Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту рекомендував Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні відхилити проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про фізичну культуру і спорт" (реєстр. № 5264, поданий народним депутатом України Заремським М. В.)
04 червня 2021, 14:28
Мета законопроекту – популяризація та розвиток фізичної культури та спорту у сільській місцевості.
Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про фізичну культуру і спорт» новою статтею 251, та встановити засади і принципи діяльності громадських об’єднань фізкультурно-спортивного спрямування в сільській місцевості, а також передбачити можливість фінансового забезпечення з державного бюджету їхньої статутної діяльності.
Відповідними положеннями пропонується встановити співпрацю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту з громадськими об’єднаннями в сільській місцевості щодо розвитку спорту в селах та віддалених поселеннях та на підставі договору надавати фінансову підтримку з державного бюджету для здійснення статутної діяльності таких об’єднань.
Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило до законопроекту низку зауважень, зокрема:
У статті 19 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» фізкультурно-спортивні товариства визначено як «громадські об’єднання фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є організація фізкультурно-оздоровчої діяльності, зокрема за місцем роботи громадян».
Згідно статті 29 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» виконавчі органи сільських, селищних рад, підприємства, установи та організації агропромислової галузі, що розташовані в сільській місцевості, сприяють:
• створенню умов для залучення мешканців села, селища до активних занять фізичною культурою і спортом, здорового способу життя;
• утворенню та діяльності у межах відповідних територій колективів фізичної культури та спортивних клубів;
• доступності мешканцям села, селища спортивних споруд відповідних закладів освіти для занять фізичною культурою;
• функціонуванню та створенню дитячо-юнацьких спортивних шкіл у кожному сільському районі, у тому числі відкриттю їх відділень (філій) у селах та селищах; фінансуванню фізичної культури і спорту.
Головне науково-експертне управління зазначає, що «організація і проведення спортивних змагань в сільській місцевості» можуть забезпечуватись за рахунок передбаченої частиною шостою статті 6 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» співпраці центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну аграрну політику з відповідними громадськими об’єднаннями фізкультурно-спортивної спрямованості, які вже передбачені в Законі та мають свої місцеві осередки.
Міністерство молоді та спорту України не підтримує проект Закону, оскільки питання розвитку фізичної культури і спорту в сільській місцевості вже регулюється чинним законодавством, зокрема на сьогоднішній день розвиток фізичної культури і спорту в сільській місцевості здійснюється Всеукраїнським фізкультурно-спортивним товариством «Колос», яке діє на підставі статуту, відповідно до якого, головною метою діяльності є сприяння організації та проведенню фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи серед населення України і, перш за все – сільського.
Міністерство фінансів України висловило низку зауважень до законопроекту та зазначає, що за розрахунками Мінфіну, під час реалізації положень законопроекту необхідно буде додатково виділити з державного бюджету щонайменше 3,6 млрд гривень.
Під час обговорення проекту Закону члени Комітету зазначили, що не вбачають потреби у створенні додаткового виду громадських об’єднань в сфері фізичної культури і спорту, адже питання розвитку фізичної культури і спорту у сільській місцевості вже врегульовано в чинному законодавстві.
Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону відхилити.