Комітет на своєму засіданні 22 жовтня 2024 року розглянув проект Закону про внесення змін до статті 3693 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за протиправний вплив на результати офіційних спортивних змагань, (реєстр. № 11339), поданий Кабінетом Міністрів України).

 

Мета законопроекту – усунути колізії та прогалини у Кримінальному кодексі України щодо відповідальності за протиправний вплив на результати офіційних спортивних змагань.

Законопроект пропонує внести зміни до статті 3693 Кримінального кодексу України, зокрема:

збільшення розмірів штрафів та термінів позбавлення волі за підкуп, примус або змову для впливу на результати змагань з метою отримання неправомірної вигоди.

нові штрафи пропонуються на рівні 1 000 – 5 000 неоподатковуваних мінімумів (чинна норма – від 200 до 1 000).

Особливо жорсткі заходи передбачені за злочини, що стосуються змагань серед неповнолітніх, вчинені повторно або групою осіб за попередньою змовою.

Крім того, законопроект передбачає запровадження кримінальної відповідальності:

за несанкціоноване використання спортивної інформації для отримання вигоди з покаранням у вигляді штрафу від п’яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеження волі на строк від двох до п’яти років, або позбавлення волі на строк до п’яти років.

за порушення заборони розміщення ставок на спорт, пов’язаних з маніпулюванням офіційним спортивним змаганням з одержанням в результаті цього неправомірної вигоди для себе або інших осіб у розмірі, що перевищує двісті прожиткових мінімумів для працездатних осіб, або вчинене організованою групою, або шляхом зловживання особою своїм службовим становищем з покаранням у вигляді позбавлення волі на строк від 5 до 10 років із додатковими обмеженнями.

Під час обговорення члени Комітету зазначили, що пропозиція значно збільшити розміри штрафів і терміни позбавлення волі підтримується, однак,  обґрунтувань необхідності таких змін недостатньо, відсутні статистичні дані чи приклади із практики, які б свідчили про неефективність чинної редакції Закону. Також є суперечності у відповідальності за використання спортивної інформації та вплив на результати змагань, зокрема щодо повторності злочину чи змови групи осіб.

Крім того, формулювання запропонованої редакції частини четвертої  статті 3693 Кримінального кодексу України виглядає нечітким через неузгодженість щодо організованої групи чи зловживання службовим становищем.

Водночас, оскільки реалізація законопроекту посилить ефективність правоохоронних органів у боротьбі з корупцією в спорті, Комітет з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України прийняти законопроект за основу.

 

Відповідний висновок Комітету буде надіслано до Комітету Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

26 грудня 2024 10:30
24 грудня 2024 17:00
24 грудня 2024 14:24
23 грудня 2024 16:47
23 грудня 2024 13:18
23 грудня 2024 12:15
23 грудня 2024 11:45
23 грудня 2024 10:36
22 грудня 2024 09:07
20 грудня 2024 16:10