15 березня 2017 року Комітет розгляну проект Закону про фізичне виховання і спорт та рекомендував Верховній Раді України, за результатами розгляду в першому читанні, його відхилити.

Законопроектом пропонується визначити правові, організаційні та інші основи сфери фізичного виховання та спорту з одночасною втратою чинності Закону України «Про фізичну культуру і спорт».

Метою проекту Закону, як зазначаено у Пояснювальній записці до нього, є законодавче закріплення системи функціонування та розвитку сфери фізичного виховання та спорту в умовах ринкової економіки, що в результаті призведе до суттєвого зниження регуляторного впливу держави на сферу спорту.

Члени Комітету та представники фізкультурно-спортивної громадськості не підтримали законодавчу ініціативу авторів законопроекту та висловили низку зауважень, зокрема:

- у відповідності до положень законопроекту з суб’єктів фізичної культури та спорту виключені – дитячо-юнацькі спортивні школи, колективи фізичної культури, фізкультурно-спортивні товариства, спеціалізовані навчальні заклади спортивного профілю, школи вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри студентського спорту вищих навчальних закладів фізкультурно-оздоровчі заклади – практично вся складова сфери фізичної культури і спорту, в якій плідно працюють десятки тисяч фахівців, гартується спортивний резерв країни, виховуються майбутні захисники Вітчизни, оздоровлюються засобами фізичної культури і спорту десятки тисяч дітей, молодь, працівники галузей народного господарства та члени їх сімей. Таке скорочення призведе до: зменшення охоплення дітей заняттями фізичної культури і спортом; погіршення підготовки резерву для збірних команд України; погіршення фізкультурно-оздоровчої діяльності серед всіх верств населення тощо;

- проект акта не передбачає функціонування системи Інва-спорт та її взаємодії із громадськими організаціями фізкультурно-спортивного спрямування, в тому числі, фізкультурно-спортивними організаціями людей з інвалідністю. Частиною другою статті 14 проекту Закону пропонується перебачити, що Національний комітет спорту інвалідів України є громадською організацією, основним завданням якої є забезпечення розвитку паралімпійського руху в Україні як складової частини міжнародного паралімпійського руху. Однак, відповідно до статуту Національного комітету спорту інвалідів України він є громадською спілкою та розвиває не тільки паралімпійський рух, а і дефлімпійський;

- принциповою помилкою законопроекту є відмова від таких термінів як: фізична культура, рухова активність, фізкультурна-оздоровча діяльність, оскільки на цих поняттях базується вся система спорту.

Крім того, відсутнє належне фінансово-економічного обґрунтування. За розрахунками Міністерства фінансів України ухвалення законопроекту потребує додаткового виділення 13 мільярдів гривень.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

20 травня 2024 17:48
20 травня 2024 16:01
20 травня 2024 14:48
20 травня 2024 12:42
18 травня 2024 09:50
15 травня 2024 18:02
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи проекти Законів України про внесення змін до статті 19 Сімейного кодексу України щодо вимог до висновку органу опіки та піклування, (реєстр. № 11108), та про внесення змін до статті 171 Сімейного кодексу України щодо сприяння у врахуванні думки дитини у справах, що стосуються її інтересів, (реєстр. № 11110)
15 травня 2024 16:51
06 травня 2024 15:05
06 травня 2024 13:03
06 травня 2024 12:10