СТЕНОГРАМА засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму від 15 вересня 2015 року
01 листопада 2015, 16:14
СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму від 15 вересня 2015 року
Веде засідання Голова Комітету А.Л.ПАЛАТНИЙ
ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні присутні, шановні запрошені, шановні колеги! Пропоную розпочати засідання нашого комітету. Немає заперечень? Немає.
Список запрошених на засідання нашого комітету. Народний депутат України Павленко Юрій Олексійович; Уповноважений Президента України з прав дитини Кулеба Микола Миколайович; Войтович Ярослав Вячеславович, заступник міністра молоді і спорту України; Ремень Олена Миколаївна, керівник секретаріату Уповноважена Президента України з прав людини; Крикливенко Богдан Володимирович, керівник секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини; Баженков Євген Володимирович, знову голова ФСК "Динамо"… "Спартак". Баженков вже за три роки в чотирьох іпостасіях був і залишається, а "Спартак" залишається завжди. Голова ФСТ України Ципло Микола Іванович. Бачу. Мендусь Олександр Петрович, голова ФСТ "Колос" України. Колбаса Руслан Сергійович, директор Департаменту захисту прав дітей та усиновлення Міністерства соціальної політики України. Кольчик Олена Миколаївна, заступник директора Департаменту оздоровлення та санітарно-курортного лікування Міністерства соціальної політики України. Кулик Олександр Михайлович, заступник директора Департаменту сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми Міністерства соціальної політики України. Задорожній Дмитро Володимирович, начальник юридичного Відділу Національного олімпійського комітету України. Вашека Галина Володимирівна, директор Департаменту фінансів освіти, науки і культури та засобів масової інформації Міністерства фінансів України. Романчук Світлана, начальник відділу фінансів соціального та пенсійного забезпечення Міністерства фінансів України. Вершинін Дмитро Володимирович, помічник консультанта народного депутата України Павелка Андрія Васильовича. А де Павелко Андрій Васильович? В командировці? Опять на футбол поїхав? Ганьба.
Ганущак Надія Володимирівна, координатор професійного розвитку Асоціації міст України. І Сушкевич Валерій Михайлович, його представляти, я думаю, не потрібно, всі його знають. Так.
Що? Павленко Юрій Олексійович, так ми ж… Віра Андріївна вас так шанує, що два рази мені… двічі. А я думаю, може щось… може однофамилец появился, я не знаю.
Шановні колеги, у нас такий сьогодні регламент напружений, такий не маленький. Тому прошу сконцентруватися, щоб ми пильно, щільно попрацювали.
Шановні колеги, переходимо до пункту порядку денного першого. Пропонується розглянути проект Закону про державну підтримку санітарно-курортного реабілітаційного центру "Слов'янський курорт" (реєстраційний номер 1446), поданий народними депутатами Солодом та Королевською. Наш комітет є головний з цього питання.
На жаль, авторів законопроекту немає, ми розглядаємо чи ми його переносимо? Я пропоную, пропозицію, можливо, автори законопроекту до кінця засідання комітету прийдуть, Тому я пропоную зараз його перенести на останнє питання. Добре? Прошу проголосувати, хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Потім ми його розглянемо і…
Пропонується розглянути пункт проект Закону про внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо уточнення деяких положень, що регулюють визнання видів спорту в Україні та діяльність спортивних федерацій та спілок. Номер цього законопроекту 2664. Поданий народними депутатами України Медуницею, Денисенком. Комітет головний, хочу нагадати, з цього питання. Шановні колеги… От і Наталія Юріївна. Ви бачите, Наталія Юріївна, 2 секунди, встигли. Ми тільки хотіли розглянути ваш законопроект. Давайте-давайте. Бачите, ми б його перенесли на останній порядок.
Тоді, шановні колеги, Медуниці і Денисенка – це номер законопроекту 2664. Авторів законопроекту немає.
Віро Андріївно, немає ж авторів законопроекту?
СКАЛОЗУБ В.А. Ні, немає.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте перенесемо.
Шановні колеги, як ми з вами і голосували на початку нашої роботи, на початку нашої каденції, що якщо автора законопроекту, він не захищає, не представляє свій законопроект особисто, ми перший раз переносимо цей законопроект, а другий раз, ми його відхиляємо. Якщо є головними ми з цього питання, а якщо не головними, ми маємо можливість розглянути і відправити даний законопроект до головного комітету.
Тому пропонується перенести законопроект 2664. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.
Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін і доповнень до Сімейного кодексу України щодо впровадження відповідальності батьків у наданні матеріальної допомоги на отримання освіти повнолітніми дочкою, сином (реєстраційний номер 2939), поданий народним депутатом Шипком. Шановні колеги, наш комітет також є головним з цього питання.
До комітету, від автора законопроекту, надійшов лист з проханням перенести розгляд цього законопроекту. Я хочу нагадати, що це вдруге. Ну я думаю, що якщо автор, давайте дамо йому ще один шанс і перенесемо цей законопроект. Прошу голосувати за те, що на слідуюче засідання комітету законопроект 2939 – переносимо. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.
Шановні колеги, я сподіваюся, що все ж таки врешті-решт ми наших колег, ну, я не знаю, дисциплінуємо все ж таки, і вони почнуть ходити на засідання нашого комітету і захищати чи представляти свій законопроект особисто. Дякую.
Шановні колеги, переходимо до розгляду проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми.
______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Наталії Юріївни рассмотрим? Ну, давайте. Підтримується, да? А може відхилимо 2254, взагалі? Шуткую.
Добре. Немає зауважень, щоб повернути пункт перший порядку денного і розглянути законопроект, якщо автор…
1446. Пропонується розглянути проект Закону про державну підтримку санітарно-курортного реабілітаційного центру "Слов'янський курорт" (реєстраційний номер 1446), поданий народними депутатами Солодом, Королевською. Комітет є головним з цього питання.
Тому хочу надати слово автору законопроекту Королевській Наталії Юріївні. Будь ласка.
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю. Уважаемый Артур Леонидович, уважаемые члены комитета, секретариат комитета, присутствующие! Огромное вам спасибо за возможность лично представить данный законопроект. И хочу несколько слов, объяснить ситуацию по какой причине идея данного законопроекта у нас появилась. И очень, очень я и все мои коллеги рассчитываем на его поддержку.
Сложная ситуация в Славянске, я думаю, известна абсолютно всем, предприятия закрываются, рабочие места сокращаются. Город Славянск в 2011 году получил статус города курорта, потому что в Славянске находиться сегодня единственный на всю нашу страну санаторий "Славянский" специализированый санаторий для инвалидов спинальников. Такой санаторий был в Крыму, но, к сожалению, мы понимаем, что туда наши люди с ограниченными возможностями попасть не могут.
"Славянский санаторий" может обеспечить 1 тысяча 40 койка мест, это полностью специализированный подготовленный и имеет все абсолютно возможности брать сегодня к себе на реабилитацию, как инвалидов спинальников так и тех людей, которые пострадали в результате антитеррористической операции, как военных так и мирных жителей.
Ну что сегодня происходит? В результате тех боевых действий, проведения антитеррористической операции Славянск, безусловно, пострадал и конечно в прошлом году славянский курорт не мог принимать к себе постояльцев и не мог принимать людей на оздоровление. Образовалась достаточно большая задолженность по жилищно-коммунальным услугам, перед поставщиками сегодня и бюджетная задолженность. В целом сумма задолженности 2 миллиона гривен это налоговый долг и 5 миллионов это поставщикам коммунальных услуг. И конечно очень коллектив, и все города Славянска просят найти нам возможность реструктуризировать эти долги, чтобы санаторий мог спокойно работать и дальше.
И вторая глобальная просьба, с которой обращаются к нам, как все, многие представители, здесь господин Валерий Сушкевич присутствует и я уверена, он полностью владеет этой системой, многие спинальники, общественные организации с тем, чтобы у них была возможность оздоравливаться в специализированном сегодня санатории. К сожалению, путевки из государственных средств, которые приобретаются, славянский санаторий почти не получает.
Мы все знаем историю сложную, всегда с конкурсами и с приобретением, с распределением этих путевок. В этом году вообще был нонсенс, когда право оздоравливать инвалидов-спинальников получили частные санатории, которые в жизни своей вообще не предрасположены для того, чтобы человек на инвалидной коляске попал в этот санаторий, к номеру своему доехал, даже нет подъездов. Но, бывают такие моменты, как мы с вами все знаем. Поэтому есть такое предложение, чтобы как у нас раньше было для детского лагеря "Артек", как для детского лагеря "Молодая гвардия". Есть гарантированный государственный заказ, тогда и люди с ограниченными возможностями знают, что государство обеспечит им оздоровление. И непосредственно само заведение знает, что у них точно будут люди оздоравливаться и они не будут простаивать пустыми, и они смогут обеспечить работу и надежное, и хорошее качество оздоровления. Поэтому предложение, чтобы 70 процентов путевок в санаторий "Славянский" также выкупались из государственного бюджета и шли целевыми, а цена путевок уже непосредственно по процедуре, как положено, утверждалась. Я уверена, что в этом может принимать участие и комитет, чтобы она была рыночная цена, чтобы там не было никаких злоупотреблений.
Но тогда мы сохраним жизнь единственному сегодня в Украине такому лечебному заведению, мы гарантируем нашим инвалидам возможность действительно получить качественную услугу со стороны государства и мы дадим такой очень хороший, очень правильный сигнал всему Славянску, что мы знаем их проблемы, что мы готовы их сегодня решать и что жители Славянска сохранят свой курорт, свою достопримечательность. Потому что для них, когда есть "Славянский курорт", когда он работает, это как символ мира, это как символ того, что жизнь продолжается, что у них будет мир и спокойствие. Это надежда на то, что у нас в стране все обязательно будет хорошо.
Поэтому я очень вас прошу поддержать данный законопроект и дать вот такой правильный, и хороший сигнал сегодня всем людям, которые очень переживают за судьбу славянского курорта и за возможность наших людей с ограниченными возможностями получать качественное оздоровление. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Наталія Юріївна.
Від Міністерства соціальної політики України, хто буде виступати? Будь ласка.
_______________. Добрий день, шановний Артур Леонідович! Добрий день, Наталія Юріївна! Добрий день, шановні народні депутати і всі присутні! Ми також були стурбовані в минулому році щодо оздоровлення інвалідів-спинальників, на ринку тільки був санаторій "Слов'янський". В цьому році для пропозицій до фонду нашого інвалідів було виставлено ще 5 додаткових санаторно-курортних закладів. В травні місяці ми були в кожному з них, бо була і донецька організація, бачила, були надані зауваження. На минулому тижні я моніторила ще два заклади: "Куяльник" в Одеській області і "Орізонт". У мене є фотографії, які засвідчують, що там приймають спинальників добре. Що є доступність. Що вони отримують всі належні процедури.
По санаторію "Словенський". Мінсоцполітики ніколи не купляло путівок до санаторію "Донбас" і до санаторію "Ювілейний", який є в законопроекті. Мінсоцполітики закуповувало путівки до санаторію "Слов'янський" виключно до спинального відділення. Це було десь не більше 900 путівок в рік. Всього закуповувалось путівок в кращому варіанті 3500 для інвалідів спинальників. Тобто більша кількість була направлена на кримські заклади.
На сьогоднішній день представляють, послуги надають для інвалідів спинальників 6 санаторно-курортних закладів. Потреба в забезпеченні санаторно-курортному лікуванні спинальників становить 6 тисяч чоловік. По санаторію "Слов'янському" бажаючих оздоровитися 800 чоловік. Багато путівок повертається до Мінсоцполітики з регіональних управлінь праці щодо відмови їхати до санаторію "Слов'янський". Ми робимо перерозподіл, щоб путівки були повністю використані, щоб було ефективне використання бюджетних коштів. Тому таким чином, якщо ми приймемо цей законопроект, це буде монополізація ринку. Цей законопроект забере всі кошти, які передбачені нам програмою бюджетною "на оздоровлення санаторно-курортного лікування інвалідів". У нас програма становить 100 мільйонів. Цей законопроект просить 97 мільйонів. Тобто інваліди будуть позбавлені в інші регіони поїхати оздоровитися.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую. На всі 6 мільйонів, це на всі 5 санаторіїв, да, для…
_______________. У нас 100 мільйонів.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 100 мільйонів, перепрошую. Сто мільйонів на всі п'ять санаторіїв, шість.
_______________. Не на шість, на всі. Санкурлікування. Це програма бюджета на сто мільйонів. За рахунок цих коштів у нас іде закупка путівок і для інвалідів по різним нозолоіям: органи травлення, опори руху, неврологічна система. Купується десь біля 13,5 тисяч путівок. І окремо видатки ідуть по цій же програмі для закупівлі путівок інвалідам-спинальникам.
Ми покупали щорічно десь там 3-3,5 тисячі путівок. В залежності від бюджетного фінансування.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А скільки коштів потребує в цьому законопроекті "Славянський"?
______________. Ну 96 мільйонів… 97.
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю. Давайте я уточню, чтобы мы правильно трактовали норму закона, потому что сейчас чуть-чуть мы ее перекручиваем. Мы говорим о том, что не 70 процентов бюджетной программы отдать на санаторий "Славянский", хочу обратить ваше внимание. Ни в коем случае. То есть всегда есть разные нозологии есть, разные возможности. Мы говорим, чтобы 70 процентов имели право продавать путевки.
Наверное, хорошо владеете ситуацией, правильно? Вот нас всегда было обязательно, чтобы 70 процентов "Артека" выкупать. Да? Никогда 70 процентов "Артека" не выкупалось. Но право такое было и в зависимости от бюджетных возможностей этим правом пользовались. Просто… ну давайте будем честными. "Славянск" сегодня уникальный, другого такого нет. Мы, безусловно, можем по……….санаториям, и я думаю, мы все-таки создадим такую депутатскую группу и проедем по тем санаториям, посмотрим куда инвалидов отправили.
Да, ездили. И мы получили вот такие пачки жалоб, потому что эти санатории ну абсолютно не… Ну мы же понимаем, что такое санаторий для инвалида-спинальника. Абсолютно не предусмотрены. И мы с министром по этому вопросу также проговаривали, и он понимает прекрасно ситуацию. Просто в прошлом году искали выход, потому что боялись, что будет со "Славянском" в принципе. Да? Сегодня, я думаю, нет ни у кого сомнений, что Славянск – Украина, что там сегодня спокойная ситуация, и что мы должны поддержать сегодня свое украинское и дать людям возможность туда ехать отдыхать.
Я ездила специально и общалась там с людьми, которые приезжают со всей страны и оздоравливаются. И все объединения и организации инвалидов настаивают на том, что лучшая реабилитация, чем в "Славянске" не может сегодня предоставить ни один санаторно-курортный заклад. Потому что они просто не предусмотрены для этого. Поэтому мы и говорим, что дайте такую возможность, это не обязанность – покупать, это не обязанность – тратить 70 процентов бюджетных средств, а возможность, право "Славянску" предоставлять такую эксклюзивную услугу. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, віл Міністерства фінансів України слово надається Романчук Світлані Іванівні.
РОМАНЧУК С.І. Дякую.
Шановні народні депутати, доброго дня! Міністерство фінансів не підтримує цей законопроект, оскільки нормами Бюджетного кодексу у нас не передбачено здійснення фінансування за рахунок коштів державного бюджету функціонування дочірнього підприємства санаторно-курортний реабілітаційний центр "Слав'янський курорт". Прийняття такого рішення, порушуються принципи бюджетної системи щодо справедливості в неупередженості. Путівки у нас закуповуються Міністерством соціальної політики щороку, виходячи з фінансових можливостей держави. Да, дійсно у нас 100 мільйонів на цей рік передбачено в бюджеті на санаторно-курортне, зрозуміло, що цих коштів не достатньо. Але, справа в тому, що ми не можемо дозволити фінансувати, повністю утримувати такий заклад за рахунок коштів державного бюджету. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Світлана Іванівна.
Сушкевич.
СУШКЕВИЧ В.М. Дякую, Артур Леонідович, дякую, шановні колеги. Ви знаєте, я не можу не подякувати автору законопроекту, моїй колезі, яка знає предмет цієї ситуації, за те, що є бажання і безумовно є необхідність відновлення санаторію "Слав'янський", я кажу саме санаторію "Слав'янський", тому що саме там є спин альні хворі, саме там він пристосований для того, щоб лікувати, реабілітовувати і дати можливість людям піднятися. Тому що дійсно кримські наші санаторії, насамперед, санаторій в Саках, ви знаєте, санаторій Бурденка це був найкращий, до речі, на другому місці був "Слав'янський". Зараз фактично більшість спинальників, які очікують такої реабілітації, їдуть в "Слав'янський" і сподіваються на те, що там буде працювати.
Але, знаєте, я хочу звернутися до автора законопроекту з одним проханням, реально, якщо ми хочемо зробити хорошу справу, відновити санаторій "Слав'янський", то ми повинні цей законопроект просто доопрацювати, інакше буде вето. Давайте, відверто говоримо, буде вето по цьому законопроекту, він порушує дуже, почитайте заключення Науково-експертного управління, почитайте, там багато що написано, але те, що і не написано.
Читаю першу статтю. Наталія Юріївна! Держава викуповує 70 відсотків санаторіїв, що входять до складу санаторно-курортного реабілітаційного центру "Слав'янський курорт". Тобто в "Слав'янському курорті" там є повно санаторіїв і далеко не спинальних. Значить, ми всі беремо і купуємо за кошти держави, викуповуємо, 70 відсотків путівок. Я точно знаю, де є інваліди, а де нема, я не буду говорити про це. Це перше.
Друге. Норма абсолютно імперативна, це неможливість, це імперативна норма викупити 70 відсотків. Читайте, 70 відсотків, все. Що тут говорити? Сьогодні ця є ситуація. Але я хочу сказати, я просив би звернути увагу на те, що сказав представник Міністерства соціальної політики, і звертаюсь до вас, як до народних депутатів, пропрацюйте, будь ласка, разом з Наталією Юріївною, щоб коштів на санаторно-курортне лікування не було біля 100 мільйонів. Попрацюйте, я вас дуже прошу. Сьогодні для воїнів АТО, для інвалідів всіх категорій потрібно не 100 мільйонів, нехай мене вибачає Міністерство фінансів, але я з цією цифрою не погоджусь і буду воювати за те, щоб збільшення коштів на санкур було, не можна такого робити сьогодні, ……… піднімати цю цифру однозначно. Але, щоб так не вийшло, що ми сьогодні чи проб'ємо, чи не проб'ємо, а 70 відсотків піде і на те, що інвалідам-спинальникам, і просто санаторії, який також не поганий, курорт "Слав'янський" це хороший курорт, хороший дійсно.
Наступне питання. Питання тому, що торкається тендерного законодавства. Шановні колеги, вигравати путівки треба все-таки відповідно до законів України. І ніхто не дозволить сьогодні просто взяти, і записати в законі один санаторій, він повинен завжди вигравати на 70 чи на скільки-то відсотків і 100 відсотків оплачувати поза тендером. Ви не маєте на це право, як законодавці, тому що є порушення відповідно тендерного законодавства.
Третє. Те, що сказав представник Міністерства фінансів, сьогодні Бюджетний кодекс забороняє фінансувати будь-яку інституцію, а це профспілкова інституція, профспілковий санаторій, він забороняє, тобто тут не закони вже, а вже Бюджетний кодекс. Тому це питання також є нагальним і проблемним.
При всьому цьому, хочу сказати, що потрібно цей законопроект у вигляді, Світлана Іванівна, треба списувати цей борг по податковій на "Слав'янський", вони не витягнуть все, не витягнуть. Треба знайти можливість оплатити цей податковий борг, вони були під війною і треба вирішити питання разом з авторами законопроекту, разом з комітетом. Знайти варіант доопрацювання, де податковий борг, санаторію "Слав'янський" я підкреслюю, не групі санаторіїв, всіх оптом і гамузом, а саме там, де спинальники, де вони, дійсно, потребують допомоги.
Далі: заборгованість по комунальним послугам також треба, саме на санаторій, спинальний санаторій. Подивитися, яка частина, тільки я ж не знаю, чи 5 мільйонів, чи 2 мільйони, чи 3 мільйони, я про це не знаю, треба рахувати. Я не зміг, я не встиг цього зробити, але те, що це треба зробити і підтримати санаторій "Слав'янський" однозначно. В тому числі, я особисто мав розмову і з міністром, і з директором фонду, знаю, що ми будемо робити всі можливості для того, щоб все-таки забезпечити закупку путівок в санаторій "Слав'янський".
І друге, Наталія Юріївна, все-таки, представник міністерства і соціальної політики також правий, я спеціально подивився на ті санаторії в Одесі, які вже сьогодні відгуки від інвалідів, в тому числі спинальників, говорять про те, що відповідні можливості, я не кажу по якості води, у Слав'янську унікальні є природні моменти, які працюють на спинальників. Але сьогодні є і в Куяльнику, і є в інших санаторіях Одеси…
_______________. В Бердянську.
СУШКЕВИЧ В.М. Є ті, хто працює на спинальні травми. Тому моя позиція, моя пропозиція, підтримати цей законопроект, але підтримати у варіанті тільки доопрацювання, в такому вигляді я не бачу його перспективи. Знаєте, можна прокричати сьогодні на всю Верховну Раду, потім отримати вето і ми протягнемо, а реально не зробимо нічого. Так давайте ми його доопрацюємо, зробимо нормальним законопроектом, щоб знайти компроміс з Міністерством фінансів, врахувати думку Міністерства соціальної політики і виписати ці норми, які будуть працювати саме на спинальний санаторій, який називається "Слав'янський". Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Валерій Михайлович, дякую вам за змістовний.
Будь ласка, Микола Миколайович Кулеба.
КУЛЕБА М.М. Валерій Михайлович, дуже дякую за ваш виступ. І я хочу просто додати, що якщо ми говоримо про списання боргу, у нас ще є ряд санаторіїв, які приймали також дітей з інвалідністю із зони АТО, і там також є борги, які до сих пір не списані. А також які однозначно треба включити і списати їх борг. Тому що вони задихаються зараз, оскільки держава їм заборгувала саме за це. Дуже дякую.
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю. Уважаемые коллеги, уважаемый Валерий Михайлович, спасибо вам большое за такое мудрейшее предложение. Безусловно, куда спешить? Время покажет. Я прекрасно понимаю, что, знаете, "просите больше, получите хоть чего-нибудь". И безусловно, и коллектив санатория "Славянский", и представители общественных организаций, которые инициировали, они абсолютно готовы к компромиссу. Потому что вся задача, наша общая цель, это сохранить сегодня славянский курорт.
Меня могут убеждать сколько угодно, что и в других санаториях тоже неплохо. Безусловно, когда люди не имеют ничего, то хоть где-нибудь оздоровиться, это тоже неплохо. Но мы должны также все знать, что санаторий, весь комплекс славянский, который включает в себя три санатория, сегодня один из корпусов, "Донбасс", он отдан полностью под расположение армии. И сегодня там находятся ребята военные, которые и дальше охраняют и оберегают Славянск.
Поэтому здесь, когда мы говорим о налоговом долге в целом, то мы имеем в виду налоговый долг, который образовался в других санаториях, где сегодня находятся по сей день защитники Отечества. И я считаю, несправедливо будет тоже делить и говорить, кто и как, и за что должен платить. Чтобы санаторий работал, нужно списать задолженность. И есть для этого условия. Я поддерживаю абсолютно господина Кулебу в этом.
И предлагаю, давайте отдельно вынесем вообще из этой нормы закона, сделаем комплексное решение по списанию тех долгов территории АТО плюс там, где принимали на оздоровление в срочном порядке людей. И этот законопроект как можно быстрее, мы готовы принять участие в его подготовке. Это первое. А второе. То, что касается непосредственно самого Славянска, безусловно, мы также можем отравить его на доработку. Но очень хотелось бы, чтобы его подготовить, готовы очень быстро, и чтобы вместе с членами комитета проработать его еще на этапе подготовки, чтобы он как можно быстрее попал в зал. Потому что время уходит, а, к сожалению, сегодня и у людей нет возможности оздоравливаться, и предприятия ни сегодня, завтра будет закрыто, и уже будет закрыто безвозвратно. То есть не хочется становится всем нам, вместе, философствуя о лучшем, становится могильниками того, что сегодня есть. Спасибо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибо, Наталья Юрьевна.
Я уверен, что дело очень хорошее, и нам нужно поддержать санаторий "Славянский". Но в процессе, я думаю, что если мы совместно, совместными усилиями подготовим или доопрацюємо этот законопроект и сделаем, я согласен абсолютно с Николаем Николаевич, что не только комплекс "Славянский", но и другие санатории требуют списание налоговых платежей, которые будем, скажем так, они душат, и сегодня не дают возможности работать в полной мере и оздоравливать людей с определенными заболеваниями.
Шановні колеги, я хотів би від комітету надати слово Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.
СПОРИШ І.Д. Шановні друзі! Шановні всі присутні! Я думаю, що ви повинні всі підтримувати санаторно-курортні такі революційні центри, як "Слов'янський" курорт. Не тільки "Слов'янський", а всі, мабуть, що ми чули по виступу Міністерства фінансів і соціальної політики.
Але, знаєте, от хотілося би, що зазначити, що все-таки тут, дійсно, як було сказано за ці списання, мабуть, якщо він є приватним, і де вони взяли це… Для нас сьогодні Слов'янськ це, дійсно, це місто, яке сьогодні знає весь світ не тільки там Україна. Тому, дійсно, ми повинні на це звернути увагу. Але разом з тим ми повинні підтримувати всі без виключення і не тільки Слов'янськ.
Тому, шановні, я думаю, що тут є і списання цих 5 мільйонів за що було сказано і не тільки списання цих 5 мільйонів за комунальні послуги, списання податків. Це, дійсно, це дуже великі суми, як було вже сказано, що це не тільки суми є у Слов'янському курорті, а, мабуть, скрізь. Тим більше, одне із пунктів це ми бачимо запровадження за житлово-комунальні послуги і електропостачання за цінами тарифи встановлених для населення, це вже на перспективу. Якщо ми сьогодні приймемо такий законопроект, це буде мабуть недоцільно, тим більше це також є приватний і ми не повинні це робити, я вже не кажу за ці 70 відсотків путівок, що ми говорили сьогодні. Тому я підтримую всіх, хто сьогодні виступав, вони всі справедливо. Повинні ми підтримувати можливо цей "Слов'янський" курорт, як і всі курорти без виключення, але разом з тим, ми повинні це все доопрацювати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Дмитрович.
Микола Романович.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Шановні колеги, шановні присутні, цей законопроект, який ми з вами розглядаємо, він піднімає більшу проблему ніж питання "Слов'янського" курорту. Питання взагалі санаторно-курортного лікування в Україні. Я думаю, це питання треба окремо виносити, окремим питанням заслуховувати системно. Тому що проблема не тільки в "Слов'янському" курорті, а є дуже в багатьох і в інших санаторіях, в інших регіонах і це треба системно вирішувати.
Якщо ми говоримо про "Слов'янський" курорт, то треба розглядати питання в двох площинах, в площинах "А": питання боргів, які спричинилися з тих чи інших причин, ми розуміємо, що "Слов'янськ" був досить в такому, важко сказати, навіть підібрати слово таке адекватне, і зрозуміли, що зараз навіть там перебувають, якщо в корпусах певних санаторіїв перебувають військові це зрозуміло, тут треба ставити питання, що держава повинна компенсувати ті витрати, це закономірно. Але, з другої сторони, я, наприклад, не погоджуюсь з тим, що держава зобов'язана викуповувати, скажемо так, в не державної структури певний відсоток. Аналогії з "Артеком" чи "Молодою гвардією" недоречні, тому що це були державні саме установи, тому тут трішки воно не коректно йде порівняння. І тому питання про те, щоб покласти на державу повністю 70 відсотків викуповувати у всіх цих, я, наприклад, для мене це не прийнятна норма. Тому що ми ставимо тоді в інші санаторії, в інших регіонах в не конкурентноспроможні умови. Раз.
А друге це. Пане Валерій правильно зазначив, дуже вам дякую за вашу, за ваш виступ, ви мені дуже багато зняли прямо з язика ряд питань. І, справді, ми не можемо поставити в, якби в нерівні умови, зважаючи на критичні обставини, які були у Слов'янську, ставити от тільки тому через закон, я наголошую, зауважте, це є закон, це як імперативна норма не тільки на цей рік, а на кожний рік. І фактично ми таким чином просто, ну, порушуємо ряд, ряд інших законів, які ми самі приймали або наші попередники.
Тому, я вважаю, що я не готовий за такий законопроект голосувати.
ПЕТРЕНКО О.М. Так, дійсно, згідно роз'яснення Конституційного Суду України профспілкова власність є приватною формою власності і, очевидно, те протиріччя з нормами Бюджетного кодексу дійсно вже років 5 йдуть судові тяганини між Генеральною прокуратурою і профспілками. Прокуратура намагається повернути в державну власність цю власність. Тому, якщо дійсно таке станеться, тоді, тоді це буде зробити простіше з викоистанням бюджетних коштів. А на даний час, ну, протиріччя з Бюджетним кодексом очевидно тут.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олег Миколайович.
Шановні колеги, я думаю, що не варто цей законопроект виносити в зал Верховної Ради, тому що я згоден і з Миколою Миколайовичем, і з Валерієм Михайловичем, і з Наталією Юріївною, і ми всі, і з членами нашого комітету, ми всі прийшли до того, що цей законопроект треба доопрацювати і внести ці зміни, щоб це було не окремий санаторій з окремими проблемами, а ті санаторії, які сьогодні потребують і мають борги, вони повинні бути погашені і повноцінне лікування дійсно, сказав Микола Романович, там є і бійці АТО, і там є багато людей, які сьогодні потребують професійного лікування. Я думаю, що разом з автором законопроекту, з нашим комітетом ми зможемо зробити такий законопроект, який зможе знайти велику підтримку, ту підтримку в залі Верховної Ради, яка вона потрібна.
А вносити його для того, щоб він був провалений, я не бачу сенсу. Тому пропоную цей законопроект, і я думаю, що всі члени комітету погодяться зі мною, відправити на доопрацювання з врахуванням тих пропозицій, які ми сьогодні почули, таких от, врахованих пропозицій.
Тому визначаємося, прошу. Коротесенько, будь ласка,
ПАВЛЕНКО Ю.О. Тут просто цей закон він має дві складові. Перша – політична, друга, що стосується оздоровлення інвалідів. Що стосується політичної і чому саме Слов'янськ, тому що Слов'янськ було перше місто, яке було звільнено. І, на жаль, з 5 липня, дуже добре цей день пам'ятаю з 5 липня по сьогоднішній день від держави в місто Слов'янськ нічого не надійшло. Все, що було відремонтовано, було відремонтовано за приватні кошти, за кошти благодійників, громадських організацій, державних, навіть, установ, зокрема "Ощадбанку". Люди на реабілітацію нічого не отримали… на реконструкцію нічого не отримали…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошую, ви маєте на увазі, не надійшло від держави, на Слов'янський…
ПАВЛЕНКО Ю.О. Взагалі на Слов'янськ, на місто.
Тому тут політично дуже важливо, щоб звучало, що Україна піклується за Слов'янськ як місто, а цей курорт він є місто градообразующим. Тому це ключове підприємство, на яке всі дивляться, і від нього, власне, йде позитивний імідж на всю територію.
І друге, що стосується там оздоровлення, тут я уже не буде переповідати, тому моя пропозиція, ми далі перейдемо до наступного закону і це дуже гарний досвід, який виник в комітеті, створити робочу групу, от ми далі будемо розглядати, але в рамках комітету. Дійсно, в рамках комітету, разом з авторами, народними депутатами і я думаю, що є ще цілий ряд інших зацікавлених осіб, з залученням міністерств, відповідних, справді вийти на законопроект, який би дав можливість від української держави, тут не важливий автор, тут важлива українська держава, український парламент, сингал Слов'янську, Слов'янську, по різному там люди називають.
А, по-третє, справді підготувати якісний закон, який би допоміг би людям оздоровлюватись, бо, правда про 100 мільйонів, які тут дискусія, да 100 мільйонів, вони закривають, напевно, 10 відсотків від потреби, яка є і тут дискусії немає. Треба збільшувати в десять разів, і ми не помилимося, да. Цю суму і закуповувати у "Слов'янська" там не на 97 мільйонів, а на 200 мільйонів послуг, які він може надати людям, які цього потребують, і справді вийти на гарний закон.
Тому моя пропозиція зробити робочу груп. Там протягом двох тижнів, я думаю, що тут є люди зацікавлені, вийти на гарний і якісний закон. От як це було з наступним законом, який ми будемо розглядати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Олексійович.
Я думаю, дуже гарна пропозиція. І я впевнений, що члени комітету приєднаються до цього питання з автором законопроекту. І зробимо сумісними зусиллями якісний продукт. Може, даже з виїздом у Слов'янськ. Може, даже провести засідання комітету. можливо, це треба, да, буде… Дякую.
Тому, шановні колеги, визначаємося. Пропонується відправити… (Шум у залі)
Шановні колеги, прошу визначатися. Рекомендується законопроект (реєстраційний номер 1446) відправити на доопрацювання, це перше. І друге, створити, безумовно, робочу групу цього законопроекту для того, щоби в рамка, можливо, нашого комітету. Якщо народні депутати, не члени нашого комітету, мають бажання прийняти в цій робочій групі, будь ласка… За участю міністерства, безумовно, і місією. Двох міністерств: Міністерство соціальної політики і Міністерство фінансів для того, щоб створити якісний законопроект і зробити якісний продукт, який знайде підтримку в залі Верховної Ради. Прошу голосувати.
Хто – "за"? Проти? За доопрацювання. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, это уже не в рамках решения комитета. Это уже в рамках решения секретариату.
Дякую вам, Наталя Юріївна. Дуже радий вас бачити. Дякую.
Шановні колеги, так Силантьєв что, убежал уже, да?
Так ми зараз перейдемо до законопроекту, давайте, наступного, Юрій Олексійович.
Переходимо до розгляду проекту Закону про запобігання впливу на результати офіційних спортивних змагань, корупційних правопорушень. Номер законопроекту 2243а. Це п'ятий номер, всім розданий. Поданий народними депутатами Павелком і Кожем'якіним.
Від Міністерства молоді і спорту України, слово надається заступнику міністра Войтовичу Ярославу В'ячеславовичу. Будь ласка.
Авторів немає у нас? Ми не головні. То давайте розглянемо швиденько. Так. Якщо не головні, тоді можна розглянути.
ВОЙТОВИЧ Я.В. Доброго дня, шановний голово, шановні народні депутати, шановні колеги! З приводу цього закону є певні застереження.
Які? Цей текст цього закону, сказати м'яко, дуже близько співпадає (зараз, одну хвилиночку) з Конвенцією Ради Європи проти маніпуляцій в спортивних змаганнях. Тому, якщо є, взагалі цю роботу робити подвійну, є закон, є конвенція по якій ми працюємо в принципі. І ці всі напрямки, які вказані в цьому законопроекті, вони відпрацьовуються, і будуть, зрозуміло, що вивчені і виведені в цій конвенції.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто, Ярослав В'ячеславович, позиція міністерства, що цей законопроект не є сьогодні потрібним, тому що в рамках уже існуючого законодавства, в рамках конвенції Європи, всі ці проблемні речі, вони вже враховані. Так я розумію?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.
ВОЙТОВИЧ Я.В. Так.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, ну хто хоче виступити з комітету? Будь ласка, Романова.
РОМАНОВА А.А. Шановний голово, шановні приступі! Тобто тут поступила інформація від міністерства щодо конвенції. Звичайно, хотілося б ознайомитися, тому що даний законопроект, він передбачає, ось наскільки ми ознайомились з ним: відповідальність встановлюється за маніпуляцію…
ГОЛОВУЮЧИЙ. За корупцію.
РОМАНОВА А.А. Так, за корупцію у спортивних змаганнях. Тобто ми тут бачимо, що вводиться якраз і штраф, і є така норма, що корупція у спортивних змаганнях карається обмеженням волі на строк від 2 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк із спеціальною конфіскацією. Для того, щоб зараз визначитися, нам треба ознайомитись з Конвенцією, але наскільки я розумію, що Конвенція не може… (Шум у залі) Так, впливати на… встановлювати кримінальну відповідальність. Конвенція не може. А тут сама суть цього закону, це якраз-таки відповідальність за корупцію у спорті. Це основне. Конвенція вона цієї відповідальності не встановлює.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто… я зрозумів.
Шановні колеги, я хочу сказати, що так як ми сьогодні вся держава бореться з корупцією, то… Ми не є головними в цьому питанні, але що стосовно, я думаю, наших побажань, і ми сьогодні всі бажаємо, щоб на… можливо корупція була знищена. В тому числі і в спортивних змаганнях. Тому я думаю, що це гарна ідея, щоб це закріпити на законодавчому рівні і щоб ті люди, які сьогодні хотіли би маніпулювати… ті організатори, спортсмени, судді вони несли кримінальну відповідальність, а не тільки адміністративну.
Будь ласка, хто ще хоче?
ВОЙТОВИЧ Я.В. Можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка. Ярослав Вячеславович.
ВОЙТОВИЧ Я.В. Можна в розрізі цих пропозицій все-таки створити робочу групу і…
ГОЛОВУЮЧИЙ. А дивіться, що ми зараз зробимо. Ми… Ще раз, Ярослав Вячеславович, ми не є головними цього питання, це наша бажання як комітету, щоб не було корупції. А вже це ми можемо… в любому випадку будемо це наше рішення, наше рішення, що сьогодні комітету ми відправимо до профільного уже комітету законодавчого забезпечення. І він може вирішувати і враховуючи конвенцію, враховуючи сьогоднішнє законодавче кримінальне… ну кримінальне право, кримінальне… законодавчого забезпечення і правоохоронної діяльності вже буде вирішувати зможе цей законопроект і чи ці норми бути як закон.
Так, будь ласка, Микола Романович.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Я маю… наш колега просив голова підкомітету з питань спорту зазначити ті зауваження, які є у підкомітету, зокрема, це термінологія законопроекту не узгоджується з багатьма термінами Закону України "Про фізичну культуру і спорт". Тут є… цей суттєвий, тому що якщо ми говоримо про адміністративні і кримінальні порушення, то має бути однозначне трактування і однозначне визначення.
Також є зазначено про необхідність конкретизації суб'єктів правопорушень до яких буде застосовуватись відповідні покарання. Як адміністративні, і наголошую кримінальні.
Тут це є дуже принципово, тому що не може бути, якщо ми говоримо про таку сферу суспільного життя як спорт, то має чітко зазначено, тому що нести за те ще і кримінальну відповідальність – це дуже вагомий аспект зважаючи на те, яку роль відіграє спорт чи суспільство.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Шановні колеги! Так як ще раз хочу підкреслити, ми не є головними, а авторами законопроекту є ще голова Комітету законодавчого забезпечення пан Кожем'якін. Тому я думаю, що… ви хотіли, щось сказати?
Будь ласка, Петренко.
ПЕТРЕНКО О.М. Я так розумію, що тут є помічник одного з депутатів, просто акцентувати, що тут є така стаття 172, 9-1 про порушення заборони розміщення ставок на спорт. Хочу зауважити, що на даний час в Україні ставки на спорт заборонені законодавством, а те, що відбувається у вигляді ставок на спорт – це офіційно є лотереями. Такого поняття як ставка на спорт, на сьогоднішній день в Україні заборонене саме поняття, тому якось воно, стаття… не співпадає з нормами законодавства нинішніми.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я… Будь ласка…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, з нашими, пропонується. Перше. Рекомендувати Верховній Раді України розглянути цей законопроект з зауваженнями нашого комітету, відправити цей законопроект на доопрацювання до профільного Комітету законодавчого забезпечення та правоохоронної діяльності. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.
Будь ласка, Валерій Михайлович.
СУШКЕВИЧ В.М. Дякую, Артур Леонідович! Я, принадійно, хочу подякувати вас особисто як голову комітету і весь комітет за підтирку фізичної культури і спорту. І щоб завершити тему, яка тільки що була по спорту, прошу буквально пів хвилинки, щоб звернути увагу шановних народних депутатів на той "транзитний" бюджет, який тільки що проскочив через Верховну Раду.
Вперше, за всю історію України – вперше. Такого прецеденту я не знаю, щоб в Законі про державний бюджет, навіть "транзитному" проекті закону, щоб були не передбачені кошти на участь України в олімпійських і параолімпійських іграх. Такого, ще не було – це унікальний випадок. Я просив би звернути на це увагу. Кажуть, що почекайте, все буде нормально, зараз доопрацюють і так далі. Але такого, ще не було. Міністерство молоді і спорту не змогло сьогодні витримати як кажуть боротьбу, і сьогодні просто проскочило це. І, це викликає надзвичайну занепокоєність взагалі параолімпійського руху: сьогодні люди з вадами зору, опорно-рухового апарату, наші українські пара олімпійці, звертають увагу - змарнувати їх чотирьохрічну роботу. І те, що сьогодні, ми лідери світового пара олімпійського спорту в світі, сьогодні з нами конкурують, з Україною, щоб ви знали, тільки Штати, Китай і інколи Росія. А так, українські пара олімпійці сьогодні, перші в світі.
Тому в цій ситуації люди з інвалідністю звертають мою увагу як уповноваженого Президента і як президента НКСУ на те, що ї право на високе представництво держави і українського народу, під час війни. А кожна перемога, я хочу вав сказати, настільки консолідує світ і Європу на підтримку України. Ви собі не уявляєте, яка підтримка сьогодні по кожному варіанту перемоги України в світі і в Європі. Не можна такого робити навіть, знаєте, в символічному варіанті того транзитного бюджету. Я звертаю на це увагу.
Офіційно, Артур Леонідович, я вам передаю це звернення українських параолімпійців, які просили мене звернути на це увагу. Тут всі цифри, показники є. Мене запевняють, що начебто все буде нормально. Але, наприклад, західний реабілітаційний спортивний центр, який є лідером сьогодні по воїнам АТО, який сьогодні найефективніший варіант реабілітації. Представництво НАТО взагалі назвало параолімпійський спорт такою англійською сентенцією back to life. Я думаю, всі ви зрозуміли, повернення до життя. І в цій ситуації я дуже переживаю, що фінансово-економічний блок, і, може, бюджетний комітет, щоб не зробив помилку. Прошу підтримати і сподіваюся на вашу загальну….
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Валерій Михайлович.
Наш комітет вже сталкивался з такою проблемою, коли ми працювали над надходженням коштів на фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл. І пам'ятаєте, що була створена робоча група. І що ми все ж таки перемогли, наш комітет переміг. І ми добивалися цього. І з Міністерства фінансів України, і віце-прем'єр Кириленко нам допомагав. Міністр Жданов. І ми цю ситуацію переламали.
Я впевнений, що неможливо сьогодні економити на позиціюванні нашої держави у світі. Спортсмени сьогодні, наші спортсмени незважаючи на таку складну ситуацію, на обмаль бюджету, на фінансування, ми сьогодні, наш український гімн, наш лунає в різних куточках світу, тому що наші спортсмени перемагають. Наш український прапор піднімається завдяки не нашим політикам, на жаль, не нашим адміністраторам, а нашим спортсменам. Тому я вважаю, що так в преддверии Олімпійських ігор 2016 року, всього ж рік, в Ріо-де-Жанейро, ми повинні підготовити таку професійну команду, яка зможе позиціонувати нашу державу, щоб весь світ бачив, що у нас все добре, що ми сильні, що ми сильна держава. А не можна бути сильною державою, якщо у нас немає і спорту, у нас немає здорової нації і у нас не буде здорового майбутнього.
Тому, ми, наш комітет, я впевнений підтримає і не тільки, а ще і ми будемо до Кабінету Міністрів звертатися, до профільного комітету і підготовимо листи і будемо особисто ходити і цю ситуацію…
СУШКЕВИЧ В.М. Останній момент, який в контексті того, що ви сказали, не зникла, на жаль, шановні колеги, не зникла ідея знищення Міністерства спорту. Я почув, знову почув, два дні тому назад, я думав, що вже забули про цю ідею, ні, не зникла. Два дні тому назад, на високому рівні, одного з чиновників почув про те, щоб знищити в порядку, скажімо, удосконалення роботи Кабміну. Оце удосконалення роботи уряду, знищити Міністерство молоді і спорту. Я прошу зверніть на це увагу – це просто помилка буде рокова. За рік до олімпіади, пара олімпіади, за рік до того, що треба зараз працювати на країну, в тому числі на… що ви сказали. Знищувати спортивну галузь, фізкультурну галузь, яка, знаєте, на мою думку ваш загал і міністерство більше працює на здоров'я української нації ніж МОЗ. Вибачте, це правда, більше ніж Міністерство охорони здоров'я – це стовідсотково.
Тому, звертаю на це увагу і сподіваюсь на ваш вплив. Я дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я, знаєте, скільки я вже знаходжусь в парламенті з 2012 року, я все чую, що міністерство, то його убирають, то його востанавлюють. Я знаю, що на початку цієї каденції теж було таке питання, але зараз виносять до Президента України, я думаю, що всі, не тільки я, але вся спортивна громада. Я впевнений, що… у нас через рік олімпійські ігри, якщо ми сьогодні знищимо Міністерство молоді і спорту України, ми деморалізуємо нашу команду, ми деморалізуємо наших спортсменів.
Я впевнений, що економити кошти, треба на чомусь іншому, а ні на здоров'ї нашої нації. Дякую.
Шановні колеги! Переходимо до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту дітей та підтримки сімей з дітьми (номер законопроекту 2254). Це друге читання. Автори законопроекту: Геращенко Ірина Володимирівна, Гопко Ганна Миколаївна, Гриневич Ліля Михайлівна та інші.
На засідання, шановні колеги, виносяться порівняльна таблиця з урахуванням пропозицій, які надійшли від народних депутатів України. Пропонується розглянути всі поправки, які робоча група пропонує відхилити.
Слово для інформації надається народному депутату України, першому заступнику голови комітету Величковичу Миколі Романовичу, будь ласка.
А дайте мне таблицу, где то у меня таблица затерялась.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р.Шановні колеги! Шановні присутні! За рішенням комітету була створена робоча група, яка досить активно попрацювала. Було проведено чотири засідання, відпрацьовано було більшість спірних питань.
Я хотів би одразу перед тим, як перейдемо, хотів би подякувати усій робочій групі, які активно брали участь це: і представники авторів поправок, і представникам Уповноваженим з прав дитини, і Президента, і Верховної Ради, Міністерство соціальної політики, і Міністерство фінансів і іншим зацікавленим організаціям, які були представлені представником МВС та інших, які були представлені на робочій групі.
Насамперед, хотів би зазначити, що врегульовано питання реєстрації дітей, які прибули без законних представників як внутрішньо-переміщених осіб. У доопрацьованому законопроекті визначені обов'язки місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо захисту прав переміщених дітей, запроваджена нова система влаштування дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах у сім'ю патронатний вихователь.
Усього було подано 73 поправки та пропозиції, робочою групою було враховано 38 поправок, 14 поправок було частково врахованих і відхилено 21 поправку.
Окрім того, за наслідками зустрічі Уповноваженого Президента України з прав дитини і спільно з представниками Міністерства фінансів України запропоновані зміни до "Прикінцевих положень" законопроекту в частині проведення експерименту зі створення мережі сімей патронатних вихователів, які пропонується обговорити зараз під час розгляду цих поправок до законопроекту 2254.
Ряд поправок, які були відхилені були представником, автор поправок Юрій Олексійович, ми проговорювали, з деякими вони були погодилися, з деякими було не погоджено і я знаю, що були чотири принципові поправки на яких автори наполягають, автор Юрій Олексійович, наполягає до розгляду і можливого внесення… розгляду на комітеті і з подальшим розглядом. Будь ласка.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Дякую, Артур Леонідович, можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, будь ласка.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Дякую, Микола Романович.
Власне, насамперед я хочу подякувати всім за цю роботу, бо це не прості були три законопроекти, рішення, які, власне, Верховної Ради, треба було звести до єдиного і тут відповідальність величезна була на комітеті. І те, що зробив комітет в цей короткий час, і якість як попрацював комітет, я вам скажу, можна поаплодувати, роботі комітету за цю результати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Бо, спочатку було навіть важко уявити як досягти цього результату, зараз ми маємо, насправді дуже прийнятний і якісний законопроект. Я хочу подякувати за врахування більшості поправок, і крім того, я повністю погоджуюсь, з тим терміном, який, власне, народився в рамках робочої групи, що стосується скажемо, удосконалення формули: "діти-жетви воєнних дій" і "збройних конфліктів" в редакції: дитина, яка постраждала в наслідок воєнних дій і збройних конфліктів, я думаю, що ця пропозиція є більш чіткіша і правильніша у ставленні до дитини. Тому, скажемо, це застереження я його одразу знімаю.
Крім того, я так само ті поправки, що є відхилені теж погоджуюсь з рішенням комітету…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Там вже є враховані ті поправки, які…
ПАВЛЕНКО Ю.О. Ті, що враховані, так. Ті, що не враховані, там близько шести пропозицій, і дев'ять, мені здається, враховані частково. Тут я повністю погоджуюсь, за виключенням двох поправок, можливо, тут, да… Не чотирьох, двох. Можливо, комітет ухвалить остаточне рішення. Перше – це 57, якщо я не помиляюся, сторінка 15. 15 сторінка. Тут враховано частково за виключенням одного абзацу. От абзац на 15 сторінці, а поправка, наверное, 21, да. 21, я перепрошую, це 57… Враховано частково. Власне, 15 сторінка раз, два, третій абзац в поправці там звучить: дітям, які перебувають у зоні воєнних дій і збройного конфлікту або переселені, надається матеріальна, медична, соціальна, правова допомога. В разі потреби їх влаштовують в сімейні форми виховання, заклади охорони здоров'я, центри соціально-психологічної реабілітації дітей, притулків тощо. Оце, скажемо, оцей абзац, який стосується дітей, які живуть в зоні воєнних дій збройного конфлікту, він не врахований. На скільки там мені відомо, одна із мотивацій було, що це нібито змусить там ДНР так звані ЛНР, щось вимагати від України. Але я тут хотів би, щоб ми чітко розуміли, що ДНР і ЛНР для нас як суб'єктів в будь-якому вигляді не існує, що це є терористичні організації. Але на цих територіях є наші діти. І тому в самому законі ми повинні гарантії для дітей, які перебувають в зоні збройного конфлікту, залишати. І право надавати їм відповідні, різні види допомоги, так само – залишати. Або, через міжнародні організації, або через будь-які інші форми, які у нас є. Не відмовлятися від цих дітей, тим більше, що скажемо, ця поправка, вона відповідає вимогам Організації Об'єднаних Націй і власне тим заявам і рішенням, які ухвалені були Верховною Радою до міжнародних організацій.
Тому, я просив би оцей абзац зберегти, зберегти в тілі закону.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Я мушу сказати, що робоча група вважає, що збереження цього абзацу може призвести до судових позовів дітей, які перебувають на окупованій території. І крім того, цей абзац порушує рівність дітей, які не перебувають тобто, які є переселені, тобто порушення рівності всіх дітей на території України. Для нас важливо і немає значення: дитина, чи вона знаходиться, чи в тимчасово окупованій території, чи на інших, для них однакові права. Ми не можемо давати преференції одним дітям тільки за їхнім розташуванням. Ми можемо давати тільки, якщо внаслідок того вони отримали якусь там інвалідність, каліцтво і так далі, але лише тільки через шляхом перебування на тій чи іншій території ми не можемо надавати преференції цим. Тому, робоча група має таку логіку і пропонує це відхилити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Олексійович, я просто кажу, що дивіться, логіка тут є в чому? Що діти,. які знаходяться в зоні АТО, вони можуть тимчасово виїжджати з зони АТО, вони можуть там бути, чи не бути. Ми не в рівні умови ставимо дітей, які перебувають зараз в зоні АТО і ті діти, які тимчасово сьогодні знаходяться, ну скажемо, скажімо там в Дніпропетровській, Харківській області.
Я думаю, що і члени комітету, ми вважаємо, що діти і ті, і інші, вони постраждалі. Вони і ті, і інші - постраждалі. І це буде не зовсім коректно – це така особиста в нас думка.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Тут я вам відверто скажу, можливо колеги Уповноваженого з прав дитини якось цю річ прокоментують.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Ми повинні розуміти, що ці діти є особливими. І порівнювати дітей, які живуть в зоні АТО і не в зоні АТО на мирній території, це вже особливий статус дитини. Тому що вона живе постійно під певними ризиками, яких не мають інші діти. Тому в даному випадку українська держава бере на себе зобов'язання дітям, які попали в зону збройного конфлікту, де стріляють, де вбивають, де зруйновані будинки, де кожен день смерть, де відсутність якісного забезпечення цих територій, держава бере на себе зобов'язання їм допомагати. І це ж мова йде не лише про дітей із зони АТО тільки сьогоднішнього дня, да, тільки ті, що в Донецькій і Луганській області? Ми говоримо про закон, який буде діяти багато років, не дай бог щось таке повториться ще в Україні, але це чітко буде визначати дії і поведінку української держави по відношенню до дитини, яка попала в цю зону, в зону, де кожен день смерть. Розумієте, тут дуже не коректна мова про рівність цих дітей і рівність прав по відношенню до дітей, незалежно від місця їх проживання. Ні, це особливе місце проживання такої дитини, яке визначено і законом окремо, і там кучею інших нормативних документів, і зовсім інші умови життя для дитини.
Що стосується позовів від дітей до держави, в силу того, що там держава не виконає по відношенню до них умов? Це теж достатньо натягнутий аргумент. Чесно кажучи, навіть не знаю, як на нього реагувати, бо він просто штучний, штучний аргумент стосовно позовів дітей. Да кожна дитина може зараз подавати позов, тому що по відношенню до дитини порушуються сьогодні всі права, які є в конвенції ООН, незалежно від місця проживання. Даним же пунктом ми все-таки виокремлюємо обов'язки держави по відношенню до кожної дитини надавати там… Це ж не означає, тут же не визначено яку саме. Далі вона вже деталізується постановами Кабінету Міністрів і іншими підзаконними актами, як тут діяти.
КУЛЕБА М.М. Я хочу додати, що, Юрій Олексійович, питання в іншому. Питання навіть не в цьому. Чому? Тому що для мене це декларативна норма, оскільки Конституція, вона гарантує те, що держава будь-якій дитині незалежно де, має надавати і медичну, і соціальну, і правову всім дітям. Тому ми просто повторюємо норму Конституції, Конвенції ООН про права дитини, і всіх законів, тому у нас кожна дитина має на це право.
Питання в іншому. Я за розробку механізмів, саме надання такої допомоги і захисту дитини, і це не закон, це має бути постанова. Надання допомоги в зоні воєнних дій, наведу приклади. Коли я займався евакуацією останньої дитини, яка була в Пісках, там ніякі органи не діяли, там були тільки воєнні. Тобто державні установи не діяли і механізму саме допомоги такій дитині, їх немає, вони не розроблені. Я це питання піднімав і серед міжнародних організацій, нам потрібен цей досвід, тому що б ми в законі не написали, а закони є сьогодні, якщо не будуть спеціальні механізми, це не буде діяти.
Далі: я був в Дебальцевому, саме в останні дні, перед окупацією, де валялись трупи на вулицях і не було кому цим дітям допомагати. МНСники тільки заїжджали на броньованих автомобілях і хто хотів, той виїжджав, хто не хотів залишалися в підвалах, бомбосховищах і так далі, або жити в квартирах, які були під обстрілами – жодних механізмів немає.
От я б сьогодні попіклувався про це, щоб були створені законодавчі норми є і цим законом ще буде посилена саме гарантія держави. Але механізми відсутні, як в цих умовах захистити цих дітей?
ПАВЛЕНКО Ю.О. У нас п'ять хвилин, там до початку сесії, я розумію і бережу кожен час. От Микола Миколайович, якраз підтвердили необхідність цієї поправки. Тому що того, чого немає в законі ніколи Кабінет Міністрів розробляти не буде, то для того, щоб був механізм. І право у дитини було, яка виїхали з Пісків, з Дебальцеве, а тим більше за ту … з тієї частини блокпосту, яка сьогодні нами не контролюється, то от це обов'язок у держави. Не тільки уповноважений чи волонтери повинні цим займатися, держава автоматично, туда дитина попадає, вона автоматично включається і дітей з відти забирає, вивозить, надає їм весь комплекс допомоги. Але це, власне, на розсуд комітету. Хоча я вважаю, що це принципова позиція, і мене дивує позиція Уповноваженого з прав дитини
______________. А що вас дивує, Юрій Олексійович?
_______________. Я перепрошую, давайте не будемо особистої дискусії…
______________. Що вас дивує?
_______________. Я перепрошую, ви на засіданні комітету, не влаштовуйте особистої дискусії.
Є позиція робочої групи, і є позиція автора поправки. Вони можуть не співпадати, і це вирішується, звичайно, що в залі шляхом голосування.
Чи ще якісь є поправки? Юрій Олексійович. Якщо є принципові, які ви хотіли проговорити, ще 5 хвилин до початку засідання.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Я швидко тоді.
До Сімейного кодексу до статті 252. Це сторінка, вибачте, 35, там, що стосується визначення патронату дитини або інших законних представників. Я вважаю, що це може призвести до подвійного влаштування. І в цілому підтримуючи, скажімо, це визначення, пропоную вилучити "або іншими законними представниками", це поправка 91, вона, єдине, я так розумію, не моя. вона тут…
______________. (Не чути)
______________. 42, да, 91 позиція, 42 поправка , да, стаття 252 "патронат над дитиною". Власне, ми вносили, но тут я так розумію в рамках робочої…
_______________. Також тут є дві позиції. Позиція робочої групи і позиція автора поправка. Ну, тут було дві принципові… Хотів би сказати, що позиція робочої групи також це є позиція і уповноваженого з прав дитини, і Президента, і Верховної Ради. Тому я розумію зараз є різні позиції, тому їх треба виносити в зал, тому що то є різні позиції.
Юрій Олексійович, ви можете їх потім в Верховній Раді в залі їх озвучити, пояснити.
ПАВЛЕНКО Ю.О. Я ще раз хочу подякувати секретаріату, справді гарна робота. Скажімо, оці два н'юанси може бути й на розсуд зала. З іншої сторони, я і до сьогодні вважаю, що от форма, яка тут пропонується – патронат, вона, очевидно не доопрацьована, така декларативна, яка навряд чи запрацює, але в будь-якому випадку з тим аби не зупиняти проходження цього закону, тому я як там співавтор іншого закону повністю погодився з тим, щоби патронат в цьому законі залишався. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Олексійович.
Шановні колеги, я думаю, що ті поправки будемо вносити уже в залі Верховної Ради, хай уже вирішують народні депутати.
Тому пропонується. Приймаємо рішення. Рекомендувати Верховній Раді України …
Будь-ласка.
_______________. Артур Леонідович, одну секунду. З "Прикінцевими положеннями"? Да?
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. З "Прикінцевими положеннями".
_______________. Да. Це узгоджено було. Обов'язково з "Прикінцевими положеннями".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект у другому читанні та прийняти, з "Прикінцевими положеннями", та прийняти його в цілому.
Друге. Визначити відповідачем від комітету першого заступника голови комітету Величковича Миколу Романовича.
І третє. Доручити секретаріату комітету за погодженням з керівником комітету здійснити технічне і юридичне доопрацювання законопроекту з урахуванням зауважень Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України.
_______________. Артур Леонідович, якщо можна… Секунду. Я просив би вислухати буквально півхвилини, тому що нам треба одну поправку внести, оскільки міністерством розроблено вже постанову, яка врегульовує одне питання і нам треба внести зміни. От…
_______________. Якщо можна, Артур Леонідович, я озвучу її.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
_______________. Значить, у частині сьомій статті 4 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо-переміщених осіб" було запропоновано розширити перелік документів, які подає заявник разом із заявою доручення на ім'я представника органу опіки та піклування виданим головою райдержадміністрації, міським, районним у місті Києві чи Севастополі районної державної адміністрації виконавчим органом міської… у місті ради за місцем перебування дитини.
9.09 Міністерство соціальної політики… значить, Кабінетом Міністрів уже був прийнятий порядок завдяки якому надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України районам проведення антитерористичної операції та населених пунктів щодо розташування на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання.
Тобто там були враховані на сьогоднішній день, в пункті, що органи…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це номер поправки, до речі.
_______________. Номер поправки… Ні-ні. Сторінка… Сторінка…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Руслан Сергійович, давайте цю поправку…
_______________. Сторінка 25.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте цю поправку.
_______________. Да, ми дали в робочому порядку, і на сьогоднішній день механізм врегульований, щоб не ускладнювати. Раніше доопрацювання – це було актуально, зараз Служба у справах дітей, вона подає напряму. Не треба довіреності від Органу опіки і піклування. Тому…
_______________. Руслан Сергійович, у вас є чітко…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Врахована.
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми цю поправку зараз врахуємо. Шановні колеги…
_______________. Іще остання сторінка, остання поправка, це до місцевого самоврядування. Тут вноситься доповнення пункту 2 прим 1 щодо вирішення, відповідно до законодавства питань надання соціальних послуг особам.
Тут на нашу випущене слово "сім'ям з дітьми", так як і в Законі "Про місцеві державні адміністрації", там по всьому тексту йде "особам та сім'ям з дітьми".
Також просимо включити…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Враховано?
_______________. Додати "сім'ям з дітьми".
_______________. Да. "Сім'ям з дітьми".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Врахуємо.
Шановні колеги, визначаємось, тому що вже пора йти в сесійний зал.
Пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект у другому читанні з Прикінцевими положеннями, з врахуванням поправок Міністерства соціальної політики та прийняти його в цілому.
Друге. Визначити доповідачем від комітету першого заступника голови комітету Величковича Миколу Романовича.
І третє. Доручити секретаріату комітету за погодженням з керівництвом комітету здійснити технічне і юридичне доопрацювання законопроекту з врахуванням зауважень Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України.
Прошу голосувати. Голосуємо.
Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.
Бачите у нас даже новий член комітету.
Що у нас ще?
Різне. Да. В пункті "Різному", шановні колеги, я думаю, що… Чи ми перенесемо його?
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Переходимо до питання щодо включення народних депутатів України членів комітету до складу комісії для розгляду кандидатур на здобуття стипендії Президента України для видатних спортсменів та тренерів України з олімпійських видів спорту, державних стипендій чемпіонам і призерам Олімпійських, Паралімпійських та Дефлімпійських ігор та конкурсного відбору стипендій.
Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти?
Кандидатури. Мені кандидатури не надали. А, бачу… Величкович Микола Романович, заступника голови комітету Силантєва Дениса Олеговича.
Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримались? Одноголосно. І підписую. Раз проголосували, відразу підписую.