Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону України про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо удосконалення адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства), (реєстр. № 8048), поданий народним депутатом України Ляшенко А.О., з урахуванням пропозицій Комітету.
11 жовтня 2022, 18:51
Законопроектом пропонується примітку до статті 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення доповнити статтею 173-2 і унеможливити звільнення від адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування, а також виключити із видів адміністративних стягнень, які передбачені у ст. 173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, можливість застосування штрафів до кривдника. Таким чином, до винних осіб можна буде застосувати адміністративні стягнення лише у вигляді, громадських робіт або адміністративний арешт.
Під час обговорення члени Комітету підтримали пропозицію щодо доповнення примітки до статті 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення статтею 173-2, що зробить неможливим звільнення від адміністративної відповідальності за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування.
Водночас, члени Комітету наголосили на тому, що відповідно до статей 301 та 32 Кодексу України про адміністративні правопорушення громадські роботи не призначаються особам з інвалідністю першої або другої групи, вагітним жінкам, жінкам, старше 55 років та чоловікам, старше 60 років, а адміністративний арешт - не може застосовуватись до вагітних жінок, жінок, що мають дітей віком до дванадцяти років, до осіб, які не досягли вісімнадцяти років, до осіб з інвалідністю першої і другої груп.
Таким чином, у разі ухвалення законопроекту у запропонованій редакції суд не зможе застосувати адміністративне стягнення за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування до низки категорій громадян.
У зв’язку із зазначеним, члени Комітету вважають за доцільне зберегти можливість застосування штрафів до кривдника, для чого виключити із законопроекту пункт 2 розділу 1, що забороняв застосування штрафів до кривдників.