Комітет розглянув питання про результати аналізу ефективності реалізації Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2017 роки, за матеріалами Рахункової палати України.

19 вересня 2018, 11:06

 

Відкриваючи засідання, Голова Комітету Артур Палатний зазначив: «Останніми роками, Уряд та Верховна Рада України зовсім не приділяють уваги проблемам, що стосуються молоді в Україні. Всі ми розуміємо, що для того, щоб у нашої держави було майбутнє ми повинні зробити все для того, щоб наша молодь не виїжджала за кордон в пошуках кращої долі».

Палатний відмітив, що в Україні з 1998 року діють державні житлові програми, які приймалися з головною метою – вирішення житлових проблем населення України, і для молоді в тому числі.

Але, як ми знаємо, з 2015 року  Урядом не було виділено жодної копійки на пільгове довготермінове кредитування молодим сім’ям на будівництво або придбання житла.

Голова Комітету наголосив на тому, що незабезпечення роботою та обмеженість у реалізації права   на житло на сьогоднішній день є найболючішими питаннями для молоді.

Це тягне за собою:

невпевненість у власному майбутньому,

відсутність активної життєвої позиції,

погіршення демографічної ситуації в країні,

еміграцію молодих та перспективних спеціалістів за кордон в пошуках кращого життя.

Артур Палатний зауважив, що Комітет щороку, по декілька разів, звертався до Кабінету Міністрів України про виділення коштів з держбюджету на зазначену програму. Проте, Уряд залишається байдужим.                                                                           

Заступник директора департаменту з соціальної політики Рахункової палати Олійник Дмитро поінформував народних депутатів України – членів Комітету про результати аналізу ефективності реалізації Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2017 роки, що був проведений Рахунковою палатою.

Дмитро Олійник заявив: «За результатами розгляду Рахункова палата зробила висновок, що реалізація Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2017 роки відбувалася в умовах постійного недофінансування. Державна програма за рахунок всіх джерел її наповнення виконана лише на 10,6%. За коштами державного бюджету, що визначені основним джерелом фінансування Державної програми, зазначена програма  була виконана лише на 3,2 %.

Як, наслідок, очікуваних результатів виконання Державної програми не досягнуто: житлом замість передбачених 16755 молодих сімей забезпечена лише 1271 сім’я (7,6%).

З 2015 року взагалі було припинено надання з державного бюджету пільгових державних кредитів за бюджетною програмою «Надання пільгового довгострокового державного кредиту молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та  придбання житла». І лише фінансування місцевими органами  влади цієї програми сприяло будівництву  житла для молодих сімей.

Голова Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» Сергій Комнатний поінформував учасників засідання про заходи, що були підготовлені для врахування пропозицій і виконання рекомендацій Рахункової палати.

Комнатний С.О. зауважив, що Фондом розроблено низку проектів Постанов Кабінету Міністрів України, що удосконалюють нормативно-правові акти з метою підвищення рівня якості реалізації державних програм. Голова Держкомолодьжитла звернув увагу, що, завдяки поглибленій співпраці з органами місцевого самоврядування, прийнято 17 нових місцевих програм із забезпечення житлом різних категорій громадян.

 

За підсумками обговорення Комітет з питань  сім’ї,  молодіжної політики, спорту та туризму вирішив:

 

1. Інформацію Рахункової палати України про результати аналізу ефективності реалізації Державної програми забезпечення молоді житлом на 2013-2017 роки та інформацію про заходи Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву» щодо усунення недоліків, виявлених при проведенні аудиту Рахунковою палатою України, взяти до відома.

 

Рекомендувати Кабінету Міністрів України:

 

1) при прийнятті проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» передбачити видатки на бюджетну програму «Надання пільгового довгострокового державного кредиту молодим сімям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) та придбання житла»   1  млрд.грн;

2) прискорити прийняття змін до постанов Кабінету Міністрів України:

– від 30.11.2011 р. № 1231 у частині списання заборгованості позичальників, що не покривається за рахунок активів забудовника після визнання його в установленому порядку банкрутом, і Фонду – перед Державним бюджетом України;

– від 29.05.2001 р. № 584 у частині удосконалення положень та виключення норм, що є застарілими «Положення про порядок надання пільгових довготермінових кредитів молодим сім’ям та одиноким молодим громадянам на будівництво (реконструкцію) і придбання житла;

  від 11.05.2011 р. № 488 щодо урегулювання у Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для збільшення статутного капіталу Фонду, умов надання кредитів за рахунок коштів статутного капіталу та механізму звітування про їх використання і виключення невластивого напряму витрачання коштів статутного капіталу Фонду;

3) доручити Державній службі статистики України відновити державне статистичне спостереження щодо обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов;

4) доручити облдержадміністраціям відновити функціонування в актуальному режимі Державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов.