Комітет на своєму засіданні 22 жовтня 2024 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо визначення загальних засад впровадження та адміністрування електронних інформаційно-аналітичних систем та сервісів, електронних реєстрів, (реєстр. № 12054), поданий Кабінетом Міністрів України.
Проектом Закону пропонується внести зміни до Закону України «Про фізичну культуру і спорт», якими унормувати засади використання інформаційно-комунікаційних систем у сфері фізичної культури і спорту, зокрема:
доповнити Закон терміном «Система Е-спорт» та порядок функціонування зазначеної системи;
оновити визначення терміну «спортивна споруда»;
створити правові підстави для організації передачі даних шляхом електронної інформаційної взаємодії з публічними електронними реєстрами та інформаційно-комунікаційними системами органів державної влади;
доповнити повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в сфері фізичної культури та спорту за напрямами цифровізації;
унормувати деякі питання використання Електронного реєстру спортивних споруд.
Члени Комітету підтримали ідею цифровізації сфери фізичної культури та спорту.
Водночас, члени Комітету погодилися із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо необхідності чіткого визначення кола правоволодільців даних, які пропонується уточнювати за допомогою системи «Е-спорт», а також визначення у законопроекті базових аспектів порядку функціонування Єдиного державного реєстру спортивних споруд.
Члени Комітету також зазначили що законопроектом пропонується встановити, що спортивна споруда – це об’єкт нерухомого майна (будівля) або інше спеціально створене та обладнане нерухоме майно, критого чи відкритого типу, що призначене для проведення фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань, здійснення спортивної та фізкультурно-оздоровчої діяльності, окремо розташоване або входить до складу комплексу та внесене до Електронного реєстру спортивних споруд.
Проте, Електронний реєстр спортивних споруд введений в промислову експлуатацію лише з 1 травня 2024 року, при цьому постановою Кабінету Міністрів України № 176 від 16 лютого 2024 року доручено міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити внесення відповідної інформації про спортивні споруди у Реєстр до 31 грудня 2024 року, водночас органам місцевого самоврядування лише рекомендовано сприяти наповненню Реєстру. Таким чином, після ухвалення цього законопроекту у запропонованій редакції всі спортивні споруди, не внесені до Реєстру, перестають бути спортивними спорудами, і, відповідно, втрачають захист від нецільового використання, передбачений статтею 48 Закону «Про фізичну культуру і спорт». Тому визначення спортивної споруди потребує уточнення.
Також, на думку депутатів, викликає сумнів внесення норм щодо функціонування системи E-спорт до статті 5 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» «Державне управління у сфері фізичної культури і спорту», яка у чинній редакції містить лише один абзац. Члени Комітету вважають більш доцільним включити норми щодо функціонування системи E-спорт та Електронного реєстру спортивних споруд до статті 46 Закону України «Про фізичну культуру і спорт.
Зважаючи на зазначенні зауваження, насамперед ризик нецільового використання спортивних споруд, члени Комітету підтримали пропозицію про повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.