Висновок на проект Закону про внесення змін до Закону України "Про зайнятість населення" (щодо працевлаштування молоді), (реєстр. №1524), поданий народним депутатом України Рабіновичем В.З.
03 серпня 2015, 09:03
Комітет на засіданні 21 квітня 2015 року розглянув проект Закону про внесення змін до Закону України «Про зайнятість населення» (щодо працевлаштування молоді), (реєстр. №1524, від 19.12.2014 р.), поданий народним депутатом України В.З.Рабіновичем.
У законопроекті шляхом внесення змін до Закону України «Про зайнятість населення», зокрема:
встановити квоту у розмірі 30 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників за попередній календарний рік для працевлаштування молоді до 30 років підприємствам, установам та організаціям з чисельністю штатних працівників понад 10 осіб;
збільшити з двох до п’яти років строк працевлаштування осіб, що потребують додаткових гарантій у працевлаштуванні, з метою отримання роботодавцем протягом року компенсації фактичних витрат на сплату єдиного соціального внеску;
підвищити відповідальність за порушення законодавства про зайнятість населення шляхом значного підвищення штрафів за порушення.
Міністерство соціальної політики України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство юстиції України, Міністерство фінансів України, Державний центр зайнятості
не підтримують зазначений законопроект, оскільки вважають, що запропоновані зміни -
1) стануть додатковим навантаженням на роботодавця до існуючих зобов’язань та створять обмеження у праві вільного добору роботодавцем працівників;
2) не сприятимуть довготривалим трудовим відносинам, адже щоб роботодавцю виконати норматив робочих місць для працевлаштування молоді та не сплачувати штрафи від застосування до нього адміністративно-господарських санкцій, роботодавець змушений буде або звільняти старих працівників для прийняття на їх робочі місця молодих громадян у межах встановленого нормативу або створювати непрестижні робочі місця.
3) продовження трудових відносин з двох до п’яти років між роботодавцем та працівником є недоцільним, оскільки збільшення строку не сприятиме підвищенню конкурентоспроможності працівників;
4) пропозиція щодо встановлення кваліфікаційної ознаки молоді – «до 30 років» не узгоджується із чинною нормою статті 1 Закону України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні», згідно з якою «молодь, молоді громадяни - громадяни України віком від 14 до 35 років»;
5) реалізація законопроекту може призвести до зменшення дохідної частини державного бюджету та збільшення видаткової частини бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
6) світовий досвід щодо сприяння зайнятості населення не визнає такий досвід щодо такого працевлаштування молодих громадян шляхом жорсткого тиску на роботодавців.
Головне науково-експертне управління вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно направити на доопрацювання з урахуванням висловлених зауважень та пропозицій.
Під час обговорення законопроекту члени Комітету зазначили, що ідея проекту щодо працевлаштування молоді заслуговує на увагу, але вважають, що законопроект потребує доопрацювання.
Комітет прийняв рішення: рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.