СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму

від 12 травня 2015 року

 

Веде засідання Голова Комітету А.Л.ПАЛАТНИЙ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні присутні, розпочинаємо засідання нашого комітету.

Список запрошених на засідання комітету 12 травня 2015 року: міністр молоді і спорту України Жданов Ігор Олександрович.

 

ЖДАНОВ І.О.  Доброго дня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Заступник міністра освіти і науки Полянський Павло Броніславович.

Представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, начальник управління з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності Філіпішина Оксана Анатолівна.

Сушкевич Валерій Михайлович президент Національного комітету спорту  інвалідів України.

Шевляк Ілля Миколайович – президент.... А чого ви, ось місце ж єсть, присаджуйтесь сюда. ...президент Національного комітету спорту. Президент  спортивного комітету України, перепрошую. Ілля Миколайович, ви ж присаджуйтесь, єсть місце, да. Скромно, скромно сели там, да.

Корж Віктор Петрович – голова ФСТ "Динамо України".

Боженков Євген Володимирович – голова ФСТ "Спартак".

Ципло Микола Іванович голова – ФСТ "Україна".

Мендусь Олександр Петрович голова ФСТ "Колос" АПК України.

Верзун Григорій Васильович – перший заступник голови ФСТ "Спартак".

Скугарєва Оксана Анатоліївна – віце-президент Національного комітету спорту інвалідів України.

Дутчак Мирослав Васильович – перший проректор Національного університету фізичного виховання та спорту України.

Вовк Володимир Семенович – заступник директора департаменту захисту прав дітей та усиновлення Міністерства соціальної політики України.

Кукса Тетяна Анатолівна – завідувач секретаріату по роботі з багатодітними сім'я Міністерства соціальної політики України.

Суліма Оксана Василівна – начальник Управління у справах людей похилого віку та надання соціальних послуг Міністерства соціальної політики України.

Бондаренко Андрій Володимирович – начальник Відділу фінансів освіти Департаменту фінансів, освіти, науки, культури та засобів масової інформації Міністерства фінансів України.

Бойко Світлана Миколаївна – начальник Відділу фінансів фізичної культури, спорту та молодіжної політики Департаменту фінансів охорони здоров'я та соціальних програм Міністерства фінансів України.

Винчак Андрій Богданович – головний спеціаліст Відділу з питань дотримання прав дитини Управління з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності. Але його немає. сьогодні буде Філіпішина Оксана Анатоліївна.

Шановні колеги, хочу перейти зразу до другого питання порядку денного, тому що треба міністру йти на зустріч о 16 годині. Тому з другого питання ми починаємо.

Олег… Я два слова скажу. Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до статті 40 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" (щодо скорочення контролюючих функцій державних органів) (реєстраційний номер 2658), поданий Кабінетом Міністрів України.

Хочу всім нагадати, що комітет наш є головним з цього питання. Слово надається міністру молоді і спорту України Жданову Ігор Олександровичу. Будь ласка.

 

ЖДАНОВ І.О. Дякую, Артуре Леонідовичу, за надане слово. В принципі, ви з цим законопроектом вже добре знайомі, я неодноразово вам його доповідав. Я коротко ще раз нагадаю.

Сьогодні Міністерство молоді і спорту затверджує правила спортивних змагань, що суперечить як національному законодавству, що передбачає втручання в діяльність громадських організацій, що є національними федераціями, так і, наприклад, у відповідній Резолюції Генеральної асамблеї ООН, яка була прийнята на 69-ій черговій Асамблеї щодо незалежності і автономії спорту, тому затвердження правил спортивних змагань національними федераціями, або міжнародними федераціями, якщо відсутні національні, воно забезпечить невтручання державних органів у діяльність громадських об'єднань, зокрема спортивних федерацій, і приведення нормативно-правових актів у сфері фізичної культури і спорту до стандартів  визначеної в Олімпійській  хартії – міжнародної  хартії фізичного виховання  та спорту, спортивної хартії Європи, тому прошу підтримати.

В той же час, ми сьогодні говорили з колегою Валерієм Михайловичем  Сушкевичем там є певні корегування вони не принципіальні. Це  корегування, якщо мені хтось дасть, я кудись їх сам положив. Так от це. Але воно торкається саме  спорту інвалідів. Тому я прошу, от до тих речей, які пропонує: Кабінет Міністрів, уряд, Міністерство молоді і спорту, після першого абзацу – це для  стенограми я зачитаю, – добавити абзац такого змісту: "Спортивні змагання на території України з видів спорту інвалідів проводяться за правилами, затвердженими Спортивною федерацією інвалідів України або їх  спілками, які є членами міжнародного паралімпійського комітету, Міжнародного спортивного комітету глухих і дотримуються при  їх проведенні правил з видів спорту інвалідів, визнаненим міжнародним паралімпійським комітетом, міжнародним спортивним комітетом глухих та іншими міжнародними спортивними організаціями.

Абзац другий у відповідному проекті після слів "зазначеної міжнародної спортивної федерації", в самому кінці добавити, "а з видів спорту інвалідів Спортивна федерації інвалідів України, їх спілки, що є суб'єктами паралімпійського та дефолімпійського руху в Україні".

І останній абзац відповідного проекту добавити після: "спортивної федерації з цього виду спорту словами, а з видів спорту інвалідів спортивної федерації інвалідів України  або їх спілки.

Шановні колеги, хотів би, щоб ви підтримали цей проект закону.

І дозвольте, мені проінформувати  вас з трьох речей, які  думаю, що вам буде  цікаво, у нас незабаром, якщо я не помиляюсь – 15  травня відбувається чи 16? 16 травня у Львові відбудеться чемпіонат боксу – юніорський   чемпіонат боксу європейський.

Хотів би вас поінформувати, що я  зустрічався з головою обласної адміністрації Олегом Михайловичем Синютки(?), головою обласного нашого управління, там  Майбородою Юрієм Анатолійовичем ми обговорили це буквально два дні назад 9 травня, я зустрічався, три.

Ми обговорили стан підготовки, вона мене завірила, що там буде все нормально, що вони проведуть без проблем.

Значить є певна підтримка, затримка у виділенні грошей з міністерства, це пов'язано з тим, що, на жаль, наші федерації думають, що у нас гроші виділяються от так, знаєте, по щелчку пальця. Є законодавство України і я не можу іти проти законодавства України, тому що воно передбачає певні тендерні правила, певні правила державних закупівель. І тому я дав розпорядження провести з генеральними директорами таких найбільших федерацій України якийсь семінар, щоб вони зрозуміли як виділяються гроші, а не приходили мені в останній день, за день до проведення турніру з криком: "Дайте грошей", то куди давати гроші, якщо навіть не підготовлено ніяких документів з цього питання. До речі, там зараз один "Укрспортзабезпеченням", першим заступником директора цієї державної установи, яка займається виділенням грошей, є Тарас Сириця, він учасник АТО, був поранений, але зараз знаходиться на цій посаді, він кандидат наук і його основне завдання перевіряти на предмет відсутності корупції і відповідності цін, адекватності цін, які пропонується нашими федераціями. І для багатьох людей це сприймається як намагання не дати грошей або завадити проведенню якого турніру. Ну це не так, це просто, я не можу, коли країна воює, коли люди і він не може по-іншому, тому що він пройшов такі речі, які нам і не снилися. Тому проханням з розумінням, до речі, поговорити зі своїми колегами, яких ви знаєте, щоб вони відповідально поставились до кожної державної копійки.

Також я вас інформую, що 6 травня я був в Брюсселі на Європейському спортивному вечері, де розглядалося питання підготовки до перших Європейських ігор в Баку, була презентація, яку робив міністр спорту Азербайджану, спорту і молоді, я вам скажу, що вони потужно досить зробили цю презентацію. На жаль, сьогодні була о 12 годині така ж презентація в азербайджанському посольстві, але у нас на  12  виявився уряд, і я не зміг бути присутнім, поїхав мій заступник туди. Але вони потужно готуються  до цього дійства, тому треба і нам цей  досвід переймати в плані підготовки до цих всіх міжнародних змагань. У мене в принципі все. Якщо  є  які  питання, я  готовий відповісти.

Дякую, Артур Леонідович,  за надане слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігорю Олександровичу.

Безумовно, ми повинні розуміти, що держава змінилась  і ситуація, яка сьогодні у нас  в державі існує, ми повинні всі, я маю на увазі федерація, я маю на  увазі  всю спортивну спільноту з розумінням відноситися  до  фінансування, до тих речей, які сьогодні… до тих документів і   підготовки тих документів, які будуть надані  при проведенні тих чи інших спортивних змагань, турнірів для того, щоб Міністерство молоді і спорту могло ретельно вивчати ці документи. Я думаю, що… Я впевнений, що діалог між   федераціями, комітетом і Міністерством молоді та спорту він є конструктивний. І ми  будемо все робити, щоб і спорт розвивався, і міністерство мало таку можливість  контролювати  фінансові ці речі, які є сьогодні, і враховувати при підготовці до тих  чи інших змагань.  

Я думаю, що вже по-старому ні у кого не получиться проводити так змагання, як проводили раніше, завишали розрахункову документацію і багато грошей  уходило в ту чи іншу сторону. Але ж ми  сьогодні повинні розуміти, що ці гроші повинні направитись на оздоровлення дітей і на  спорт, на спорт у повному обсязі, на  100 відсотків. Тому ми вас підтримуємо Ігорю Олександровичу. Я думаю, що  всі депутати нам підтримують. Але все ж таки  хотілось би, щоб  спортивні змагання мали можливість у повному обсязі прозоро, відкрито проводитись і щоб фінансування не було затримане, тому що це теж дуже важливий фактор. Дякую.

Шановні колеги, я хотів би слово надати Сушкевичу Валерію Михайловичу, президенту Національного комітету спорту інвалідів України. Дякую.

 

СУШКЕВИЧ В.М. Дякую, Артур Леонідович. Я дякую за можливість бути на засіданні комітету.

Знаєте, я хотів би сказати, користуючись нагодою, що два головних партнери і дві інституції головні, які сьогодні реально забезпечують успішність виступу наших паралімпійців, дефлімпійців, наших національних команд і лідерство в світовому спорті, - це все-таки міністерство і комітет. без яких, безумовно, жодне рішення, жодний варіант реалізації державної політики в тому, що торкається фізичної культури і спорту інвалідів, неможливо.

Артур Леонідович, в стінах комітету Верховної Ради хочу сказати про те, що мені приємно, що з вашим керівництвом комітет продовжує політику, пов'язану з розвитком цього, дуже соціально значимого, руху. Давайте визнаємо, що сьогодні, в той час, воєнний час, все те, що торкається фізичної культури і спорту інвалідів, воно особливе має значення. І в цьому контексті і хотів би подякувати, отут, я дивлюсь, є загал людей у вашому комітеті, і міністру особисто, які приклали руку до того, що торкається такого напрямку, начебто прикладного, але дуже суттєвого, як реабілітація засобами фізичної культури і спорту, а ще є таке поняття "фізична реабілітація". І цей напрямок був під загрозою практично на минулому тижні, на позаминулому тижні. І, дякуючи багатьом, хто тут присутній на вашому комітеті, особисто міністру, все-таки ми спасли цей напрямок. Я хочу подякувати Міністерству освіти за те, що з розумінням підійшло до того, щоб фах "фізична реабілітація" був у переліку кабмінівському, так, як про це заявив міністр молоді і спорту на засіданні Кабміну. Єдине, там є деякі нюанси, я хотів би окремо доопрацювати. Тут і ректори є наших інституцій, освітянських, які знають, що таке фізична реабілітація, наскільки це важливо і суттєво. Тому ще раз хочу подякувати, і просити вас звертати увагу на цей дуже значимий напрям, який начебто дистанцьований від спорту, але він дуже наближений до тих людей, яким сьогодні фізична культура і спорт – без ніг, без рук, незрячих, а вона їм потрібна для того, щоб повернутися до життя і це вже практика показала нашої роботи в міністерстві. Тому прошу про це згадувати і дякую за співпрацю і в цьому напрямку.

Те, що торкається статті 40 Закону про фізичну культуру і спорт, Артур Леонідович, я хочу сказати, що є повна згода  із міністерством і хочу сказати, що в міністерстві розуміють про те, що є специфіка і міжнародна, і національна в тому, що торкається видів спорту. Сьогодні ж є поєднання деяких видів спорту, є таке поняття як федерація не повидам спорту і в міжнародному параолімпійському русі, і в національному, а з нозології  інвалідності, тобто спорт незрячих, спорт глухих, спорт інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату. І тому є, ну, така багатоманітність правил, які концентровані на затверджені Міжнародним параолімпійським комітетом, Міжнародним комітетом спорту глухих, Міжнародними спортивними федераціями спорту інвалідів і федерації здорових і це все є в загалі такому комплексному, тому така... відповідне формулювання є.

Я дякую за те, що є сприйняття з боку міністерства цього, цієї  ситуації, а дуже прошу підтримати на рівні комітету шановних народних депутатів цю специфіку, щоб вона дала можливість далі, в подальшому нашим паролімпійцям, дефолімпійцям, ну, мати той рівень лідерства, який сьогодні є в світі і в Європі.

Ще раз дякую за співпрацю і сподіваюсь, що ми з вами багато ще  зробимо для того, що Україна була лідером світового спорту. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Валерію Михайлович.

Я думаю, що... я впевнений, що наш комітет і плідно співпрацював і в минулій каденції з параолімпійськими видами спорту і з  параолімпійським спортом. Ми з вами співпрацювали як колеги, як і ви – голова комітету певний  час, довгий час були, да, друг друга підтримували. І я впевнений, що люди, які мають вади, які не можуть повноцінно займатися спортом, сьогодні, ну, я був у вас на змаганнях і на виставках і  бачив, які сьогодні паролімпійці показують результати, які серйозні результати показують. І я думаю, що це в певний час ваша заслуга, тому що ви дуже багато часу приділяєте цьому питанню. І я впевнений, що ця от зв'язка – там, Міністерство молоді і спорту, міністр, комітет і ви, - я думаю, що ми спільно доб'ємось великих результатів. І ми вже не доб'ємося, я кажу, в майбутньому, ні, ці вже результати є на цей день. Дякую.

Шановні колеги, я би хотів, хто хоче зі спортивної… Да, будь ласка, Корж Віктор Петрович.

 

КОРЖ В.П. Я 30 секунд, скористаюсь нагодою.

Шановний пане голово комітету, шановний пане міністр, я хотів спитати, яка доля Постанови Кабміну по переліку олімпійських баз: воно рухається?

 

ЖДАНОВ І.О. Я можу відповісти, і по двох питаннях, які ви не задавали, але я думаю, що воно хвилює.

Стосовно субвенцій державного бюджету по ДЮСША. Вона вийшла, їй присвоєний вже номер, вона вже в Кабміні, в Мінфіні, тобто там вже автоматичний процес. Я думаю, протягом цього тижня ми цей процес благополучно завершимо.

Стосовно паралімпійських баз, олімпійських. Сьогодні був урядовий комітет, вона пройшла урядовий комітет. І я думаю, що не буде в середу, бо Прем'єр уїжджає сьогодні у Францію, відлітає, буде у четвер Кабмін, ми винесемо на четвер уже цю постанову.

 

КОРЖ В.П. І доповідаю вам, що за підсумками першого кварталу вже адмініструють податок і на землю, і податок на майно, тобто на спортивні споруди. І ми повертаємося з проханням, щоб профільний комітет, податковий, все-таки довів до логічного податку…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Петрович, ми це питання піднімемо, я думаю буквально на завтра на податковому комітеті. Ви знаєте, зараз керівника немає податкового комітету, там буде проголосовано сьогодні-завтра.

(Загальна дискусія)

 

КОРЖ В.П. Ну зрозуміло. Це наше колективне прохання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому я хочу доручити секретаріату нашого комітету, для того щоб ми підготували сьогодні ж листа і відправили, щоб це питання піднялося.

 

КОРЖ В.П. За змістом, якщо дозволите.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.

 

КОРЖ В.П. В цілому ми підтримуємо цю постановку питання, і за підвищення повноважень і відповідальності федерації. Але я хотів би сказати, що ми володіємо в цілому ситуацією і розуміємо, що федерації федераціям велика різниця, і рівень діловоцтва, рівень юридичного забезпечення там дуже різне. І тому не випадково у старому, ну сьогодні в чинному варіанті статті 40 в першому абзаці написані дуже важливі речі і хотілось би вірити, що їх урахують всі федерації. Я прошу вас звернути увагу. Правила спортивних змагань з видів спорту включають вимоги до учасників змагань, це їх медична, як кажуть, супроводження, відповідних спортивних споруд, спеціального обладнання та інвентарю. Ви розумієте, що стандартам певним мають відповідати споруди, обладнання має бути сертифікованим і так далі,  і так далі, це безпека, це травматизм, це при сьогоднішній інтенсивності занять фізичної культури і спорту, це надзвичайно важливе питання.

От я, наприклад, вам скажу. От вроді проста ситуація. Пробігти напівмарафон у Києві. Ви ж бачили чим це закінчилось? І смертельними випадками, і більше 10 людей на лікарняних ліжках опинилися.

Тому те, що стосується боротьби, боксу, велоспорту і так далі, це вкрай важливі питання. От тут ще раз, може, з федераціями, може ще раз опрацювати питання, якщо ми втратимо цю позицію. Фактично федерації, правила змагань – це ще не змагання, вони затвердять правила, а відповідальність будуть нести комунальні чи державні спортивні організації, або спортивні товариства, на спорудах яких все це відбувається.

Тому я прошу тут звернути увагу, це дуже не проста ситуація.

 

ЖДАНОВ І.О. Дійсно питання не просте, а стосовно марафону, наприклад, да, а вони виконали всі регламенти, всі були з довідками медичними прийшли, і людина, яка померла, вона займалася регулярно спортом і була 26-и років, і принесла медичну довідку, і скільки було необхідно "швидких" там стояли. Я розбирався з цим питанням, тому що в мене закономірно вони виникли, це правда.

Інше питання, яке ми от, я думаю, що, може, дійсно хтось з депутатів, що просто, що таке правило спортивних змагань залишити, що вони включають, якщо в інших статтях цього закону про це не говорить….

 

КОРЖ В.П. Воно нічому не буде заважати, заважати і буде запобіжником додатковим. А те, що стосується спортивної медицини…

 

ЖДАНОВ І.О. Віктор Петрович, ми  ще  готуємо зараз вимоги до спортивних споруд і вони перевіряються і так далі. І це ви праві, що  споруди спортивні повинні відповідати певним регламентним там якимось вимогам і так далі, і тому подібне.  Але я чесно вам скажу, що будь-які… Ну от приклад з марафоном класичний, вони виконали те, що як книжка  пише.

 

КОРЖ В.П. Пане міністре, панове депутати, я хочу з урахуванням цього випадку, якого ми торкнулись, нагадати всім нам, що спортивна медицина є самим ар'єргардом медицини  в нашій країні і на неї мало хто  звертає увагу.  Сьогодні в Міністерстві охорони здоров'я по-моєму   і немає відповідального, який  керував   і завжди її. І сьогодні в половині областей у нас немає в принципі  закладів лікарсько-фізкультурних диспансерів.  І просто аналіз крові чи кардіограма в стані спокою  абсолютно не підстава для надання дозволу для інтенсивних занять фізичною культурою і спортом. А спеціальних  проб, спеціальних навантажень просто в половині областей нашої  держави уже ніхто не робить, там немає жодного спортивного лікаря. Тому це тема  окремої дуже серйозної розмови.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Віктор Петрович.

Будь ласка,  Валерій Михайлович.

 

СУШКЕВИЧ В.М. Я невеличку ремарку хочу. Вікторе Петровичу, я єдине переживаю, щоб не получилось так, що ми вимоги до спортивних споруд такі запишемо, що потім хтось визнає незаконним проведення змагань  на цих спортивних спорудах, які, давайте будемо свідомі, дуже-дуже бідні з урахуванням ситуації, яка сьогодні є в країні. Тому щоб ми  не написали там такі вимоги, що  потім  буде визнано незаконним проведення якихось змагань. Тут треба якось "ножки по одежке"  подивитись і  зважено дуже  написати ці вимоги. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Валерій Михайлович.

Вікторе Петровичу, я думаю, що ми повинні  попрацювати  у цьому напрямку, я тут  згоден і з вами, і згоден з Валерієм Михайловичем,  тому що  десь  ми повинні так доопрацювати, щоб ці  споруди, щоб  ми змогли провести змагання. Тому що ми можемо записати, ви знаєте, які у нас  сьогодні споруди, у якому стані завжди, ви лучше мене  знаєте.

 

_______________.  …… на "Динамо" ничего не проведем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, потім скажете, що ми не зможемо у вас на "Динамо" щось провести, якісь змагання.

 

_______________. Сьогодні  это норма была.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Была, да.

 

_______________. И сегодня она есть, и в принципе мы все проводим, но нас хоть как-то дисциплинирует …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я с вами согласен однозначно, что …

 

_______________.  … гимнастические 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, что Виктор Петрович, что мы к этому придем и это нужно делать. Нет, я с вами согласен, что без вопросов. Спасибо.

Будь ласка.

 

ДУТЧАК М.В.  Шановні колеги (Дутчак Мирослав Васильович), я хочу логіку розповісти людей, які ініціювали такий текст статті 40 в нині діючому законі. Логіка була в тому,  що у нас у міжнародній федерації правила різні за структурою і ми хотіли їх уніфікувати. Тому і виписали це, про що говорить Віктор Петрович – і вимоги до учасників і так далі, і так далі. 

Але якщо ми зараз збережемо і цей запис, і запишемо нову ми получимо правову колізію, коли правила  міжнародної федерації не будуть відповідати нашим  вимогам, як тоді діяти?

Якщо ми в рамках уже  автономії і підвищення  автономії спорту займаємо цю позицію і даємо  права федераціям, то треба  їх давати повністю.

Тому що стаття 40 нині чинна передбачає врахування міжнародних правил при розробці, але це є ущемлення певних інтересів громадських федерацій  з видів спорту.

Тому якщо ми сказали "а" – говоримо про підвищення автономії, то треба вже  говорити "б" і йти  цією логікою. А так на половину неможливо діяти і те й те.

У зв'язку…

 

КОРЖ В.П. …он последующий закон будет хуже предыдущего.

 

ДУТЧАК М.В. Ні, так  він, я ж  не думаю, що Віктор Петрович, я ж не думаю, що чемпіонати Світу проводяться гірше ніж чемпіонати України із гіршими вимогами.

 

_______________. Але там може не бути, наприклад вимоги до учасників змагань чи якихось… в правилах, вони ж всі різні, я так розумію вашу логіку. Так?

 

КОРЖ В.П. Штаб-квартира в Монголії, наприклад, є деякі види спорту або в Йємені, вони таке понаписують, що ми будемо плакати.

 

ДУТЧАК М.В. Ні, так вони чемпіонат світу проводять.

 

КОРЖ В.П. Ну і що?

 

ДУТЧАК М.В. Ну як…

Ми ж не можемо сказати, що ці види спорту є повноцінні, а ці види спорту не повноцінні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Мирослав Васильович.

 

ДУТЧАК М.В. У зв'язку з цим  я хочу завершити, якщо дозволите.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Мирослав Васильович.

 

ДУТЧАК М.В. Я гадаю, що стаття  40, яку вносить зараз Кабінет Міністрів вона дещо в ущемленому  вигляді порівняно з тим, що виносило Міністерство молоді і спорту, оскільки тут втрачено дуже важливий нюанс. Якщо ми залишимо в такій редакції, яка подана в законопроекті, то ми можемо получити іншу колізію. У нас на сьогоднішній день у світі є, ну, так скажімо, офіційно визнаних чотири міжнародних федерації супротивних танців, для прикладу. І тоді в Україні за якими  правилами проводити змагання? І то міжнародна федерація, і то, і то. Крім того, ми знаємо, що не є великою проблемою зараз зареєструвати міжнародну федерацію з любого виду спорту і сказати в Україні, що, шановні, ми проводимо такі-то змагання по таким-то правилам, от наші міжнародні правила.

Для того, щоб уникнути цієї колізії ми пропонували і хочемо, щоб комітет це підтримав, що проводяться за правилами міжнародної спортивної федерації, яка включена до переліку передбаченого абзацом другим частини 8 статті 20 цього закону, де написано тільки ті міжнародні федерації, перелік яких затвердив центральний орган виконавчої влади за подання Національного олімпійського комітету, Національного комітету спорту інвалідів, спортивного комітету України, тільки ті федерації, яким довіряє Україна...

І це, на наш погляд, як раз дасть можливість уникнути і не буде тих федерацій, які є неповноцінні і таке інше, і таке інше. В зв'язку із цим пропонуємо замість першого речення внести речення, яке я озвучив із цим важливим, на наш погляд, уточненням. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Мирослав Васильович, будь ласка.

 

_______________. Для стенограми як воно буде звучати?

 

ДУТЧАК М.В. Можу зачитати.

 

_______________. Зачитайте, будь ласка.

 

ДУТЧАК М.В. Перше речення пропонується в такій редакції:  "Спортивні змагання з виду спорту визнаного в Україні проводяться за правилами Міжнародної спортивної федерації, яка включена до переліку, передбаченого абзацом другим частини восьмої статті 20 цього закону.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Мирослав Васильович.

Шановні колеги, від комітету я хочу слово надати Силантьєву Денису Олеговичу. Будь ласка.

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Да. Уважаемые коллеги, уважаемые участники! Подкомитет внимательно рассмотрел этот законопроект. В принципе, инициатива хорошая – дать автономию федерациям плавания и первый пример – это будет проведение соревнований, вот. Но я предлагаю со своей стороны сделать такой маленький, ну, провести, может быть, инкубационный период, дать им, да, чтобы и федерации успели привести свои положения в соответствующее, в соответствии с законом, вот, и посмотреть как это будет все проходить. То есть хотя бы до конца этого года, то есть я так понимаю, что закон будет вступать в силу после подписания его сразу же, вот, …

 

_______________. (Не чути)

 

СИЛАНТЬЄВ Д.О. Ну тогда давайте так, чтобы мы в первом чтении его приняли полностью и до второго чтения доработали некоторые нюансы, что касается в соответствии там документации и документооборота.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Ви щось хотіли, Євген Володимирович? Ні?

Стенограму включите, пожалуйста, микрофон.

 

?БОЖЕНКОВ Є.В. Можливий варіант, що закон набирає чинність з 1 січня 2016 року, таким чином будуть там 3-4 місяці  інкубаційний період, перехідний період для всіх федерацій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, це вже буде перед другим читанням.

Я пропоную зараз, дуже такі влучні пропозиції пролунали від міністра молоді і спорту, від Дутчака Мирослава Васильовича. Я пропоную, ми сьогодні під стенограму вони пролунали, я пропоную, немає зауважень, внести, немає зауважень, да. Тому я думаю, що пропонується нам визначатися, да.

Значить рекомендувати Верховній Раді України, з результатами розгляду, з доповненнями та змінами, які пролунали сьогодні під стенограму, прийняти, розглянути цей законопроект у першому читання, прийняти цей законопроект за основу.

Будь ласка, Романова.

 

РОМАНОВА А.А. В мене є ще редакційна правка, це друга частина статті 40. У разі відсутності Міжнародної спортивної федерації з виду спорту визнаного в Україні, кома, тому що, ну.

 

_______________. (Не чути)

 

РОМАНОВА А.А. А в мене немає. А, ну все, тоді нормально.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді знову редакція на правку.

Дякую.

Анна Анатоліївна, подивіться.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Щось вам не те дали. Провокація.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Уже врахували, Анна Анатоліївна, вже враховано.

Шановні колеги, під стенограму. Прошу визначатися.

Рекомендувати Верховній Раді України, з доповненням та змінами, розглянути з результатом розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу.

І друге. Співдоповідачем від комітету визначити голову Комітету з питань фізичної культури та спорту Силантьєва Дениса Олеговича. Прошу голосувати. Хто - "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Шановні колеги, хочу подякувати міністру молоді і спорту Жданову Ігорю Олександровичу і Валерію Михайловичу Сушкевичу за працю. Ми їх відпускаємо. Дякую.

 

ЖДАНОВ І.О. А я, в свою чергу, хотів би подякувати голові комітету і всім членам комітету за підтримку. Я думаю, ми так і надалі будемо працювати. Дякую вам усім.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні колеги, переходимо до першого пункту порядку денного. Це стоїть перше питання: проект Закону про внесення змін до законів України "Про охорону дитинства", "Про статус ветеранів війни, гарантійного та соціального захисту" (щодо державної підтримки учасників антитерористичної операції та їх дітей з метою здобуття освіти. Це (реєстраційний номер законопроекту 2105. Це, я хочу нагадати, друге читання. Комітет наш є головним з цього питання.

На засідання виноситься порівняльна таблиця з урахуванням пропозицій, які надійшли від народних депутатів України. Всім роздано, да? Пропонується розглядається кожну відхилену поправку та в ході обговорення кожну відхилену поправку проголосувати окремо.

Від комітету слово надається голові підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д. Я думаю, шановні, що, дійсно, це вже ми готуємо друге читання. І даний законопроект ми в першому читанні дуже гарно розглянули, розглянули досить-таки, можна сказати, от конкретно, і ми прийняли одноголосно. І ми, я думаю, що, насамперед я скажу, що все-таки цей законопроект є досить позитивним. Ну, зараз давайте, думаю, що, дійсно, що тут пропонується дуже багато розширити категорію осіб, які мають право на державну цільову підтримку для здобуття професійно-технічної та вищої освіти.

Дуже ми, одне  з ключових таких питань є – це пропонується надати право за зазначену державну цільову підтримку дітей, які навчаються за денною формою навчання  у професійно-технічних та вищих навчальних закладає, до закінчення навчального закладу, але не довше, ніж досягнення ними 23-х років. Це теж є досить і досить визначним таким. Ну, дуже багато ми от були поправок в даному законопроекті, надійшло 14 поправок, тому сім з них враховано, три поправки в нас відхилені і три поправки в нас частково ми врахували.

Я думаю, що даний законопроект ми повинні прийняти і рекомендувати у другому читані, прийти за основу. Якщо слідувати по поправках, я думаю, кожен має перед собою ці поправки. І якщо я думаю, слід по кожній нас надавати, мені здається, що от давайте так будемо дивитися по даних поправках. Якщо, дійсно, де враховано, де частково, і якщо в когось якісь є зауваження, то давайте будемо по них проходити. Якщо немає зауважень, мені здається, що кожен вже переглянув ці поправки, які надані народними депутатами і не тільки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Іван Дмитрович, я пропоную слідуюче: давайте ми проголосуємо за цей документ. Якщо є якісь зауваження у народних депутатів по поправках, народний депутат вносить цю поправку, ми голосуємо окремо за цю поправку. Якщо немає зауважень, ми голосуємо за цей документ разом, повністю за цей документ.

Будь ласка, якщо у народних депутатів… Будь ласка, прогляньте. Якщо є… будь ласка. Романова, будь ласка.

 

РОМАНОВА А.А. Ну, тут, наприклад, друга поправка. Тут розширюється коло осіб, діти яких, а також… діти яких, які мають пільги на здобуття вищої освіти. І якщо у попередній версії, у першій, немає, наприклад, таких категорій, як Служба безпеки України і таке інше, ось уважно продивіться, тому що ми розширюємо коло цих осіб.

 

СПОРИШ І.Д. Це частково враховані ці поправки. Деякі не враховані ще з них. Я думаю, тут ще буде все-таки… Головне науково-експертне управління ще буде визначатися по деяких цих формах. І я думаю, що другого читання ще, мабуть, досить і досить багато… Це, да, я маю на увазі якраз перед другим читанням, я вибачаюсь. Тому що, дійсно, там є…

 

РОМАНОВА А.А. Я прошу просто звернути увагу, що ми просто розширюємо коло осіб, у нас буде навантаження на держбюджет по здобуттю вищої освіти професійно-технічної.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Величкович, будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Я вважаю, що все-таки усі ті, хто бере участь в антитерористичній операції, незалежно від установи, вони мають право, вони всі однакові: чи то є Збройні Сили, чи то є Служба безпеки, чи то інші служби, які залучені до антитерористичної операції. Це було би несправедливо, якщо би ми когось, і їхні діти, когось би просто вилучили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Анна Анатоліївна, я хочу невеличку поправочку внести, в плані того, що це, дійсно, ті діти, тих людей, тих співробітників служб, які приймають участь в антитерористичній операції. Це не взагалі всі робітники МВС, СБУ – тільки учасники АТО, в яких є статус і відповідні документи.

Тому я не бачу тут ніяких проблем. І навантаження на бюджет тут… Будь-які пільги – це є навантаження на бюджет. Але ж ми повинні розуміти, що ці люди вже достойні того, щоб їх діти сьогодні мали таке право. Дякую.

Будь ласка, ще у кого є зауваження або поправка? Ні в кого.

Заступник міністра освіти і науки, буде пару слів? Полянський Павло Броніславович, будь ласка,  пару слів.

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б. Дякую, шановний пане голово, шановні народні депутати.

При розгляді в першому читанні Міністерство освіти і науки вносила пропозицію щодо уточнення юридичного поняття "діти", тому в первісній редакції воно було би дискримінаційним для цих, власне, дітей, тому що означало би, що мова йде про осіб, яким ще не виповнилося 18 років. Це враховано в теперішній редакції, категорія "діти" вказує на генетично-фізіологічні їх зв'язки із особами, котрі мають статус. Тому у нас додаткових немає зауважень.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто немає зауважень, да, Павло Броніславович? Дякую.

Вовк Володимир Семенович, будь ласка.

 

ВОВК В.С. Мінсоцполітики пропонує підтримати цю редакцію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Міністерство фінансів, відділ фінансів департаменту фінансів, освіти, науки, культури та засобів масової інформації Міністерства фінансів України Бондаренко Андрій Володимирович, будь ласка.

 

БОНДАРЕНКО А.В. Доброго дня, шановні присутні. Мінфін у офіційній позиції принципово не заперечував, щодо цього законопроекту, але наголошую, що позбавлений можливості здійснити якісь розрахунки щодо  впливу на бюджет, оскільки не було подано ніяких розрахунків або вихідних даних щодо категорій таких дітей. Тобто...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто взагалі ви не заперечуєте цього законопроекту, але ж в вас немає розрахунків.

Будь ласка, Величкович.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Треба врахувати, що через місяць починається виборча компанія і якщо цей законопроект ми не встигнемо розглянути до початку вступної... виборчої, перепрошую вступної компанії. Відповідно ці пільги будуть перенесені аж на 2016 рік, це треба усвідомлювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, в зв'язку із тим я з вами згодний, Микола Романович, тому що ми повинні сьогодні захистити, надати пільги дітям тих героїв, які сьогодні захищають нашу державу. Тому, шановні колеги, по поправкам нема питань, я думаю, що визначаємося. Пропонується рекомендувати Верховній Раді України розглянути цей законопроект у  другому читанні та прийняти його в цілому, це перше. І друге, доповідачем від комітету визначити голову підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Спороша Івана Дмитровича. Прошу голосувати. Хто "за"? проти? Утримався? Одноголосно. Дякую.

Шановні колеги, наступне питання. Пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо гарантування  виплат одноразової допомоги матерям-героям, а також запровадження строків розглядів документів і вручення державних нагород (реєстраційний номер 2043) поданий народними депутатами України Єремеєвим, Івахівим, Мартиняком, Москаленком, Литвином.

Шановні колеги, наш комітет є головним з цього питання. Слово... у нас авторі немає законопроекту. Шановні колеги, якщо наш комітет є головним у цьому питанні, і перший раз ми розглядаємо, ні одного немає автора законопроекту, я… пропонується цей законопроект перенести на друге засідання комітету.

Прошу голосувати. Хто "за"? "Проти"? "Утримався"? Одноголосно.

Ну, я думаю, що якщо на слідуючий комітет не буде, значить, відхиляємо.

Дякую.

Шановні колеги, пропонується розглянути проект Закону про внесення змін до деяких Законів України щодо визнання неформальної освіти, реєстраційний номер 2121. Гарний номер. Поданий народними депутатами України Крульком, Гриневич, Кириленко  та іншими.

Хочу нагадати, шановні колеги, що цей законопроект … наш комітет  не є головним з цього питання. Від Міністерства освіти і науки України слово надається заступникові міністра Полянському Павлу Брониславовичу. Будь ласка.

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б. Дякую, пане Голово. Шановні народні депутати, ну, Міністерство освіти і науки завжди підтримує ініціативи профільного комітету. І цей законопроект, справді, є важливий. Крім того, як би проклав місточок з іншим законом, котрий вже прийнятий, власне, зміни до нього, це про волонтерів, тому що це безпосередньо буде стосуватися і активістів волонтерів.

Єдине, що я зараз не буду вдаватися в дуже спеціальні терміни, я думаю, що розробникам потім ми дамо ці формалізовані пропозиції. Потрібно було би, на нашу думку, технічно узгодити перше і друге речення абзацу сьомого розділу І, тому що у першому реченні йдеться про те, що формальна освіта не передбачає надання навчальними закладами освітніх програм і кваліфікацій. Каже це речення, що взагалі без кваліфікації відбувається. А у другому  реченні, котре, на мою думку, є більш коректним і правильним, сказано, що кваліфікації, набуті формальною освітою, можуть бути визнані. От це потрібно буде узгодити і уточнити також друге – механізм і критерії визначення сукупності цих  окремих програм неформальної освіти. Це важливо, бо ці механізми і критерії потім будуть  підставою, власне, по-простому для отримання певного, визнаного  державою офіційного документу. 

І третє, геть на завершення. Зараз на певні вже такій важливій стадії розроблення нового рамкового Закону "Про освіту" і тут, я думаю, доречно буде спробувати внести зміни і до теперішнього закону, у разі якщо, чи з процедурних, чи з інших питань, це не буде встигатися, то ми тоді це все рівно відобразимо вже в новому рамковому законі. Про неформальну освіту це важливо, це інша паралельна, поза стінами класної кімнати чи студентської аудиторії, можливість здобути освіту в першу чергу тим людям, котрі сьогодні і допомагають фронту,  і задіяні у волонтерському русі також.

МОН підтримує цей законопроект.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Павло Броніславович, ми, хочу сказати, що ми зараз будемо розглядати цей законопроект в першому читання, я думаю, що до другого читання буде можливість доопрацювати закон такий інтересний,  я скажу, да, такий цікавий, цікавий законопроект, його там будемо обов'язково, да, нові терміни доопрацьовувати і дивитися,  я думаю, що ці правки ми зараз, ті, що були під стенограму, ми будемо враховувати, доопрацьовувати.

Дякую.

Міністерство соціальної політики України. Слово надається начальнику управління у справа осіб похилого віку та надання соціальних послуг, Сулімі Оксані Василівні.

Будь ласка, Оксана Василівна.

 

СУЛІМА О.В. Дякую, Артуре Володимировичу.

Шановні народні депутати, міністерство, враховуючи суспільну значимість даного законопроекту, який в принципі спрямований і на підтримку розвитку волонтерського руху, і на мотивацію до залучення громадськості до волонтерської діяльності, звісно що і ініціативу в цілому підтримує.

Водночас запропонована редакція законопроекту, на жаль, не враховує ті зміни, які були внесені в Закон "Про волонтерську діяльність" в березні поточного року. Зокрема законопроектом було вилучено поняття волонтерських громадських організацій, були змінені деякі права. Тобто ця стаття 7, до якої сьогодні пропонуються зміни, вона була редакційно змінена, це треба врахувати.

І ще один момент. Немає сьогодні визначення  "волонтерська праця", є "волонтерська діяльність". Тобто тут треба ще, да, треба доопрацювати, але ті зміни, які були внесені, треба їх врахувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Оксана Василівна.

З Міністерства фінансів України слово надається начальнику відділу фінансів освіти, департаменту фінансів освіти, науки і культури  та  засобів масової  інформації Бондаренко  Андрію Володимировичу. Будь ласка.

 

БОНДАРЕНКО А.В.  Дякую. В офіційному висновку Міністерства фінансів Мінфін не підтримував цей законопроект, оскільки  вважаємо, що  його реалізація потребуватиме додаткових видатків на  надання неформальної освіти волонтерам. Так як на даний час у Законі  про професійний розвиток працівників, там сказано, що неформальна освіта оплачується за рахунок роботодавця. Тобто якщо це буде  бюджетна установа, то  це відповідно і додаткові видатки. Така наша позиція.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А яке навантаження там іде на  бюджет, ви  прораховували?

 

БОНДАРЕНКО А.В.   Ну, його неможливо обрахувати, оскільки…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наскільки воно принципове?

Добре.  Андрію  Володимировичу,  так як наш комітет не є головним  з цього питання, ми робимо свій висновок, а уже Комітет  з науки і освіти буде приймати це рішення…

Будь ласка,  Микола   Величкович.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Мені видається, що  якраз Закон "Про волонтерську діяльність" тут є деякі моменти, які  ми саме виправляли. Так сталося, що я був керівником робочої групи  по доопрацюванню  цього  законопроекту, я вже бачу, що тут  є деякі пропозиції, які зараз пропонуються до внесення у статтю 7, тут же є,  вони між собою… Ми їх вилучили  у попередньому законі, а вони тут  включені, і тут у відповідності тут необхідні  дуже… тут  і стосовно обов'язкового страхування, і стосовно волонтерських організацій. Ми тоді дуже так за  наполяганням  волонтерських організацій це спрощували, а тут,  тут… Ну скажімо так, відсутність волонтерської  організації може створити певні перешкоди для того, щоб… на що вказується у цих пропозиціях до  статті  7. Прошу. Автори… (Шум у залі) Ну  якось так стається, що ми тоді…

 

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Мікрофон включіть.

 

ЮЗИЧ Ю.П. Юзич Юрій, помічник  народного депутата Івана Крулька, який автором, теж  є сам співавтором цього законопроекту.

Ну, по неформальній освіті все зрозуміло. Тобто є навіть в  Угоді про асоціацію, що  там має бути сприяння неформальній освіті, правда, не написано, що має бути окремий закон. Але в наш час це найпростіше зробити  якраз принаймні добавлянням речення в Закону "Про освіту", і, в принципі, цим ми зробимо ще один крок до Угоди про асоціацію і, в принципі, дозволимо третьому сектору – громадським організаціям активніше працювати.

Те, що стосується другої частини цього законопроекту про волонтерство, то треба мати на увазі, що, коли цей законопроект подавався, то ще був в дії той, попередній. Тому в порівняльній таблиці там переписано попередній законопроект. Але самі дві тези, які стосуються, що там додати, то вони ніяк не перетинаються з тим, що вже змінено, воно працює на доповнення. Якщо в сухому залишку, то далі громадські організації будуть проводити ….. компанії. Ідея полягає в тому, щоб в особових листках, які, ну, Держстатистики веде, після розділу "Вища освіта", наприклад, є бажання, щоб появилася "неформальна освіта". Тобто, щоб будь-який волонтер, який здобув неформальну освіту, міг це задекларувати. І після розділу "Трудова діяльність" появилася так само колонка "Волонтерська діяльність", бо зараз те, що люди-волонтери здобувають неформальну освіту, воно державою не визнається і держава не бачить. Будь-яка кадрова комісія максимум може з автобіографії дізнатися, що там людина-волонтер, чи навчалася. Тобто це, можливо, єдине яке фінансове навантаження – це внесення змін у інструкцію. І тут можна, коли буде друге читання, там ввести цей закон з якогось числа, щоб це поправити. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Микола Романович, будь ласка.

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Я знову хотів би повернутися до волонтерської діяльності, тому що в нас є і індивідуальне волонтерство, передбачено в попередньому законі. І тут я не бачу механізму, як воно буде враховано, це індивідуальне волонтерство, як воно буде підкріплено, яким чином зможе людина, яка його провела, зможе це представити. І в такому випадку це буде порушення, не знаю, прав, чи якось… ну, це питання тут не вирішено, в цьому законопроекту. В даному випадку тоді відстоює права лише тих, які працюють з волонтерськими організаціями, а ті, які були як волонтери окремо, без волонтерської організації, їхні права тут не відображені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Романович.

Оксана Василівна, будь ласка.

 

СУЛІМА О.В. Дуже дякую. Я просто хотіла звернути увагу співавтора законопроекту, що частина четверта статті 7 викладається в новій редакції, тобто вона не доповнює, а викладається у новій редакції з урахуванням от тієї старої редакції, яка була і тут треба на це звернути увагу.

 

ЮЗИЧ Ю.П. Це, коли буде друге читання, це все технічно відпрацюється, я не бачу з цим проблем, філософія в тому  що воно у них конфліктує  з тим законом, який вже прийнятий   про волонтерів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від комітету надається слово голові підкомітету з питань молодіжної політики, сім'ї та дитинства Споришу Івану Дмитровичу. Будь ласка.

 

СПОРИШ І.Д. Як бачимо, дійсно, різні думки є в даному законопроекті.

Тому я бачу, все-таки ми сьогодні розглядаємо, дійсно, якість різновидів освіти України. Це досить є цікаво. Тому що ми тут бачимо різні формальна, не формальна, інформальна і таке інше освіти. Але  саме головне, що ми повинні, дійсно, сьогодні прийняти його за основу. Тому що це, дійсно, є самоосвіта, само організована освіта. Тобто ми повинні, ми знаємо, що наш  комітет не є тут головним і ці всі поправки, які були сказані, я думаю, що повинні будуть враховані комітетом і комітет буде   головний, я думаю, що це буде  комітет освіти і науки  розглядати. Тому я рахую, що ми повинні  на своєму комітеті прийняти його  за основу, а там і направити його нехай дійсно буде доповнювати комітет, хай  він розглядає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Іване Дмитровичу.

Шановні колеги, якщо немає питань, прошу  визначатися.

Пропонується рекомендувати Верховній Раді  України: за результатами розгляду в першому  читанні прийняти законопроект за основу там з технічними правками і з пропозиціями, які пролунали тут  від профільних міністерств.

І друге, направити рішення до Комітету з питань науки і освіти, прошу голосувати. Хто – "за"?  Проти?. Ви – проти? За. Утримався? Одноголосно. Дякую.

Наступне питання порядку  денного – пропоную розглянути пропозицію про проведення парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та  інвестиційної привабливості України". Хорошо.

До комітету надійшов лист від народного депутата України, секретаря нашого комітету Романової Анни Анатоліївни з пропозицією щодо проведення парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України"  в жовтні цього року. Пропонується, ну, давайте... А, пропонується, я вже його прийняти хотів. Я хочу надати слово Романовій Анні Анатоліївні. Я думаю, що вона пору слів скаже з цього приводу.

 

РОМАНОВА А.А.  Так, я не хочу нікого затримувати. Тема доволі актуальна, враховуючи, що ще ми стикнулися, що немає органу виконавчої влади, який би опікувався туризмом. Проте у нас дуже серйозні вже подвіжки у цьому питанні. Десь два тижні тому Президент заявив про те, що туризм в країні треба розвивати, не зважаючи на війну. Також у Верховній Раді  було створене між фракційне об'єднання "Україна туристична", також були обрані вже радники міністра економіки з туризму, два радники. Нами підготовлені багато пропозицій. Тобто нарешті з'явилася політична воля, нарешті почалися, ну, такі реальні, ну, кроки в політиці державній стосовно туризму, на жаль, лише  жовтень 2015 року. Я б, звичайно, провела їх вже зараз на початку туристичного сезону, але поставили на жовтень. Я прошу підтримати проведення таких важливих парламентських слухань щодо розвитку туріндустрії в нашій країні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Анна Анатолівна.

Пропонується підтримати пропозицію народного депутат України секретаря нашого комітету Романової Анни Анатолівни – проведення парламентських слухань на тему: "Розвиток туристичної індустрії як інструмент економічного розвитку та інвестиційної привабливості України" в жовтні місяці цього року, це перше.

І друге, пропонується подати відповідний проект постанови про проведення зазначених слухань від членів комітету. Хто бажає підтримати цю ідею? Прошу голосувати. Хто "за"? Проти? Утримався? Одноголосно. Дякую, шановні колеги.

І переходимо до останнього питання порядку денного. А саме, про затвердження складу мандатної комісії, плану заходів та перенесення термінів проведення фінальної частини четвертої Всеукраїнської спартакіади з 21 по 29 травня на 9 і 12 червня 2015 року, місто Ужгород.

Хочу нагадати, що четверта Всеукраїнська спартакіада серед депутатів усіх рівнів проходитиме, як завжди, за сприяння Верховної Ради  з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму, Міністерство молоді і спорту України, фізкультурно-спортивного товариства "Спартак" з метою пропаганди здорового способу життя, зміцнення здоров'я депутатів шляхом їх залучення до занять фізичної культури і спорту.

Слово хочу… Так, Жирний Микола Михайлович тут є. Хочу надати директору спартакіади, голові Київської обласної організації ФСЦ "Спартак" Жирному Миколі Михайловичу. Будь ласка.

 

ЖИРНИЙ М.М. Дякую.

Уважаемые депутати, уважаемые присутні! Всеукраинская спартакиада среди депутатов Украины всех уровней проводится четвертый раз…. (Шум у залі) Да, совместные мы второй раз проводим. Три  года подряд спартакиада проводилась в городе Алуште, спортивная база "Спартак". Принимало участие 24 областных делегации, всего около 600 депутатов.

На всех соревнованиях были присутні  депутати Верховної Ради  України, голова Комітету Артур Леонідович, видели, на каком уровне  и сколько участников приезжало на соревнования.

В этом году запланировано проведение спартакиады в городе Ужгород с 9 по 12 июня. Прошу вас погодити план мероприятий подготовки и проведения финальной части четвертой Всеукраинской спартакиады среди депутатов Украины, утвердить сроки проведения с 9 по 12 июня и погодити склад мандатної комісії. А також спортивне товариство "Спартак" запрошує всіх депутатів прийняти участь у Всеукраїнській  спартакіаді.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Микола Михайлович,

І я вам хочу сказати два слова, тому що хочу звернутися до всіх народних депутатів, які сьогодні присутні, до всіх фракцій, щоб ви провели роботу кожний у своїй фракції. Тому що, на жаль, я вже буду як голова комітету  проводити другу таку спартакіаду. Я знаю, що дуже велика активність була серед депутатів місцевих рівнів, місцевого самоврядування – це міські депутати, обласні депутати, районні депутати. І, на жаль, була дуже маленька активність, активність серед депутатів Верховної Ради. Але ж  до цього дві спартакіади, які були проведені ще до  каденції  сьомого  скликання, наскільки я знаю, є така негативна статистика: не одного депутата Верховної Ради  не було присутньо, да, на перших двох спартакіадах. А вже на минулій спартакіаді сьомого скликання, яку ми проводили  третьої спартакіади у місті Алушта, були присутні народні депутати, декілька народних депутатів, які не тільки  відкривали ці змагання, але ще своїм прикладом показували, що вони вміють, це і настольний теніс, це і великий теніс і там було…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З нашого комітету, на   жаль, не було. Тільки був голова комітету, який… (Шум у залі)   І заступник, ні, два чоловіка було  з нашого комітету. Топалов був, да,  він з Криму, приходив. Тому що тенденція  у нас позитивна. Я думаю, що якщо кожний з нас, я маю на увазі народних  депутатів нашого комітету переговорить з своїми однопартійцями,  однофракційними депутатами, я думаю, що ми зможемо провести на високому  рівні ці змагання. Я  всіх  запрошую.

Тому пропонується затвердити склад мандатної  комісії, план заходів та перенесення   термінів проведення фінальної частини  ІV Всеукраїнської спартакіади серед депутатів з 25-29 травня на 9-12 червня   2015 року. Прошу підтримати.

Хто – "за"? Проти? Утримався? Одноголосно.

Шановні члени комітету, хочу нагадати… В "Різному"? Давайте в "Різному".

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Йдеться про що. Йдеться про те, що  після  закінчення Євро-12 у нас залишилося ряд об'єктів, які були вилучені у навчальних закладів і не повернуті їм досі. Йдеться про Львівський університет фізичної культури, у якого було вилучено значна частина навчальної території для реконструкції. В результаті вже 3 роки, як закінчилося Євро, досі не повернуто від "Заахідінфопроекту" і… "Інфопроекту" досі не повернута ця територія.

І, Артур Леонідович, я тоді – є така довідка, - є пропозиція звернутися від комітету з зверненням, щоб розглянути можливість передачі цього об'єкту до сфери управління Міністерства освіти і науки, тому що це ваш заклад.

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б. Але як воно могло потрапити до закладу, котрий жодного стосунку не має до системи….

 

ВЕЛИЧКОВИЧ М.Р. Це якраз було вилучено в закладу під час Євро як тренувальна база і не повернуто після Євро-12. Тобто це і було передбачено, коли ЛДУФК був в системі управління Міністерства молоді і спорту, потім передано Міністерству освіти, але після Євро-12 територія, навчальний корпус загальною площею 4 з половиною тисячі квадратних метрів збудований і досі не переданий навчальному закладу, і плюс тренувальне поле.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Павло Броніславович, я думаю, ви бачите, ми вам знайшли вже 4 тисячі квадратних метрів, да?

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б.  І головне, що ніхто не сидить за це.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, посадимо ще, поки що, поки що…

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б. Добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Значить, я думаю, що проект звернення…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. … депутатам для ознайомлення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Романович, я думаю, що ми від комітету звернемося з цим листом до Кабінету Міністрів України, щоб негайно передали той об'єкт, який був вилучений на термін підготовки до Євро-2012, повернули до профільного Міністерства освіти та науки.

Віра Андріївна, ми тоді відпрацюємо це з Миколою Романовичем.

 

ПОЛЯНСЬКИЙ П.Б. І це бонус тим, хто бере участь до закінчення засідання комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, бачите, бонуси… як заступник міністра можете доповісти міністру, що, бачите, вже знайшли тисячі квадратних метрів.

Шановні члени комітету, хочу нагадати, що наступне засідання комітету відбудеться 19 травня 2015 року о 14.30. Дякую за роботу.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку