Законопроектом пропонується:
запровадити у Законі України «Про охорону дитинства» поняття «дитина підліткового віку (підліток)» та визначити в ньому засади соціального становлення підлітків;
надати підліткам віком старше 14 років право на отримання інформації про стан свого здоров'я;
надати неповнолітнім особам (дітям старше 14 років) право укладати та виконувати правочини, що пов’язані із наданням послуг з медичного обслуговування.
Під час обговорення законопроекту члени Комітету наголосили на тому, що статтею 38 Основ законодавства України про охорону здоров’я передбачено право кожного пацієнта, який досяг чотирнадцяти років та звернувся за наданням медичної допомоги, на вільний вибір лікаря, якщо останній може запропонувати свої послуги, та вибір методів лікування відповідно до його рекомендацій. Тому Комітет підтримує пропозицію щодо надання підліткам віком старше 14 років права на отримання інформації про стан свого здоров'я.
Водночас, пропозиція щодо надання дітям старше 14 років права укладати та виконувати правочини, що пов’язані із наданням послуг з медичного обслуговування, викликає певні застереження через можливість надання дітям без згоди батьків високовартісних та/або непотрібних їм медичних послуг. Крім того, необхідно визначити в яких випадках батьки мають бути поінформовані про зазначені правочини, враховуючи їхню відповідальність за здоров’я дитини. Тому члени Комітету вважають, що відповідна норма має бути вилучена з тексту законопроекту або, в крайньому випадку, суттєво змінена.
Члени Комітету зауважили, що законопроект запроваджує поняття «підлітки», але запропоновані норми щодо прав підлітків виписані декларативно і не несуть правового змісту. Тому, при запровадженні такого поняття, в законопроекті мають бути виписані особливості державної політики щодо підлітків, як категорії дітей, яка є перехідною між дітьми та молоддю.
Крім того, члени Комітету привернули увагу до непоодиноких випадків, коли батьки в силу релігійних переконань, власних поглядів тощо відмовляються від надання дітям медичної допомоги, що нерідко призводить до тяжких, навіть летальних випадків. Існуюча норма про повідомлення лікарем органу опіки та піклування про відмову законного представника дитини від надання медичної допомоги, що може призвести до тяжких наслідків, не працює. В зв’язку з цим, законопроект має бути доповнений нормами щодо невідкладного надання органом опіки та піклування згоди на медичне втручання, якщо відмова від медичного втручання може призвести до тяжких наслідків для дитини.
Таким чином, члени Комітету прийшли до висновку, що законопроект має бути суттєво доопрацьований, та наголосили, що готові долучитися до процесу доопрацювання.