Проектом Закону пропонується викласти в новій редакції статтю 14 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії», уточнивши перелік державних соціальних нормативів надання послуг суб’єктами сфери фізичної культури і спорту та визначити основи правового регулювання державних стандартів у сфері фізичної культури і спорту у Законі України «Про фізичну культуру і спорт».

Крім того, законопроектом пропонується доповнити новим абзацом статтю 4 Закону України «Про фізичну культуру і спорт», додавши до засад державної політики у сфері фізичної культури і спорту – «забезпечення дотримання державних стандартів у сфері фізичної культури і спорту», а також пропонується доповнити Закон України «Про фізичну культуру і спорт» новою статтею 71 «Державні стандарти», якою передбачається визначення основ правового регулювання державних стандартів у сфері фізичної культури і спорту.

Члени Комітету з питань молоді і спорту наголошують на тому, що в умовах децентралізації саме державні соціальні стандарти у сфері фізичної культури і спорту мають гарантувати розвиток фізичної культури і спорту в територіальних громадах.

Водночас, на думку членів Комітету, у разі ухвалення Верховною Радою України урядового законопроекту у запропонованій редакції, у органів місцевого самоврядування буде взагалі відсутній обов’язок забезпечувати населення закладами фізичної культури і спорту відповідно до затверджених нормативів, а також забезпечувати надання безоплатних послуг закладами фізичної культури, спорту, зокрема, дитячо-юнацькими спортивними школами.

Крім того, незрозумілою є пропозиція замінити у державних соціальних нормативах заклади фізичної культури і спорту суб’єктами сфери фізичної культури і спорту.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» заклад фізичної культури і спорту - юридична особа, що забезпечує розвиток фізичної культури і спорту шляхом, зокрема, надання фізкультурно-спортивних послуг. Закладами фізичної культури і спорту, зокрема, є: спортивні клуби, дитячо-юнацькі спортивні школи, заклади спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, школи вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри студентського спорту закладів вищої освіти, фізкультурно-оздоровчі заклади, центри фізичного здоров'я населення, центри фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю.

Водночас, відповідно до цієї ж статті суб'єкти сфери фізичної культури і спорту - фізичні або юридичні особи, які здійснюють свою діяльність з метою розвитку фізичної культури і спорту. Суб'єктами сфери фізичної культури і спорту є: фізичні особи, які займаються фізичною культурою і спортом, у тому числі спортсмени; фахівці сфери фізичної культури і спорту; заклади фізичної культури і спорту; відповідні органи влади.

Тобто, саме заклади фізичної культури і спорту надають фізкультурно-спортивні послуги, водночас, до суб’єктів сфери фізичної культури і спорту відносяться фізичні особи, які займаються фізичною культурою і спортом, у тому числі спортсмени, які ніяк не можуть надавати фізкультурно-спортивні послуги.

Крім того, важко зрозуміти як відповідно до запропонованих змін будуть затверджуватися відповідні державні соціальні нормативи, наприклад, як будуть виписані показники доступності та якості надання послуг суб’єктами сфери фізичної культури і спорту.

Фактично, ухвалення урядового законопроекту призведе до втрати державою такого механізму забезпечення розвитку фізичної культури  і спорту у територіальних громадах, як державні соціальні нормативи. 

Альтернативний законопроект під реєстраційним номером 5325-1, з одного боку зберігає чинні норми законодавства щодо безоплатних послуг та забезпечення населення закладами фізичної культури і спорту, а з іншого боку – додає до них урядові пропозиції, що призведе до ще більшої плутанини під час розробки державних соціальних стандартів.

З метою врегулювання зазначених вище зауважень, члени Комітету запропонували прийняти законопроект під реєстраційним номером 5325, поданий Кабінетом Міністрів України, за основу з урахуванням наступних пропозицій:

абзаци другий-шостий пункту 1 розділу І законопроекту викласти у такій редакції:

«Стаття 14. Державні соціальні нормативи надання послуг у сфері фізичної культури та спорту

До державних соціальних нормативів надання послуг у сфері фізичної культури і спорту включаються:

перелік, мінімальні нормативи витрат (фінансування) та обсяги надання безоплатних та пільгових послуг закладами фізичної культури і спорту;

показники доступності та якості надання безоплатних та пільгових послуг закладами фізичної культури і спорту;

нормативи забезпеченості населення закладами фізичної культури і спорту та спортивними спорудами, зокрема з можливістю доступу осіб з інвалідністю»;

у пункті 2 розділу І законопроекту:

доповнити новим підпунктом 1 такого змісту, відповідно змінивши нумерацію наступних пунктів:

«1) абзац п’ятий статті 1 після слів «юридична особа» доповнити словами «або фізична особа – підприємець»;

підпункт 3 викласти в такій редакції:

«3) доповнити статтею 71 такого змісту:

«Стаття 71. Державні стандарти

Державні стандарти у сфері фізичної культури і спорту розробляються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фізичної культури і спорту, та затверджуються Кабінетом Міністрів України».

У разі прийняття Верховною Радою України законопроекту реєстр. № 5325 за основу, Комітет з питань молоді і спорту доопрацює його до другого читання з урахуванням пропозицій суб’єктів законодавчої ініціативи.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

19 квітня 2024 09:25
18 квітня 2024 17:43
18 квітня 2024 17:00
18 квітня 2024 16:30
18 квітня 2024 15:52
18 квітня 2024 14:43
17 квітня 2024 18:05
17 квітня 2024 17:35
17 квітня 2024 17:00
17 квітня 2024 16:25