СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму від 2 червня 2015 року

21 серпня 2015, 16:52

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризмувід 02 червня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету А.Л.ПАЛАТНИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні колеги, шановні присутні. Розпочинаємо засідання нашого комітету.

Немає зауважень? Немає.

Список запрошених на засіданні комітету: народний депутат України - Горбунов Олександр Володимирович;

перший заступник міністра молоді та спорту України – Гоцул Ігор Євгенович;

заступник міністра оборони України - Керівник апарату – Мехед Петро Миколайович;

заступник міністра освіти і науки України – Гевко Андрій Євгенович;

заступник міністра соціальної політики України з питань європейської інтеграції – Устименко Сергій Олександрович;

заступник міністра фінансів України – Кочур Роман Павлович – а?! – Качур;

радник міністра молоді і спорту України – Уманець Ніна Дмитрівна. (А де Уманець? О, Ніна Дмитрівна, я вас не побачив);

Брикульський Олександр Вікторович – вичконавчий Директор Спортивного Комітету України;

Корж Віктор Петрович – ви тут є – голова ФСТ "Динамо" України;

Баженков Євген Володимирович – голова ФСТ "Спартак" (ви сьогодні як голова ФСТ, у двох епостасіях  приходите до нас. Дякую.);

Мендусь Олександр Петрович – голова ФСТ "Колос" АПК України;

Омельчук Наталія Вікторівна – заступник голови ФСТ "Україна";

Авраменко Володимир Андрійович – перший заступник голови Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України;

Бєляєва Ірина Іванівна – ви тут, да? – директор департаменту молодіжної політики Міністерства молоді та спорту України;

Вірастюк Роман Ярославович – директор департаменту олімпійського спорту Міністерства молоді та спорту України;

Мирський Леонід Михайлович – ви тут, да? – заступник директора департаменту олімпійського спорту – начальник відділу циклічних та швидкісно-силових літніх олімпійських видів спорту Міністерства молоді та спорту України;

Фіногенов Юрій Семенович – начальник Управління спорту Міністерства оборони України;

Гордєєва Ірина Анатоліївна – заступник начальника управління профілактики соціального сирітства – начальник відділу профілактики сімейного сирітства Міністерства соціальної політики України;

І Беліневич Павло Васильович – ви тут – заступник начальника управління з питань надання соціальних послуг Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Шановні колеги! Народних депутатів членів комітету я представляти не буду. Всі з ними знайомі.

Перше. Перший пункт порядку денного – це… у нас стоїть перше питання про проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо уточнення деяких положень, що регулюють визначення видів спорту в Україні та діяльність спортивних федерацій, та спілок (номер законопроекту 2664), поданий народними депутатами України  Медуницею та Денисенком.

Шановні колеги, народний депутат Медуниця прислав нам листа, щоби ми цей законопроект… з проханням цей законопроект зняти з розгляду.

Немає зауважень? Прошу голосувати.

Хто за те, щоб цей законопроект, номер 2664 зняти з рогляду. Прошу голосувати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Віктор Петрович, нема питань? Я знаю, що ви через цей законопроект прийшли. Дякую вам. Дякую.

 

КОРЖ В.П. Це нормально і правильно, так що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну бачите автор законодавчої ініціативи прийняв правильне рішення. Дякую.    

У нас стільки виступаючих повинно було бути по цьому законопроекту. Да? І ти готувався? Да?

Виктор Петрович, вы ж остаетесь еще? Да? Или уже…

 

КОРЖ В.П. Нас цікавить ще Закон про мобілізацію…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Ну давайте… Да. Я думаю, що ми…

 

КОРЖ В.П. З 5-го тоді,  щоби…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З 5-го? Ну давайте. Немає зауважень? Да? Добре. Добре, давайте. Шанові колеги, переходимо… Так у нас тут два законопроекти.

Переходимо до п'ятого питання порядку денного. А саме пропонується розглянути законопроект про внесення змін до статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (щодо надання відстрочки від мобілізації в особливий період спортсменам, які включені до складу кандидатів на участь в олімпійський та всесвітніх іграх, та їх тренерам). Це номер законопроекту 2836. Поданий народними депутатами Величковичем, Палатним та Силантьєвим, членами нашого комітету.

Шановні колеги, я хочу нагадати, комітет не є головним з цього питання. Але слово надається автору, соавтору законопроекту Силантьєву Олегу, Денису Олеговичу, я перепрошую.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Уважаемые коллеги, уважаемые участники круглого стола, действительно вопрос сегодня очень актуальный, потому что возникает много ситуаций, когда спортсмены, которые защищают честь Украины на чемпионатах Европы, мира, олимпийских играх, попадают  под призов, который происходит сегодня связанный с событиями на востоке. Поэтому мы получали много писем и от директоров детских юношеских школ, от директоров ШВСМов и других спортивных организаций и обществ о том, чтобы посприяти, так сказать помочь решить эту проблему. Поэтому этот вопрос был рассмотрен на экспертном совете, который был создан при подкомитете по вопросам физической культуры и спорта. Был полностью  опрацьований, обработан. И подан на рассмотрение и на голосование на комитет. Мы, подкомитет его полностью поддерживает и просит, чтобы комитет его также поддержал. То есть на сегодняшний день предлагается что. Чтобы дать отсрочку от призову для военной службы для членов сборной команды Украины, которые готовятся на участие в олимпийских играх, всесвітніх играх, на чемпионаты Европы, мира. И также тренерам, которые параолимпийцев и дефолимпийцев также к участию там параолимпийских и дефолимпийских играх и  в соревнованиях чемпионата Европы и мира связаны с этими параолимпийскими, да…  Нет, тренера. Тренера этих спортсменов. Потому что на сегодняшний день очень важно, знаете, есть герои, которые защищают нашу страну вот на востоке, есть герои, которые защищают нашу страну на международных аренах. И, наверно, спортсмены – это единственные люди сегодня, кто формирует положительный имидж нашей страны в Европе и в мире. И благодаря им, их победам нашу страну знают, с ней считаются, ее уважают. Поэтому я думаю, что этот законопроект нужно поддержать. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую Денису Олеговичу.

Я думаю, що дійсно цей законопроект має право на життя, має право на те, щоб його прийняли в першому читанні та за основу, тому що є сьогодні багато спортсменів і це є теж популярізація нашої держави в світі, тому що в цей складний період, в період бойових дій фактично, я думаю, що ці спортсмени повинні бути в особому, якщо можна сказати, статусі. І воювати, і давати змогу нашу  державу підіймати на рівень.

Да, будь ласка, Мехед Петро Миколайович. .

 

МЕХЕД П.М. Міністерство обронив цілому підтримує. Але є маленька пропозиція, Міністерство оборони погоджується із доповненнями тільки під час часткової мобілізації. То єсть там стоїть в проекті Закону слово "мобілізація", пропонуємо "часткову мобілізацію", тому що коли буде загальна мобілізація – тоді всі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви маєте на увазі, якщо буде введений військовий стан, да?

 

МЕХЕД П.М. Да. Даже не військовий стан, а буде оголошено загальну мобілізацію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Загальна мобілізація. Добре. Дякую.

Від Міністерства оброни України слово надається начальнику управління спорту Фіногенову Юрію Семеновичу, будь ласка. Да, а ви підійдіть до мікрофону, будь ласка, включить, бо в нас стенограма ведеться. Ні, ні, я не до чого. Ведеться  стенограма і всі  ті поправки та пропозиції, якщо ми  будемо їх приймати...

 

ФІНОГЕНОВ Ю.С. І сидячи можна працювати?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

ФІНОГЕНОВ Ю.С.  Дякую за надане слово.

Товариш головуючий, ще я хотів би доповнити Дениса Олеговича в тому, що в нас на сьогоднішній день крім особливого періоду є ще ступені бойової готовності. І необхідно, щоби законопроект мав завершену формулу, завершену формулу – надо розглянути питання дії цього закону в рамках підвищеної воєнної загрози та повної бойової готовності. Це питання треба розглянути не частково, а повністю. І зараз ми над цим працюємо і будемо робити ці, так би мовити законодавчі ініціативи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Юрій Семенович, я вам вдячний, я хочу нагадати, що нам комітет не є головним з цього питання. Як автори соавтори законопроекту, я думаю, що з Денисом Олеговичем ми погоджуємося з цими поправками Петра Миколайович, що стосовно не загальної мобілізації, а часткової мобілізації, це я кажу під стенограму. А це вже ці всі опрацювання про які ви казали, вони будуть підніматися на профільному комітету, там я думаю, ви теж будете присутні, з цього законопроекту. Добре? Дякую.

Шановні колеги! Якщо немає більш питань і зауважень, я пропоную приймати рішення. Перше, рекомендувати Верховній Раді України розглянути у першому читанні та прийняти його за основу. І друге, направити рішення до профільного Комітету з питань національної безпеки та оборони. Прошу голосувати, хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую. 

(Загальна дискусія)

 Так. Віктор Петрович, видите как быстро, Виктор Петрович, а вы речь заготовили по первому законопроекту? Хорошо.

Шановні колеги! Переходимо тепер до другого порядку денного вам всім розданий, пропонується розглянути проект постанови про проведення парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України", жовтень 2015 року. Ні, ми не голосували. Номер законопроекту 2861,  поданий народними депутатами України Романовою, Силантьєвим, Петренко та інші. Від комітету слово хочу надати автору проекту постанови, секретарю комітету, Романовій Анні Анатоліївні. Будь ласка.

 

РОМАНОВА А.А. Шановний Артуре Леонідовичу, шановні колеги! Пропонується до уваги проведення парламентських слухань у жовтні місяці стосовно такої важливої теми для нашої держави, як підняття туристичної привабливості країні, розвиток туристичної індустрії.

Я думаю, нікому не треба пояснювати економічний ефект від промоцій країни, від популяризації нашої країни. Звичайно, ми б хотіли, щоб такі парламентські слухання призначили на початку туристичного сезону,  тобто влітку, проте, на жаль, графік не дозволяє Верховної Ради  і призначили лише у жовтні. Ну, нічого страшного, будемо і надалі відстоювати на цих парламентських слуханнях організацію органів виконавчої влади, щоб опікувався туризмом, та піднімати нагальні проблеми цієї важливої економічної сфери.

Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Ганно Анатоліївно. Я думаю, що тут питань немає, парламентські слухання повинні бути у сесійній залі. Я думаю, що загалом всі фракції за них проголосують.

Тому пропонується приймати рішення. Перше, рекомендувати Верховній Раді  України прийняти Постанову номер 2861 за основу та в цілому. Це перше.

І друге, доповідачем цього питання визначити секретаря комітету Романову Анну Анатоліївну. Прошу голосувати.

Хто "за"? "Проти"? "Утримався"?

Одноголосно, дякую.

Шановні колеги, переходимо до третього пункту порядку денного. Пропонується розглянути проект Закону про заходи щодо підтримки Центрів патріотичного виховання молоді. Це реєстраційний номер 2626, поданий народними депутатами України Горбуновим, Іщейкіним, Дубневичем і Крульком.

Шановні колеги, хочу нагадати, що наш комітет є головним з цього питання.

Слово надається автору законопроекту  народному депутату України Горбунову Олександру Володимировичу. Будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Дякую.

 

ПЕТРЕНКО О.М. У мене така пропозиція: всі, хто буде виступати не окремо 2626 і 2627, а виступати відразу по двох, тому що по-іншому воно буде…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги, я підтримую пропозицію Петренка Олега Миколайовича. Пропонується розглянути два законопроекти, вони дуже схожі…

 

ПЕТРЕНКО О.М. Вони споріднені, вони доповнюють…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …і я бачу автори ті ж самі. Це законопроект 2626 і 2627, а автор законопроекту вже пояснить в чому між ними різниця.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Різниці нема, вони не схоже, вони…

 

ГОРБУНОВ О.В. Олег Николаевич, я уже объясню. Это… Это одна составляющая.

Уважаемый Артур Леонидович! Уважаемые коллеги, присутствующие! Вашему вниманию предоставлены два законопроекта: про заходи щодо підтримки центрів патріотичного виховання молоді, це порядковий номер 2626, реєстраційний, і системно пов'язаний з ним – про внесення змін до Бюджетного кодексу України, которые действительно предусмотрены в связи с тем, что предложено в этом законе.

Ни для кого ни секрет, что на сегодняшний день патриотическое воспитание населения и молодежи в целому – это одна из основных задач, которую приходится выполнять. К сожалению, та региональность патриотики, которую мы имеем на сегодняшний день, мне бы очень не хотелось, чтобы она была и в дальнейшем. То есть нам нужен патриот, который вберет в себя… действительно и это будет, и гражданин Украины, и прежде всего с единым пониманием, как идеологическим, так и физическим, и всесторонне патриотическим опять же. Не может быть патриотов львовских и патриотов донецких, у нас должен быть патриот единый по всей Украине.

Что заложено, какую логику в этом законе мы закладывали с коллегами? На сегодняшний день со стороны главы государства, со стороны правительства, всевозможных министерств и коллег депутатов предлагается всевозможные тактические и стратегические задачи по патриотическому воспитанию молодежи. Это и национально-патриотическое, и военно-патриотическое, и гражданско-патриотическое, и историко-патриотическое.

То есть патриотика, она занимает очень много аспектов. Почему законопроект мы решили назвать "О развитии патриотического воспитания"?

Мы вчера на подкомитете в несколько часовой беседе, у нас была очень острая дискуссия, были представители общественности, но в принципе к какому-то знаменателю мы пришли. Сейчас я об этом позже.

Так все-таки, какую логику мы преследовали этим законопроектом?

Прежде всего на сегодняшний день вот за годы нэзалэжности у нас на Украине полностью, ну не полностью, а достаточно уничтожена практическая база для реализации всевозможных тренировок и, ну, оттачивание мастерства, наверное, в той же, как минимум, соревновательной форме по патриотическому воспитанию. Мы смотрим, как возрождаются игры, например, та же джура. Это такие все равно стихийные попытки, которые не имеют стабильных стадионов, стабильных ландшафтов, подготовленных мест связанные с рельефом и так далее.

Что предлагает этот законопроект? Мы предлагаем…. Я говорю сейчас доступным языком, той логикой, которую мы заложили. На базе областных центров мы создаем коммунальные предприятия, которыми: а) мы даем возможность развить территории – раз; на  базе этих территорий мы создаем некую тренировочную базу, на которой в игровой форме мы и оттачиваем все возможные навыки с національно-патріотичного, військово-патріотичного, там фізичного-патріотичного, там і так далее. То есть и задача уже непосредственно специалистов профильных министерств – разработать систему, прежде всего, систему подготовки и требований к подобной программе для молодежи.

Законопроект 2627 предусматривает, поскольку государство должно являться заказчиком на подготовленную, прежде всего патриотически подготовленную молодежь, то этим законопроектом мы предусматриваем изменение к Бюджетному кодексу, которое даст возможности финансировать в тому числе и такие коммунальные предприятия из госбюджета. Предусматривается пятидесятипроцентное финансирование после утвержденного плана  о создании предприятия, его деятельности и так далее в зависимости от территории, населенного пункта, где он буде находиться, это уже задача специалистов, опять же, профильных министерств. Остальные деньги – это деньги местного бюджета, областных бюджетов и незапрещенные действующим законодательством бюджетов.

Я думаю, что до конца этого года уже можно было бы, если будут приняты эти законопроекты, за счет местных бюджетов подготовить после  подготовки министерствами программы действия подобных центров, утвердив их уставы, передбачити в бюджеті кошти и уже начать осуществлять за счет местных бюджетов вот это вот все в жизнь, для того, чтобы на 2016 год мы могли предусмотреть в государственном бюджете деньги для того, чтобы эти центры начали работать. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Александр Владимирович.

Від Міністерства молоді та спорту України слово надається першому заступнику міністра Гоцулу Ігорю Євгеновичу, будь ласка.

 

ГОЦУЛ І.Є. Шановний Артур Леонідович! Шановні народні депутати! Шановні присутні! Міністерство молоді і спорту вивчило проект підготовлений групою народних депутатів і наша позиція наступна. Ми в цілому підтримуємо ту ідею про необхідність проведення національно-патріотичного виховання молоді про яку говориться, однак, у нас є цілий ряд застережень. Можна їх розділити на дві складові: технічні і вони передані в комітету, якщо буде підтриманий цей законопроект вони.. наші зауваження з цього приводу ми просимо включити і врахувати.

І стратегічні, на нашу думку цей законопроект значною мірою дублює положення законопроекту 1248 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення окремих положень молодіжної політики та утворення молодіжних центрів. І, відповідно, ті ідеї, багато з тих ідей, багато з тих напрацювань, які викладені авторами законопроекту, можуть бути застосовані саме в доробці цього законопроекту і тоді ми мали б цілісний і вивірений документ, який вирішує всі питання.

Тому, наша позиція в наступному, в разі, якщо комітет підтримає врахувати наші зауваження, якщо загальна, то бажано було б, все ж таки, об'єднати цей законопроект з законопроектом 1248.

Що стосується законопроекту (2627) про внесення змін до Бюджетного кодексу, то зрозуміло, будь-які ідеї спрямовані на виділення додаткових коштів на такі потреби міністерство буде підтримувати. Єдине, це теж треба врахувати і адаптувати його в залежності від рішення, чи це буде адаптовано до цього законопроекту, чи законопроекту 1248. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Євгенович. Від Міністерства освіти і науки України слово надається заступнику міністра Гевку Андрію Євгеновичу.

 

ГЕВКО А.Є. Доброго дня, колеги! В цілому підтримуємо, ну, саму ідею законопроекту ми, безперечно, підтримуємо. Але, знову ж таки, ми приєднуємося до позиції Міністерства молоді та спорту. Є доцільно розглядати один законопроект. Якщо він вже був напрацьований, то є в цьому сенс, його взяти як базовий в цьому питанні.

Я би що хотів просто поінформувати в цілому. Що на сьогоднішній день насправді у нас зараз існує велика мережа позашкільних закладів. І відповідно ми зараз проводимо цю ревізію, щоб з'ясувати поточний стан. Насправді переважна більшість цих центрів, ну, вони тільки називаються центри. А на місцях вони в районах, тобто вони є не в тому стані, в якому нам хотілося б.

Зрозуміло, що питання загалом позашкільної освіти, це буде питання регулювання і нового закону, в тому числі і про освіту, і відповідно надалі Закону про позашкільну освіту. І ці питання, вони потребують як би бути в комплексі розглянуті і загалом як би питання національно-патріотичного виховання. Це не можна сказати тільки молодь національно-патріотично виховується. Тобто де галузь освіти, це в школі, бо вивчення будь-якого предмету, воно повинно мати складову і саме національно-патріотичного виховання.

І ті центри, які зараз існують там, ці клуби науково-технічної творчості, еконатуралістичні центри, які існують на місцях, вони також потребують цієї державної підтримки. Оскільки вони фінансуються з місцевого, на місцевому рівні. Тобто тут якби питання насправді складне і комплексне. Стосовно цього законопроекту, ще раз, підтримуємо повністю пропозицію Мінмолоді, оскільки ми зараз спільно працюємо разом над концепцію національно-патріотичного виховання, є спільна позиція. І в цьому плані ми тут якби так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Згідні, згідні. Добре. Андрію Євгеновичу, дякую вам.

Від Міністерства молоді та спорту слово надається директору Департаменту молодіжної політики Бєляєвій Ірині Іванівні. Будь ласка, Ірино Іванівно.

 

БЄЛЯЄВА І.І. Дякую. Хочу доповнити трохи і сказати. Що проблема в тому, що станом на сьогодні в країні існує понад 3 тисяч осередків по роботі з молоддю, так званих, можемо назвати їх молодіжними центрами, але це по суті осередки по роботі з молоддю, які мають різні системи підпорядкування Міністерству соціальної політики, Міністерству культури, Міністерству освіти і Міністерству молоді також. І ось дуже важко в цьому питанні налагодити таку тісну координацію, відлагодити єдину систему роботи, єдиний механізм роботи цих центрів. Тому, власне, ми підтримуємо ідею створення багатофункціональних молодіжних центрів, які в тому числі будуть зосереджувати свою увагу обов'язково на національно-патріотичному вихованні. Тому, власне, ми в цьому, я думаю, єдині і з Міністерством соціальної політики, Міністерством освіти в таких підходах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від Міністерства соціальної політики України слово надається заступнику міністра з питань європейської інтеграції, Устименку Сергію Олександровичу.

Будь ласка.

 

УСТИМЕНКО С.О. Дякую.

Шановні народні депутати, шановні учасники засідання. Також підтримуємо цілком ідею вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді, але я згодний з попереднім спікером в тому, що ми маємо впорядкувати спочатку ті. У нас вже є фактично інфраструктура, яку ми маємо наповнити конкретним змістом, впорядкувати те, що є і мати на увазі, що насправді правові передумови розвитку та функціонування центрів патріотичного виховання молоді вже частково визначені і законами України, наприклад, "Про сприяння соціального встановлення та розвитку молоді в Україні" і про соціальну роботу з дітьми та молоддю.

Більше того, є ж концепція призивної підготовки військово-патріотичного виховання молоді, де питання висвітлено і концепція національно-патріотичного виховання молоді сама по собі, там міжвідомчий є наказ. Є 720 наказ, здається Мінспорту, який прямо визначає і затверджує положення проценту патріотичного виховання.

Тому, можливо, є пропозиція, треба поміркувати, може, виходячи з цього питання визначені законопроектом можуть бути врегульовані певним чином підзаконним актом. А те, що стосується законопроекту 2627, то є ж так само вимоги Регламенту Верховної Ради і Бюджетного кодексу України, який передбачає, що має надаватися фінансово-економічне обгрунтування, яке б підтверджувало б можливість надання субвенцій, про які згадувалося в законопроекті з державного бюджету України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від Міністерства соціальної політики України слово надається заступнику начальника управління профілактики соціального сирітства Гордєєвій Ірині Анатоліївні, будь ласка. 

Є Ірина Анатоліївна?

 

ГОРДЄЄВА І.А. Є,є. Я тут.

Шановні колеги, я також підтримую таку думку, що ідея удосконалення національно-патріотичного виховання дітей, молоді, вона також має бути. Але, дивіться, яка розвинена мережа закладів і в системі освіти і науки,  в системі молоді, в системі соціальної політики. Дивіться, майже 700 центрів соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. Понад сита закладів соціального захисту для дітей. Це та матеріальна база, яка може бути використана. І справа в тому, що навантаження їх також вихованні, виховання дітей, виховання молоді, підростаючого покоління. Тобто, ну, не треба створювати нічого нового, особливо зараз в складний такий час. 

Тому, може, треба розглянути. Якщо якісь там нові навантаження на ці центри, ну, на рівні постанови Кабінету Міністрів. Але створювати щось, одне, єдине у нас повинно бути.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Ірина Анатоліївна, дякую.

Від Міністерства фінансів України слово надається Діденку Сергію Олексійовичу, директору Департаменту фінансів, охорони… Нема? А у нас є Качур.

Значить, шановні колеги, я від комітету хотів би заслухати Петренка   Олега. Так він вже виступав сьогодні, чи ні?

Перепрошую, заступник міністра, будь ласка, Качур.

 

КАЧУР Р.П. Дякую, Артур Леонідович, за можливість.

Міністерство фінансів не підтримує законопроект в такий редакції. На сьогоднішній день, як вже було зазначено колегою заступником міністра, більше трьох тисяч центрів є різної форми, які функціонують, у вигляді бюджетних установ. Крім того, за нашою інформацією, до 20 відсотків шкіл використовується неефективно і за рахунок малокомплектних класів, тобто є фізичний ресурс, де такі речі організовувати.

Друге. Я думаю, що наша загальна політика, що кошти повинні надходити до людини, тобто ми не повинні утримувати бюджетні установи чи інші форми державних структур. А фінансувати програми і в разі необхідності таку програму орган, який відповідає за молодіжну політику, повинен розробити. Я думаю, що ми це зможемо врахувати і давати підтримку тим, хто дійсно найбільш ефективно зможе її реалізувати.

Ну, а формальні зауваження, ми їх передали і відповідно вони є в комітеті. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Роман Павлович. Ну, щодо фінансування я з вами згодний, я нічого другого не чекав почути від Міністерства фінансів. Дякую.

Від комітету – Петренко Олег Миколайович, будь ласка, голова підкомітету патріотичного виховання.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Вітаю. Знаєте, я не просто так попросив при обговоренні з'єднати два пункти в один, тому що законопроект 2626, якщо брати, в мене в самого і в результаті проведення підкомітету, і дуже багато питань, надзвичайно багато, починаючи з назви законопроекту. У науково-експертного управління  є дуже багато суттєвих зауважень, ну, Міністерство фінансів, це як вже Артур Леонідович сказав, що  було би дивно, якби було навпаки.

Ну, єдине, що 12 мільярдів, як вони там рахувалися, ми ще самі, навіть автори законопроекту не можемо точно сказати формат, який буде, ну....

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  12  мільярдів?

 

ПЕТРЕНКО О.М. 12 мільярдів, ну...

Так, зауваження Міністерства сім'ї, молоді і спорту взагалі там практично сто відсотків я з ними погоджуюсь і, ну, якщо законопроект буде в першому читанні прийнятий – однозначно треба буде ці всі поправки вносити, корегувати.

Але є ще законопроект 2627 і, безперечно, це гріх –  відмовлятися від можливості відкрити в Бюджетному кодексі строку, яка дозволить отримувати субвенції у сфері національно-патріотичного, військово-патріотичного виховання. У час, коли країна в стані війни, на освіту – можна, медицину – можна, спорт можна, а на це – не можна.

У законопроекті закладається теж знову-таки розумна логіка, на мій погляд, щодо співфінансування. Вона найефективніша, це час показав. Місцева влада виділяє там 25 відсотків, 50 відсотків, ну там розписано і отримують субвенцію.

Знову ж таки уповноважений орган, який напише програму під це  фінансування, під ці… Знову ж таки ці субвенції, якщо ми отримаємо можливість їх залучати, це не означає, що вони будуть. Всі прекрасно розуміють…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Який там обіг субвенцій? (Шум у залі) 12? 12 мільярдів? (Шум у залі) Який там обіг субвенцій?.

 

ПЕТРЕНКО О.М. Зараз  цифр не може бути.  Я ж кажу, що знову таки Кабінет Міністрів визначить уповноважений орган, який і програму   розробить, і  формат цих…  подібних центрів. І тоді вже можна бути робити фінансово-економічне обґрунтування, яке, дійсно, воно необхідно. 

Тут… ну, на мою думку, таким уповноваженим органом якраз Міністерство сім'ї, молоді і спорту було б оптимально. Ну знову ж таки це вже…  не знаю, це прописувать це в законі або вже Кабінету Міністрів  вирішувати.

Ще один момент. Дуже важливий, принциповий в  цій ситуації. Ми вже на комітеті розглянули законопроект 1428. 1248, вибачаюсь, який теж стосується молодіжних центрів. Були, вже автор законопроекту говорив, багатогодинні дискусії і з експертним середовищем, і з громадськістю. І дійсно, погоджуюсь з експертним середовищем, що законопроект 2048 він, дійсно, має можливість більш інтелектуального змісту в процесі  національно-патріотичного виховання. Це дуже важливо зараз, тому що,  це правда, що бігати, стріляти, пригати в Луганській області за останні роки вчили таким чином патріотизму – найбільші показники, навчили. Тому обов'язково цей інтелектуальний змін в національно-патріотичному вихованні, він обов'язково повинен бути.

І тут  1248 він має безперечні переваги. Я би навіть сказав, що, не дивлячись на подібні назви, ці законопроекти геть зовсім різні. 1248 – це такі, знаєте, романтики від національно-патріотичного виховання, експерти, а тут – прагматики. Тут всі атвори законопроекту – члени бюджетного комітету.

І ще раз кажу: 2626 – не витримує критики не тільки моєї, а і бігато кого. Але 2627 – це потрібно. Це потрібно. Тому, пропозиція. Пропозиція:  прийняти за основу, але після першого читання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  2627 ми кажемо?

 

ПЕТРЕНКО О.М. 2626 і 2627 – вони... їх не  можна розривати. Не можна 2626 зарубати, а 2627 прийняти. Такого не може бути. Тому пропозиція підкомітету полягає в тому, щоб прийняти за основу 2626 і 2627, і після першого читання об'єднати з законопроект 1248.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так не можна. Дивіться,

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  На 1248.

Будь ласка, автор законопроекту.

 

ГОРБУНОВ О.В. Если можно, мы обсуждали естественно и с автором его, то у нас автор 1248, Иван Иванович Крулько и он же соавтор и этих законопроектах, мы обсуждали эту тему неоднократно. Какой выход мы видим? Вы поймите, мы закладывали абсолютно разную логику в эти законопроекты, я говорю о том, о возможности создать материально-техническую базу, которая на сегодняшний день отсутствует. Я не говорю, что центры, в том понимание, которые заложены в 1248 плохо, это совершенно два разных варианта. И я говорю о следующем, я хочу об этом заявить вам и хочу заявить с трибуны Верховного Совета о том, что на сегодняшний день понимая, занимаясь проблемами патриотического воспитания, я абсолютно не разделяю того, что нельзя разрывать национально-патриотическое, военно-патриотическое он там и все остальные составляющие патриотики.

На сегодняшний день до сих пор у нас нет вызначеного и определенного органа, который будет регулировать все эти направления, в том числе и бюджетные. Я считаю, что при правительстве давно нужно создать уже некий орган, закрепить ответственное лицо, может быть біть пусть это будет даже новый вице-премьер, как бы это громко не звучало для общественности, который должен регулировать. Это прежде всего и экономия бюджетов и понимание куда ккладывать деньги. Потому что по…  я не могу сейчас перечислить даже все министерства, по которым на тему патриотического воспитания расходится теми или иными потоками огромные средства. Может быть даже 12 миллиардов в итоге мы и получим, как сказал нам Минфин. Спасибо.

 

_______________. Я ще хочу сказати, що по суті своїй, ну по назві, він, ну знову ж це неправильно, коли два подібних з назвою законопроекти підуть. По суті цей законопроект не є альтернативою закону 1248. По суті він скоріше являє… є альтернативою, ну є такий зареєстрований там вже законопроект про ТСО, знову ж таки і…  Але навряд чи він буде прийнятий, тому що там треба занадто революційні вносити зміни до Бюджетного кодексу. Це так, відкрити "ящик Пандори", якщо дозволити з бюджету фінансувати громадські організації.

 Тому цей законопроект скоріше дає можливість… (Шум у залі)

 Тому я ж кажу, тут скоріше до цього законопроекту він альтернативний, але… Але в ідеалі, звісно, що треба поєднувати і матеріальну частину там, де буде збудовано якісь там смуги перешкод і інші там, ну якісь там… що там потрібно для військово-патріотичного виховання. І інтелектуальну складову з національно-патріотичного виховання. Тому…

 

(Загальна дискусія) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги. Будь ласка, Романова.

 

РОМАНОВА А.А. Шановні колеги, стосовно цього закону хочеться  сказати, що, звичайно, мета дуже приваблива, те, що ми маємо проблему. Всі ці 20 років у нас не було якісного військово-патріотичного виховання, національно-патріотичного. Проте ми всі маємо розуміти, що через те, що ми створимо в примусовому порядку зайві ще комунальні установи, ми цю проблему не розв'яжемо. Як було сказано, декілька тисяч по всій країні існує осередків позашкільної роботи з молоддю. Про те це не означає, що вони працюють ефективно. На сьогоднішній день все національно-патріотичне виховання, яке відбувається в нашій державі, ви самі відповісте на це питання, хто взяв на свої плечі? На свої плечі взяли не державні, не комунальні установи, це взяли волонтери. І я абсолютно погоджуюся в цьому сенсі з Міністерством фінансів, що треба застосовувати програмний підхід. Через те, що ми місцевому самоврядуванню, чиновникам дамо гроші з державного бюджету, це абсолютно не означає, що вони запустять їх по цільовому призначенню. Не треба створювати зайві ось ці посередницькі функції. У нас є багато громадських організацій. Законопроект 1248, який вже пройшов  комітет і був підтриманий громадськістю, якраз свідчить про те, що молодіжні центри можуть бути утворені на базі громадських організацій, які вже вели свою ефективність в національно-патріотичному вихованні, а також в інших програмах по роботі з молоддю. І вони можуть за рахунок місцевих бюджетів, ну, отримувати ресурси. А тут ми примушуємо державний бюджет і місцеві бюджети фінансувати комунальні заклади. Ну, це, я вважаю, неправильний підхід. Якщо ми йдемо за принципом ефективності і дієвості, я просто пропоную законопроект на доопрацювання. І для того, щоб автори 1248 – Іван Крулько, а також свого законопроекту, щоб підсилили 1248 функцією якраз таки національно-патріотичного виховання. Тому що там загалом сказано про молодіжні центри. А для того, щоб просто там додали той розділ, що стосується національно-патріотичного виховання в пріоритеті. І в принципі філософія 1248 набагато адекватніша для нашого часу для тих реформ, які починаються в країні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатоліївна.

Автор законопроекту, будь ласка.

 

ГОРБУНОВ О.В. Ну, я бы все-таки, понимаете, – вы как соавтор, это не упрек, просто замечание, если можно – как соавтор законопроекта 1248 вы просто лоббируете данный законопроект.

Я бы что сказал, еще раз. Смотрите, на сегодняшний день эффективное использование бюджетных средств покажет  только практика. Мы просто даем возможность, мы даем удочку, которой нужно поймать рыбу. На сегодняшний день, если вы не хотите иметь удочку, ну, извините, вы рыбу не словите. Вы имеете сотни громадских организаций, сотни предприятий, я еще раз говорю, я, например, с Кировоградчины, я живу в Кировограде достаточно долго, я не вижу на территории области готовой материально-технической базы для проведения подобных мероприятий, которых хотелось бы вести. На сегодняшний день у нас успешно загроблена еще те подходы, которые были заложены, например, "Готов к труду и обороне!", мне бы не хотелось, чтобы разработчики программы подготовки определили и сделали что-то единое, чтобы мы все-таки возродили какую-то подготовку и мы четко имели и теоретическую, и практическую, и так далее, все степени и стороны подготовки патриотического воспитания всего населения, и детского, и молодежного. И я уже, например, как минимум, вижу во втором чтении изменить не "молоді", а "дітей та молоді" для большего понимания. Потому что мне бы хотелось, чтобы в этом соревновательном процессе участвовали как детки, так подростки и юноши, и так далее.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Олександр Володимирович. Будь ласка, Мехед.

 

МЕХЕД П.М. Шановні народні депутати, я тут хочу підтримати Анну Анатоліївну в плані того, що ми в черговий раз створюємо все зверху, а потрібно створювати знизу. Потрібно розібратися на місцях, що є, об'єднати в регіонах ті осередки, які займаються патріотичним вихованням. Тому що ми зараз говоримо створити якусь віртуальну базу для того, щоб готувати молодь, займатися там воєнно-патріотичним вихованням, поставити тренажери, поставити полоси перешкод. Це, в принципі, є, для цього потрібно тільки в регіонах трішки зусилля місцевих громад, місцевих органів державної влади, депутатів і нас військових.

Відповідно є пропозиція, перед тим, як цей сирий варіант штовхати далі, потрібно провести громадське слухання із залученням представників регіонів, провести нараду на рівні профільних міністерств, які займаються в частині своїх обов'язків, хто військово-патріотичним вихованням, хто спортивно-патріотичним вихованням, хто дошкільним вихованням і вихованням наших школярів допризивної підготовки. І тоді у нас буде нормальний законопроект, який ми можемо пропонувати Верховній Раді затвердити. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Петро Миколайович.

Шановні колеги, безумовно, ідея сама, я що стосовно центрів патріотичного виховання, вона гарна, але ж я згоден з тим, що ми повинні знайти у себе в регіонах ті можливості на сьогоднішній день, щоб зробити з того, що є, ці центри патріотичного виховання. Я, чесно кажучи, при всій повазі до вас, до автора законопроекту, не бачу сьогодні в бюджеті грошей, таку суму грошей, щоб створити – 12 мільярдів! – про що зараз іде мова. 10-12 мільярдів, щоб зробити заново ці центри патріотичного виховання.

Що стосовно, ви кажете, я тут згоден з своєю колегою Анною Анатоліївною стосовно бюджетів місцевих. Я сам виходець з місцевого самоврядування і знаю, що по сьогоднішній день, поки ще не визначена дата нових виборів в місцевому самоврядуванні, які повинні бути десь восени, а можливо і, може і весна 2016 року, але ж я знаю, це наповнення в місцевому самоврядуванні. Це люди, які, ну на жаль, ми вже стикнулися з цією проблемою ДЮСШ, коли місцеве самоврядування повинне фінансуватися з місцевих бюджетів, сьогодні це величезна проблема, величезна проблема.

Більше того, коли наш комітет, вже було прикладено багато зусиль благодаря уряду, який... і віце-прем’єру профільному, який нам підклав під це руки, це, якщо ви знаєте, ми добилися того, щоб виділити 100 мільйонів гривень на ДЮСШ. 28 грудня ні копійки не було виділено на дитячо-юнацький спорт, це база олімпійського спорту, це фундамент олімпійського спорту і ми з вами чітко розуміємо, що ми столкнулися з величезними проблемами, я боюся, що ми можемо солкнутися з проблемами тут, на базі, я що стосовно, Олександр Володимирович, місцевих бюджетів. І на сьогоднішній день вже де-юре субвенція пішла з Кабміну, а де-факто ми не можемо її знайти і точечно сьогодні реагуємо на області, на районні центри, щоб було фінансування, бо багато лисів приходить сьогодні стосовно фінансування ДЮСШ. Тобіш воно де-факто ще не зовсім, перший заступник міністра він теж знає цю проблематику. Але ж ми вирішуємо, щоб ми собі не создавали якусь таку проблему, яку ми будемо… вирішувати.

Тому, шановні колеги,  стосовно законопроекту  2626: рекомендувати, я пропоную, рекомендувати Верховній Раді розглянути законопроект в першому читанні і направити його на доопрацювання авторам законопроекту. Це перше.

Друге. Співдоповідачем від комітету визначити заступника голови комітету голови підкомітету з питань національно-патріотичного виховання молоді Петренка Олега Миколайовича.

Прошу голосувати, хто - "за"? Проти? Утримався?  Одноголосно.

Що стосовно законопроекту 2627, там де наш комітет не є головним з цього питання, я пропоную теж рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект в першому читанні, з зауваженнями, які були тут запропоновані. І друге, відправити цей законопроект до профільного комітету – Комітету з питань бюджету, якщо знайдуть гроші. Прошу голосувати хто - "за"? Проти? Утримався?  Одноголосно. Утримався один.

Утрималася Романова, будь ласка. Проголосовано, дякую. Олександр Володимирович, що маємо, то маємо. Але є об'єктивна реальність… Дякую.

Шановні колеги! П'ятий пункт законопроекту…  порядку денного у нас вже був, тоді прошу перейти до шостого, це до "Різного" до порядку денного.

Пропоную розглянути позиції, підготовлені Експертної ради з питань культури та спорту про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України щодо фінансування сфери фізичної культури і спорту. Хочу нагадати, що ми вже розглядали ці пропозиції, у зв'язку з тим, що до них виникли запитання у членів комітету, пропоную ще раз розглянути ці пропозиції. Слово надається раднику міністра молоді та спорту Уманець Нині Дмитрівні.

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. Дякую, Артур Леонідович.

Шановні народні депутати, шановні присутні колеги! Скажемо, це питання давнішнє і "з бородою". Якщо говорити, скажемо так, враховуючи досвід життєвий великий, що той закон, який попередньо обговорювався,  він носить такий філософський характер, на мою думку. Чому? Тому  що є багато цих напрямків, які координуються у системі  освіти, тобто цим треба  признати, що погано працюють люди, тому що виникає Закон про патріотичне виховання; у системі молоді, тоже признати, що погано працюють 25, а раніше було 27 територіальних одиниць, які мали б це все діло очолювати і узагальнювати. Є, скажемо, Збройні Сили, якийсь короткий період, але  вони відповідають за підготовку тієї молоді, яка… Є нижча сфера фізичної культури і спорту, де багато що говориться про те, що має бути патріотичне виховання, а вона якраз більш всього притамана. Чого? Того що коли діти перемагають, вони гордяться тією своєю дитячо-юнацькою спортивною школою, своєю областю, своїм районом. Чого? Того що вони представляють інтереси цих організацій, як, скажімо, всередині України, так і на міжнародній арені. Ну, це, скажемо, такий трошки ліричний відступ і вперше, може, за багато років повністю згодна з Міністерством фінансів і підримую чого? Тому що, дійсно,  є проблема. Але є люди, які мають просто працювати і ефективно виконувати свою роботу. На жаль, яка на сьогоднішній день, скажімо, цього не відбувається.

Те, що стосується переліку цих закладів, які мають право фінансуватися  за рахунок коштів обласних бюджетів. Ми давно подавали ці пропозиції, і правильно ви сказали, що  експертна рада це все обговорювала. І доходили завжди, скажімо, чуть лі не до сесійного залу, тому що цей перелік цих закладів, він має бути у 90-й статті, оскільки ці заклади є. Вони передбачені Законом "Про фізичну культуру і спорт" і вони ж і фінансуються за рахунок коштів обласних бюджетів.

І ми при опрацюванні цих змін до Бюджетного кодексу, ми це опрацювали з обласними управляннями. Багато було пропозицій  стосовно того, що ці заклади мають бути включені як такі, які фінансуються за рахунок коштів обласних бюджетів. Це, в першу чергу, школи вищої спортивної майстерності, які на сьогоднішній день є і діють, центри олімпійської підготовки, які на сьогоднішній день є, діють і фінансуються з обласних бюджетів.

І я так розумію, що у пана Величковича(?) було питання до Центрів фізичного здоров'я населення. Тому що ці заклади, які чисто спортивні, вони не викликають сумнівів, і штатні спортивні команди резервного спорту, для чого є підготовлені всі нормативні акти підзаконні, які дають право, скажем,  фінансуватися із  обласних бюджетів. Тільки треба внести до Бюджетного кодексу.

Те, що стосується центрів фізичного здоров’я населення. На сьогоднішній день вони створені майже в кожній області. Є багато  створених і  в районах.  Але, скажем, враховуючи те, що в нашій сфері досить часто відбуваються зміни і особливо це стосується, скажем,  районної ланки, що не встигають  начальники  управління обласних навіть наповнити, як звати того начальника відділу чи відповідального за нашу сферу. А тоді ми будем говорити за  патріотизм. От до чого ми дійшли.

Тому ми просимо, скажем, щоб комітет нас підтримав, оскільки це… засновником цього закладу – Центру фізичного здоров'я населення – є обласна рада. І ми маємо всі підстави надіятися на те, що, скажем, наша сфера буде представлена в області для тієї категорії населення, яка як і працює на роботі, так і за місцем проживання і на сьогоднішній день ті центри, які є вони доказали свою ефективність роботи.

Тому просили би, скажем, підтримати нашу пропозицію стосовно включення цих закладів до Бюджетного кодексу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ніна Дмитрівна.

Від комітету слово надається голові підкомітету Силантьєву Денису Олеговичу.

 

УМАНЕЦЬ Н.Д. Як і, Артур Леонідович, буквально одне слово.

Як і те, що стосується підготовки інвалідів. Тут у нас в пункті Б: підготовка збірних команд …… у спортивних змаганнях державного рівня.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Комитет полностью поддерживает этот… внесение изменений к законопроекту. Я выступал и в прошлый раз с этой инициативой. Были вопросы у членов комитета. Вот на сегодняшний день мы видим и решение  экспертного совета. Поэтому подкомитет поддерживает  и предлагает  депутатам комитет также поддержать эту инициативу, эту поправку к законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги.  Тоді прошу визначатися. Пропонується доручити членам комітету оформити та подати як законопроект на розгляд Верховної Ради України  проект Закону про внесення  змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо фінансування сфери фізичної культури і  спорту).

Шановні колеги, прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Шановні колеги, хочу нагадати, що це у нас було останнє питання. 16 червня у нас засідання комітету не буде, але ж 17 червня о 15 годині відбудуться парламентські слухання на тему: "Сімейна політика України: цілі та завдання". Прошу всіх членів комітету бути на цих парламентських слуханнях". Це 17-го, це середа. Не буде  16-го.