Новини*
Законопроектом пропонується внести зміни до Закону України "Про основи національної безпеки України", передбачивши, що охорона дитинства є однією з важливих сфер національних інтересів України (зміни до статей 1, 6 Закону). При цьому пропонується визнати, що зростання небезпеки для життя і здоров'я цивільного населення, насамперед, дітей, внаслідок військових дій чи збройних конфліктів є одними з основних загроз національним інтересам і національній безпеці України (зміни до статті 7). Крім того, законопроектом вносяться зміни до Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики", за якими забезпечення особливого піклування про дитину та реалізації її прав визначається як принцип внутрішньої політики (зміни до статті 2). Відповідно розширюється зміст основних засад внутрішньої політики у соціальній та гуманітарній сферах (зміни до статей 8, 10).
У заході взяли участь народні депутати, представники Адміністрації Президента України, міністерств, центральних та місцевих органів виконавчої влади, молодіжних громадських організацій. Голова Комітету Артур Палатний, відкриваючи комітетські слухання, наголосив, що головним завдаванням слухань у Комітеті є донесення до суспільства головної складової національної безпеки України розгляд питання патріотичного виховання дітей та молоді, як стратегічного питання для держави.
Законопроектом запропоновано розділити функцію контролю за ефективністю використання спортивних споруд, а саме: виконавчі органи органів місцевого самоврядування в межах повноважень здійснюватимуть контроль за ефективністю використання спортивних споруд, що перебувають у комунальній власності; контроль за ефективністю використання спортивних споруд, які перебувають у державній власності, здійснюватиметься відповідними суб'єктами управління об'єктів державної власності;
Законопроектом пропонується; дати визначення поняттям "тренер" та "спортивна зброя" (зміни до статті 1); виключити з переліку засновників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, центрів фізичного здоров'я населення) місцеві державні адміністрації (зміни до статей 10 - 13, 16); встановити, що фінансування дитячо-юнацьких спортивних шкіл здійснюється відповідно за рахунок коштів власника (засновника), коштів місцевих бюджетів, інших джерел не заборонених законодавством (зміни до статі 10);
Законопроектом передбачається виключити з переліку повноважень Міністерства молоді та спорту України норми, щодо: організації здійснення контролю за якістю фізкультурно-спортивних послуг; організації та проведенні державної спортивної лотереї;
Під час обговорення законопроекту, члени Комітету наголосили на тому, що його прикінцевими положеннями пропонується передбачити застосування деяких положень багатьох Законів, порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів. Насамперед, це стосувалося вимог статті 26 Закону України "Про фізичну культуру і спорт", статей 5 та 19 Закону України "Про охорону дитинства", статей 1, 24, 25 Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей", якими передбачалося обов'язкове передбачення у дошкільних та інших навчальних закладах посади фахівців з фізичної культури, проведення обов'язкових занять з фізичної культури у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, безкоштовне харчування учнів перших-четвертих класів
Комітет розглянув проект Закону про створення конкурентних умов в оподаткуванні та стимулювання економічної діяльності в Україні (реєстр. № 3630), поданий Кабінетом Міністрів України. Під час обговорення проекту члени Комітету зазначили, що у законопроекті не вирішене питання звільнення спортивних та оздоровчих організацій та закладів від податку на нерухоме майно (споруди, будівлі тощо) та плати за землю.
Під час обговорення законопроекту члени Комітету висловилися проти пропозицій щодо передачі до видатків місцевих бюджетів фінансування низки пільг для багатодітних та прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу тощо, які раніше фінансувались за рахунок субвенції з державного бюджету (підпункт 2 пункту 18, підпункт 2 пункту 20), оскільки це призведе до фактичного позбавлення зазначених пільг цим категоріям сімей.
18 грудня в Києві відбулась п'ята ювілейна церемонія вшанування найкращих українських спортсменів та тренерів "Спортивне Сузір'я - 2015".
Під час розгляду законопроекту члени Комітету зазначили, що законопроект носить відверто антисоціальний характер, тому його прийняття може призвести до суттєвого погіршення соціального становища дітей і молоді, та, в результаті, до соціального вибуху в державі. Члени Комітету вважають, що позбавлення більшості учнів перших-четвертих класів права на безкоштовне харчування, враховуючи відсутність у багатьох батьків можливості оплачувати вартість цього харчування, може призвести до суттєвого погіршення здоров'я дітей. І взагалі, не має виправдання пропозиція щодо позбавлення дітей-інвалідів права на безкоштовне харчування під час навчання у п'ятих-одинадцятих класах, оскільки це змусить батьків забрати таких дітей із звичайних шкіл та перевести їх на домашнє навчання чи влаштовувати до інтернатних закладів.
9 грудня 2015 року відбулися комітетські слухання на тему: "Дотримання законодавства України стосовно використання коштів Державного бюджету та кредитних коштів під державні гарантії для розв'язання завдань та здійснення заходів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та шляхи забезпечення ефективного функціонування об'єктів, що були побудовані або реконструйовані під час проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу" У вступному слові, голова Комітету Артур Палатний наголосив, що питанню ЄВРО-2012 за останні три роки не приділялось належної уваги