Звіт про роботу Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму Верховної Ради України шостого скликання (грудень 2007 року – грудень 2012 року).
Комітет створено відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання» (№ 4-VІ від 13 грудня 2007 року).
Згідно з Постановою Верховної Ради України «Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України шостого скликання та обрання Голови і першого заступника Голови Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації»
(№ 25-VІ від 26 грудня 2008 року) Головою Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму обрано КОСТЕНКА Павла Івановича, кандидатуру якого висунула фракція «Блок Юлії Тимошенко».
Першим заступником Голови Комітету обрано Волкова Олександра Анатолійовича (фракція Партії регіонів).
Заступником Голови Комітету обрано Тедеєва Ельбруса Сослановича (фракція Партії регіонів).
Секретарем Комітету обрано НАЙДЬОНОВА Андрія Михайловича (фракція Комуністичної партії України).
Членами Комітету обрано:
Аркаллаєва Нуруліслама Гаджиєвича (фракція Партії регіонів);
ІВАНЕНКА Володимира Григоровича (фракція «Блок Юлії Тимошенко»);
КИЯ Сергія Вікторовича (фракція Партії регіонів);
ЛУК’ЯНОВУ Катерину Євгеніївну (фракція «Наша Україна - Народна Самооборона»);
САФІУЛЛІНА Равіля Сафовича (фракція Партії регіонів);
СУСЛОВА Євгенія Івановича (фракція «Блок Юлії Тимошенко»);
Томенка Миколу Володимировича (фракція «Блок Юлії Тимошенко»);
Чепиногу Віталія Михайловича (фракція «Блок Юлії Тимошенко»).
На засіданнях Комітету 27 грудня 2007 року та 16 січня 2008 року затверджена структура Комітету і обрано керівників підкомітетів: народного депутата України Лук’янову К.Є. – головою підкомітету з питань молодіжної політики, сім’ї та дитинства, народного депутата України Іваненка В.Г.- головою підкомітету з питань фізичної культури та спорту, народного депутата України Сафіулліна Р.С. - головою підкомітету з питань розвитку туризму, народного депутата України Чепиногу В.М. - головою підкомітету з питань курортів та рекреаційної діяльності.
2 вересня 2008 року член Комітету Томенко М.В. був обраний заступником Голови Верховної Ради України. В зв’язку з цим 18 вересня 2008 року він був звільнений від обов’язків члена Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму.
Повноваження народного депутата України Сафіулліна Р.С. були достроково припинені Постановою Верховної Ради України № 1982-VI від 11 березня 2010 року в зв’язку з призначенням Міністром України у справах сім'ї, молоді та спорту.
Згідно з Постановою Верховної Ради України № 2117-VI від 13 квітня 2010 року народного депутата України Заца Олександра Вікторовича (фракція Партії регіонів) обрано членом Комітету.
Згідно з Постановою Верховної Ради України № 2177-VI від 13 травня 2010 року народного депутата України Колоцея Юрія Олександровича (фракція Партії регіонів) обрано членом Комітету.
30 березня 2010 року у структурі Комітету було утворено підкомітет з питань підготовки та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні, який 14 квітня 2010 року очолив народний депутат України
Зац О.В.
Відповідно до Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та Постанови Верховної Ради України «Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання» до предмету відання Комітету віднесені питання щодо здійснення законопроектної роботи, підготовки, попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, та здійснення контрольних функцій у відповідних сферах відання з питань державної політики у сфері сімейно-шлюбних відносин, державної політики сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми, демографічної політики, державної молодіжної політики, фізичної культури, спорту та спортивної діяльності, туризму і туристичної діяльності, законодавства про курорти та рекреаційну діяльність.
Комітетом протягом його роботи було проведено 123 засідання, з них 5 виїзних, розглянуто 480 питань, підготовлено 81 попередній висновок на законопроекти, що відносилися до предметів відання інших комітетів.
Підготовлено і внесено на розгляд Верховної Ради України 124 проектів законів України, прийнято в цілому і підписано Президентом України - 37. В тому числі:
Закони у галузі державної політики у сфері сімейно-шлюбних відносин:
про внесення зміни до статті 61 Сімейного кодексу України (щодо об'єктів права спільної власності подружжя) (№ 2913-VI від 11 січня 2011 року),
про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо підвищення шлюбного віку (№ 4525-VI від 15 березня 2012 року),
про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо майна, що є особистою приватною власністю дружини, чоловіка (№ 4766-VI від 17 травня 2012 року).
Закони у сфері державної політики сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми:
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усиновлення (№ 257-VІ від 10 квітня 2008 року),
про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо розміру допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування (№ 269-VІ від 15 квітня 2008 року),
про внесення змін до деяких законів України щодо дитячих будинків сімейного типу (№ 290-VІ від 20 травня 2008 року),
про оздоровлення та відпочинок (№ 375-VІ від 04 вересня 2008 року),
про внесення змін до деяких законів України щодо державної підтримки сімей, які усиновили дитину із числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування (№ 573-VІ від 23 вересня 2008 року),
про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» (№ 906-VI від 03 лютого 2009 року),
про Загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року (№ 1065-VI від 5 березня 2009 року),
про внесення змін до статті 2 Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія»
(№ 1341-VI від 19 травня 2009 року),
про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей (№ 1343-VI від 19 травня 2009 року),
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення захисту прав дітей (№ 1397-VI від 21 травня 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей» (№ 1401- VI від 21 травня 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» щодо виплати допомоги при народженні дитини (№ 1723-VI від 17 листопада 2009 року),
про внесення змін до Сімейного кодексу України (щодо врегулювання порядку визначення розміру аліментів) (№ 2302-VI від 1 червня 2010 року),
про внесення змін до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» щодо виплати допомоги при народженні дитини» (№ 3164-VI від 17 березня 2011 року),
про внесення зміни до Сімейного кодексу України щодо обов’язку батька забрати дитину з пологового будинку (№ 3354-VI від 12 травня 2011 року),
про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо особливостей усиновлення окремих категорій дітей (№ 3381-VI від 19 травня 2011 року),
про внесення зміни до статті 1 Закону України «Про охорону дитинства»
(№ 3525-VI від 16 червня 2011 року),
про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо усиновлення
(№ 3738-VI від 9 вересня 2011 року),
про внесення зміни до статті 123 Сімейного кодексу України щодо визначення батьків дитини, народженої в результаті застосування допоміжних репродуктивних технологій (№ 3760-VI від 20 вересня 2011 року),
про внесення зміни до статті 8 Закону України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» (№ 4675-VI від 15 травня 2012 року),
про внесення зміни до статті 13 Закону України «Про охорону дитинства» щодо посилення соціального захисту прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу (№ 4723-VI від 15 травня 2012 року).
Закони у сфері державної молодіжної політики:
про внесення змін до статті 11 Закону України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» (№ 876-VІ від 15 січня 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (№ 878-VІ від 15 січня 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» (№ 2749-VI від 2 грудня 2010 року),
про волонтерську діяльність (№ 3236-VI від 19 квітня 2011 року).
Закони у сфері фізичної культури і спорту:
про внесення змін до Закону України «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 з футболу в Україні» та інших законодавчих актів (№ 1474- VI від 5 червня 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» та інших законодавчих актів України (нова редакція) (№ 1724- VI від 19 листопада 2009 року),
про внесення змін до Закону України «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» щодо забезпечення здоров'я уболівальників та спортсменів і створення сприятливої атмосфери для перегляду матчів Євро-2012 (№ 4819-VI від 22 травня 2011 року).
Закони у сфері туризму та туристичної діяльності:
про внесення змін до статті 19 Закону України «Про туризм» (№ 3679- VI від 8 липня 2011 року),
про внесення змін до Закону України «Про туризм» щодо надання туристичних послуг (№ 4385- VI від 9 лютого 2012 року).
Закони у сфері курортів та рекреаційної діяльності:
про оголошення природних територій міста Слов'янська Донецької області курортом державного значення (№ 3245- VI від 19 квітня 2011 року),
про оголошення природних територій міста Хмільника Вінницької області курортом державного значення (№ 3318-VI від 12 травня 2011 року),
про оголошення природних територій міста Скадовська Херсонської області курортом державного значення (№ 3698-VI від 6 вересня 2011 року),
про оголошення природних територій міста Миргорода Полтавської області курортом державного значення (№ 3699-VI від 6 вересня 2011 року).
Крім того, 4 Закони України, прийняті Верховною Радою України за поданням Комітету, були повернуті Президентом України з пропозицією відхилити їх, а саме Закони України про внесення змін до статті 1 Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія», про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо уточнення положень стосовно надання усиновлювачам відпустки для адаптації усиновленої дитини, про внесення змін до статті 11 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» щодо звуження переліку умов припинення виплат допомоги при народженні дитини, про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмежень у використанні допоміжних репродуктивних технологій. Щодо трьох перших Законів Верховна Рада України погодилися з пропозиціями Президента, водночас при розгляді Пропозицій Президента до Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмежень у використанні допоміжних репродуктивних технологій» (реєстр. № 8282) Комітет запропонував Верховній Раді України прийняти Закон у доопрацьованій редакції з урахуванням пропозицій Президента України.
Прийняті у першому читанні та переходять відповідно до Закону України «Про Регламент Верховної Ради України» для розгляду Верховній Раді України VII скликання 9 проектів Законів:
про внесення змін до Закону України «Про антидопінговий контроль у спорті» (реєстр. № 2573),
про внесення змін та доповнень до статті 212 Сімейного кодексу України (щодо усиновлення) (реєстр. № 4313),
про внесення доповнення до статті 40 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» (щодо страхування учасників змагань) (реєстр. № 5137),
про внесення змін до Закону України «Про туризм» (щодо інформаційного забезпечення туристичної індустрії) (реєстр. № 6536),
про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо перебування дитини у закладах громадського харчування та сфери розваг у нічний час)
(реєстр. № 8750),
про внесення змін до деяких законів України щодо захисту прав та інтересів дітей, над якими встановлюється опіка чи піклування, та посилення матеріальної підтримки сімей, у яких виховуються такі діти (реєстр. № 9197),
про молодіжну житлово-будівельну кооперацію (реєстр. № 9285),
про особливості державної підтримки забезпечення молоді житлом
(реєстр. № 9290),
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони дитинства (реєстр. № 10625).
Також переходить для подальшого розгляду Верховній Раді України VII скликання проект Закону про внесення змін до Закону України "Про туризм" (щодо розвитку інфраструктури) (реєстр. № 0926), прийнятий за основу Верховною Радою України V скликання.
При розробці нової редакції Закону України про фізичну культуру і спорт Комітетом були проведені комітетські слухання з порядком денним «Обговорення проекту Закону України про фізичну культуру і спорт».
За поданням Комітету були прийняті в цілому такі Постанови Верховної Раді України:
про невідкладні заходи щодо державної підтримки Міжнародного дитячого центру «Артек» та Державного підприємства «Український державний центр «Молода гвардія» (№ 907-VI від 3 лютого 2009 року),
про інвентаризацію земель дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія»
(№ 1059-VI від 3 березня 2009 року),
про відзначення 90-річчя створення Комсомолу України (№ 1221-VI
від 1 квітня 2009 року),
про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Про організацію та проведення в фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» (№ 1292-VI від 17 квітня 2009 року),
про забезпечення дотримання законодавства України в галузі культури і спорту щодо недопущення знищення Севастопольського міського стадіону
(№ 2319-VI від 4 червня 2009 року),
про Рекомендації парламентських слухань про становище молоді в Україні на тему: «Молодь за здоровий спосіб життя» (№ 2992-VI від 3 лютого 2011 року),
про Рекомендації парламентських слухань «Законодавче забезпечення та реальний стан дотримання прав дитини в Україні» (№ 3189-VI від 5 травня 2011 року),
про Рекомендації парламентських слухань з питань оздоровлення та відпочинку дітей і молоді (№ 3245-VI від 12 травня 2011 року),
про проголошення Дня шахів в Україні (№ 3985-VI від 1 листопада 2011 року),
про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Інститут сім'ї в Україні: стан, проблеми та шляхи їх вирішення» (№ 4183-VI від 20 грудня 2011 року).
Комітетом були підготовлені пропозиції щодо присудження у 2008, 2010, 2011, 2012 роках Премії Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування, які були затверджені відповідними Постановами Верховної Ради України.
За ініціативою Комітету для забезпечення парламентського контролю за дотриманням законодавства та посилення участі громадськості у виробленні державної політики були проведені парламентські слухання на тему: «Про організацію та проведення в фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» (березень 2009 р.), «Молодь за здоровий спосіб життя» (листопад 2010 року), «Законодавче забезпечення та реальний стан дотримання прав дитини в Україні» (грудень 2010 року), з питань оздоровлення та відпочинку дітей і молоді (лютий 2011 року), «Інститут сім'ї в Україні: стан, проблеми та шляхи їх вирішення» (вересень 2011 року).
У липні 2010 року Комітетами Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, питань охорони здоров'я, з питань науки і освіти були проведені спільні комітетські слухання на тему: "Оздоровлення та відпочинок дітей і молоді".
На виконання контрольних функцій за дотриманням і реалізацією Конституції України та законів України проведено 25 засідань Комітету, на яких обговорювалися відповідні питання дотримання вимог законодавства
у сфері сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми:
про стан виконання органами державної влади вимог законодавства щодо оздоровлення та відпочинку дітей в 2008 році та про хід підготовки до оздоровчого сезону 2009 року,
про стан виконання Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» та Постанов Верховної Ради України «Про невідкладні заходи щодо державної підтримки державних підприємств «Міжнародний дитячий центр «Артек» та «Український державний центр «Молода гвардія» та «Про інвентаризацію земель дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія»,
щодо дотримання законодавства стосовно діяльності МДЦ «Артек»,
щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за принципом «гроші ходять за дитиною» (за результатами перевірки Рахунковою палатою України),
про дотримання вимог законодавства щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на усиновлення, гідні умови утримання та виховання в сім’ях громадян України,
щодо ефективності використання коштів державного бюджету у 2010 році та І півріччі 2011 року на одноразову виплату жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» (з урахуванням результатів аудиту Рахункової палати України), проведення імунізації населення України;
про виконання Постанови Верховної Ради України «Про відзначення 110-річчя з дня народження матері-героїні Олександри Деревської»;
у галузі державної молодіжної політики:
щодо ефективності використання коштів Міністерством України у справах сім'ї, молоді та спорту, які передбачаються у Державному бюджеті для державної підтримки молодіжних та дитячих громадських організацій на виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок,
про результати аудиту, проведеного Рахунковою палатою України, щодо використання коштів державного бюджету на виконання Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки,
про виконання вимог Закону України «Про волонтерську діяльність» (щодо визначення центрального органу виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності),
щодо результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на керівництво та управління у сфері освіти і науки, молоді та спорту (за матеріалами аудиту Рахунковою палатою),
про дотримання Міністерством соціальної політики України, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України вимог законодавства щодо формування та реалізації державної політики з питань сім’ї та дітей, молоді, фізичної культури та спорту;
у галузі фізичної культури і спорту:
щодо реалізації Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту нормативно-правових актів щодо підготовки до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу,
про реконструкцію стадіону Національного спортивного комплексу «Олімпійський, про розгляд звернення керівників державних підприємств «Тенісні корти», «Крижинка», «Атлет» щодо збереження підприємств при реконструкції НСК «Олімпійський»,
дотримання Київською міською державною адміністрацією вимог законодавства та міжнародних зобов’язань України під час підготовки до проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, зокрема, щодо стану будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг в м. Києві,
про результати аудиту виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в частині забезпечення транспортних та комунальних послуг приймаючих міст (за матеріалами Рахункової палати),
про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету на створення та розвиток матеріально-технічної бази спорту,
про результати аудиту використання коштів державного бюджету, виділених на реконструкцію стадіону Національного спортивного комплексу «Олімпійський» (за матеріалами Рахункової палати),
про хід виконання Закону України «Про організацію та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні» в частині підготовки автошляхів міст, де будуть проводитись змагання фінальної частини «Євро – 2012» з футболу,
про хід виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в частині проектування, будівництва, реконструкції і ремонту аеропортів міст, де будуть проводитись змагання фінальної частини «ЄВРО – 2012» з футболу,
про стан підготовки держави до проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу напередодні відкриття турніру.
У порядку контролю за дотриманням вимог законодавства та з метою узагальнення практики його застосування були проведені виїзні засідання Комітету, на яких були розглянуті наступні питання:
реалізація Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо розвитку матеріально-технічної бази спорту вищих досягнень в Черкаській області
(м. Черкаси, квітень 2008 року),
реалізація права дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, на сімейне виховання (місто Сквира Київської області, травень 2008 року),
про стан і перспективи розвитку матеріально-технічної бази зимових видів спорту в Івано-Франківській області в плані вивчення можливості включення Івано-Франківської області в заявку до Міжнародного олімпійського комітету щодо здобуття права на проведення зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор 2022 року в Україні і про дотримання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Івано-Франківської області вимог Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо розвитку дитячо-юнацького спорту (Івано-Франківська область, березень 2012 року),
про проблеми розвитку санаторно-курортного та туристичного комплексу Автономної Республіки Крим, про законодавчі ініціативи з легалізації приватних засобів розміщення, про законодавчі ініціативи щодо стимулювання роботи санаторно-курортних установ в період міжсезоння (м. Сімферополь, травень 2012 року),
про виконання Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія» (смт. Гурзуф,
травень 2012 року).
З метою обміну досвідом з польськими парламентарями – членами Комісії фізичної культури, спорту та туризму Сейму Республіки Польща щодо підготовки та проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів члени Комітету двічі у лютому 2011 року та лютому 2012 року відвідали столицю Польщі місто Варшаву та двічі приймали делегацію зазначеної Комісії у Верховній Раді України
Комітет за підтримки міжнародних громадських організацій (Проекту Ради Європи зі зміцнення та захисту прав жінок та дітей в Україні (TRES) та Дитячого Фонду ООН в Україні (UNICEF) провів засідання «круглих столів» на тему:
«Усиновлення в Україні – погляд зблизька»,
«Про стан демографічної ситуації в Україні, становище дітей та тенденції його змін у ході впровадження соціально-економічних перетворень»,
«Обговорення проведеної правової експертизи ступеня сумісності українського законодавства з європейськими стандартами відносно запобігання і профілактики насильства проти жінок і дітей»,
«Захист жінок та дітей на основі міжнародних документів щодо прав людини»,
«Законодавство і практика захисту дітей від насильства в Україні»,
«Обговорення рекомендацій Комітету ООН з прав дитини за результатами розгляду Доповіді Уряду України щодо стану реалізації в Україні Конвенції ООН з прав дитини»,
«Про виконання Закону України «Про Загальнодержавну програму «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2016 року».
Зусилля членів Комітету щодо удосконалення основних правових засад функціонування і розвитку суб’єктів здійснення державної політики сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми, державної молодіжної політики, державної політики у сферах фізичної культури і спорту, туризму та курортів сприяли таким позитивним зрушенням у сферах:
а) у сфері сімейно-шлюбних відносин –
встановлення однакового шлюбного віку для чоловіків і жінок на рівні 18 років;
б) у сфері реалізації державної політики сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми –
застосування програмно-цільового методу реалізації державної політики стосовно захисту прав та інтересів дітей,
вдосконалення законодавчого забезпечення усиновлення дітей, в тому числі посиленню державного контролю над усиновленням дітей в Україні, насамперед іноземними громадянами,
суттєве збільшення допомоги при народженні дитини відповідно до 30, 60 та 120 прожиткових мінімумів при народженні першої, другої та третьої і кожної наступної дитини,
вдосконалення соціального захисту дітей, над якими встановлено опіку чи піклування через збільшення щомісячної допомоги до двох прожиткових мінімумів,
посилення державної підтримки сімей, які усиновили дитину із числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування через встановлення допомоги при усиновленні дитини в розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні першої дитини,
надання пільг щодо сплати комунальних послуг багатодітним сім’ям, дитячим будинкам сімейного типу, прийомним сім’ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім’ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлена опіка чи піклування,
надання дітям з багатодітних сімей пільг щодо:
безоплатного одержання ліків за рецептами лікаря,
щорічного медичного обстеження і диспансеризації в державних та комунальних закладах охорони здоров'я,
першочергового обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергової госпіталізації,
безоплатного проїзду усіма видами міського пасажирського транспорту (крім таксі), автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів,
безоплатного одержання послуг з оздоровлення та відпочинку,
надання дитині додаткових процесуальних прав при розгляді справи та розширення кола осіб, при яких має проводитися допит малолітніх та неповнолітніх свідків,
визначення основних засад державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, державних соціальних стандартів оздоровлення дітей, збільшення кількості дітей, які були оздоровлені в дитячих оздоровчих закладах;
визначення основних засад державної підтримки дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія», встановлення пільг із їх оподаткування та визначення особливостей правового режиму їх майна та земельних ділянок,
в) реалізації державної молодіжної політики -
підвищення народжуваності дітей у сім’ях, що отримали державні пільгові кредити на здобуття освіти у вищих навчальних закладах,
визначення основних засад здійснення волонтерської діяльності, прав та обов’язків волонтерів, волонтерських організацій, отримувачів волонтерської допомоги,
визначення форм і напрямів соціальної роботи з дітьми та молоддю, а саме соціального обслуговування, соціальної профілактики, соціальної реабілітації та соціального інспектування,
ефективність використання коштів Міністерством України у справах сім'ї, молоді та спорту, які передбачаються у Державному бюджеті для державної підтримки молодіжних та дитячих громадських організацій на виконання загальнодержавних програм і заходів стосовно дітей, молоді, жінок;
збільшення фінансування державної програми забезпечення молоді житлом;
г) розвитку фізичної культури і спорту -
визначення завдань органів державної влади, органів місцевого самоврядування, відповідних організацій, установ та підприємств щодо розвитку фізичної культури у сфері освіти, здійснення фізкультурно-оздоровчої діяльності за місцем проживання та відпочинку громадян, за місцем їх роботи, у сільській місцевості, Збройних силах України і правоохоронних органах, а також у місцях попереднього ув'язнення та в установах виконання покарань,
визначення конкретних механізмів організаційного, інформаційного, фінансового, матеріально-технічного забезпечення, кадрового, наукового та медичного забезпечення сфери фізичної культури і спорту,
забезпечення ефективного проведення фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу в Україні;
посилення боротьби із вживанням спортсменами заборонених медико-біологічних та фармакологічних засобів,
зростанню успіхів українських шахістів, в тому числі завоювання вперше в історії українською спортсменкою Ганною Ушеніною звання чемпіонки світу;
д) у галузі туризму і туристичної діяльності -
посилення захисту споживачів туристичних послуг, зокрема визначенню обов’язкової інформації про умови надання туристичних послуг, яку туроператор (турагент) поширює до укладення договору на туристичне обслуговування, та вимог до договору на туристичне обслуговування,
визначення порядку встановлення та змін категорій «зірок» об’єктів туристичної інфраструктури (готелів).
е) у галузі курортів та рекреаційної діяльності –
надання статусу курортів державного значення природним територіям міст Слов'янська Донецької області, Хмільника Вінницької області, Миргорода Полтавської області, Скадовська Херсонської області.
Проблемні питання, які потребують подальшого вирішення.
Незважаючи на вдосконалення законодавства щодо забезпечення державної політики сприяння становленню інституту сім'ї, допомоги сім'ям з дітьми, державної молодіжної політики, державної політики у сфері фізичної культури, спорту і туризму, його реалізація внаслідок постійних реформувань структур державного управління, фінансування за залишковим принципом, знаходиться на низькому рівні. Зокрема, недостатньо виділяється коштів на реалізацію заходів, передбачених Державною цільовою соціальною програмою «Молодь України» на 2009-2015 роки, а сама програма практично не містить заходів, безпосередньо спрямованих на покращення соціального становища молоді. У грудні 2011 року закінчився термін дії Державної програми розвитку фізичної культури і спорту, проте нова програма досі не затверджена.
Потребує вдосконалення нормативно-правова база щодо забезпечення дієвого механізму контролю за ефективністю витрачання бюджетних коштів та залучення позабюджетних коштів на розвиток спорту вищих досягнень, дитячо-юнацького та масового спорту, розвиток його інфраструктури, підготовки до «Євробаскету-2015».
Потребує суттєвого вдосконалення система захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, на усиновлення, гідні умови утримання та виховання в сім’ях громадян України, та система соціального обслуговування, соціальної профілактики, соціальної реабілітації та соціального інспектування багатодітних сімей та сімей, які знаходяться у складних життєвих обставинах.
В порушення вимог низки Законів України та Постанов Верховної Ради України досі не затверджені Державна цільова соціальна програма оздоровлення та відпочинку дітей, Державна програма розвитку державного підприємства «Міжнародний дитячий центр «Артек», Державна програма розвитку державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» на період до 2015 року, Державна цільова соціальна програма підтримки сім’ї до 2016 року, не вирішено питання видачі державним підприємствам «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія» державних актів на володіння земельними ділянками згідно з частиною 2 статті 1 Закону України «Про державну підтримку та особливості функціонування дитячих центрів «Артек» і «Молода гвардія», практично не проводиться реконструкція застарілої інфраструктури зазначених дитячих центрів. В порушення вимог Закону України «Про волонтерську діяльність» досі не визначений центральний орган виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності.
Невирішеним залишається завдання забезпечення молоді житлом. За даними Державної служби статистики у 2010 році на квартирному обліку перебувало
1 млн. 139 тис. молодих сімей та самотніх молодих громадян. У тому ж році житло одержали лише 11 тис. сімей, які перебували на квартирному обліку (0.9 % тих, хто потребував на поліпшення житлових умов). Таким чином, при збереженні темпів "середньому" черговику доведеться чекати житло близько 100 років. При цьому лише близько 10 % громадян спроможні виконувати зобов'язання за іпотечними кредитами, які надають комерційні банки. В зв’язку із вищезазначеним необхідним є прийняття закону, який встановив би основні механізми державної підтримки забезпечення молоді житлом та особливості їх застосування.
Серед чинників, що негативно впливають на розвиток туризму і курортів в Україні, варто зазначити несформованість системи органів управління туризмом у регіонах, брак податкових преференцій для розвитку внутрішнього туризму, відсутність контролю за використанням туристичних ресурсів, невідповідність більшості туристичних об’єктів міжнародним стандартам, незадовільний стан туристичної та інформаційної інфраструктури вздовж автомобільних доріг та транспортних коридорів, відсутність ефективних інструментів просування українського туристичного продукту на міжнародному ринку, недостатня розвиненість туристичної інфраструктури, висока вартість послуг харчування, проживання в готелях, та інших послуг, що надаються туристам та істотно перевищують середньоєвропейський рівень, недостатність цілеспрямованої рекламно-інформаційної стратегії пропагування національного та регіонального туристичного продукту як на внутрішньому, так і на зовнішньому туристичних ринках.
Голова Комітету П. Костенко
Завідувач секретаріату В. Скалозуб