Мета законопроекту – популяризація та розвиток фізичної культури та спорту у сільській місцевості.

Законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про фізичну культуру і спорт» новою статтею 251, та встановити засади і принципи діяльності громадських об’єднань фізкультурно-спортивного спрямування в сільській місцевості, а також передбачити можливість фінансового забезпечення з державного бюджету їхньої статутної діяльності.

Відповідними положеннями пропонується встановити співпрацю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту з громадськими об’єднаннями в сільській місцевості щодо розвитку спорту в селах та віддалених поселеннях та на підставі договору надавати фінансову підтримку з державного бюджету для здійснення статутної діяльності таких об’єднань.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило до законопроекту низку зауважень, зокрема:

У статті 19 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» фізкультурно-спортивні товариства визначено як «громадські об’єднання фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є організація фізкультурно-оздоровчої діяльності, зокрема за місцем роботи громадян».

Згідно статті 29 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» виконавчі органи сільських, селищних рад, підприємства, установи та організації агропромислової галузі, що розташовані в сільській місцевості, сприяють:

        створенню умов для залучення мешканців села, селища до активних занять фізичною культурою і спортом, здорового способу життя;

        утворенню та діяльності у межах відповідних територій колективів фізичної культури та спортивних клубів;

        доступності мешканцям села, селища спортивних споруд відповідних закладів освіти для занять фізичною культурою;

        функціонуванню та створенню дитячо-юнацьких спортивних шкіл у кожному сільському районі, у тому числі відкриттю їх відділень (філій) у селах та селищах; фінансуванню фізичної культури і спорту.

Головне науково-експертне управління зазначає, що «організація і проведення спортивних змагань в сільській місцевості» можуть забезпечуватись за рахунок передбаченої частиною шостою статті 6 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» співпраці центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну аграрну політику з відповідними громадськими об’єднаннями фізкультурно-спортивної спрямованості, які вже передбачені в Законі та мають свої місцеві осередки.

Міністерство молоді та спорту України не підтримує проект Закону, оскільки питання розвитку фізичної культури і спорту в сільській місцевості вже регулюється чинним законодавством, зокрема на сьогоднішній день розвиток фізичної культури і спорту в сільській місцевості здійснюється Всеукраїнським фізкультурно-спортивним товариством «Колос», яке діє на підставі статуту, відповідно до якого, головною метою діяльності є сприяння організації та проведенню фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи серед населення України і, перш за все – сільського.

Міністерство фінансів України висловило низку зауважень до законопроекту та зазначає, що за розрахунками Мінфіну, під час реалізації положень законопроекту необхідно буде додатково виділити з державного бюджету щонайменше 3,6 млрд гривень.

Під час обговорення проекту Закону члени Комітету зазначили, що не вбачають потреби у створенні додаткового виду громадських об’єднань в сфері фізичної культури і спорту, адже питання розвитку фізичної культури і спорту у сільській місцевості вже врегульовано в чинному законодавстві.

Комітет ухвалив рішення: рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону відхилити.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

15 травня 2024 18:02
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи проекти Законів України про внесення змін до статті 19 Сімейного кодексу України щодо вимог до висновку органу опіки та піклування, (реєстр. № 11008), та про внесення змін до статті 171 Сімейного кодексу України щодо сприяння у врахуванні думки дитини у справах, що стосуються її інтересів, (реєстр. № 11110)
15 травня 2024 16:51
06 травня 2024 15:05
06 травня 2024 13:03
06 травня 2024 12:10
06 травня 2024 11:05
03 травня 2024 12:00
02 травня 2024 18:00
02 травня 2024 17:30
02 травня 2024 17:01