На думку Президента України, прийнятий Верховною Радою України 30 травня 2019 року Закон України "Про державне визнання і підтримку Пласту – Національної скаутської організації України" не може бути підписаний, виходячи з наступного.
Законом пропонується визначити Пласт – Національну скаутську організацію України єдиною в Україні скаутською громадською організацією, також визначити засади її функціонування та передбачити надання їй державної підтримки.
Проте, за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, на цей час в Україні зареєстровано низку скаутських громадських організацій.
Визначення ж Законом однієї скаутської громадської організації (Пласту – Національної скаутської організації України) як єдиної в Україні національної скаутської організації фактично створює переваги та привілеї для її функціонування та отримання нею державної підтримки, а також зумовлює ризик унеможливлення створення та дальшої діяльності вже створених інших скаутських організацій, а відтак і обмеження права громадян на свободу об’єднання у такі громадські організації, що не відповідає вимогам низки статей Конституції України.
Крім того, положення Закону щодо механізмів державної підтримки Пласту не узгоджуються з частиною другою статті 95 Конституції України, за якою виключно законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків, та не враховують визначений статтею 7 Бюджетного кодексу України принцип самостійності бюджетної системи України, за яким Державний бюджет України та місцеві бюджети є самостійними.
Водночас, беручи до уваги вагомий внесок українського пластового (скаутського) руху у здобуття і становлення української державності, в громадянську освіту та національно-патріотичне виховання дітей і молоді, Президент України запропонував Верховній Раді України доопрацювати зазначений Закон з метою визначення засад державної підтримки розвитку українського пластового (скаутського) руху.
В ході обговорення члени Комітету підтримали пропозиції Президента України щодо доопрацювання Закону. Було зазначено, що доопрацьований Закон має бути побудований на принципах рівності прав всіх скаутських організацій в Україні та неприпустимості будь-яких додаткових привілеїв жодній організацій. Водночас, у законодавстві України має бути відображена історична роль українського пластового руху під час здобуття і становлення української державності та у національно-патріотичному вихованні дітей і молоді.