
На засіданні Комітету з питань молоді і спорту 14 травня 2025 року було розглянуто у повторному першому читанні проект Закону про внесення змін до Закону України «Про основні засади молодіжної політики» та деяких інших законів щодо сприяння розвитку молодіжної політики (реєстр. № 12298).
16 квітня 2025 року Верховна Рада України ухвалила рішення про направлення зазначеного законопроекту до Комітету з питань молоді і спорту для підготовки на розгляд у повторному першому читанні, продовживши строк подання пропозицій до зазначеного законопроекту вдвічі.
Під керівництвом Першого заступника Голови Верховної Ради України Корнієнка О.С. 21 квітня цього року була проведена нарада щодо доопрацювання законопроекту за участю народних депутатів України, Міністра молоді та спорту України Бідного М.В., заступника Міністра фінансів України Єрмоличева Р.В., за підсумками якої була проведена серйозна робота щодо підготовки законопроекту, узгодженого з Міністерством фінансів України.
5 травня 2025 року до Комітету з питань молоді і спорту надійшли пропозиції народного депутата України Санченка О.В. до законопроекту (реєстр. № 12298), відповідно до статті 109 Регламенту Верховної Ради України, узгоджені з Міністерством фінансів України. Ці пропозиції були обговорені на засіданнях підкомітету з питань державної молодіжної політики 6 та 12 травня цього року.
З урахуванням зауважень молодіжних і дитячих громадських об’єднань, інших громадських об’єднань Комітет з питань молоді і спорту відповідно до статті 115 Регламенту Верховної Ради України підготував проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади молодіжної політики» щодо удосконалення механізмів фінансового забезпечення реалізації молодіжної політики».
Метою законопроекту є вдосконалення механізмів фінансового забезпечення реалізації молодіжної політики з урахуванням сучасних викликів та потреб молодого покоління.
Законопроектом пропонується:
внести зміни до понятійного апарату Закону України «Про основні засади молодіжної політики», зокрема, до визначення гранту у сфері молодіжної політики (далі – грант), надавши можливість надавати такі гранти не тільки за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги (як бюджетний грант), але і за рахунок добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних, інших джерел не заборонених законодавством;
уточнити питання віку молоді, доповнивши наявне цифрове значення віку словом «включно»;
розширити гарантії та механізми участі молоді у формуванні та реалізації молодіжної політики шляхом забезпечення доступу молоді до актуальних можливостей, в тому числі шляхом створення та забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем та баз даних;
розширити повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує молодіжну політику, інших центральних органів виконавчої влади, до повноважень яких належать питання формування та реалізації політики у сферах, пов’язаних з вирішенням питань молоді, зокрема акцентувавши увагу на важливості налагодження міжвідомчого співробітництва у процесі формування та реалізації молодіжної політики;
запровадити можливості функціонування молодіжного центру у нестаціонарному форматі (мобільний молодіжний центр);
удосконалити механізми фінансового забезпечення молодіжної політики.
Міністерство фінансів України та Міністерство молоді та спорту України підтримують законопроект.
З урахуванням проведеного обговорення, Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту ухвалив рішення подати на розгляд Верховної Ради України підготовлений у Комітеті відповідно до статті 115 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади молодіжної політики» щодо удосконалення механізмів фінансового забезпечення реалізації молодіжної політики і рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у повторному першому читанні прийняти його за основу та в цілому.