Законопроектом пропонується доповнити Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" новою статтею 21 «Умови виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України під час воєнного стану», якою передбачити:
можливість виїзду з України військовозобов’язаних громадян України за письмовим дозволом (погодженням) на тимчасовий виїзд за кордон від територіального центру комплектування та соціальної підтримки, або на підставі нотаріально засвідченого документу із зобов’язанням повернутися в Україну не пізніше, ніж через 30 днів після виїзду за кордон (або не пізніше терміну, вказаного у письмовому дозволі/погодженні);
можливість виїзду з України військовозобов’язаних громадян України, які відповідно до чинного законодавства не підлягають мобілізації (або заброньовані), на підставі документу, який підтверджує належність до категорії громадян, які не підлягають мобілізації в умовах воєнного стану (або який підтверджує наявність броні), а також, якщо відстрочка від мобілізації (або бронь) обмежена певним терміном, – на підставі нотаріально засвідченого документу із зобов’язанням повернутися в Україну не пізніше, ніж через 10 днів після завершення терміну, протягом якого вони не підлягають мобілізації, або є заброньованими від мобілізації;
можливість виїзду з України військовозобов’язаних громадян України, які виїжджають за кордон для участі у міжнародних спортивних заходах, на підставі листа-підтвердження від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, щодо виїзду на міжнародний спортивний захід (або навчально-тренувальний збір), або листа-підтвердження від національної федерації з виду спорту щодо виїзду на міжнародний спортивний захід (за наявності підтвердження, що захід проводиться під егідою відповідної міжнародної федерації, або національної федерації країни призначення, або під егідою органу влади країни призначення);
запровадження відповідальності громадян України, які виїхали з України на визначених вище умовах, за неповернення до України у встановлений час відповідно до закону та звільнення від цієї відповідальності за умови добровільного перерахунку на спеціальний рахунок для збору коштів на підтримку Збройних Сил України суми, яка дорівнює розміру прожиткового мінімуму для працездатних громадян (офіційно встановленого в Україні на день в’їзду в Україну), за кожний додатковий (після завершення терміну, протягом якого громадянин мав повернутися в Україну) повний тиждень перебування за межами України під час дії воєнного стану.
Під час обговорення на засіданні Комітету законопроект підтримали представники Міністерства молоді та спорту України та Державної прикордонної служби України. Водночас, представники Державної прикордонної служби України наголосили на необхідності встановлення в Кримінальному кодексі України або в Кодексі України про адміністративні правопорушення відповідальності громадян України, які виїхали з України на визначених законом умовах, за неповернення до України у встановлений час.
На думку членів Комітету, законопроект заслуговує на увагу, оскільки він ставить за мету встановлення законності при запровадженні обмежень громадянам України щодо виїзду за межі України. Стаття 1 "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" передбачає право громадян України виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом. Водночас, цей Закон не передбачає можливості встановлення Кабінетом Міністрів України обмежень щодо виїзду з України під час дії воєнного стану. Але, саме в цьому Законі і мають бути встановлені обмеження щодо виїзду громадян України за межі України.
Під час обговорення члени Комітету підтримали встановлення саме у законодавчому акті можливості виїзду спортсменів за межі України для участі у міжнародних спортивних заходах. У зв’язку із зазначеним, Комітет рекомендував Верховній Раді України прийняти законопроект за основу.