11 серпня 2015, 09:46

СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму від 19 березня 2015 року

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики,

спорту та туризму

від 19 березня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету А.Л.ПАЛАТНИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Шановні присутні! Пропоную розпочати засідання. Немає зауважень?  Немає.

Список запрошених на засідання нашого комітету:

міністр молоді і спорту України – Жданов Ігор Олександрович;

перший заступник міністра молоді та спорту України  Гоцул Ігор Євгенович;

заступник міністра молоді і спорту України – керівник  апарату, голова  ФСТ "Спартак" – Баженков Євген Володиимрович;

Підгрушна Олена Михайлівна – заступник міністра молоді і спорту України;

Борзов Валерій Пилипович – віце-президент Національного олімпійського комітету, керівник нашого комітету… В якому році? В 2002 керівник нашого комітету;

Мендусь Олександр Петрович – голова ФСТ "Колос". Є у нас.

Ципло Микола Іванович – голова ФСТ "Україна".

Так, Шевляк є? Немає, да?

Вірастюк Роман Ярославович – директор департаменту олімпійського спорту Міністерства молоді і спорту України;

Стеценко Вадим Григорович – директор департаменту фізичної культури та не олімпійських видів спорту Міністерства молоді і спорту України. Багато присутніх.

Булгак Павло Володимирович – радник міністра молоді і спорту України. 

Грищенко Дмитро Степанович – радник міністра оборони України.

Дутчак Мирослав Васильович – голова Експертної ради з питань фізичної культури і спорту при комітеті, перший проректор Національного університету фізичного виховання та спорту України;

Павленко Віктор Олексійович – заступник голови Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України;

Коваленко Наталія Петрівна – виконавчий директор Національного олімпійського комітету;

Зорба Валентин Петрович – начальник відділу департаменту державної служби боротьби з економічною злочинністю УМСВ України. Бачите, економічну злочинність ще не ліквідували, да, УБОПи? Реформування ж йде, да, на скільки я знаю. Да? Микола Романович, це по вашій парафії.

Задорожній… Я думаю, може що ще ліквідуєте і... УБОП ліквідували. Да, ну да.

Задорожній Дмитро Володимирович - начальник юридичного відділу Національного олімпійського комітету.

Волков Олег Ігорович – президент Федерації кулькової… кульової стрільби України.

Герус Олена – координатор Центру підтримки реформ при Кабінеті Міністрів України, експерт Реанімаційного Пакету Реформ.

Жирний Микола Михайлович. Де, є? А от тут є, не побачив вас, да, президент громадської організації федерації Київської обласної організації "Спартак", ФСТ "Спартак".

Качеровський Дмитро Олегович – президент громадської організації Федерації плавання України, немає його, да. У відряджені. Поставимо поміточку.

Тимофієв Сергій Олександрович, є ви тут, бачите, віце-президент Української федерації роликового спорту.

І Білоусова Лілія, спостерігач Моніторингу "Відкрито".

Де наш спостерігач? Ви тут. А чого ви так, та вам же нічого не видно там.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Потім скажите, що "закрито".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, що закрита ця організація. (Сміх)

Шановні колеги, хочу привітати на засіданні нашого комітету керівників Міністерства молоді спорту України громадських організацій фізкультурно-спортивної спрямованості, глав ФСТ.

Вношу пропозицію розпочати засідання. Немає зауважень? Немає.

Шановні колеги, ми сьогодні зібралися, щоб заслухати презентацію основних напрямів реформ у сфері фізичної культури та спорту. Хочу насамперед зазначити, що в цьому році ми спостерігаємо дійсно прозоре. Демократичне обговорення державної реформи фізичної культури і спорту запропонований міністерством. Це принципово відрізняється від практики попереднього керівництва міністерства, яка відмовилась на комітетських слуханнях розкрити таємницю їх секретних реформ, а потім на телеканалах клеймило чиновників Верховної Ради України, які з корисливих інтересів саботують такі начебто необхідні реформи.

На мою думку, останню крапку у впізнанні напрямків реформування сфери фізичної культури і спорту поставлять парламентські слухання, які ми проведемо в цьому році, я сподіваюсь. Очікуємо, ну, я сподіваюсь, що проведемо в цьому році. На цих слуханнях комітет запросить широкий спектр представників спортивної громадськості, спортивних фахівців, тренерів, спортсменів, керівників спортивних закладів. Зокрема багатьох директорів дитячо-юнацьких спортивних шкіл.

Буквально декілька слів щодо запропонованої державної карти, дорожньої карти, прошу. Відверто кажучи, у мене викликає сумнів, чи зможуть наші спортивні федерації в сьогоднішніх умовах, за відсутності кадрового потенціалу, постійної затримки фінансування Державною казначейською службою, успішно працювати. Зокрема проводити тендера, закупівлі та купувати в борг авіаквитки, взагалі надавати гарантійні листи.

І головне. На мою думку, ми дещо з того питання розпочинаємо процес реформування. Безумовно, ми всі пишаємося успіхами наших спортсменів, наших організацій, наших тренерів. Шановні, шановні колеги! Сьогодні багато ми говорили, не тільки сьогодні, ми вже більше півроку говоримо про реформування фізичної сфери.

Я впевнений, що багато є пропозицій. Я впевнений, що багато є сьогодні суперечок з цього приводу. З однієї причини, те, що ми вже сьогодні, коли виступали, говорили, що сфера фізичної культури і спорту у нас сама, я думаю, успішна в нашій державі. Ми сьогодні завжди знаходимось в двадцятці лучших країн світу, що не можна сказати з других показників.

Тому, зважаючи на всі протиріччя, зважаючи на всіх прихильників реформування, ми сьогодні, безумовно, будемо… ми всіх вислухаємо, нашого поважного міністра, Ігоря Олександровича, який сьогодні… і міністерство наше, яке сьогодні розробило цю реформу. Але ж я хочу всім нагадати і сказати, що наше завдання в першу чергу не тільки підсилити сферу фізичної культури і спорту, но в першу чергу не розвалити те, що в нас є на сьогоднішній день, безумовно.

Тому, шановні колеги, я хотів би слово надати Міністру молоді і спорту України Ігорю Олександровичу Жданову. Будь ласка, Ігор Олександрович.

 

ЖДАНОВ І.О.  Дякую, Артур Леонідович, за надане слово. Безумовно, декілька вступних зауважень, а по-перше, щиро вітаю сьогоднішню ініціативу щодо створення міжфракційного депутатського об'єднання з популяризації здорового способу життя, і міністерство абсолютно, і за… скажемо, за тими обов'язками буде цим займатися. Ну ви завжди бажані гості в міністерстві, давайте разом думати, що ми можемо зробити.

Ми вже говорили, принаймні оця ідея провести бігбордну компанію з олімпійськими чемпіонами, які популяризують здоровий спосіб життя, оце абсолютно здрава ідея, треба шукати під неї гроші, напевно не бюджетні, замовляти фотосесії, замовляти біг-борди і розвішувати їх по всій країні, готуватися, до речі, до Олімпіади в Ріо-де-Женейро.

Друге, щоб я хотів сказати. Артур Леонідович, саме так ми й підходимо до реформування, тому що головне зберегти, а не зруйнувати. Тому що внаслідок реформи ми повинні отримувати і закріпитися в якості провідної світової держави в області спорту, вище досягнутої і зберегти систему масового спорту, популяризувати здоровий спосіб життя.

Але я б хотів би звернути, що я сьогодні буду презентувати дорожню карту реформ, а не план діяльності міністерства або його пріоритети. Тобто там зрозуміло, що пріоритети в міністерства найбільш широкі, там випадають деякі речі, ми зупинилися саме на реформах.

Ну я тут бачу… Тут вже деякі колеги з якими я вже, напевно, перед ними тритій і четвертий раз виступаю з цією презентацією, вони вивчили напам'ять, але ця ситуація така, що ми вирішили її як можна обговорити найбільш широким складом.

Я був, наприклад, у Хмельницьку, перед спортивною громадськістю там  презентував цю реформу, презентував на Раді реформ, презентував на колегії, в нас вчора колегія, на жаль, я розумію, з об'єктивних обставин не були народні депутати, був вчора напружений робочій день. Ми презентували перед депутатами народними групу "Євроавтемісти"***. І, скажімо, таким заключним чи крайнім кроком в цій презентації, я от попросив Артура Леонідовича, він пішов абсолютно назустріч, щоб саме на комітеті я презентував реформу і запросив всіх людей, які підтримують її чи не підтримують. Я вважаю, що потрібно враховувати на сьогодні всі здраві ідеї, які працюють на покращення. Тому і сьогодні я готовий до конструктивного обговорення. Хочу сказати, що на сьогодні 53 спортивні федерації національні підтримали меморандум на оцю, на підтримку цієї дорожньої карти реформ, це, я думаю, суттєво.

 Якщо говорити вже безпосередньо про дорожню карту, то ми виокремили 4 таких великих напрями – це оптимізація  функцій міністерства, приведення їх до європейських стандартів. Друге – це підвищення прозорості діяльності міністерства, боротьба з корупцією, підвищення... наступний напрям – підвищення національної... автономії національних спортивних  федерацій. І останнє – удосконалення національного антидопінгового  законодавства.

Якщо говорити про перший напрям, то я вже вам доповідав, що фактично в світі склалося 3 моделі взаємовідносин спорту і держави: тоталітарна, американська і європейська. Якщо їх проаналізувати, то найближча до нас – європейська, коли є певний орган центральної виконавчої влади, він практично є в усіх європейських країнах: Польща, Румунія, Франція, Іспанія. ФРН – немає на рівні центральному, но є на рівні земель, оскільки спорт там переданий на відань земельне. І є абсолютно самодостатні автономні національні федерації, тому що в усьому світі базується спорт на  діяльності національних федерацій. Вони взаємодіють, держава в усіх країнах виділяє на спорт гроші, певним чином визначає пріоритети і допомагає спортсменам. Немає такої країни, де не виділяють гроші. Якщо не виділяють гроші, виділяють пайки, як в Північній Кореї, да. Ні, давайте я закінчу. Да, за еду, да. Тому найближче нам визначена була європейська модель організації взаємодії спорту і держави, тому ми будемо до неї рухатися. Я хочу сказати, там якісь чутки ходили, не знаю, хто їх розповсюджує, ну поки я є міністром, а Прем'єр-міністром є Арсеній Петрович Яценюк, то Міністерство спорту воно буде існувати, щоб ні у кого не було сумніву. Але буде існувати в нормальному європейському вигляді.

Ми провели функціональне обстеження міністерства, це відомо. Деякі функції нами будуть оптимізовані, вони не притаманні європейським речам. Я вам говорив уже і про затвердження правил спортивних змагань, і про організацію спортивної лотереї, і так далі, і тому подібне. Але, при цьому, наприклад, якщо ми не будемо будувати, безпосередньо як міністерство, тому що нам треба будівельно-монтажне управління спортивні об'єкти. Тому повинні визначати потреби в розвитку спортивної інфраструктури, бути замовником, розробляти якісь типові речі, тобто здійснювати дійсно функції міністерства. Якщо ми не будемо організовувати спортивну лотерею безпосередньо, тому що я без міністерства це не зможу зробити… В тому законі, який розглядається Верховною Радою, і я тут би просив дуже Артура Леонідовича, всіх членів комітету, народних депутатів, які причетні, щоб ми обов'язково там забили 20-25 відсотків на розвиток фізичної культури і спорту. Це абсолютно прийнятно. Якщо ми говоримо, що ми не будемо, там змоги у нас немає перевіряти якість надання спортивних послуг, стандарти такі встановлювати міністерство повинно, і це абсолютно нормально.

Відповідні законопроекти подані, вони зараз відправлені на розгляд Кабінету Міністрів, ми їх внесемо через уряд, потім вони надійдуть в комітет, я прийду. Ну, вже оскільки фактично я їх представив, ну, ви будете вже знайомі з основним їх змістом. Щось підправите нас, щось зміните, але треба рухатися в цьому напрямку.

Наступний напрям реформи – це підвищення прозорості діяльності міністерства. Що ми зробили? Значить, дивіться, всі видатки бюджету публікуються на сайті. Всі паспорти бюджетних програм публікуються на сайті. Всі накази про проведення змагань, зборів, які мають фінансове навантаження публікуються на сайті.

Я дав завдання і зараз ми готуємося до того, що, я думаю через місяць, ми повністю перейдемо на систему електронних торгів. І на уряді ми прийняли рішення про те, що всі державні підприємства будуть публікувати свою звітність раз в квартал. От нехай вони публікують там скільки вони заробили, на що вони потратили, щоб все було прозоро.

До речі, мені приходять запити від народних депутатів, мені дуже приємно, я тепер можу послатися, то, що ви запитуєте про паспорти бюджетних програм, будь ласка, вони є на сайті, ви можете зайти в автоматичному режимі і все це дивитися і накази. Тому що там тисячі цих наказів про збори, перевірити всі, ну, дуже важко, тому зараз будь-яка людина може подивитися і здійснювати функцію контролю, громадського контролю, ми звернулися до всіх, щоб вони нам допомагали.

Вчора на колегії у нас була серйозніша дискусія щодо автоматичного розподілу коштів Держаного бюджету між різними федераціями. В тому вигляді в якому ми пропонували ця формула не пройшла, але я сказав, що зібратися, от як папу Римського обирають, замикають не випускають. Дайте мені результат. Вчора збиралася робоча група, більш менш вже дійшли згоди. Зараз зібралися окремо ігрові види спорту, вони вже між собою там, як у них будуть розподілятися кошти. Тому що я вам говорив, що дуже важко бути гарним міністром для одного, поганим для іншого. Будемо чесними є пріоритети, там де медалі завойовуються, ну, всім в наших умовах грошей не вистачить, треба давати туди гроші там де є певні результати.

Я абсолютно… Я провожу цю лінію і прошу вас теж допомагати мені.

Також ми будемо особливо для олімпійських видів спорту враховувати, ну, для олімпійських, хто займається, там, пульова стрільба, у нас Олег Ігорович. Допомогу Збройним Силам, Нацгвардії, МВД, СБУ – це безумовний пріоритет.

Щодо автономії національних федерацій. Я абсолютно згоден з вашим зауваженням, що є ризики, тому ми, знаєте, як Омелько з конопель вискакує зі змінами, ми пропонуємо провести спочатку пілотний проект в тих федераціях, які погодились, їх 17 штук, да. Ми заключаємо, вносимо зміни, відповідні зміни через постанову Кабміну і вони саме отримають можливість, там бюджет певний. І саме будуть відповідати і за результат, і за витрату державних коштів. До речі, ми говорили з представником МВС, що буде контроль серйозний за тим, як кошти витрачають.

Але ж ми не боїмося давати молодіжним організаціям? Не боїмося. А чому боїмося давати Національним федераціям? Вони заключать угоду, що вони повинні зробити за ці кошти. Але будуть самі визначатись, скільки їм потрібно тренерів, масажистів, лікарів і так далі. У внутрішню "кухню" їх не будуть лізти. Але це буде експеримент. І ми завершимо, підведемо разом ітоги, результати. Я презентую тут, саме тут і на колегії, і в областях, і тут, на комітеті.

І ми зрозуміємо, що ми можемо віддати, що поки не можемо. А тим більше наступний рік, 2016 рік – це олімпіада. І чи нам не потрібно трошки притормозити, щоб ми віддали, наприклад, 2017 року, щоб нам потім не сказали, що в результаті ваших експериментів ви…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ЖДАНОВ І.О. … на Олімпіаді. Абсолютно вірно. Це ж все теж розуміється.

Окремо, це дитячо-юнацька спортивна школа. Знають представники фізкультурно-спортивних товариств. Я займався цим в ручному режимі. Завдяки і Артуру Леонідовичу, я йому щиро вдячний, і позиції Прем'єра нам вдалося виділити 100 мільйонів гривень змін з бюджету на субвенцію державну. Там є зараз, скажімо, системних проблем не є, є точкові проблеми з окремими школами.

От, наприклад, нещодавно в Тернополі, спартаківська школа в місті. От, Євген Володимирович, він в тому числі і "Спартак" представляє. Що там таке. Ну, от, конфлікт з мером. Не можуть ніяк цю школу взяти на фінансування. Є певні проблеми. Давайте, Євген Володимирович, заплануйте найближчим часом зустріч з представниками ФСТ, щоб ми ще раз пройшлися по цьому, скажімо, по цій ситуації. Вияснили вже, в кінці кінців, на якому світі ми находимося.

Зараз буде у нас розподіл цієї субвенції. Щоб ми теж пройшлися і по розподілу субвенції нормально. Щоб отримали ті області і в тому обсязі, в якому дійсно вони потребують. Тому це буде абсолютно прозоро. Олег там вже звертався, і будь ласка, Артур Леонідович, я принесу, поговоримо, сядемо, може це неформально там буде називатися "комітетом". Чи зайдете до мене, подивитесь, який розподіл там і так далі.

Четвертий напрям реформи – це вдосконалення національного антидопінгового законодавства. Треба впроваджувати, імплементувати кодекс ВАДА, затверджувати національні антидопінгові правила там, вдосконалювати діяльність  національної лабораторії.

Я вже говорив, що внаслідок очікувані результати – це збереження чи укріплення навіть позиції України як одне із провідних спортивних держав, збережена система масового спорту, розвиток фізкультури і спорту.

Я ще Артура Леонідовича просив, не всі були тут згодні, була активна група, яка  виступала проти, все більш радикальні реформи, я попросив Артура Леонідовича обов'язково їх запросити на комітет. Наскільки я знаю, що от Кочеровський, але…  Немає. Ну хотілось би  почути альтернативну точку зору, щоб потім не говорили, що ми щось скриваємо чи не дослухаємося до наших  опонентів-колег.

Я доповідь закінчив. Я готовий чи відповісти  на ваші питання, чи  поговорити…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігоре Олександровичу.  Я хочу подякувати міністерству сьогодні і ще раз хочу підкреслити, ми сьогодні розглядаємо чи презентуємо, міністерство профільне презентує ці реформи чи  дорожню карту, даже можна сказати, це ще не реформи, прозоро, відкрито, не ховаючись під столом і не виносячи  це на якийсь там  розгляд. Те, що не можна було сказати попереднє керівництво міністерства.

Я впевнений, що ми сьогодні інтегруємося до Європи і тому ми певним чином повинні  десь переймати  європейський досвід. Але ще раз я хочу підкреслити, і ми проговорювали і сьогодні, нам… ми були з Євгеном Володимировичем Боженковим були на 90-річчя "Динамо", там  був по факту збір "Динамо", всі обласні організації були, багато було питань якраз з цього приводу. Не тільки з цього, але ми десь годину відповідали на всі питання.

Тому, в першу чергу, я впевнений, що нам треба не наламати дров і я дуже вдячний Ігорю Олександровичу, що він це робить відкрито. Прозоро і консультуючись з спортивною громадськістю в першу чергу, да. І я впевнений, що цей крок, що ми будемо робити перші. Міністерство буде робити перші такі пробні шаги на декількох там федераціях і це буде теж прозоро, це відкрите і ми будемо слідкували за всім, щоб вони змогли. І якщо зможе це зробити і спортивна громадськість, може, дасть оцінку, да, ми ж всі додамо оцінку, це не комітет, не міністерство, це вся спортивна громадськість дасть оцінку, то, дай Боже, що в нас все вийде.

Шановні колеги, я хотів би, якщо є запитання до міністра молоді.

Будь ласка, Романова Анатоліївна.

 

РОМАНОВА А.А. хотілось би сказати слово, що, по-перше,якщо вдасться зробити те, що намічено, то це буде певна така Success Stories і для міністерства, для всіх нас. Тому що дійсно весь той шлях, з яким презентуються ці кроки, які будуть робити все в галузі спорту нам дуже подобається, як депутатам, тому що починаючи від громадськості, закінчуючи виступом на комітеті це все презентовано, є можливість задати запитання.

Що стосується реформ, дуже імпонує сам факт того, що іде концепція масового спорту, тому що основним взагалі в нашій діяльності, як представників влади, має бути людина. І в даному випадку ми маємо думати, що в центрі взагалі державної політики в спорті має бути здорова людина, яка з самого дитинства веде здоровий спосіб життя, активний спосіб життя, займається фізкультурою, займається спортом. Це наша основна місія.

Зараз нам необхідно зняти ті демотиватори, які на сьогоднішній день заважають бути здоровими українцям, ну в галузі спорту також заважають масовому спорту. Це 3 демотиватори, я так вважаю. Перший демотиватор – немає бажання; другий демотиватор – це немає фінансових можливостей; третій демотиватор – є бажання, є фінансові можливості, немає умов.

Тобто, якщо брати перше бажання, якщо брати перший демотиватор, це немає бажання. Тут треба політику популяризації здорового способу життя, заняття фізкультурою, заняття спортом. Це те, що казав Ігор Олександрович. Тоді, коли нам треба залучати кошти для промо-кампаній, для потужних промо-кампаній для того, щоб популяризувати здоровий спосіб життя.

Другий демотиватор. Нема фінансових можливостей. Дійсно те, що ми зараз вибиваємо субвенції там, 100 мільйонів додаткових змін до бюджету для того, щоб профінансувати ті самі дитячі юнацькі спортивні школи, тут наш комітет, якраз повна співпраця з міністерством. Були і комітетські слухання, і ми готували зміни до Податкового кодексу для того, щоб не могли місцеві адміністрації, органи місцевого самоврядування накласти податок на ці самі спортивні споруди, на спортивні школи. Для того, щоб створити максимально всі ці можливості, займатися дітям безкоштовно.

Але тут має бути контроль, тому що я раніше працювала в органах місцевого самоврядування, я знаю ситуації, коли на державному рівні йде політика, спрямована на те, щоб діти займалися безкоштовно, а на місцях десь там якийсь тренер все одно збирає гроші.

І це стосується не лише якихось там виїздів. Да, тут нам треба співпрацювати з ФСТ для того, щоб більше був посилений контроль за своїми обласними, регіональними відділенням. Більше якраз виходити і спілкуватися з громадськістю, щоб був діалог, щоб люди знали, що ось ці і ці послуги держава забезпечує безкоштовно. Звичайно, коли там мова йде про збори, то це вже інше питання. Але заняття, дуже часто ми створюємо всі ці умови і добиваємося, щоб це було безкоштовно.

Далі, що стосується "немає умов". Тут дійсно імпонує те, що одне із завдань і очікувань від реформ – кількість закладів, не менше 1 закладу на 5 тисяч населення. Дуже добре, що саме такий критерій внесено. І як показник – досягнення або не досягнення реформування. І треба також інспектувати нам за допомогою правоохоронних органів як депутати, що мають функцію контролю, співпрацювати з ФСТ на загальнодержавному рівні, щоб контролювали ефективність використання цієї потужної спортивної бази на місцях. Бо є прикрі випадки, коли там ФСТ на місцях володіє якоюсь певною базою, але використовує її не ефективно, збирає десь собі на кишеню, так є такі випадки, нажаль, гроші за оренду приміщення чи щось таке. Тут ми хочемо з вами співпрацювати, щоб ви навели лад у своїх регіональних відділеннях.

Далі. Дуже імпонує ось такий показник і, взагалі, таке завдання, що формули визначення рейтингів федерації вдосконалені, а також автоматичний розподіл коштів серед федерацій на підставі прозорого рейтингу, це певна кореляція між тим, хто працює ефективно, між результативністю і між тим скільки ми коштів витрачаємо. Це обов'язкова має бути для того, щоб всі ті суб'єкти, які займаються розвитком спорту, фізкультури серед населення, розуміли є результат, є ефективність будуть державні кошти, немає результатів вдосконалюйтесь. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Дякую, Анна Анатоліївна.

До виступу хочу запросити першого заступника комітету Величковича Миколу Романовича, будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р.  Шановний пане міністр! Шановні колеги!

Зараз є дуже необхідно те, що зараз відбувається це реформування системи галузі фізичного виховання і спорту, прозорість, необхідність оптимізувати і так далі. Я хотів би зупинитись на деяких питаннях, які хвилюють спортивну громадськість, тому що звертаються і керівники федерацій, і керівники спортивних вузів, які стурбовані деякими питаннями. Я хотів би просто їх зараз озвучити, які викликають певний такий занепокій у них і думаю багато навіть присутніх тут також можуть з тим погодитись.

Перше. Стосовно пілотного проекту, це керівники федерацій звертаються, є дуже такий, не то, що побоювання, результативність цього пілотного проекту. Тут є керівники федерацій, тому що xотілося б побачити…  протягом  кварталу ми побачим результат. 

Тут є питання… виникають питання керівників федерацій. Перше. Стосовно розподілу. По-друге, олімпійські, не олімпійські види спорту.

Градації. Градації, відповідальності і критерії в тих чи інших значень медалей і місць.

Друге. Ряд федерацій, які є масовими, але які можливо, не є олімпійськими і не мають міжнародного статусу, також. Їхня участь, їхнє залучення, їхнє місце в розподілі фінансування, також. Вони одразу… вони одразу попадають в нерівні умови, тому що олімпійські види спорту мають високу градацію, високий коефіцієнт. Федерації не олімпійські, але масові, вони одразу цей коефіцієнт в них падає і також стає… Ну тут якось треба, ну я не бачив формулу, але можливо, якісь є…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Ось. Але тому кажу, кажу, це є… це ті моменти на які спортивна громадськість наголошує.

Я розумію, що це дорожня карта і будуть законопроекти, думаю якраз ті питання ми, якраз проговоримо, щоби коли буде розгляд тих законопроектів, щоби там ті…  наголосити і розглянути.

Стосовно ДЮСШ, ми вже робили тоді і слухання, і це питання вдалося зрушити з місця завдяки комітету, міністерству, спортивною громадськістю, щоб вибити тих 100 мільйонів. Це не багато, але принаймні, це краще ніж нуль, і воно дає можливість рухатись і працювати на місцях.

Ще я хотів би також сказати про… не лише про ВАДА. ВАДА – це є дорогий проект, і лабораторія, ліцензування, сертифікація, це дуже і… Я не знаю звідки будуть брати ці кошти, там же ж мільйонні кошти йдуть тільки за сертифікацію цих питань. Тому ну не знаю, це питання досить проблематичне для Державного бюджету, там по-моєму тільки 2 чи 3 мільйонів доларів коштує сертифікація лабораторій. Якщо не помиляюся.

І наступне питання. От ми говоримо про... Ми говоримо ФСТ, про школи, але забуваємо про одну дуже важливу річ, яка зараз відбувається дуже активно в суспільстві. Це є мережа не державних приватних спортивних клубів, спортивних організацій. І вона дуже має, дуже значне місце в нашому житті, тому що саме там зосереджено фізичне виховання, фізична культура, не спорт. Тому що навіть спорт більш-менш масовий, він є в більш зосереджених, в більш спеціалізованих структурах. Але саме мережа тих спортивних закладів, фактично вони в майбутньому є база здорової нації, ну, для дорослих, для дітей. І також це питання, коли будуть розглядатися ці законопроекти, також це питання дуже актуально зазначити і врахувати. Тому що ми бачимо, цілі мережі є актуальні.

Хотілося б, коли будемо говорити, я довго не буду займати, бо тут багато хто хотів би виступити. Ще дуже важливий аспект, коли говоримо про масовий спорт. Це є, спорт починається з чого? З того, що діти приходять в спортивну секцію, приходять, починають займатися і дають результат. Ми бачимо один дуже такий факт, ми вже про це говорили, ми зверталися про те, про, наскільки падає мотивація у дітей, а пізніше і в молоді, коли вони не мають гарантованого набору, можливість займатися фізкультурою чи в спортивних секціях.

Я говорю про уроки в школах, я говорю про вищу школу, де півтора року, це є обов'язковим. І тут є представники? Є. Мирослав Васильович може підтвердити, інші. В спортивних колах б'ють тривогу. Вилучення Міністерством освіти норми про те, що займаються тільки півтора курси фізичною культурою у вищих навчальних закладах, воно б'є одразу. Це не тільки питання економії коштів, це соціальний удар, це удар по здоров'ю. Це скільки тисяч викладачів, викладачів – наших колег опинаються просто, вибачте, на вулиці. Це факт.

І е, я думаю, це питання ряд ректорів просили поставити. Питання, коли будемо розглядати парламентські слухання. Але це також, я думаю, якось, Ігорю Олександровичу, якось, коли будете розглядати, десь також це враховувати. Так-так, це враховувати. Бо це дуже необхідний момент. І всі стривожені. Я думаю, де є, всі навчальні, вищі навчальні заклади стривожені цим фактом. І це правда.

Ось такі, загалом, те що, знаєте, дуже приємно, є повне взаєморозуміння комітету і міністерства, і громадськості, з якою ми працюємо і все. Дякую за увагу.

 

ЖДАНОВ І.О. Просто репліку коротку. Відповісти на ті питання, які поставили. Значить, по формулі, не знаю. Тому що зараз якраз працюють і доводять по ігрових видах спорту. По не ігровим, начебто домовились. Але я сказав, коли вже буде остаточна домовленість і робоча група, приходьте, ми освятимо і тоді як рішення колегії проведемо.

По клубах, це питання абсолютно актуальне. Я зараз думаю. У мене зараз нема рішення.  Як би квазі-рішення чи підхід до рішення, треба його обговорити. Надати можливість клубам отримувати можливість грошей з бюджетів місцевого самоврядування. Щоб клуби отримали від них такі ж замовлення на підготовку спортсменів як і ДЮСША. З точки зору мене як платника податків, мене все рівно буде готувати це клуб приватний, чи комунальна підприємство, чи воно належить до ФСТ, ДЮСШ, чи якась спортивна секція. Якщо це якісне надання спортивних послуг і це виконується відповідно до тих типових правил, які, до речі, тут роль міністерства, що повинні тоді вони виконувати певні вимоги, у них повинно бути певні… Тоді ви не маєте отримати гроші. Це як підхід. Це треба разом тут думати, тому що я попросив юристів своїх подумати. І ми, тому що, щоб тут не було дискримінації. У нас всі форми власності рівні.

Стосовно вузів там теж, ми вчора якраз і на колегії говорили про це, я знаю цю проблему.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігоре Олександровичу.

Денис Олегович, пожалуйста, Силантьев.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О.  Добрый день, уважаемые коллеги! Я хочу еще раз просто озвучить тот момент, о который говорил Игорь Александрович. Сегодня было объявлено о создании межфракционного депутатского объединения "Здорова нація". В который вошли большинство из присутствующих здесь депутатов. Те, которые еще  не вошли, я думаю это только дело времени. То есть мы сделаем большую межфракционную группу, объединение, которое усилит ту работу, которую будем делать в направлении и популизации, и развитии спорта, и физической культуры и спорта развитие инфраструктуры, вот, и полностью готовы к конструктивным предложениям, полностью буду их поддерживать и воплощать в жизнь. Это первое.

Второе. У меня предложение, что касается вот момента адекватного или справедливого распространения или освоения денег и присвоения финансирования федерациям. То есть, я думаю, что нужно рассматривать два критерия. Первый, конечно же, – это результаты  спортсменов. И второйэто добросовестность осваивания денег. То есть, не то что не целевое, а я имею в виду эффективное использование. Мы знаем, что на сегодняшний день, вот как раз пользуясь тем, что присутствует представитель Службы экономических нарушений, вот знаем, что на сегодняшний день уже заведено дело на Государственное предприятие "Спорт для всех", вот. И там, я думаю, будут приняты определенные выводы и решения. Чтобы не получалось такой и дальше не было вот такой дискредитации спорта, я думаю, что было правильно сделать, может быть, рабочую группу, в которую привлечь и представителей министерства, и представителей вот соответствующих государственных органов, МВД, общественности, чтобы, например, выборочно, хотя бы там  раз в квартал, делать такие аудиты, например, в федерации, которые будут участвовать вот в таких вот проектах. То есть, где гарантия того, например, что, да, мы будем выделять деньги на федерации, которые будут их использовать, но где гарантия того, что они будут использоваться эффективно? Лично я знаю примеры, когда деньги, выделенные на федерацию, были, мягко говоря, использованы неправильно, скажем так. Вот поэтому, с моей точки зрения, с моей стороны вот такое предложение.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Денис Олегович.

До слова запрошую народного депутата Петренка Олега Миколайович. Будь ласка.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Я хочу сказати, що дійсно детальне опрацювання оцих всіх алгоритмів і формул щодо розподілу фінансів, вони потребують такої роботи. Але на рівні дорожньої карти – цілком підтримую. І, знаєте, як симпатично мені таке концептуальне поєднання от радикальності і того, що все ж таки в спорті, ну, керував в своєму місті спортом і знає, що спортивна галузь все ж таки тримається на ентузіастах. Тому це такі тонкі матерії, що тут, перш за все, повинно бути, щоб не зашкодити. Таке поєднання все ж таки зміни  і нема цього радикалізму, таке симпатичне в цій дружній карті буде.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Миколайович. До виступу запрошується Мендусь Олександр Петрович – голова фізкультурно-спортивного товариства "Колос". Будь ласка, три хвилини.

 

МЕНДУСЬ О.П. Шановний Артур Леонідович, шановний Ігор Олександрович, ми дійсно вже третій, четвертий раз  слухаємо дорожню карту. Але у кожному разі вона розкривається в трішки інших якостях, тому воно ні в якому разі не шкідливо і в такому колі представницькому достатньо багато для нас грамотних речей і пропозицій  звучить. Я хотів би тільки передати деякі, скажемо, застереження від громадської організації, від людей, які займаються в рамках спортивного товариства "Колос". Якщо коротко, то діяльність ДЮСШ це дійсно зараз вона виходить на якийсь такий зрозумілий рівень.

І дякуємо Ігорю Олександровичу за те, що в нас є завжди контакт з міністерством і що ми працюємо із Євгенієм Боженком, який оперативно вирішує багато питань, але все-таки викликає застереження. Оптимізація, яка не зовсім керована в тих ДЮСШ і різне бачення це в регіонах, безумовно ніхто не забирає, скажемо, тих повноважень, на підставі яких керуються місцеві органи влади, але тут потрібна специфіка питання.

Я просив би Ігоря Олександровича ще раз наголосити, може зібрати селектор, щоб все-таки оця оптимізація, яка зараз відбувається в різних регіонах, щоб вона була керована і відповідала деяким критеріям. Тому у нас все-таки за особистими, якимись такими знайомствами, більше чого вирішується ніж за рейтингом тої школи.

Наступне,  безумовно ми готуємо, ми почули в дорожній карті, про фізкультурно-оздоровчу роботу, про збереження мережі оздоровчих закладів, при рівні умови між спортивними клубами і всіма іншими громадськими закладами. І ми готуємо свої пропозиції до дорожньої карти в цьому напрямку і потрібно теж, вона необхідна, щоб вона була трошки ширше розкрита. І ми, безумовно. Це своє бачення може навіть разом єдиний якийсь алгоритм від спортивних товариств подамо до міністерства.

 Безумовно зараз сама важлива ця проблема долучення Міністерства освіти до питань, до розвитку фізичної культури і його місця в закладах освіти, дошкільних закладах, загальноосвітніх шкіл і студентських закладах. Це тільки зрозуміло, що тут Міністерство освіти теж необхідно його більш дієва участь в розвитку спорту.

І на останок, саме так, напевно, що потрібно, що зараз готується дуже багато державних документів і дорожня карта, і концепція розвитку, і загальнодержавна програма розвитку, так розумію, що вона також готується. Тому я думаю, що було б доцільно зібрати загальнонаціональний круглий стіл, може після парламентських слухань, узагальнити все те, що було. Тому що, я вам так скажу, люди, які працюють і в районних центрах, і в області, різні категорії працівників фізичної культури їм є що сказати. Вони більше можуть зрозуміти і влада їх більше може почути в Києві, тобто їх сюди  потрібно запросити для того, щоб вони озвучили ті проблеми з якими вони  кожний день  стикаються. Я, дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Для виступу слово надається Дутчаку Мирославу   Васильовичу, голові Експертної ради з питань фізичної культури і спорту  при комітеті, першому проректору Національного університет фізичного виховання та спорту України.

 

ДУТЧАК М.В. Дякую, Артуре Леонідовичу.

Шановні колеги, дійсно, хочу  проінформувати і подякувати комітету, депутатам за те, що підтримали  ініціативу фахівців про  створення такої Експертної ради з фізичної культури і спорту, яка  уже  розпочала діяльність. Ми тісно працюємо із міністерством, до складу Експертної ради входить: Заступник міністра, Керівник Апарату  Бажанков Євген Володимирович . І, я гадаю,  що від такої тісної співпраці ми зможемо робити експертизу і  генерувати нові пропозиції щодо подальшого нормативно-правового забезпечення  розвитку нашої сфери.

Тепер також я відношусь до тієї категорії, яка декілька раз слухає презентацію реформи. І хочу відзначити, що  кожний раз вона покращується, Ігор Олександрович, і враховує ті побажання, які висловлюються і так дальше.

Якщо ви дозволите, то я хочу сказати, що в очікуваннях видів реформ, записано збереження системи масового  спорту. Ви розумієте, у нас  відбувається підміна  понять. Оскільки у нас є базовим Закон про  фізичну культуру і спорт – там  інше визначення  масового спорту.

В даному випадку ми повинні говорити про збереження системи дитячо-юнацького спорту. Це окремий напрям спорту в  Україні, який відображений у Законі України "Про фізичну культуру і спорт",  і це буде коректно і об'єктивно.

Але Дорожня карта реформ у сфері фізичної культури, і, на жаль, ви пояснили, що ви не всі напрями охопили. Але, на мій погляд, ця Дорожня карта  виграла би, якби ви включили ще один напрям – це, і я навіть пропоную його робочу назву, забезпечення міжгалузевого підходу до популяризації та залучення різних груп населення до рухової активності, як генеруючого чинника здорового способу життя. Це якраз і в розвиток тої ідеї, яка сьогодні легалізована в стінах нашого парламенту.

Більше того, ваше міністерство, наше міністерство в цьому плані багато робить уже в нас  створена група, уже розроблено проект Національної стратегії з оздоровчої рухової активності з робочою назвою: "Рухова активність, здоровий спосіб життя – здорова нація". Бо це як раз той ланцюжок, де є наше місце. І реформа полягала би в забезпеченні міжгалузевого підходу, який раніше не до кінця був  реалізований. І, враховуючи обмеження ліміту, я би ще хотів сказати щодо, тут була дискусія про спортивний клуб, я хотів би поділитися міжнародним досвідом. Міжнародний досвід: муніципальна влада ніколи спортивним клубам не дає гроші. Вона створює матеріально-технічну базу. Якщо  є муніципальний спортивний  клуб, не муніципальний з точки зору засновника, а працює на території певного муніципалітету, безкоштовно місцева влада надає місце для тренувань, для занять, для проведення змагань і цим самим їх підтримує. Тому що передача коштів – це  зразу же схильність до корупції, так чи інакше, які б це ті люди не були. А належність умов, є в вас спортивний клуб – вот вам умови, займайтесь і реалізуйте. Це як би інформація до відома.

І на завершення, тут уже говорилося про... дійсно у нас зараз у сфері фізичної культури появилося дуже серйозний виклик. В результаті імплементації Закону про вищу освіту зараз відбувається, по суті, руйнування системи фізичного виховання студентської молоді України. Тому що в листі міністра освіти і науки записано, що пере... вони можуть проводити, звертаю на слово ключове "можуть", проводитися у вигляді факультативних занять, секційних занять. Виникає інше питання: хто це буде здійснювати? Який статус структурного підрозділу? Який це буде забезпечувати? Який статус... це науково-педагогічні працівники, це тренерські кадри чи таке інше?

Вчора, позавчора  це на колегії говорилося і я прошу, користуючись, колеги, ситуацією, щоб  ви це  питання, можливо, переговорили з міністром.

 І, Артур Леонідович, у нас прохання до народних депутатів, якщо би ви сьогодні  могли прийняти в результаті наших слухань таке рішення: Кабінету Міністрів України  вжити невідкладних заходів для недопущення руйнування системи фізичного виховання студентської молоді та забезпечення її модернізації з урахуванням міжнародного досвіду, вітчизняних реалій. Тому що сьогодні уже в мене є інформація, що окремі ректори думають, як спортивні комплекси здати в оренду підприємцям для організації фітнес-клубів, куди студенти не будуть ходити. А в іншому випадку – влаштування там магазинів, складів і таке інше. Тому що це вже у них ніхто не питає. З метою формування здоров'я, збереження генофонду нації, тому що це молодь і головне – зміцнення обороноздатності держави. Події на сході України це яскраво підтверджують, що якщо ми зруйнуємо навіть ту кволу систему, але певну систему, ми залишимося з пустими руками. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Мирослав Васильович. Ви надасте нам свого листа, пропозиції, я ми приймемо рішення. Я думаю, що на слідуюче засідання комітету ми винесемо це питання, відпрацюємо.

Що стосовно… я думаю, що на цей круглий стіл чи на робочу групу ми повинні безумовно запросити заступника чи першого заступника міністра освіти для того, щоб ми… щоб була конструктивна…

 

?ЖДАНОВ І.О. Я поясню позицію. Я можу пояснити її замість міністра освіти, взяти невеличкий удар на себе. Відповідно до Закону "Про вищу освіту" у нас зараз підвищується автономія вузів. І тепер Міністерство освіти не може їм сказати, що ви робити повинні те-то і те-то, і такі-то учбові плани. Воно може лише рекомендувати. Але слово "факультативний"… чому там вийшла інша проблема з історією, філософією? Там же була аналогічна… лист, якщо ви пам'ятаєте. Тому тут якщо замінити "факультативи" на "обов'язково", треба подумати, як це зробити. Ну я не хочу углиблюватися, але хліб міністра освіти нехай… (Шум у залі)  Він захищає свою позицію.

 

ДУТЧАК М.В. Одна репліка.

Ми пропонуємо, щоби два заступники… перші заступники міністрів сформували робочу групу, куди увійдуть фахівці і напрацюють конкретні пропозиції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я впевнений, що це в найближчий час буде і тут  повинні присутствовати заступник міністра, який буде в темі.  Дякую.

Шановні колеги, я хотів би слово надати Борзову Валерію Пилиповичу. Будь ласка.

 

БОРЗОВ В.П. спасибі. Я хотів би привітати, перш за все, членів комітету молодіжного, який користувався і користується, і буде користуватися підсиленою увагою Верховної Ради в зв'язку з своєю універсальністю і турботою про молодь і про здоров'я нації ми завжди отримували будь-яку підтримку від всіх фракцій і всіх груп, які існують у Верховній Раді. Тому цим треба професійно користуватись і проводити ті корисні рішення, які будуть на користь нашій сфері діяльності.

Я перше, що хотів сказати, будь-яка реформа, будь-які зміни мають на меті своїй бути розрахованими на ту людину, яка працює на місці: в селі, в місті, в дитячій спортивній школі, в сільськогосподарському колективі і таке інше. Тому я як бувший міністр собі задаю питання, а що зміниться у рядового нашого працівника? Зарплата зміниться? Ні. Мотивація зміниться? Ні. Матеріальна база зміниться? Ні. Якість кадрів, які існують в нашій сфері діяльності і  у зв'язку з боротьбою з допінгом і фактичного унеможливлення прийняття допінгу. Чи перейшли ми на систему методичного забезпечення знань наших фахівців? Ні. І так далі, і так далі.

Я так думаю, що підтримуючи цю реформу і наявність, і необхідність проведення таких реформ, все ж таки зробити її довгострокову і поетапну. І перш за все відповісти на прості запитання, які постійно задають нам ті люди, які забезпечують нам розвиток спорту на Україні.

Перше. Матеріальна база, що робити з матеріальною базою? Вона нам досталась після Радянського Союзу. Але база добровільних спортивних товариств руйнується у зв'язку з тим, що немає коштів на її відновлення. Матеріальна база міністерства, спортивні споруди і спортивні об'єкти їх настільки мало, що фактично міністерство позбавлено можливості формувати політику з цього приводу. Як завантажувати, як використовувати ці бази і таке інше.

Тому, ще за тих часів ми вели розмову з профспілками, профспілки не хочуть віддавати базу в державну або комунальну, а ми не можемо фінансувати профспілкові об'єкти. Ми вже майже домовились, що ми створюємо на базі цих об'єктів спільні центри олімпійської підготовки або спортивної підготовки. Вони дають базу, ми даємо кошти. А структура сидить державна і профспілкова, засновники є і держава, і профспілки. Це єдиний шлях використання більш ефективного і заморожування можливості її доведення до банкрутства і перепродажу. Так оце питання реформ. Одне, не буду завантажувати вас.

Друге питання. Кадри. Без кадрів ми сьогодні ніщо не можемо зробити. Рівень кваліфікації наших тренерських кадрів від європейських відрізняється набагато. Господин Силантьєв про це знає. Для того, щоб ми мали кваліфікованих кадрів, нам потрібна система підготовки та перепідготовки.

Нам потрібні школи тренерів, їх нема. Нам потрібна система підвищення кваліфікації тренерів-методистів з залученням іноземців-фахівців. Системи нема. А це і є реформи. Це є тіло реформ. Якщо буде зустріч з освітянами, давайте задамо їм питання. Навіщо в непрофільних вузах готують спеціалістів для нашої сфери? Хто їх готує і якої якості? Вони наводнюють нашу сферу діяльності, але рівень кваліфікації цих людей не відповідає потребам сучасного олімпійського рівня. Вони всі на ринку, вони всі на турецьких курсах.

Тому йдеться про те, щоб ми домовились з міністром освіти про збалансування потреби нашої сфери діяльності в кадрах, якості кадрів і розгалуженості системи кафедр чи структур, які готують в непрофільних вузах фахівців для нашої сфери.

Формула розподілу бюджетних коштів. Я рекомендував і пішов би на непопулярне скорочення кількості пріоритетних видів спорту, яким треба збільшити фінансування і дати їм кисень для того, щоб вони продовжували заробляти на чемпіонаті світу і Європи, олімпійських іграх медалі. Раніше було 24, зараз 18-20. По цьому шляху пішла Вірменська Демократична Республіка, було таке. Вони не взяли всі олімпійські види і дисципліни, а взяли певні види, які можуть потягнути у відповідності до традицій, до наявності баз і тренерських кадрів. І ніхто не говорив йому про те, вони не тягнуть всі олімпійські види спорту, але вони склали конкуренцію Америці і Радянському союзу.

Єдиним мирилом для розподілу бюджетних коштів є якість виступу наших спортсменів на олімпійських іграх, Чемпіонату світу і Європи, в дорослому юніорському і юнацькому складами, і з цього треба робити формулу. Якщо ми підемо тільки від кількості учасників олімпійських ігор, я, як бувший президент федерації, вам скажу, що Федерація легкої атлетики має унікальну можливість щодо підготовки спортсменів, які виконують олімпійські нормативи, але дуже обмаль ті, хто попадає в фінали і заробляти золоті медалі. І в нас олімпійські комітети всі просили, давайте ми максимум візьмемо спортсменів на Олімпіаду для того, щоб поїхали в тому числі офіційні особи. Бо формула розрахунку офіційних осіб від кількості спортсменів, учасників олімпійських ігор. Я казав, буде скандал. Якщо покласти цю цифру в основу, якщо ми візьмемо легку атлетику із своїм кількісним показником щодо олімпійських дисциплін і бокс, який привіз більше медалей ніж легка атлетика, то вони ніколи не зароблять ті гроші і не получать від бюджету ті кошти, про які вони мріють. Легка атлетика – це особа категорія і тут безумовно по всіх видах спорту треба запропоновувати… використовувати єдину систему, яка базується на якості виступу атлетів на олімпіаді… Європи і чемпіонаті світу, юніори і юнаків.

І останнє. Я не можу не сказати як представник Міжнародного олімпійського комітету. Не треба писати про  підсилення автономії федерації.  Це говорить про повну безграмотність. Згідно нашого Закону про громадські об'єднання, громадські об'єднання не є владними державними установами. Вони є незалежними.

Міжнародний олімпійський комітет разом з Організацією Об'єднаний Націй прийняли спеціальне рішення про автономію спорту. Вона існує сьогодні. Тому писати про автономію не треба. Треба писати про дерегуляцію державного впливу на федерацію, в тому числі на призначення президентів. Отут треба писати.

Я б запропонував ще таку схемку. Якщо ми візьмемо питання розвитку клубної системи. Ну просто переговорити з представниками добровільних спортивних товариств і просити їх просто зважити, чи не настав вже час реорганізувати ДСТ в центральні клуби і тим самим про стимулювати створення клубної системи в системі ДСТ. 

В міністерстві можна було б зробити департамент  по управлінню спортом в галузях народного господарства. Чому ні? Чому ні, якщо ми говоримо про масовий спорт, про фізкультуру, про здоров'я нації. Тому щ змінилась система  фінансування. Раніше "Спартак" фінансувався з системи, яка давала гроші. Профспілки фінансували з фонду соціального страхування. "Динамо" – з Міністерства внутрішніх справ. Міністерство оборони фінансувало свої… Зараз фінансування нема. Зараз ми тулимося для того, щоб взяти бюджет. Бюджета вистачає тільки на утримання кадрів.

Навіщо нам утримувати кадри, якщо вони нічого не роблять? А там матеріальна база. Тому питань щодо реформ – О! А тут ними і не пахне. Але підтримати зусилля міністра щодо цього, я хочу двома, трьома ногами і двома руками хочу побажати успіху в цій сфері.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Валерій Пилипович.

Я думаю, що ці пропозиції і ми підтримаємо Міністерство молоді і спорту і всі пропозиції яких нема сьогодні в дорожній карті, я думаю, що у нас є можливість усіх доповнити ці пропозиції і надати свої.

Якщо нема бажаючих виступити і вже у нас час. Слово я, для підсумкового виступу, надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігорю Олександровичу. Будь ласка.

 

ЖДАНОВ І.О. Шановні колеги, я вдячний за те обговорення яке відбулося, особливо Олександру Петровичу Мендусю, там поставлено дійсно серйозне питання в ДЮСШ і, до речі, Валерій Пилипович Борзов це доповнив все.

Дійсно є питання і по ДЮСШ, є і питання і по спортивним клубам. Знаєте у нас, ви говорите про те, що ніде немає муніципальних клубів і немає фінансування з місцевих бюджетів клубів і так далі. А, що робити, коли у нас є фінансування ДЮСШ з місцевих бюджетів? Півтори тисячі шкіл припинити, значить у нас не буде системи ДЮСШ, ми її зруйнуємо. Надати, як ви говорите, преференції, но їм і так надаються плюс к фінансуванню і преференції. Тобто, якщо уже думати про якісь тут реформи серйозні, тут викладені лише певні підходи в цій сфері, то треба так продумати, щоб не зруйнувати ту систему яка вже напрацьована на сьогодні.

Правильно говорити там про комунальне майно. От, що зараз відбувається, коли передається фінансування з Фонду соцстраху ДЮСШ на місцеві бюджети? Вони всі ставлять питання перед нашими ФСТ, перед фізкультурно-спортивними товариствами, якщо ми фінансує цю школу то нехай і майно буде комунальне. Отак стоїть питання в багатьох… От в Дніпропетровську, вони просто категорично це питання поставили, ми фінансуємо, значить, це повинно бути комунальне майно, тут є певно теж логіка. В деяких поставили по іншому.

Тобто ми зараз знаходимося в епоху перемін, коли треба просто на ці виклики, які є, адекватно відповідати. Я переконаний і підтримую Резолюцію Об'єднаних Націй щодо автономності спорту, як і Мінські угоди. Тільки не завжди резолюції, Мінські угоди, наприклад, виконуються.

Тому треба намагатися, щоб в Україні ми за своїми критеріями і стандартами відповідали Резолюції ООН щодо автономії спорту от тоді ми можемо говорити про інше.

Я переконаний, що будуть враховані всі зауваження, які є конструктивними… Вона кожний раз, ми… трошки зміщуються акценти, враховуються ті чи інші думки і так далі.

Те що це перший етап підходу до реформування ні у кого не викликає сумніву, треба працювати далі, але те, що ми напрацювали за сто днів, ми вам подаємо на розгляд.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Олександрович. Дякую, колеги.  Хочу подякувати всім учасникам нашого засідання за дуже змістовні, конкретні, здраві виступи. Я впевнений, що Міністерство молоді і спорту врахує багато з цих виступів і з цих пропозицій, які тут пролунали, доопрацює і ми все ж таки получимо такий вже зрілий, зрілий і фаховий продукт.

Дякую всім за увагу і хочу також нагадати членам комітету, що 2 квітня цього року в місті Одесі у нас буде засідання комітету, виїзне засідання комітету, в дитячо… в оздоровчому дитячому центрі "Молода Гвардія". Так що, шановні, готуйтесь. І слідуюче засідання комітету вже не виїзне, а чергове буде 21 квітня о 14-30.

Дякую всім за увагу і на все добре.