодо мною почуваної інформації.

Ну, по-перше, шановні колеги, декілька цифр. В Дніпропетровській області, ми порахували, більше ніж 5 тисяч таких діток вказаної категорії. Я дуже компетентно, я дуже відповідально, на прикладі Дніпропетровської області я не можу за будь-яку іншу відповідати я не знаю просто, на прикладі Дніпропетровської області я вам хочу сказати, що ми додаткових грошей не потребуємо, точка, не потребуємо. На сьогоднішній день .

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Тобто у вас ці гроші закладені в бюджеті……….

 

КУРЯЧИЙ М.П.  Закладені. І на сьогоднішній день не буде.

То, що кажуть колеги які більш фахово піклуються дітьми з Адміністрації Президента і Уповноважена особа з прав дитини і дотримання її, можливо, але мені відомо, що в профільному шанованому комітеті розглядаються і розробляються ціла нова редакція відповідного закону. І я хочу сказати, що нехай так воно і буде. І те, що ви кажете нехай буде передбачено, якщо це буде згода і думка комітету, нехай буде закладуватися.

Ну, я хочу звернути увагу, що сьогодні на дворі 30 червня, літо вже закінчується, у нас вже сезон проходить. І саме тому, якщо ми будемо таке спірне питання щодо якого може бути якась інша позиція уряду, закладати в цей проект закону, то ми його також не приймемо. Краще мати, що небудь аби нічого не мати. Розумієте?

Саме тому я хочу сказати і буду просити підтримувати наш проект закону саме наш, а не Матвієнкова, не тільки тому що він зі злочинного блоку, не тільки тому, а він в нас більш такий прагматичний, більш широкий наш проект закону, це по-друге. І буду просити голову комітету внести це питання в зал, Артур Леонідович. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Максим Павлович.

Будь ласка. Тільки мікрофон включіть.

 

______________. Я хочу сказати, що мабуть неправильно, взагалі, ділити дітей на категорії, тому що кожна дитина вона має право на оздоровлення і відпочинок. Але я хочу сказати чому я за цей законопроект, тому що ми на сьогодні вирішимо цим не фінансування оздоровлення та відпочинку, а надання законних підстав направляти тих дітей, які вже в цьому році можуть поїхати на оздоровлення та відпочинок. А вже давайте будемо думати, де ми будемо шукати гроші в цьому році, в наступному році, але я думаю, що це дасть законні підстави дітям отримати те, що вони можуть отримати, в цьому році. Літо закінчується. Тому говорити про те, що нам не вистачає коштів… Нам завжди не вистачає коштів, особливо на оздоровлення дітей.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На жаль, це так, статистика кричуща, що нам завжди… Ми виділяємо кошти по залишковому принципу, на жаль.

 

КУЛЕБА М.М. Артур Леонідович, чи правильно я зрозумів, що ми зараз розглядаємо цей законопроект для швидкого прийняття і вирішення цих проблем, тому що я розумію, що наступним є законопроект ваш, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нашого комітету.

 

КУЛЕБА М.М. Да, вашого комітету. Яким ми і врегулюємо всі інші питання. Чи так це, чи ні?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ми зараз послухаємо, Микола Миколайович.

 

КУЛЕБА М.М.  Я просто щоб розуміти взагалі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що так ми і будемо робити. Для нас потрібно що, для нашого комітету і, я впевнений, для народних депутатів, для Максима Павловича: не скільки буде співавторів цього законопроекту і не хто на себе потягне ковдру, а буде вирішено це питання таким чином, щоб це було професійно, щоб воно пройшло в зал Верховної Ради і було підтримано всіма фракціями? Да, тобто ми з цього боку розглядаємо. Ви ж розумієте, що наш комітет ми робимо таким чином: доопрацьовуємо законопроекти, які заходять від народних депутатів чи від нашого комітету, щоб не було питань в залі Верховної Ради, щоб він був повністю доопрацьований, краще він не вийде, ніж він буде зарубаний. І ми знову, ви вірно кажете, Максим Павлович, тому що вже червень закінчується, липень – і все. Тобто у нас два місяці, і ще вересень. Ну, вересень вже все: дітки йдуть в школу. Два місяці в нас залишилося. Поки він зараз вийде в зал Верховної Ради, поки він проголосується, поки він підпишеться, це фактично законопроект на наступний рік. Давайте логічно.

 

_______________. Є питання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фактично цей  законопроект на слідуючий рік.

Тому Миколо Миколайовичу ми будемо підходити з того боку, що цей законопроект буде… чи цей чи інший. Він буде скомпонований, вони будуть відпрацьовані в комітеті таким чином, щоб в залі Верховної Ради він був винесений і проголосований без заперечень всіма  фракціями. Дякую.

Будь ласка, від комітету слово надається  голові під Комітету з питань молодіжної політики і сім'ї та дитинства Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д. Шановні друзі, я думаю, саме  і в цьому напрямку ми  і працювали. Тому що зараз ми розглядаємо ці  два законопроекти, на жаль, немає Матвієнкова ми на  2788 не будемо зупинятися.

Зупинимося на  2788-1, де, дійсно, нормальний, хороший законопроект, де ми бачимо, що тут  пропонується ……. для дітей, які потребують особливої уваги та  підтримки в оздоровлення та  відпочинку з боку держави – віднести  дітей батьки, яких безпосередньо беруть участь у проведення антитерористичної операції та дітей внутрішньо-переміщених осіб відповідно з Сходу із Автономної Республіки Крим це ми знаємо.

Наш підкомітет підтримує цю ініціативу, але як було вже сказано, як було вами зазначено, авторами законопроекту не запропоновано внести відповідні зміни до статті 24 Закону України "Про  оздоровлення та  відпочинок  дітей", де визнається саме це фінансування оздоровлення пільгової категорії дітей  порядок  самого фінансування.

Тому я думаю, що для оперативного вирішення  даного питання по оздоровленню дітей учасників АТО  підкомітет згідно з вимогами статті 110 Регламенту Верховної Ради України ще раз … напрацьований законопроект на базі даних законопроектів із врахуванням висновків Головного Науково-експертного управління та Міністерства соціальної політики України разом з цими законопроектами ми хочемо, щоб і пропонуємо вам доручити члену комітету внести на розгляд Верховної Ради  України зазначений законопроект уже  з змінами до статті 24 разом. І рекомендувати Верховній Раді України за підсумками  розгляду у першому читанні прийняти його  за основу разом  даний законопроект і наш з змінами щодо фінансування. Так що я думаю, що отак як було сказано, дійсно, тут присутніми, це дійсно буде справедливо і

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я думаю, щоб було справедливо, я пропоную співавторам законопроекту цього можемо добавити народного депутата Курячого. Тобто ви, Максим Павлович, будете співавтором цього нового розробленого більш вже функціонованого, ну, адаптованого, скажім так, законопроекту. Я думаю, що так  ми його можемо прийняти.

 

______________. (Не чути)

 

СПОРИШ І.Д. Щоб дійсно можна було

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Безумовно, ми ж це робимо не раді піару, а раді дітей, тому так і зробимо.

Тоді пропонується, ми переходимо до прийняття рішення як немає зауважень.

Перше. Внести на розгляд Верховної Ради України розроблений у комітеті відповідно до частини другої статті 110 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей".

Друге. Рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти розроблений у комітеті законопроект за основу та в цілому.

І третє. Співдоповідачем від комітету визначити голову підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Спориша Івана Дмитровича.

Прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Максим Павлович, дякуємо вам. Тоді ми вас беремо співавтором, це буде справедливо. Дякую.

Шановні колеги, переходимо до наступного питання порядку денного, а саме, пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо організації, оздоровлення та відпочинку дітей, збереження мережі дитячих оздоровчих закладів) (це реєстраційний номер 2917), поданий народними депутатами України Палатним, Величковичем, Петренком,  Споришем. Комітет  Силантьєвим. Романовой. Добавимо. Комітет головний з цього питання. Я прошу, Віра Андріївна, я прошу… Я думаю, що немає заперечень. Да?  А? Проти чого? Щоби співавтором цього законопроекту добавити Романову і Силантьєва. Віра Андріївна, будь ласка.

Комітет є головний з цього питання.

Слово надається автору законопроекту, голові    підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства, Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка, Іван Дмитрович.

 

СПОРИШ І.Д. Шановні друзі… (Шум у залі)  Не буде, не буде, Романова з нами. Де ви бачили? Вона наша рідна, так що.

Я думаю, що дійсно, як вже було сказано, законопроект 2917 у статті 1 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" визначено перелік категорій дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки. На сьогоднішній день існує потреба уточнень і визначень деяких категорій дітей та приведення їх у відповідність до норм чинного законодавства.

Також нагальною є необхідність  законодавчого врегулювання оздоровлення дітей загиблих учасників в масових акціях громадського протесту, дітей учасників бойових дій та дітей, які постраждали в наслідок антитерористичної операції.

Існує потреба щодо надання чіткого визначення термінів. Тут мережа дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, що є в даному законопроекті, суб'єкт господарювання, що здійснює управління дитячим закладом оздоровлення та відпочинку, майнові об'єкти оздоровлення та відпочинку дітей. Проектом акту передбачається введення поняття державного реєстру майнових об'єктів оздоровлення та відпочинку дітей, проектом акту також передбачається надати можливість закладам оздоровлення та відпочинку приймати на оздоровлення та відпочинок дітей різних вікових категорій разом з батьками. Тому в пункті 1 статті 15 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" визначається, що дитячі заклади, їх підрозділи, філіали обов'язково заносяться до державного реєстру дитячих закладів оздоровлення та відпочинку.

Також в Законі України "Про оздоровлення та відпочинок дітей" ліквідація та організація визначилися критерії, які можливо застосовувати до юридичної особи, яка здійснює управління цим об'єктом, не можна реорганізувати чи ліквідувати приміщення, земельні ділянки таких закладів, які в сукупності становлять оздоровчий комплекс.

Тому потребує чіткого розмежування права управління такими закладами і права на майно  таких комплексів. Також у проекті акту передбачено  закріплення  норм, що вже були внесені до порядку організації виїзду дітей за кордон на відпочинок і оздоровлення, затверджено Постановою Кабінетом Міністрів України від 21.12…..  2055  (№ 1251).

Враховуючи вищезгадане, розроблено проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей".

Міністерство соціальної політики України підтримує законопроект, ми зараз ще почуємо це, без зауважень зазначає, що дозволить посилити контроль та діяльність дитячих закладів оздоровлення та відпочинку. Тому пропонуємо Верховній Раді України розглянути законопроект у першому читанні та прийняти його за основу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Дмитрович.

Від Міністерства соціальної політики України хочу слово надати заступнику міністра соціальної політики Ярошенку Валерію Станіславовичу. Будь ласка.

 

ЯРОШЕНКО В.С. Шановні колеги, я дякую вам за те, що ви також підтримували наші напрацювання. І хочу додати дуже лаконічно, що проектом акта також надається можливість в будь-якому закладі оздоровлення та відпочинку створювати необхідні умови саме дітям-інвалідам з надання оздоровчих послуг, що сприятиме реалізації принципів недискримінації, рівності можливостей таких дітей, а також повного ефективного їх включення, залучення до суспільного життя. Це надзвичайно, надзвичайно важливо. Це європейський підхід і я вам дякую, що ви також нас підтримали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Валерію Станіславовичу.

З Міністерства соціальної політики України слово надається директору департаменту організації оздоровлення та санітарно-курортного лікування Хохленкову Івану Олексійовичу.

 

ХОХЛЕНКОВ І.О. Шановний Артур Леонідович, ну, міністерство, я хочу ще просто додати, ну, підтримує шлях, який вибрав комітет. Тобто, якщо в тих законах нам вдасться законодавчо встановити нові категорії дітей, то дійсно, як сказав Іван Дмитрович, ми підтримуємо, що це, цей законопроект можна, звичайно, порівняти в першому читанні і ми готові додатися і працювати разом з комітетом як і ми працювали і раніше. Тобто…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую.

 

ХОХЛЕНКОВ І.О. Дякую просто комітету за такий шлях дуже розумно вибраний, що там, в тому законопроекті нам категорії дітей визначимо, а тут вже будемо працювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Олексійович.

Від Міністерства фінансів України слово надається начальнику відділу Департаменту фінансів, освіти, науки і культури та засобів масової інформації Перепелиці Марині Анатоліївні. Будь ласка, мікрофон включіть.

 

ПЕРЕПЕЛИЦЯ М.А. Законопроект потребує узгодження з положеннями Бюджетного кодексу, з положеннями Податкового кодексу. Проектом закону пропонується Мінсоцполітики надати право створення фондів з надання допомоги для оздоровлення та відпочинку дітей, що суперечить статті 13 Бюджетного кодексу, якою встановлено, що створення позабюджетних фондів органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами не допускається.

По-друге, законопроект також потребує додаткового бюджетного фінансування на розширення категорії дітей, які будуть оздоровлюватися за рахунок бюджетних коштів. Також законопроектом передбачається наділити органи місцевого самоврядування повноваженнями щодо запровадження механізмів стимулювання, і в тому числі податкових, для дитячих закладів оздоровлення та відпочинку, які за результатами чергової державної атестації підвищили свою категорію. Відповідно до статті 2 Податкового кодексу зміна його положень може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього кодексу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Марина Анатоліївна. Що ще там поганого, скажіть? Ваша пропозиція: його доопрацювати? От скажіть, будь ласка, позиція міністерства.

 

ПЕРЕПЕЛИЦЯ М.А. Міністерством законопроект не підтримується.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Взагалі не підтримується?

 

ПЕРЕПЕЛИЦЯ М.А. Взагалі не підтримується.

 

_______________. Артур Леонідович, дозвольте я коротку репліку?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

_______________. Ну давайте ми не будемо створювати фонд, якщо ми порушуємо кодекс бюджетний, хоча в цій державі треба щось міняти. Ну, наприклад, можливо, потрібно створити фонд, якщо немає коштів в державі. Замкнуте коло. Та чи ні? Ми туди будемо збирати гроші зі всього світу. Грошей немає? Немає. Їх не буде. Фонд створювати не можна, а ми проти. Давайте не будемо створювати фонд, а все інше, ми наполягаємо, щоб ви підтримали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозиція: змінити Бюджетний кодекс?

Іван Дмитрович, будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д. Артур Леонідович, я думаю, Міністерство фінансів дійсно переживає, завжди не вистачає. Але ж, шановні, ми повинні, дійсно, працювати, тому що не завжди буде важко нам, не завжди буде те, що в нас ніколи не буде фінансування для дітей. Тому я думаю, що ми повинні дійсно мати вже закон. А фінансування, ну, на перший раз, можливо, буде менша якась кількість, інше. Но, згодом, уже все нормально наладиться в державі, будуть кошти, а законопроекту немає. Тому ми повинні прийняти його, дійсно, даний законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Денис Олегович.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О.  Вы знаете я с вами согласен. Нужно внести изменения в Налоговый кодекс, внесем изменения в Налоговый кодекс. На сегодняшний день убрали полностью финансирование на оздоровление детей из Фонда социального страхования. Альтернативу какую-то придумали? Не придумали. Сейчас просто поставили детей и родителей перед фактом. Сейчас дети становятся подопечными не Министерства молодежи и спорта, а Министерства МВД. Понимаете? Потому что они остаются на улицах. И мы экономим 400 миллионов, а потом потратим миллиарды на то, чтобы этих детей реабилитировать от наркомания, алкоголизма, курения и тому прочее.

Поэтому я думаю, что, знаете, как пословица "скупой платит дважды", поэтому тут надо наверное правильнее рассматривать и расставлять приоритеты. Поэтому мы сейчас работаем над тем, чтобы внести льготы на землю и налогообложение. С Комитетом налогов и таможни, я думаю, что в этом направлении нас тоже поддержат. Поэтому я бы хотел, чтобы отнеслись правильно к нашей инициативе и все-таки поддержали ее, хотя бы за основу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Спасибо, Денис Олегович. 

Микола Миколайович, будь ласка.

 

КУЛЕБА М.М. В принципі те, що і говорив до цього стосовно фінансування дітей. І з Денисом погоджуюсь на мільйон відсотків.

В мене просто єдине прохання, щоб мені пояснили стосовно цього законопроекту. Я так розумію ми термін зменшуємо до 18 днів.

Далі. Стаття 13 "При організації оздоровлення та відпочинку дітей разом з батьками, іншими законними представниками, вік дітей встановлюється організатором". Що маєтеся на увазі? Хто цей організатор?

 

______________. Можу пояснити, Микола Миколайович.

Дійсно, ми завжди стояли на тому, наше Міністерство соціальної політики, я вже на попередньому засіданні комітету пояснював це, ми завжди стояли, що 21 день оздоровча зміна, але враховуючи, що середня вартість ліжко-дня по Україні складає 250 гривень і не всі сім'ї у нас заможні тобто скорочення на 3 дні нам дасть можливість, ну, тобто зекономити батьківські кошти.  І збільшити кількість дітей. Тобто ми можемо вийти на чотири зміни реально в найкращих закладах. Це по-перше.

Що стосується другого питання. Діючим законопроектом передбачається, що діти з батьками можуть оздоровлюватися віком від 4-х до 7-ми років. Тобто ці зміни, які пропонуються, дадуть можливість, у нас багато закладів, ну, не багато, ну, десятки, скажімо, закладів оздоровлення, які кажуть: "Ми б задоволенням приймали матерів з дітьми віком до 10-ти, до 12-ти років, у нас є умови, але законодавчо ми не можемо". І, з іншого боку, мати хоче поїхати не тільки з семирічною дитиною, а 8-9 років. Тобто організатор зміни визначає, що така… Ми довго думали над цією нормою, можна над нею працювати. Тобто, якщо організатори зміни кажуть, що "ми приймаємо батьків з дитиною, там, до 10-ти років", тобто є умови.

 

КУЛЕБА М.М.  Дивіться, для чого я запитував це. Тому що тут має в цій статті чітко бути зрозумілим, що не тільки організатор це може зробити, але і замовник, тобто держава, може замовити це табір, розумієте? Просто тут ми організаторам дозволимо, але замовники не зможуть провести тендер і замовити ці послуги, якщо в законі цього не буде.

Тому я пропоную, щоб чітко було зазначено, що можна проводити, припустимо. Тому що, з моєї практики, дуже багато є батьків, які кажуть: "Дайте нам, будь ласка, якщо дитина їде на відпочинок, ми самі готові заплатити за себе як дорослі", - але таких таборів немає, їх дуже мало сьогодні. Але щоб дозволити саме такий відпочинок, саме дозволити організацію таких таборів. Тому оце потрібно доопрацювати.

І стосовно 18-21 дня, ну, як на мене, я б залишав 21. Ми знову йдемо від того, що ми економимо гроші. Я розумію, але знову ми економимо на дітях, розумієте? Відштовхуючись від того, що у нас тільки є оцих там скільки-то мільйонів і більше не буде. Тому цим ми збільшимо кількість дітей. Знову ж, моя позиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Миколайович, ну, тут, розумієш: два юристи – три думки…

 

КУЛЕБА М.М.  Я просто говорю про свою позицію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Дмитрович, давайте, ну, дійсно, зробимо компромісний варіант 18-21…

 

СПОРИШ І.Д. Да, я теж оце тільки хотів сказати. Я тільки хотів так сказати

 

КУЛЕБА М.М. Да, да, супер

 

_______________. Я пропоную так, з 18 до 21 доби.

 

_______________. Просимо голосувати.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Ні, послухайте, ну хай тоді самі органи місцевої влади хай самі визначаються 18 чи 21.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Нічого, нічого, є можливість – буде 18, є можливість – буде 21, я ще раз кажу, не так важко завжди нам буде, дасть Бог, буде фінансування.

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Шановні колеги… Да, однозначно, 14 днів, да, дійсно іде налаштування, да, однозначно.

 

_______________. Юрій Юрійович, ну це ми з Мінздравом, до речі, спілкувалися до всіх цих засідань, це була наша спільна позиція, якщо ми з Мінздравом теж нормально поговоримо, то ми домовимося з Мінздравом.

 

_______________. Ні, просто питання…

 

_______________. Ми раніше виступали з спільною позицією, не можна…

 

(Загальна дискусія)

 

КУЛЕБА М.М. Дивіться, я просто,  я хочу привернути увагу, стосовно цього, тільки до однієї речі. Що це продиктовано, зміна ця, тільки тим, що нам треба зекономити бюджетні кошти, це не може мотивувати нас зменш… ну не можна цього робити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Микола Миколайович, я з вами згодний, я за те, щоб було 21 день, тому що це дійсно, завжди так було і завжди розраховували. Зараз ми виходимо з того, що ми економимо гроші, да, гроші на дітях, це не дуже вірно, це не правильно.

Але ж давайте, шановні, давайте ми зробимо таким чином, ми будемо же проводити наради із міністерством, Мінздравом, я думаю, що цей закон ми приймемо за основу у першому читанні, а до другого читання ми доопрацюємо. Я все ж таки, я думаю, що ми зможемо там ввести, щоб було це 21 день, щоб це не було на рівні 18 – 21 . тому що, якщо є такий люфт, я впевнений, що і в місцевому самоврядуванні, де… ті установи, на яких буде навантаження на бюджет, вони будуть склонятися до 18 днів, ну ми ж це розуміємо.

Шановні колеги, тоді приймаємо рішення. Пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект в першому читанні та прийняти його за основу.

Друге. Співдоповідачем від комітету визначити голову підкомітету з питань сім'ї, молодіжної політики, сім'ї та дитинства Спориша Івана Дмитровича. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

 

_______________. Ще хочу додати, Артур Леонідович.

Дуже велике прохання, я розумію, що Мінсоцполітики самотужки не переконати Мінфін, щоб депутати залучилися до цього процесу, тому що, щоб до того як законопроект вже вийде в друге читання, щоб ми максимально могли попрацювати з Мінфіном стосовно одностайності в прийнятті цього законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Величкович, будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Я думаю. після проходження в першому читанні нам треба буде зробити робочу групу як ми робили це Законом про волонтерство, запросити всі зацікавлені сторони і міністерства, щоб ми перед тим як винести це друге читання ми проговорили кожний момент, спірний момент скільки потрібно. Я так розумію, що цей законопроект, фактично ми говоримо про великі кошти, він буде найшвидше прийнятий в кінці, ну, цього, цієї сесії і він вже в цьому році вже буде працювати, він вже майже не буде працювати. Давайте поговоримо правильно. Тому, коли ми говоримо про кошти, ми говоримо про бюджет 2016 року, а бюджетний процес ще не почався і говорити про якісь кошти, що ми закладаємо чи не закладаємо ……….. тільки зараз.

 

_______________. Артур Леонідович, є одна буквально репліка. Я дуже дякую вам, Микола Романович, вам дякую. Вся справа в тому, що ви не забувайте, що у нас норми харчування лишилися ті, які були до, ви знаєте, коли американська одиниця коштувала 8 і переконати сьогодні Мінфін, наприклад, без вас, а тепер уявляйте собі, що відбувається з харчуванням, якщо це буде 21 день? Привикає організм до чого? До скудного харчування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вам так скажу, що 3 дні… 18… тоді потрібно зовсім зробити, там, 10 днів.

 

_______________. По-перше, нам норму харчування бажано передивитись, тоді ми зможемо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні колеги, ми вже прийняли цей законопроект, за основу ми проголосували. Але ж я впевнений, що ми будемо переконувати разом… Микола Миколайович, я впевнений, що ми будемо з депутатами переконувати Міністерство фінансів разом. 

У  нас є вже така дуже  гарна практика, коли  ми переконували  Міністерство фінансів, у профільного прем'єр-міністра зустрічались у  Кабінеті Міністрів    України з приводу фінансування  дитячо-юнацьких спортивних шкіл і у нас це получилось.  Ми досягли  результату.

Тому я впевнений, ми ці гроші на оздоровлення дітей повинні будуть виділені.

 

_______________. Артуре Леонідовичу, тоді  пропоную, щоб залучити до цього, і пана Зубка і пана Кириленка, щоб спільно прийняти рішення…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пан Кириленко обов'язково буде, я думаю, що якщо потрібен пан Зубко, то він теж Геннадій Григорович буде. Ми звернемося з цим проханням, а Кириленко нам допомагав у цьому питанні. І ми йому дуже вдячні, і дякуємо.

Шановні колеги, пропонується розглянути проект Законів про управління майном  дитини (реєстраційний номер 2354) та про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України  (щодо посилення    правового захисту прав дитини з  управлінням її майном) (це реєстраційний номер  2355),  поданий народним депутатом України  Веселовою.

Шановні колеги, народний депутат України Веселова, в зв'язку з неможливістю бути присутньою на  нашому засіданні просить перенести  розгляд цих законопроектів 2354 і  2355. Немає питання? Немає.  Ми за це не голосуємо, я думаю, що … Голосуємо?

Тоді прошу проголосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.

Так, пропоную розглянути пропозиції Українського дитячого центру "Молода гвардія" (щодо внесення змін до  статті 2 Закону України "Про  державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів "Артек" та "Молода гвардія").

Від Міністерства соціальної політики України слово  надається директору Департаменту організації оздоровлення та санаторно-курортного  лікування Хохленкову Івану Олексійовичу. Будь ласка.

 

ХОХЛЕНКОВ І.О. Дякую, Артуре Леонідовичу.

Шановні народні депутати! Перш за все я хочу значити, що Міністерство соціальної політики повністю підтримує ці пропозиції дитячого центру "Молода гвардія" щодо внесення змін до  Закону про державну підтримку  та особливості функціонування      дитячих центрів "Артек" і "Молода гвардія" щодо зміни призначення земельної ділянки.

Я просто хочу, щоб… тут дуже складна і дуже проста ситуація. Рішенням Одеської міської ради в 2013 році "Молодій гвардії" надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Постійне користування за адресою "Місто Одеса, Миколаївська дорога". А коли почали займатися цією роботою, коли почали  розробляти проект землеустрою, виникли складнощі, пов'язані з нормами чинного законодавства України, а саме: згідно із Законом України про державну підтримку і особливості функціонування "Артеку" і "Молода гвардія", територія, на якій розташована "Молода гвардія", в законі так написано, належить до природного заповідного  фонду загальнодержавного значення. Коли дирекція "Молодої гвардії" звернулась в обласне відділення Міністерства екології, вони кажуть, у нас в реєстрі нема вас, що ви входите, що ваші  землі, ну,… належать до природного заповідного фонду.

Написали листа ми, "Молода гвардія", наше Міністерство написало на Міністерство екології теж листа. Вона кажуть, теж у нас в реєстрі такого не зазначено. Тобто коли приймали закон, як це не прикро, через кому було  написано "Артек" і "Молода гвардія"… Дійсно, "Артек" знаходиться на території природного заповідного фонду. "Артек". "Молода гвардія" – це не природна заповідна земля. Тому ми пропонуємо замість природного заповідного фонду написати "рекреаційну зону" – і все питання. Це дасть змогу зробити акт землеустрою, постійного  користуватися. Без цього ми вже місяць ходимо по колу. Вже декілька зустрічей у Міністерстві екології відбулось. Вони кажуть, ну, не маємо ми права нічого зробити. Нема ні в якому реєстрі цієї території, що це – природно-заповідний фонд. Отаке питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Іване Олексійовичу.

Шановні колеги, тут питання зрозуміле. Я думаю, що нам треба допомогти, цим двом дитячим центрам, які вже більше 50-и років функціонують і надають здоров'я нашим дітям.

Тому пропонується доручити членам комітету оформити та подати як законопроект   на розгляд Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до статті 2 Закону України "Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів "Артек" та "Молода Гвардія"". Прошу визначатися.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Не треба утримуватися. Да. Романова – "за". Під стенограму.

Шановні члени комітету, інформую вас, що 7 липня о 14.30 на НСК "Олімпійський" за участю Прем'єр-міністра України Яценюка Арсенія Петровича відбудеться розширене засідання колегії Міністерства молоді і спорту України з порядком денним. Виконання програми діяльності уряду, Коаліційної угоди, Стратегії сталого розвитку "Україна – 2020" та шляхи поглиблення реформ у молодіжній сфері та сфері фізичної культури і спорту. Це сьомого. І 10 липня о 15.00 відбудеться виїзне засідання нашого комітету в місті Трускавець. Запрошую всіх прийняти участь. Десятого. Десятого. Сьомого – це засідання. Дякую вам всім за роботу.

Да, будь ласка.

 

_______________. Я хотел, это уже в "Різному", наверное, да, мы ж до "Різного" дошли? Хотел попросить инициировать, например на ноябрь месяц 2015 года парламентские слушания по вопросу развития физической культуры и спорта, если это удобно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що… Треба, Віра Андріївна, треба подивитися там графік, треба внести проект, треба внести проект… За нього проголосувати…

 

_______________. Ну, вот, да. Хорошо. Все.

 

(Загальна дискусія)