Комітет на своєму засіданні 22 жовтня 2024 року розглянув проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо визначення загальних засад впровадження та адміністрування електронних інформаційно-аналітичних систем та сервісів, електронних реєстрів, (реєстр. № 12054), поданий Кабінетом Міністрів України.

Проектом Закону пропонується внести зміни до Закону України «Про фізичну культуру і спорт», якими унормувати засади використання інформаційно-комунікаційних систем у сфері фізичної культури і спорту, зокрема:

доповнити Закон терміном «Система Е-спорт» та порядок функціонування зазначеної системи;

оновити визначення терміну «спортивна споруда»;

створити правові підстави для організації передачі даних шляхом електронної інформаційної взаємодії з публічними електронними реєстрами та інформаційно-комунікаційними системами органів державної влади;

доповнити повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в сфері фізичної культури та спорту за напрямами цифровізації;

унормувати деякі питання використання Електронного реєстру спортивних споруд.

Члени Комітету підтримали ідею цифровізації сфери фізичної культури та спорту.

Водночас, члени Комітету погодилися із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо необхідності чіткого визначення кола правоволодільців даних, які пропонується уточнювати за допомогою системи «Е-спорт», а також визначення у законопроекті базових аспектів порядку функціонування Єдиного державного реєстру спортивних споруд.

Члени Комітету також зазначили що законопроектом пропонується встановити, що спортивна споруда – це об’єкт нерухомого майна (будівля) або інше спеціально створене та обладнане нерухоме майно, критого чи відкритого типу, що призначене для проведення фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань, здійснення спортивної та фізкультурно-оздоровчої діяльності, окремо розташоване або входить до складу комплексу та внесене до Електронного реєстру спортивних споруд.

Проте, Електронний реєстр спортивних споруд введений в промислову експлуатацію лише з 1 травня 2024 року, при цьому постановою Кабінету Міністрів України № 176 від 16 лютого 2024 року доручено міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській міській державним адміністраціям (військовим адміністраціям) забезпечити внесення відповідної інформації про спортивні споруди у Реєстр до 31 грудня 2024 року, водночас органам місцевого самоврядування лише рекомендовано сприяти наповненню Реєстру. Таким чином, після ухвалення цього законопроекту у запропонованій редакції всі спортивні споруди, не внесені до Реєстру, перестають бути спортивними спорудами, і, відповідно, втрачають захист від нецільового використання, передбачений статтею 48 Закону «Про фізичну культуру і спорт». Тому визначення спортивної споруди потребує уточнення.

Також, на думку депутатів, викликає сумнів внесення норм щодо функціонування системи E-спорт до статті 5 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» «Державне управління у сфері фізичної культури і спорту», яка у чинній редакції містить лише один абзац. Члени Комітету вважають більш доцільним включити норми щодо функціонування системи E-спорт та Електронного реєстру спортивних споруд до статті 46 Закону України «Про фізичну культуру і спорт.  

Зважаючи на зазначенні зауваження, насамперед ризик нецільового використання спортивних споруд, члени Комітету підтримали пропозицію про повернення законопроекту суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

28 жовтня 2024 12:35
28 жовтня 2024 10:30
28 жовтня 2024 09:15
25 жовтня 2024 15:39
25 жовтня 2024 12:55
23 жовтня 2024 15:22
23 жовтня 2024 15:05
22 жовтня 2024 17:38
22 жовтня 2024 17:07
22 жовтня 2024 15:59