Комітет з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму пропонує Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо стабілізації фінансового стану держави та удосконалення окремих положень соціальної політики) (реєстр. № 3628), поданий Кабінетом Міністрів України, повернути на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи.

 

Під час розгляду законопроекту члени Комітету зазначили, що законопроект носить відверто антисоціальний характер, тому його прийняття може призвести до суттєвого погіршення соціального становища дітей і молоді, та, в результаті, до соціального вибуху в державі.

Члени Комітету вважають, що позбавлення більшості учнів перших-четвертих класів права на безкоштовне харчування, враховуючи відсутність у багатьох батьків можливості оплачувати вартість цього харчування, може призвести до суттєвого погіршення здоров’я дітей. І взагалі, не має виправдання пропозиція щодо позбавлення дітей-інвалідів права на безкоштовне харчування під час навчання у п’ятих-одинадцятих класах, оскільки це змусить батьків забрати таких дітей із звичайних шкіл та перевести їх на домашнє навчання чи влаштовувати до інтернатних закладів.

Члени Комітету вважають помилковою пропозицію передбачення надання низки соціальних пільг дітям, передбачених законами України, (безоплатний проїзд дітей з багатодітних сімей та дітей, яким встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою, усіма видами міського, приміського та міжміського пасажирського транспорту (крім таксі), 50-відсоткова знижка багатодітним сім’ям абонентної плати за користування квартирним телефоном; 50-відсоткова знижка сім'ям, що має дитину, якій встановлено інвалідність, пов'язану з Чорнобильською катастрофою, щодо квартирної плати, вартості комунальних послуг, абонентної плати за користування квартирним телефоном), лише за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету, оскільки це призведе до фактичного позбавлення цих категорій дітей зазначених пільг.

Члени Комітету також виступили проти прийняття пропозицій щодо скасування мінімального розміру допомоги  на  дітей одиноким матерям та мінімального розміру тимчасової державної допомоги дитині, місце проживання чи перебування батьків якої невідоме, або батьки якої ухиляються від сплати аліментів. Зазначені мінімальні розміри чинним законодавством встановлено у сумі 30 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, що забезпечує умови лише для виживання дитини.

Комітет також вважає небезпечною пропозицію щодо припинення фінансування загальноосвітніх навчальних закладів, кількість учнів у яких складає менше 25 осіб, за рахунок освітньої субвенції, що фактично означає закриття зазначених шкіл.

На думку членів Комітету, реалізація всіх вищезазначених заходів буде стимулювати батьків або взагалі відмовлятися від дітей або передавати їх на виховання до шкіл-інтернатів з повним державним забезпеченням, що позбавить дітей права на виховання у біологічній сім'ї, та, до речі, призведе до суттєвого зростання державних видатків на їх утримання, що суперечить проголошеній меті законопроекту щодо економного та раціонального використання державних коштів.

Комітет також вважає помилковою пропозицію щодо позбавлення права зарахування поза конкурсом до державних і комунальних вищих навчальних закладів членів збірних команд України, які брали участь у міжнародних олімпіадах, чемпіонів та призерів Олімпійських і Паралімпійських ігор. Ця пропозиція спрямована проти талановитої молоді та видатних спортсменів, які прославляють нашу державу на міжнародних наукових та спортивних змаганнях, і може призвести до втрати Україною частини свого наукового та спортивного потенціалу.

На думку членів Комітету, позбавлення певних категорій громадян (дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, членів сімей загиблих учасників бойових дій тощо) права на вступ поза конкурсом до вищих навчальних закладів та пільг при вступі до них, перешкоджає їх нормальній інтеграції в суспільство та суперечить зобов’язанням держави щодо їх підтримки.

Комітет не підтримує пропозицію про передачу до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад забезпечення здобуття професійно-технічної освіти у загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, вищої освіти у комунальних вищих навчальних закладах та державних вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації. При цьому прикінцевими положеннями законопроекту  обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування доручено  забезпечити модернізацію мережі професійно-технічних та вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації з урахуванням необхідності їх укрупнення. Члени Комітету вважають, що ця пропозиція призведе до скорочення таких закладів та позбавлення значної частини дітей можливості отримати необхідну кваліфікацію та сприятиме зростанню молодіжного безробіття.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини*”

28 грудня 2015 16:31
24 грудня 2015 11:11
23 грудня 2015 13:55
23 грудня 2015 13:49
23 грудня 2015 13:45
23 грудня 2015 10:42
23 грудня 2015 10:31
23 грудня 2015 10:26
21 грудня 2015 14:24
21 грудня 2015 09:34