Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту на своєму засіданні розглянув проект Закону про внесення змін до Сімейного кодексу України (щодо збільшення мінімального розміру аліментів, що стягуються на дитину з інших членів сім'ї та родичів), (реєстр. № 3881), поданий народними депутатами України Ватрасом В.А., Стефанчуком М.О., Діденко Ю.О. та іншими, та альтернативний до нього проект Закону про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо збільшення мінімального розміру аліментів, що стягуються на дитину з інших членів сім'ї та родичів, і запровадження мінімального (гарантованого) розміру тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від обов'язку утримувати дитину, (реєстр. № 3881-1), поданий народними депутатами України Королевською Н.Ю., Солодом Ю.В., Гнатенком В.С.

Основним законопроектом, (реєстр. № 3881), пропонується збільшити з 30 до 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку мінімальний сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню з інших членів сім'ї та родичів на дітей і непрацездатних повнолітніх осіб, які потребують матеріальної допомоги, а також передбачити, що сукупний розмір аліментів має бути необхідним та достатнім для забезпечення гармонійного розвитку дитини.

Альтернативним законопроектом, (реєстр. № 3881-1), пропонується передбачити, що мінімальний сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню з інших членів сім'ї та родичів на дітей і непрацездатних повнолітніх осіб, які потребують матеріальної допомоги, визначається відповідно до частини другої статті 182 цього Кодексу, а також передбачити, що розмір тимчасової державної допомоги дітям, місце проживання чи перебування батьків яких невідоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, не може бути менше 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Під час обговорення законопроектів члени Комітету наголосили на тому, що пропозиція щодо збільшення мінімального розміру аліментів, що стягуються на дитину чи непрацездатну неповнолітню особу з інших членів сім'ї та родичів, заслуговує на підтримку. Водночас, чинна редакція статті  272 Сімейного кодексу України визначає мінімальний розмір аліментів лише в прожиткових мінімумах для дитини відповідного віку, через що невизначеним залишається мінімальний розмір аліментів для непрацездатних повнолітніх осіб.

Водночас, альтернативний законопроект (реєстр. № 3881-1). пропонує визначати сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню з інших членів сім'ї та родичів на дітей і непрацездатних повнолітніх осіб, які потребують матеріальної допомоги, відповідно до частини другої статті 182 цього Кодексу, що стосується лише дітей, тому не може розповсюджуватись на непрацездатних повнолітніх осіб. А тому члени Комітету визначили, що саме основний законопроект (реєстр. № 3881) заслуговує на підтримку.

Водночас, члени Комітету запропонували під час підготовки основного законопроекту, (реєстр. № 3881), до другого читання визначити, що сукупний розмір аліментів, що підлягає стягненню з інших членів сім'ї та родичів на дітей і непрацездатних повнолітніх осіб, які потребують матеріальної допомоги, не може бути менше 50 відсотків прожиткових мінімумів для дитини відповідного віку або для осіб, які втратили працездатність, а також має бути необхідним та достатнім для забезпечення гармонійного розвитку дитини чи утримання непрацездатної повнолітньої особи.

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

28 листопада 2024 18:00
28 листопада 2024 17:37
28 листопада 2024 17:20
28 листопада 2024 14:35
26 листопада 2024 14:36
26 листопада 2024 12:19
25 листопада 2024 17:45
24 листопада 2024 15:52
21 листопада 2024 14:55
19 листопада 2024 09:35