засідання Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму
від 3 березня 2015 року
Веде засідання Голова комітету ПАЛАТНИЙ А.Л.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні присутні, розпочинаємо засідання нашого комітету. Немає зауважень? Немає.
Список запрошених на засідання комітету:
Народний депутат України Крулько Іван Іванович. Сідайте, будь ласка, Іван Іванович.
Народний депутат України Масоріна Олена Сергіївна. Є? Немає, так?
Філіпішина Оксана Анатоліївна – представник Уповноваженого з питань дотримання прав дитини, не дискримінації та гендерної рівності секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Доброго дня!
Суліма Оксана Василівна – начальник Управління у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Міністерства соціальної політики.
Хохленков Іван Олексійович – директор Департаменту оздоровлення та санітарно-курортного лікування України.
Романчук Світлана Іванівна – заступник директора Департаменту фінансів, охорони здоров'я та соціальних програм Міністерства фінансів України.
Малашко Юрій Анатолійович – заступник начальника штабу Антитерористичного центру при Службі безпеки України.
Лазаренко Олексій Олександрович – начальник Управління кримінальної міліції у справах дітей Міністерства внутрішніх справ України. Перепрошую, Міністерства соціальної політики.
А хто це писав, скажіть мені. Молодець, підійдеш потім.
Посталяков Євген Дмитрович – підполковник юстиції, старший офіцер відділу військового права Управління правового забезпечення Генерального штабу Збройних сил України.
Семелюк Любомир Олегович – інженер відділу взаємодії з волонтерами Центру забезпечення службової діяльності міністерства. Все вірно?
Репа Олексій Федорович – помічник начальника Головного управління військової контррозвідки Департаменту контррозвідки Служби безпеки України.
Черниш-Олевська Анна В'ячеславівна Ви тут, да? Директор українського фонду благодійників.
Жигун Лариса Борисівна, координатор Адвокатського українського форуму благодійників
Бондар Ірина Володимирівна, віце-президент Всеукраїнської асоціації молодіжного співробітництва "Альтернатива-бі".
Дехтяр Іван Іванович, представник від агенції "Волонтери ООН". Ви єдиний представник, да?
Добре. Шановні колеги, народних депутатів… В нас є кворум. Народних депутатів я представляти не буду, я маю на увазі членів комітетів. І тому… пропозиції всім вам до порядку денного вам роздані. Тому починаємо наше засідання.
Спочатку я пропоную розглянути питання про затвердження рекомендацій, а потім перейдемо до основного питання – по волонтерам. Немає заперечень? Немає у членів комітету.
Перше, 11 лютого комітет провів комітетські слухання на тему "Забезпечення молоді житлом. Реалії та перспективи". У засіданні взяли участь народні депутати України, представники органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування, профспілок, громадськості, засобів масової інформації. За результатом нашого розгляду був підготовлений і доопрацьований проект рекомендацій.
Пропонується, перше, затвердити рекомендації комітетських слухань на тему "Забезпечення молоді житлом. Реалії та перспективи". Прошу голосувати, хто "за"? "Проти", "утримався"? Одноголосно.
Переходимо до другого питання, 23 лютого комітет провів виїзне засідання у Чернігівській області з порядком денним "Загрози та перспективи розвитку туризму в Україні в умовах військової агресії Російської Федерації" на прикладі Чернігівської області.
Хочу подякувати народному депутату, секретарю нашого комітету, Романовій Ганні Анатоліївні за проведення, за організацію проведення нашого засідання, за дуже такий теплий прийом. Ми дуже плідно попрацювали, тому що людей було дуже багато, дуже багато було засобів інформації.
І нам сьогодні, шановні колеги, треба проголосувати за проект цього рішення. В нас, на жаль, там кворуму не було.
Тому пропонується. Перше: затвердити рішення… Анна Романівна, ви хотіли, щось сказати з цього приводу? Будь ласка. Хочу надати слово Романовій.
РОМАНОВА А.А. Дякую всім. Хочу, щоб частіше приїздили і не лише до Чернігівщини, а взагалі, до всіх славетних куточків нашої рідної України, тим самим розвиваючи внутрішній туризм в Україні.
Власне хочу сказати стосовно рекомендацій Кабінету Міністрів України, які ми сьогодні хочемо комітетом затвердити. Всі вони мають на меті розвиток внутрішнього та в'їзного туризму в Україні. Тому ми пропонуємо Кабінету Міністрів України створити Національну раду з питань туризму при Кабінеті Міністрів, створити окремий центральний орган виконавчої влади у сфері туризму, розробити і затвердити Державну програму розвитку туризму до 2025 року та передбачити механізми її реалізації з відповідним фінансуванням, тому що на сьогоднішній день момент такої програми не існує.
Далі. Сприяти процесу створення регіональних туристичних рад, розробити нову редакцію Закону України про туризм, розробити та запровадити механізм збору та узагальнення статистичної звітності туристичної галузі, шляхом прийняття відповідних нормативно-правових актів, розробити та підготувати необхідні технічні регламенти та національні стандарти відповідно до директив Європейського Союзу та рекомендацій Всесвітньої туристичної організації, провести інвентаризацію та паспортизацію пам'яток культурної спадщини і створити Єдиний Державний реєстр нерухомих пам'яток культурної спадщини України, унеможливити позбавлення існуючих об'єктів культурної спадщини статусу пам'ятки культурної спадщини, визначити механізм продажу, передачі в довгострокову оренду історико-культурних об'єктів підприємницькому сектору за умови збереження їх архітектурного стилю та самобутності, визначити механізми співпраці інвестора та державної архітектурної служби щодо збереження, реставрації, експлуатації пам'яток архітектури, визначити механізм продажу, передачі в довгострокову оренду земельних ділянок підприємницькому сектору за умови збереження цільового призначення рекреаційна діяльність, спростити оформлення віз для громадян країн не членів Європейського Союзу з високим рівнем доходів на душу населення та зменшити граничний термін перебування в Україні…
Вибачте, тут не "зменшити". Наталю, тут не "зменшити", тут навпаки "збільшити". Будь ласка, редакційна правка: "Збільшити граничний термін перебування в Україні громадян інших держав з 90 до 360 днів". Впровадити зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування різних видів туристичної діяльності".
Далі: "Затвердити щодо оподаткування з метою навпаки зменшення податкового тягаря". Ну я думаю, що це і так зрозуміло.
"Затвердити та забезпечити введення в дію національного стандарту України ДСТУ "Туристичні послуги, знаки туристичного активного туризму, класифікація, опис і правила застосування". Сприяти створенню та діяльності регіональних центрів туристичного розвитку орієнтованих на розробку туристичних маршрутів та забезпечення їх кваліфікованими кадрами супроводу".
"Провести інвентаризацію та паспортизацію пам'яток культурної спадщини, створити єдиний державний реєстр". Цей пункт повторюється. Прошу виключити.
"Визначити механізм продажу і передачі в довгострокову оренду історико-культурних об'єктів підприємницькому". Так, цей пункт теж повторюється.
Оце такі редакційні правки.
Рекомендувати Державному комітету телебачення та радіомовлення України за участі громадських організацій, благодійних фондів сприяти створенню теле та радіопрограм, спрямованих на популяризацію туристичного потенціалу України. Висвітлення регіональних особливостей, розвиток внутрішнього туризму. Контроль за виконанням рішення комітету покласти на голову підкомітету з питань розвитку туризму, курортів та … діяльності комітету Романову Анну Анатоліївну.
Я прошу, всі ви почули, з редакційними правками членів комітету, підтримати дані рекомендації на наш Кабінет Міністрів для того, щоб пожвавити процес розвитку внутрішнього та в'їзного туризму в Україні.
Дякую!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатоліївна.
Пропонується затвердити рішення виїзного засідання в Чернівецькій області з порядком денним "Загрози та про перспективи розвитку туризму в Україні в умовах військової агресії Російської Федерації на прикладі Чернівецької області". Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? "Утримався"? Одноголосно, дякую.
Переходимо до третього питання. 18 лютого цього року комітет провів ще одні комітетські слухання не тему "Забезпечення функціонування закладів оздоровлення та відпочинку дітей за нових законодавчих умов".
За результатами розгляду також був підготовленій проект рекомендацій нашого комітету, да? Пропонується затвердити рекомендації комітетських слухань на тему "Забезпечення функціонування закладів оздоровлення та відпочинку дітей за нових законодавчих умов".
Прошу… Хотів щось сказати? Будь ласка.
_______________. ………… у нас від міністерства є пропозиція внести редакційну правку, пункт 2.2. Я прочитаю: "До 1 січня 2016 року затвердити державну цільову соціальну програму оздоровлення та відпочинку дітей до 2017 року. Тобто пропонується програма на рік.
Ну, я думаю, що тут просто ми говорили, що мінімум на три роки є сенс розробляти державну програму. Тобто пропонується написати "на період до 2019 року". Тобто програму на рік нема сенсу… Тобто мінімум на три роки. Чи до 2018 чи до 2019 року, тобто чи на два, чи на три роки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте на два роки. Давайте на два роки затвердимо.
_______________. Тобто до 2018 року.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Пропонується затвердити рекомендації комітетських слухань на тему "Забезпечення функціонування закладів оздоровлення та відпочинку дітей за нових законодавчих умов" з пропозиціями міністерства, звеличити термін до двох років, тобто до 2018 року.
Прошу голосувати. Хто "за"? "Проти"? "Утрималися" одноголосно, дякую.
Шановні колеги, переходимо до основного питання, до четвертого пункту порядку денного. Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо волонтерської діяльності. Реєстраційний номер 1408. Хочу нагадати, це у нас друге читання.
На засідання виноситься порівняльна таблиця. З урахуванням пропозицій, які надійшли від народних депутатів України пропонується розглянути кожну відхилену поправку, а також дві принципових поправки.
Тоді, коли ми будемо в процесі, по ходу всі поправки Микола Романович буде озвучувати – ми будемо вносити редакційні якісь правки, чи голосувати, чи не голосувати за ці поправки.
Я думаю, що ми дійдемо і ми внесемо обов'язково, тому що я хочу напам'ятати, що не однократно засідала, не один раз, робоча група, я думаю, що законопроект дуже важливий і для сьогоднішнього суспільства в наших умовах, в тих, що ми оказались в умовах російської агресії. Тому я думаю, що ми повинні, ми допрацьовували вже його півтора місяці, на скільки я так пам'ятаю, в першому читанні цей законопроект пройшов, ці поправки ми доопрацювали. І я думаю, що зараз не буде ні в кого зауважень і , ну якщо є редакційні якісь там поправки - ми пройдемо все в процесі.
Переходимо до розгляду поправок, хочу напам'ятати, що в ході обговорення кожна поправка буде голосуватися окремо. Від комітету слово хочу надати першому заступнику нашого комітету – Величковичу Миколі Романовичу. Будь ласка, Микола Романович.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Шановні члени комітету, шановні присутні. Робоча група по доробці законопроекту 1408, підготовки до другого читання у сесійній залі, збиралась тричі, було 58 поправок, за 3 засідання, протягом трьох засідань було їх всі розглянуто, 4 поправки було відкликано, 22 поправки були підтримано, 18 відхилено і частково враховано 12 поправок. Зараз … всі? Будемо всі 54 проходити чи є..?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні, ні.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Є у нас на робочій групі було , були присутні і народні депутати, і комітет зацікавленні ті, які доповідали свої пропозиції, свої правки. Були залучені міністерства, державні служби, інші відомства, які були в тому зацікавлені, були залучені установи і організації, які залучають волонтерів. І сьогодні ті пропозиції є, більшість пропозицій узгоджені консенсусом у членів групи. Є правда деякі правки, які автори наполягають і тому ми будемо їх озвучувати, і, скажімо, дамо слово, щоб вони мали можливість представити, обґрунтувати і ми тоді комітетом.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Романович, я думаю, щоб ті поправки, які були зразу прийняті, немає сенсу розглядати. Я думаю, що має сенс розглядати ті поправки, які були відхилені та опрацьовані, плюс ті дві поправки, які там були принципові, як вам зручно. Якщо можемо за кожну поправку проголосувати.
_______________. Я думаю, тоді члени комітету були присутні, я думаю чи є потреба всі 54. Я думаю лише оголосити ті, які були спірні, які мали, скажімо, не було однозначної думки консенсусом робочої групи, ми озвучимо, щоб ми могли проговорити, щоб ми могли в економному часі не тратити даремно часу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що вони у вас і ті проблемні поправки були обговорені на робочій групі, ми дійшли консенсусу. Я думаю, що ви їх оголошуєте, якщо нема ніяких зауважень та пропозицій, я ставлю на голосування і ми голосуємо, і йдемо далі по тим поправкам, які були проблемні.
_______________. Чи є потреба також озвучувати ті, які були відхилені комітетом, робочою групою?
_______________. Можливо є пропозиція розглянути там де є наполягання авторів ……… ………, яка врахована частково, якщо наполягають депутати, тоді робимо ………, якщо не наполягаємо ……… зекономимо час
ПАЛАТНИЙ А.Л. Добре, приймається.
ВЕЛИЧКОВИЧ М,Р. Тоді хотів сказати, що з таких 54 правок, які ми розглянули, які є. Є декілька правок народного депутата Спориша і народного депутата Тетяни Чорновіл. Я думаю, що ми надамо слово, щоб вони могли представити свою позицію по конкретних правках і ми тоді прийняли рішення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тетяна, будь ласка.
ЧОРНОВОЛ Т.М. Я тут бачу порівняльну таблицю чомусь в порівняльній таблиці цієї правки немає, хоча вона врахована в іншій редакції на засіданні комітету. Мова йде про те, що до переліку … це стаття перша. Третій пункт і підпункт "г", який я пропонувала – це волонтерська діяльність здійснюється за такими напрямки. Я пропонувала додати пункт "г", який декларує, що надання волонтерської допомоги у виконанні завдань в рамках проведення антитерористичної… це правка дев'ять, до речі, в таблиці. Надання волонтерської допомоги у виконанні завдань в рамках проведення антитерористичної операції та в зоні проведення антитерористичної операції представника Збройних Сил України, Національній гвардії України, Служби безпеці, Службі зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби України, Міністерство внутрішніх справ України, Управління державної охорони України, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство соціальної політики і інших утворених відповідно до Законів України військових формувань, які захищають незалежність суверенітету, н… і беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і перебуваючи безпосередньо в районі антитерористичної операції.
Тут було враховано в іншій редакції, але мені здається, що в цій редакції, зокрема, не було уточнення цих офіційних державних організацій,Збройні Сили, Національна гвардія. Мені, все-таки, здається, що треба їх залишити, щоб деталізувати і було зрозуміліше було про що йдеться мова, а мова йде про офіційні державні структури, тільки офіційні державні структури. Єдине з чим я абсолютно погоджуюсь з редакцією в тому, що треба додати, що не тільки в районах антитерористичних операцій, а також бойових дій та збройних конфліктів. З цим я погоджуюсь, бо знову-таки завтра може бути змінений статус АТО, чи післязавтра змінений статус АТО. Але перерахунок офіційних організацій я би чесно кажучи залишила.
ПАЛАТНИЙ А.Л. Будь ласка, представник…
ПОСТУЛЯКОВ Є.Д. Дозвольте до цієї…
ПАЛАТНИЙ А.Л. Я прошу представляйтесь, стенограма йде.
ПОСТУЛЯКОВ Є.Д. Представник Міністерства оборони підполковник юстиції Постуляков Євген Дмитрович. До вашої поправки було внесено правка Міністерства оборони, але не цілком, ми пропонуємо, що надання волонтерської допомоги і організації прописати як відповідно до закону: "Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, правоохоронним органам, органам державної влади під час…" і сформулювати ці правові режими: "надзвичайна ситуація техногенного чи природного характеру, дій особливого періоду, правовий режим надзвичайного чи воєнного стану, проведення антитерористичної операції". Це ви будете надавати допомогу всім організаціям, які будуть задіяні в тих чи інших правових режимах. Тому пропонуємо прийняти цю…
ЧОРНОВОЛ Т.М. Я згодна з цим формулюванням, але з нього випадає Міністерство охорони здоров'я і Міністерство соціальної політики, які, я думаю, треба вписати окремо.
ПОСТУЛЯКОВ Є.Д. Державні органи влади. Там написано "державні органи влади".
ЧОРНОВОЛ Т.М. Тоді взагалі згодна. І обов'язково, щоб там було присутнє, знову таки, слово "антитерористична операція".
ПОСТУЛЯКОВ Є.Д. Там є "проведення антитерористичної операції".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому що щодо особливо періоду, і в нас зараз дуже багато проблем.
ПОСТУЛЯКОВ Є.Д. Дозвольте, то ми також і до правки 8 вносили зміни, але їх не врахували. Ми пропонуємо таку редакцію, воно теж розширяє певні правові підстави надання допомоги, значить, "надання допомоги громадянам, які постраждали внаслідок надзвичайної ситуації техногенного чи природного характеру, дій особливого періоду, правових режимів надзвичайного чи воєнного стану, проведення антитерористичної операції в результаті соціальних конфліктів, нещасних випадків, а також жертвам злочинів, біженцям, внутрішньо переміщеним особам". Це більш коротко і більш зрозуміло буде державним виконавцям виконувати ці функції.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, приймається
Да, маємо ми проголосувати.
Давайте, по-перше, 9-а поправка з доповненнями народного депутата Чорновіл і з доповненнями Міністерства оборони, прошу проголосувати. Хто "за"? Така, як озвучена, з доповненнями. Прошу голосувати.
Хто "за"? "Проти", "утримався"? (Шум у залі) Ну, то ми письмово подамо. (Шум у залі) Є. Воно все є.
І прошу голосувати 8-у поправку народного депутата Палатного з пропозиціями Міністерства оборони, які щойно пролунали. Да, 8-а поправка.
Прошу голосувати. Хто "за"? "Проти"? Утримався? Одноголосно.
Дякую, Микола ……… Будь ласка.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. У Тетяни Чорновіл є ще 25 поправка. Потім 30.
ЧОРНОВОЛ Т.М. ……… законопроект викласти в такій редакції. Статтю 6 викласти в такій редакції. Це стосовно виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі, смерті або інвалідності волонтера. Тут пропонується, по-перше, виплату встановити в тому самому розмірі, що встановлюється для військовослужбовців, а також працівників Міністерства внутрішніх справ, це 500 прожиткових мінімумів. Виплати по інвалідності також, як для військовослужбовців та працівників Міністерства внутрішніх справ. Важливо тут, насправді, порядок виплати. В цій поправці пропонується, що виплата одноразової грошової допомоги здійснюється в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України. Підставою для виплат одноразової грошової допомоги є рішення відповідного органу Кабінету Міністрів України, в законі це не уточнюється. Але, в принципі, мова йде про міжвідомчу комісію при Мінсоцполітиці, яка буде розглядати індивідуальні звернення набувачів цієї допомоги. Підставою для надання цієї допомоги є довідка судово-медичної експертизи про причини смерті або довідки про характер отримання поранень в районі проведення антитерористичної операції, свідчень керівника одного з підрозділів, перерахунок офіційних підрозділів Збройних Сил України, Національної гвардії або Служби безпеки України. В принципі, тут можна піти по тому самому шляху, замість цього перерахунку я пропонувала б, представник Міністерства оборони в редакції попередньої поправки. Тому що це повторюється, насправді так само повторюється.
І знову ж таки уточнення, що цей представник, цей керівник, який дає свідчення, обов'язково мусив перебувати безпосередньо в районах проведення антитерористичної операції.
СУЛІМА О.В.. Уточнення.
ПАЛАТНИЙ А.Л. Так, будь ласка, прошу.
СУЛІМА О.В. Доброго дня! Міністерство соціальної політики, Суліма Оксана Василівна.
Я з приводу пропозицій 25-ї поправки. Все-таки на наш погляд потребує конкретизація в законі, що це за орган Кабінету Міністрів тобто чітко треба тоді виписувати, що це міжвідомча комісія створена там-то і там-то. Якщо свідчення, що це письмове свідчення завірене, чи не завірене, бо тоді дуже важко виписувати порядок і буде неможливо реалізувати цю норму, тобто все має бути дуже чітко і конкретно виписано.
(Загальна дискусія)
_______________. Якщо це письмове свідчення, то обов'язково ж повинно бути завірено, а якщо це усне свідчення, то …
СУЛІМА О.В. Ну усне свідчення як: на диктофон, під диктофон, чи участь на засіданні комісії? То тоді треба виписувати ці речі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Який це орган буде?
СУЛІМА О.В. Якщо це міжвідомча комісія, треба тоді писати, що міжвідомча комісія.
_______________. Я думаю треба зазначити, що орган, який займається наданням статусу, тобто як може це називатися …
(Загальна дискусія)
_______________. Ну воно сьогодні називається "міжвідомча", а завтра може по-іншому називатися. Давайте ми зробимо таким чином, щоби орган, який займається наданням статусу і це називається "міжвідомча комісія", завтра це може якось по-іншому називатися, щоб ми уникли оцього такого можливого казусу от таким чином.
(Загальна дискусія)
_______________. Прошу, будь ласка.
_______________. Може тоді свідчення …
_______________. Ми можемо прописати норму, що орган встановлений Кабінетом Міністрів України. Крапка. І Кабінет Міністрів постановою, або розпорядженням встановлює, який це орган конкретно зараз діє тобто це загальна практика, пишеться в усіх законах.
ПАЛАТНИЙ А.Л.. Тоді так приймається.
І пропозиція Тетяни Чорновол, і пропозиція Міністерства соціальної політики "письмові свідчення". Так краще?
ЧОРНОВОЛ Т.М. Ні, я вважаю, якщо це письмові свідчення, то належним чином завірені, або усні свідчення на засіданні цього органу.
_______________. Тоді це в такій редакції викласти ці моменти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
_______________. Шановні колеги! Ну, дивіться: немає усних, чи письмових свідчень, є свідчення, які даються і оформляються протоколом. Якщо є протокол, то він в будь-якому випадку вже в письмовому вигляді. Тому я пропоную не деталізувати усні, чи письмові, а просто написати свідчення, крапка і все. Вони мають вже статус, який їм надається, тому що я не розумію в цьому різницю.
_______________. Дозвольте, але у нас Міністерстві оборони наказами командира це … для того, щоб отримати довідку якусь треба отримати наказ командира на залучення і так далі як це буде? Я не розумію?
ГОЛОВУЮЧИЙ. (Не чути)
_______________. Він письмовий наказ, так.
_______________. Волонтеры тоже иногда даются письменными наказами, так. Або залучаються.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вважаю, тоді… будь ласка, які пропозиції будуть, що ми вносимо? Це буде письмове буде свідчення, письмовий наказ.
_______________. Ні, письмовий документ повинен бути.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Письмове свідчення чи письмовий наказ. Ми можемо…
_______________. Чи просто буде свідчення. Так, Іван Іванович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Іванович. Письмове свідчення, тобто ми кажемо, що це письмове свідчення.
КРУЛЬКО І.І. Просто свідчення.
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Свідчення воно ж і є письмове, воно ж не само собою зрозуміле. Це і є письмове, це ж не усне. Ми слово "усне" вилучаємо. Так.
_______________. Просто свідчення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто свідчення. Все, добре.
Тоді, шановні колеги, з пропозиціями профільних міністерств, з пропозиціями народних депутатів і авторів законопроекту голосуємо за 25 поправку.
_______________. Але знову-таки з поправкою Міністерства оборони, яка була…
ГОЛОВУЮЧИЙ. З поправкою Міністерства оборони, яка була до дев'ятої поправки, прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.
ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Ще правка 30, народний депутат ……….. член комітету.
СПОРИШ І.Д. Я думаю, що дуже файно попрацювали над цим законопроектом і є ще 30-а, давайте всі відкриємо разом з вами розглянемо невеличку правку, яка дуже важна. Мені здається, що дуже багато поправок було змінено і це все означає, що гарно попрацювали.
Я попрошу…
Є, да, тридцяте …? Я попрошу абзац четвертий підпункту А пункту 6-го І розділу законопроекту. Нє, абзац другий, викласти такі редакції, це дуже важно. Волонтерами можуть стати громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах та які є дієздатними, особи віком від 14 до 18 років здійснюють волонтерську діяльність на підставі договору, оце давайте зазначимо, підкреслимо, про провадження волонтерської діяльності і організацію та, чи установою, і які залучають волонтерів за письмовою згодою одного з батьків. То есть обов'язково, щоб за письмовою згодою, щоб не просто так, хто захтів би і став волонтером без ніякої письмової згоди, і хто його знає, які діти можуть туди попасти. Так що я дуже прошу, щоб ми оцю поправку і там дальше так за текстом, прийомних батьків, батьків вихователів, інші. Іван Іванович…
_______________. Це виключно стосовно дітей, так?
_______________. Да, да, да, да. Це мова іде за дітей від 14 до 18 років, так що… Іван Іванович.
Юзич Ю.П. Можна? Ми вже, як на робочій групі Юрій …"Пласт" Національна скаутська організація України. Коли ми на робочій групі погоджували, то це і так було вже компроміс, тому що, наприклад, наші організації для дітей є обов'язком,"Пласт" Національна скаутська організація України, і обов'язком надавати волонтерську допомогу. На цьому весь наш виховний метод побудований . Якщо ми зараз будемо вкладати угоду з кожними батьками, то кінець нашої організації і всім тим організаціям, які займаються громадянською освітою в цьому віці. Дякую.
(Загальна дискусія)
_______________. Наразі є Закон "Про громадські організації", який регулює, що має бути письмова згода батьків і ми її витримуємо в рамках цього закону. Не треба тут зайвий раз це наголошувати.
КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, ну ви пам'ятаєте - багато дискутували з приводу цієї поправки і на робочій групі ми прийшли до спільного такого знаменнику, що особи віком від 14 – 18 років здійснюють волонтерську діяльність за згодою батьків. Крапка. Щоб не вкладати жодних договорів.
Чому ми йшли такою логіко? Тому що батьки є відповідальними за своїх дітей і якщо батьки надали згоду на те, щоб їхня дитина займалася волонтерською діяльністю, вони чітко собі уявляють в якій організації ця дитина буде займатися волонтерською діяльністю, чим вона там буде займатися і вона довіряє тим вихователям чи особам, які її залучають до цієї волонтерської діяльності в організації. Тому жодних договорів додаткових укладати не потрібно це є зайвий документ, який буде тільки ускладнювати можливості для того, щоб громадяни віком від 14 до 18 років могли займатися волонтерською діяльністю. Більше того, я вам хочу сказати, що у нас діє ще закон, який регулює питання залучення дітей і у нас існують дитячі організації. В рамках цих дитячих організацій, тут є представники пласту також залучати дітей, які є молодшими ніж 14 років і вони абсолютно прекрасно проходять там виховну роботу. Але для того, щоб не розривати цей закон, ми погодилися, що ми сюди записуємо як волонтерів осіб від 14 років, але при цьому потрібна обов'язкова згода батьків.
Я би просив, щоб комітет прийняв поправку, якраз в тому формулюванні, яке було в формулювання робочої групи, яке значиться в третій колонці.
Озвучую, волонтерами можуть стати громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах та які є дієздатними. Особи віком від 14 до 18 років здійснюють волонтерську діяльність за згодою одного з батьків, усиновлювачів, прийомних батьків, батьків вихователів або піклувальника. Особи віком від 14 до 18 років не можуть надавати волонтерську допомогу, а також за напрямками визначеними абзацами 8 та 9, частинами 3 статті 1 цього закону, а також в медичних закладах. Власне, така поправка була нами схвалена.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Аксана Анатоліївна, будь ласка.
ФІЛІПІШИНА А.А. Дякую, Артур Леонідович, за надане слово. Ще раз доброго дня всім. На жаль, на останній робочій групі я не змогла бути через відрядження, але тим не менше дозвольте висловити все ж таки позицію офісу Уповноваженого.
Перед тим як йти на сьогоднішнє засідання комітету ми ще раз з Валерією Володимирівною проговорили свою позицію, я її озвучую. Дивіться, Закон "Про волонтерську діяльність", передбачає кількох суб'єктів, організація, яка залучає до своєї діяльності волонтерів і волонтери, і окремими статтями прописуються права і обов'язки кожного з цих суб'єктів, як самої організації так і самого волонтера. Якщо ми розглядаємо дитину, як волонтера, яка досягла 14 років, який має самостійні права і обов'язки по цьому договору, а іншою нормою його участь у волонтерській діяльності обмежуємо виключно бажанням батьків, що виявляється письмовою згодою на участь дитини, ми нічим не підтверджуємо добровільність участі дитини у волонтерській діяльності. Тобто без неї вирішили де їй брати участь. Яким чином ми підтвердимо, у нас визначено, волонтер – це особа у віці, яка добровільно, на добровільних засадах, здійснює свою діяльність? Нам потрібно розуміти чим підтверджується ця добровільна воля участі дитини? Можна піти на компроміс, якщо договір настільки ускладнює, скажімо так, діяльність організацій, які залучають волонтерів, і від договору уйти, так само, письмовою або згодою дитини, або заявою дитини. Але воля дитини має бути письмово чимось підтверджена.
ПАЛАТНИЙ А.Л. Письмово? Тобто ви наполягаєте, щоб згоди дитини, письмової згоди дитини?
ФІЛІПІШИНА А.А. Так, письмова згода дитини та одного з батьків.
_______________. Це поправка… Та одного з батьків письмово.
_______________. Це майже той самий договір можна.
_______________. В даному випадку ми бачимо є дві позиції, є наполягання автора поправки, так, і є автора законопроекту. Будь ласка, короткий коментар.
Але я хотів би звернутися також всіх членів, які сьогодні присутні на засіданні комітету, ми говоримо по черзі, це йде під стенограму і кожен говорить коли має своє слово. Будь ласка.
КРУЛЬКО І.І.. Добре. Сподіваюсь, що це не мені було сказано. Дякую, Микола Романович, за уточнення таке.
Я хотів би по поправці, яка йде, вона на 27 сторінці, прошу, щоб ми подивилися. Там закралася технічна помилка. Особи, віком від 14 до 18 років не можуть надавати волонтерську допомогу.
А далі написано: "А також, за напрямками". Слова "а також" є зайвими – це помилка технічна. Я сподіваюся, вона сюди не навмисно внесена. Тому що правильно було "не можуть надавати волонтерську допомогу за напрямами визначеними абзацами 8 і 9 частини третьої статті 1 цього закону, а також у медичних закладах", тобто слово "а також" треба прибрати, воно є зайвим. Тому що, якщо його залишити, воно читається, що не можуть надавати взагалі волонтерську допомогу, а крім того, ще й за такими напрямками. Тому це технічна помилка, але вона дуже суттєва – це як "казнить нельзя помиловать", кома не там поставлена.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Приймається.
КРУЛЬКО І.І.. І ще одне, шановні колеги! Я хотів би ось що сказати. Якщо ми вносимо поправку, про яку сказав представник омбуцмена, то ми презюмуємо, що може бути випадок, коли особу віком від 14 до 18 років змушують займатися волонтерською діяльністю батьки, які дали згоду. І ця дитина, чи це вже не дитина в принципі, 14 років це вже достатньо, ну це не дитина, але …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Підліток.
КРУЛЬКО І.І. Так, підліток, але в принципі, це вже особа, яка достатньо може розуміти, що вона робить. То собі не уявляю випадку, коли батьки дають згоду на те, щоби його дитина була долучена до волонтерської діяльності проти волі самої дитини, яка це хоче робити. Мені здається, що це не зовсім та презумпція, яку ми мали би застосовувати, коли ми говоримо про волонтерську діяльність, яка здійснюється виключно на добровільних началах. Я не бачу необхідності в цьому, от в тому, щоби батьки давали згоду на те, щоби їхні діти були до цього долучені, тут є логіка, оскільки до 18 років батьки несуть відповідальність за свою дитину. Але брати ще одну згоду і дитини і батьків, ну давайте тоді візьмемо згоду ще і організації, яка цю дитину залучить, і ми будемо залучені одними згодами, а не самою волонтерською діяльністю, тобто згода батьків - це потрібно, згоден. Але згода дитини, якщо дитина хоче це робити, то для чого від неї брати додаткову згоду, якщо вона не хоче, вона не буде долучена до волонтерської діяльності – це логічно.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Іван Дмитрович, будь ласка.
СПОРИШ І.Д. З однієї сторони – так. Але все-таки хоч без згоди дитини мабуть, мені здається, що тут кого хочеш можна заставити, тому, ну хоча би, ну хоча би згода дитини. Тому що само собою, за письмовою згодою батьків, це саме собою і згода дитини і…
_______________. Я тоді ремарку скажу, що це ж згода батьків, це не примус до діяльності. Тобто цей папірець без волі дитини, якщо просто батьки дали згоду, але потім дитина не хоче вже виконувати волонтерську діяльність, то воно нічого по собі не несе. Те, що батьки підписали, це не означає, що це примус дитини проти її волі. Ну, і підписали згоду. Якщо дитина не хоче, вона не робить, і цей папірець не є основою для організації заставляти дитину щось робити.
СПОРИШ І.Д.. То якби чесні батьки були, можливо б і так. Щоб тільки всі батьки були чесні, щоб вони, дійсно, своїх дітей, що діти… (Шум у залі)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я перепрошу, Іван Дмитрович. Лазаренко, ви хотіли щось сказати з цього приводу? Будь ласка, Олексій Олександрович.
ЛАЗАРЕНКО О.О. Дякую.
Начальник Управління кримінальної міліції у справах дітей Лазаренко Олексій Олександрович, Міністерство внутрішніх справ.
Стосовно цього зауваження, я теж неоднозначно до цього відношусь. Я хотів сказати щодо договору, на робочій групі, це шановному народному депутату, ми все ж таки погодили, що такий договір має та особа, яка залучається волонтером, має попросити або законних представників. Тоді якщо не приймати таку поправочку, то тоді до поправки, яку ви, Артур Леонідович, вносили, 35-у, там, де написано, "за бажанням волонтера або законного представника". Да, законного представника. Мається на увазі там договір про провадження волонтерської діяльності до статті. І тоді всі питання ми знімаємо. Якщо там буде "за бажаннями волонтера або законного представника". І тоді ми знімаємо всі питання щодо цього… Це поправка 35, яку вносив Артур Леонідович, щодо обов'язковості укладання договорів. Там є пункт, де обов'язково укладати, а потім "за бажанням волонтера", тобто після першої частини перед другою: "За бажанням волонтера", кома, "або законного представника особи від 14 до 18 років".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. 35 поправка – це 31 сторінка.
ЛАЗАРЕНКО О.О. Да, 31-а… 32-а сторінка, стаття 9, частина перша закінчується потім "за бажанням волонтера".
_______________. Там треба або крапку поставити або…
_______________. Да, або крапку з комою, або кому, і написати "або законного представника".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, да, приймається.
ФІЛІПІШИНА А.А. Ну, я розумію, що не треба нахрапом, вибачте, з усіх боків. Все ж таки здоровий глузд має бути присутнім. Права і обов'язки, прав і обов'язків набуває дитина, а не її батьки, ні дяді, ні тьоті. І обов'язки несе за виконання своєї волонтерської діяльності дитина у віці від 14 до 18 років. Але цю дитину… Артур Леонідович, я хочу, щоб і ви почули як би мої аргументи. Тобто прав і обов'язків за договором набуває дитина. А ми цим законопроектом дитину із процесу взагалі вилучаємо. Без неї вирішують організації, якою діяльністю вона буде займатися. Батьки дають згоду, батьки вирішують, укладати договір чи ні. Але вже дитина за Цивільним кодексом вже є частково дієздатною, і свою волю вона має право виразити, і ця воля має право бути якимось чином закріплена. Питання, яким чином цю волю дитини закріпити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Оксана Анатоліївна. Будь ласка.
_______________. Позиція ………….. представник Міністерства внутрішніх справ, мені здається, дає відповідь на цей ризик. Тобто там чітко написано, що волонтер, у тому числі, і дитина з 14 до 18 років, може від організації вимагати договір про волонтерську діяльність. Тому така дитина може свою волю виявити, сказати, будь ласка, мені договір, підписала договір, і по ньому працює. Тому законопроект дає можливість дитині виявити свою волю, отримати документ і захистити себе і свою діяльність.
Тому я пропоную підтримати пропозицію Міністерства внутрішніх справ.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.
Іван Іванович, будь ласка.
КРУЛЬКО І.І. Шановні колеги, я хотів би також звернути вашу увагу на ту поправку, яка врахована. Ми якраз говоримо про правку номер 35, частина 4. Там написано, що договір може укладатися особою, яка досягла 18 років. Діти, які досягли 14 років, можуть укладати договори за письмовою згодою батьків, усиновлювачів, прийомних батьків, батьків-вихователів, піклувальників. Тобто, в принципі, ми, які заклали логіку в закон? Що зайнятися волонтерською діяльністю можна з укладанням договору або без укладання такого. Те саме стосується і осіб від 14 до 18 років.
В той же час, якщо така особа від 14 до 18 років бажає укласти договір, що є правом волонтера, тоді такий договір укладається за згодою батьків або там піклувальників і так далі.
Тому ми це все правильно, мені здається, виписали. І я згоден з тим, що ми можемо додати це уточнення, яке було представником Міністерства внутрішніх справ…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Іван Іванович.
Я думаю, що ми обов'язково це уточнення врахуємо.
Тоді, якщо нема… Іван Іванович, ми враховуємо вашу поправку. Тоді пропонується врахувати поправку номер 30 з пропозиціями Міністерства внутрішніх справ.
Прошу голосувати. Хто "за"?
ФІЛІПІШИНА А.А. Тобто дітей здаємо в рабство. Правильно я розумію?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні.
Хто "проти"? "Утримався"? Одноголосно.
_______________. ………… повернутися до поправки 13 та 15 до розгляду, щоб звернути увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
_______________. Оксана Василівна, будь ласка, з приводу 13 поправки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Аксана Анатоліївна, я хочу невеличку репліку: батьки ж не здадуть свою дитину в рабство!
ФІЛІПІШИН А.А. Да здають! У нас діти ходять по метро і кошти просять! Розумієте? У нас пів країни наркоманів і алкоголіків. І якби батьки були добросовісними, а волонтерська діяльність визначена по законам як надання … як виконання роботи і надання послуг.
_______________. Під протокол, під стенограму: "пів країни наркоманів". (Шум у залі)
_______________. Вибачте! Що значить, моя робота звертатися в міліцію? Про що ви говорите?
_______________. Я перепрошую, я хотів би наголосити, що в нас відбувається засідання комітету, і слово на комітеті отримують за … наданням слова головою.
_______________. Да-да.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 13-а поправка, будь ласка, вертаємося. Яка сторінка?
_______________. До 13-ї поправки, в принципі, все враховано. Але, ну, можливо, це технічна помилка, про яку ми говорили на засіданнях робочої групи, зауважували, що Кабінет Міністрів не може здійснювати державні цільові програми. Тобто розробляти – так. Але здійснювати… Ну, здійснювати. А в нас читається таким чином, що Кабінет Міністрів розробляє і здійснює державні цільові… да! Але не вилючено…
ГОЛОВУЮЧИЙ. А ми її вилучили чи ні? Вилучили, да?
_______________. Не вилучили. В цій редакції не вилучили.
_______________. Робоча група вирішили здійснити слово "вилучити", проте, в цій таблиці, що нам роздали, вона залишена. Тому ми просимо зараз це убрать. (Шум у залі)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді вилучаємо її?
Да, Іван Іванович, будь ласка, Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Я хотів би нагадати всім те, про що ми домовлялися під час засідання робочої групи. В нас було таке формулювання: "Розробляє і затверджує державні цільові програми у сфері волонтерської діяльності". Замість слова "здійснює" було слово "затверджує". І це було прийнято робочою групою. Так? (Шум у залі)
Просто "розробляє". "Розробляє державні…", без слова "здійснює", так? От, власне, це. Все решта начебто тут нормально.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, ………………
МОЛОКАНОВ Ю.А. Ми взяли дослівно. Це вимога Закону "Про державні цільові програми", по цьому Закону Кабінет Міністрів здійснює… Как там написано? Це точне формулювання Закону "Про державні цільові програми". Там було інше слово, ми взяли дослівно визначення Закону про цільові програми. Це дослівне визначення. Це повноваження Кабінету Міністрів України по Закону "Про державні цільові програми". Я дивився, ми прямо з нього це взяли, ці слова. Це – повноваження Кабміну. Там було інше слово, ми взяли слово, яке визначено саме в Законі про цільові програми.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Мінсоцполітики, включайте мікрофон.
СУЛІМА О.В.. Загалом, то якщо ми дивимося на державну цільову програму, завжди є виконавці, хто має її виконувати. Кабмін може узагальнювати, Кабмін може контролювати… Ну, Кабмін як… Кабінет Міністрів. Якщо ми виписуємо тут повноваження Кабінету Міністрів, а далі ми розписуємо повноваження центрального органу виконавчої влади …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка ваша пропозиція з приводу цієї поправки?
СУЛІМА О.В. Розробляє. Здійснює ……….. розробляє.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз-зараз!. "Здійснює…"
"Забезпечує". Тут не "здійснює", а "забезпечує проведення єдиної державної політики. А другий, забезпечує, розробляє, да? Ні, не забезпечує, а розробляє. Ваша пропозиція, тут забезпечує проведення єдиної державної політики. Це правильно.
Друге. Розробляє міняємо…
_______________. Центральні органи. Реалізовують центральні місцеві органи виконавчої влади, хто є відповідальними за…
_______________. Здійснює або реалізує. Тоді я пропоную цю поправку прийняти.
_______________. Там в третьому є, забезпечує реалізацію державної політики.
_______________. Іван.
_______________. Можна? Справа в тому, що не тільки центральний орган виконавчої влади, в даному випадку Мінсоцполітики, здійснює політику волонтерську. Це можуть бути різні міністерства, Мінмолоді точно здійснює це діло, я зараз там в постанові, програми, які готуються, інші міністерства можуть передбачати залучення волонтерської допомоги.
_______________. Може запишемо "органи виконавчої влади"? Міністерство є теж органом виконавчої влади. Давайте тоді замінимо цей абзац на органи виконавчої влади, а ні, Кабінет Міністрів. Чи ні?
_______________. От по частині третій. Дозволите, ……… Леонідович?
_______________. Будь ласка.
_______________. От дивіться, у нас, якщо подивитися на те, як виглядає в нас стаття 3, частина друга регулює повноваження Кабінету Міністрів і тут ми залишаємо три повноваження про те, що забезпечує проведення єдиної державної політики, про те, що розробляє державні цільові програми і те, що сприяє і координує роботу центрального органу. А коли ми йдемо в частину третю там, де вже центральний орган виконавчої влади, то якраз сюди було би доцільно написати, що розроблені Кабінетом Міністрів цільові програми реалізуються або здійснюються центральним органом виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності. Тому сюди треба було б… Що? А хто тоді, ну, добре, розроблено програму, хтось повинен реалізувати. Якщо ви вважаєте, що її не реалізує Кабінет Міністрів, то її повинен реалізовувати центральний орган виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності.
________________. Її реалізовують органи виконавчої влади в цілому, різні, якщо ми говоримо про реалізацію в цілому самої програми. Може бути орган, який узагальнює, спрямовує, там, координує діяльність. Але не може один центральний орган або Кабмін сам по собі її реалізувати цю програму.
________________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні. Да, будь ласка, Анна Анатоліївна.
РОМАНОВА А.А. У мене така пропозиція. Подивіться на пункт 2. Кабінет Міністрів України, перше: "Забезпечує проведення єдиної державної політики у сфері волонтерської діяльності". Далі: "Розробляє державні цільові програми у сфері волонтерської діяльності". І третій пункт, увага: "Спрямовує і координує роботу центрального органу виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності та інших органів виконавчої влади щодо реалізації державної політики у сфері волонтерської діяльності, (ставимо кому) а також здійснення державних цільових програм у сфері волонтерської діяльності". Ну, тоді не треба слово "реалізації", ми його поставили: "…щодо реалізації державної політики у сфері волонтерської діяльності, а також здійснення державних цільових програм у сфері волонтерської діяльності". Ну, тобто ми цим пунктом об'єднали як би…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Приймається, да, Міністерство соціальної політики?
________________. Тільки щоби уже з точки зору юридичної техніки… Артур Андрійович, да, ну, просто це вже питання просто юридичної техніки. Дивіться, якщо вже так, то: "…щодо реалізації державної політики та державних цільових програм у сфері волонтерської діяльності". Щоб два рази не повторювати "волонтерської діяльності".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, приймається.
________________. Я думаю, що це технічна правка і юристи будуть ще переглядати це питання і вони напишуть до крапочки правильно і все буде, мабуть, це змінено.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді переходимо до прийняття рішення.
________________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, внести правку, да. Я ж кажу. Ні, ні. Не по закону, про правку номер 13 з пропозиціями, з поправками, які були внесені автором законопроекту Крульком і Романової, прошу голосувати.
Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.
Будь ласка, Іван Крулько.
КРУЛЬКО І.І. Дякую. Шановні колеги, я хотів би вас до поправки 28. Якщо можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Який номер 15 чи 28?
КРУЛЬКО І.І. Значить, я про сторінку конкретно скажу. Це сторінка 27.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 27. Шукаю. Номер поправки, будь ласка.
КРУЛЬКО І.І. Тут якраз немає поправки, а хоча вона тут мала би бути. 27. Ми на робочій групі розглядали цю поправку. На робочій групі це була у нас поправка номер 30 Івана Дмитровича Спориша. Ми її прийняли. Але тут закралася прикра помилка. Ну, по-перше, очевидно, що цю поправку треба було би викласти в пропозиції та поправки в середині. Бо бачите, тут іде частина друга, яка прийнята в другому читанні, і потім зразу іде третя колонка без другої. Очевидно, що тут мала би бути друга колонка. Ну, але це таке, це не столь важливо, а важливо інше. Важливо те, що, коли ми приймали поправку Івана Дмитровича, ми домовилися, що ми приймаємо тільки другу частину його поправки, тобто другий абзац частини другої із слів "волонтери можуть надавати волонтерську допомогу індивідуально, проте при цьому вони зобов'язані попереджувати…", ну, і так далі по тексту. Оце ми прийняли. А що стосується другого речення частини другої, ми його не приймали. Яке це друге речення? Воно починається словами "договір про провадження волонтерської діяльності в обов'язковому порядку укладається у разі надання волонтерам допомоги за напрямками визначеними абзацом 7,8 частини третьої статті 1 цього закону". Це друге речення є зайвим. Оскільки воно дублює уже прийняту нами поправку, яка регулює питання укладання договору про провадження волонтерської діяльності – це поправка номер 35. В цій поправці ми вже написали про те, що обов'язково укладається договір у разі надання волонтерської допомоги абзацами 7 і 8 частини третьої статті … тобто редакційно, але це важливо. Тобто оце друге речення, зі слів "договір про провадження волонтерської діяльності і до слів статті 1 цього закону" треба прибрати, оскільки воно вже в нас виписане в 35-й поправці.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну я не бачу нічого такого страшного тут, якщо воно дублює - це технічна помилка і якщо… Ми вже проголосували 30 поправку, тому …
КРУЛЬКО І.І.. 35-у.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну 35-у. Давайте …
КРУЛЬКО І.І.. А з цієї треба вилучити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. З якої, з 30-ї?
КРУЛЬКО І.І.. З 30-ї, так, так, з 30-ї треба вилучити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. А на що воно впливає? Воно ні на що не впливає. Навіщо ми будемо переголосовувати зараз 30 поправку (Загальна дискусія)
КРУЛЬКО І.І.. Ні-ні, я просто, ну тоді треба погодитися протокольно, що ми звідси вилучаємо, тому що це питання юридичної техніки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми можемо протокольно погодитись, що ми вилучаємо, якщо це ми виправляємо технічну помилку і все, ми не будемо переголосовувати цю поправку, немає ніякого сенсу.
Будь ласка, Міністерство соцполітики.
СУЛІМА О.В. Дякую, Артуре Леонідовичу.
Я до 35-ї поправки. Ми на робочій групі вчора домовлялися, що договори мають бути заключні також з волонтерами-іноземцями і за бажанням отримувачів волонтерської допомоги, ну 35-у, те що ми вчора говорили, що з іноземцями мають бути договори. І якщо є бажання отримувача допомоги на укладання договорів, …
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. 33-я сторінка, вона врахована.
_______________. А про іноземців.
_______________. Вопрос можно по иностранцам как организации, которая работает с иностранцами? Вот у нас под Новый год было 5 волонтеров из Испании, которые работали в школах города Киева, они не говорят на украинском языке. На каком языке заключать с ними договор? Более того, они и на английском не очень хорошо говорят. Нет, это технические вопросы, если они не могут подписывать документы, которые они не понимают. Мы не говорим по-испански, то есть …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, я перепрошую. Ваша пропозиція внести в 36-у …
_______________. Нет.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ваша пропозиція.
_______________. Не вносити.
(Загальна дискусія)
_______________.Нет это просто не прописано, вы не работаете с овирами, вы не работаете у нас с органами, которые когда видят иностранцев они думают, что у иностранцев миллион денег и надо с них еще содрать страховку за … там у них отдельно. И если сейчас мы пропишем, что нужны какие-то договора, давайте пропишем …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! По-перше, шановні колеги, на робочій групі цього не було і давайте зараз уже не вносити. Є поправки, які враховані, є поправки, які внесли ми зміни. Ми вислухали сьогодні ще, провели не тільки комітет, а робочу групу тому що було багато зауважень і пропозицій, ми їх всі врахували. Будь ласка.
ДЕГТЯР І. Дегтяр Іван, представник програми "Волонтери ООН". На робочій групі також озвучувалося одне уточнення я хотів би, щоб автори поправок 13, 14 і 15 звернули увагу. Мова йде про повноваження центральних органів виконавчої влади, а саме це абзац 7.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це яка поправка, скажіть?
ДЕГТЯР І. 15 поправка. Але також 14 і 13 також зачіпають, оскільки вони частково враховані. Про що йде мова? Мова йде про публікацію центральним органом виконавчої влади на своєму сайті інформації про організації та установи, які залучають до своєї роботи волонтери. На жаль, до сьогодні, до цього часу не визначений термін протягом якого це УВВ здійснює таку публікацію. І від цього залежить чи надасть, чи отримає такий іноземець, який приїжджає посвідку на тимчасове проживання, чи йому буде відмовлено, коли він буде звертатися до Державної міграційної служби?
Тобто ці всі люди є залежними від того, ця інформація буде опублікована чи ні. Я пропоную на ваш розгляд аби уникнути будь-яких зловживань, або не визначеності доповнити цю частину сьому…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це 15 поправка?
ДЕГТЯР І. Так, це 15 поправка, доповнити абзац сьомий пункту 3 статті 3 закону наступним формулюванням, що "протягом трьох робочих днів з дня повідомлення, з дня відповідного повідомлення такими організаціями або установами центрального органу виконавчої влади у сфері волонтерської діяльності.
_______________. Ми обговорювали на засіданні робочої групи, проте секретаріатом не було враховано.
ДЕГТЯР І. І, доволі використано дуже просторе формулювання як висвітлює на своєму веб-сайті, це має не висвітлює, а публікує в обов'язковому порядку. Від цього залежить доля багатьох іноземних волонтерів.
_______________. Воно нічого не міняє абсолютно, просто добавляється…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте тоді 15 поправку ми проголосуємо, з вашою пропозицією протягом трьох днів…
_______________. Доповнення стосується 15 поправки.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Щодо… трьох днів.
_______________. Ми на робочій групі говорили, наступний, буквально, абзац: замість слова "здійснює" – "сприяє міжнародному" або "сприяє здійсненню міжнародного співробітництва". Бо там теж багато не тільки центральні органи виконавчої влади реалізовують міжнародну політику …………., а різні. І ми про це домовлялися, тут цього теж немає.
_______________. Просто впливає, оскільки Міністерство молоді та спорту також відповідно до свого положення відноситься до основних завдань – це сприяння розвитку волонтерської діяльності. Якщо ми передбачимо лише "здійснює", то ми обмежуємо повноваження молоді та спорту. Тому, будь ласка, ми просимо "сприяє, здійснює".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Ми приймаємо тут ті рішення. Немає зауважень у членів комітету? Немає. У авторів законопроекту? Немає.
Тоді з пропозиціями і зауваженнями, які тільки що пролунали, голосуємо за 15 поправку. Прошу голосувати. Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.
Шановні колеги, якщо ми всі поправки розглянули…
_______________. Одне питання. Тут треба уточнити. Вчора народний депутат Тетяна Чорновол дуже важливо піднімала питання, що для здійснення волонтерської діяльності в зоні АТО договори обов'язково не потрібні. І пані Тетяна дуже детально обґрунтовувала чому.
Тому оця поправка 35, вона в нас зараз так формулюється, це в статті 9, що договір на надання провадження волонтерської діяльності обов'язково укладається у разі надання волонтерської допомоги за напрямками, визначеними абзацами 7 і 8 частини третьої статті першої.
Тому я хотів якраз уточнити, щоб ми точно себе перевірили, що оцей абзац 7 і 8 він правильний, те, що ми проговорювали на робочій групі, і щоб там не було волонтерів………….., як говорила пані Чорновол. Можливо, представники секретаріату можуть зачитати в фінальній редакції оцей 7 і 8, як вони звучать.
ЧОРНОВОЛ Т.М. АТО – це 9-й.
_______________. Це 9-й. Тобто…
ЧОРНОВОЛ Т.М. (Не чути)
_______________. Це враховано, так. Прекрасно, дякую. Головне – перевірити. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, це все враховано, ми ж піднімали це питання.
Так, шановні колеги, вже засідання комітету.
_______________. Лише питання для того, щоб ми все це зрозуміли правильно. 31 поправка стосовно отримувачів волонтерської допомоги. У визначенні тут написано, що отримувачі волонтерської допомоги є фізичні і юридичні особи, що є не прибутковими організаціями. Чи правильно ми розуміємо, що під неприбутковими організаціями ми можемо враховувати лікарні, культурні заклади? Бо сьогодні дуже багато волонтерів працюють саме для лікарень. Чи є це правильним визначенням для цих установ, територіальної служби, СІЗО дитяче чи це відноситься…? Ні, я перепрошую, але програма, там працюють…
_______________. Я б хотів сказати, якщо ми виключимо слово "неприбуткові", це означає, що будь-які комерційні структури можуть отримувати ці речі і ми попадаємо тоді в дуже корупційні схеми.
_______________ Ми можемо знайти інше слово, бо тоді, якщо не прибуткові, якщо лікарні не є неприбутковими…
_______________. Є чітко, є моменти, справа в тому, що якщо ми виключимо слово "неприбуткові", ми попадаємо в корупційні схеми.
_______________. Ми не пропонуємо виключення.
_______________. Я відповім на це питання. Лікарні є і прибуткові, є комерційні, але це слово "неприбуткові" і дає нам всім зрозуміти, що волонтерська діяльність здійснюється, суб'єкти, які приймають волонтерське, тільки неприбутковими установами. Ви розумієте? Це можуть бути і лікарні. Ви зрозумійте, завтра хтось і батальйон може комерційний створити.
_______________. Якщо комерційна поліклініка потребує, вона отримує гроші від пацієнтів і тому дивно, щоб вони отримували безпосередньо якусь волонтерську допомогу, ми падаємо відразу у корупційні схеми.
ПАЛАТНИЙ А.Л. Шановні колеги, по поправкам ми всі пройшли, я думаю, що ми можемо багато питань з вами обговорювати. Але ці законопроекти, я вважаю, що ми доопрацювали вже протягом двох місяців і я думаю, що він такий, який він є, настільки доопрацьований. Ні, це ви тут, тут нема питань. Тому що я вам відповім, є "Борис", "Медиком", "Добробут" – це є прибуткові підприємства. А завтра комерційний якийсь батальйон буде чи охоронна фірма, яка назветься батальйоном і що теж їм давати, чи що?
Тому, шановні колеги, я всім дякую за увагу і хочу в цілому пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути законопроект в другому читанні та прийняти його в цілому – це перше. І друге, доповідачем від комітету визначити першого заступника голови комітету Величковича Миколу Романовича. І третє, доручити секретаріату комітету за погодженням з керівництвом комітету здійснювати технічно-юридичне доопрацювання законопроекту з врахуванням зауважень Редакційного відділу та Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України.
Шановні колеги! Прошу голосувати, хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Поздоровляю цей законопроект пройшов. (Оплески)
Домучили.
ГУЛЕВСЬКА-ЧЕРНИШ А.В. И мы хотели бы поблагодарить вас, если можно, потому что это действительно был опыт не стандартный, две рабочих группы, три рабочих группы, много часов, все депутаты, весь секретариат, спасибо вам большое. Мне кажется, что мы будем говорить как один из самых классных опытов и так было бы хорошо с другими комитетами так работать.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви знаєте, цей законопроект дуже важливий для суспільства я це вже казав на початку засідання. І я впевнений, що наш комітет тут є всі професіонали, і наш комітет не може ніяких законопроект просто так випустити. Ми доопрацьовуємо і завжди будемо доопрацьовувати.
Дякую.
_______________. Тільки на радіо не наїжджайте на комітет. Бо я чув…
ГОЛОВУЮЧИЙ. О 14.30.
Одну хвилиночку, шановні колеги, члени комітету, я прошу залишитись є оголошення. Будь ласка.
СИЛАНТЬЄВ Д.О. Уважаемые члены комитета, я бы хотел обратиться с предложением, сейчас при Министерстве молодежи и спорта создается комиссия по утверждению промолодежных проектов. И я бы хотел, чтобы мы от нашего комитета рекомендовали туда делегатов, чтобы он присутствовал в этой комиссии, помогал, отбирал и принимал участие. Я предлагаю кандидатуру.
_______________. (Не чути)
СИЛАНТЬЄВ Д.О. Нет, нет. В этот раз другого. То есть я предлагаю кандидатуру – Затенко Сергей Викторович. Это молодой человек, который на сегодняшний день, у вас у всех есть его автобиография. То есть он уже много лет в этой области занимается, он входит в громадську раду при министерстве. Он уже два года подряд отстаивал интересы молодежи во время конкурса молодежных проектов. То есть он достаточно активно работает в этом направлении не первый год. И поэтому, если у кого-то есть вопросы или предложения, готов рассмотреть. Если нет, то… Нет, сейчас его нет.
_______________. Как фамилия, еще раз?
СИЛАНТЬЄВ Д.О.. Затенко Сергей Викторович. Комиссия при Министерстве молодежи и спорта, которая бы утверждала и рассматривала молодежные проекты.
_______________. Нічого поганого немає. Все. Нічого тут поганого немає.
_______________. Є корупційна складова чи ні?
_______________. Там не он один, там человек, я не знаю, 15.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Я думаю, що зауважень немає. Все, хай іде. Ми ж не голосуємо за це, ми даємо згоду, ми даємо комітетом згоду. Голова комітету дає згоду, я думаю, що всі члени комітету дають згоду на це.
_______________. Смотрите еще момент такой. Мы провели заседание экспертной рады. Поднималось много вопросов. И один из вопросов – это что касается, сегодня идет мобилизация повсеместно, и есть также мобилизация, под нее подпадают и тренеры. И происходят такие определенного рода накладки, когда тренеры мобилизуются, их забирают в зону АТО. Но они остаются на зарплате, их не увольняют, им продолжают платить зарплату. Поэтому не могут взять других тренеров на эту должность, и дети, получается, как бы не при деле.
Поэтому мы сделали, я от себя сделал звернення, депутатське звернення на міністра оборони, о том, чтобы они учли этот момент и тренеров, которые являются, имеют высшую категорию не призывали, то есть тренеры, которые тренируют чемпионов там мира, Европы, то есть те люди, которые готовятся отстаивать нашу страну на международном уровне только чтобы их, во всяком случае, ввели в, как это правильно называется, в резерв.
ГОЛОВУЮЧИЙ. … …, есть два пути решения этого вопроса. Первое – это долгий, это через постанову, через законодавство путем принятия законодательной базы, это долгий процесс. А есть обращение к Минобороны за подписью всех членов комитета.
_______________. Ну вот давайте, если можно, то конечно …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте зробимо централізовано, від нашого комітету сьогодні, чи на вечірньому засіданні, за завтра зранку, ми це підпишемо. Секретаріат зараз зробить звернення, а ми це підпишемо і звернемося до Міністерства оборони. Якщо це не дасть результату, будемо розробляти це шляхом законодавчої бази.
_______________. Завтра коли?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Завтра комітет о 14.30, у нас багато є важливих законопроектів, які ми не встигнемо сьогодні розглянути.
_______________. Хорошо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Дякую!