Метою законопроекту є уточнення вимог до осіб, які можуть бути призначеними на посаду директора Національного антидопінгового центру або входити до складу Наглядової ради Національного антидопінгового центру для надання можливості займати зазначені посади громадянами України, які є почесними керівниками спортивних федерацій.

Законопроектом пропонується внести зміни до частини восьмої
статті 4 Закону України «Про антидопінгову діяльність у спорті» щодо уточнення пункту 8 цієї частини, передбачивши, що особа, яка займає будь-яку посаду в спортивній федерації, крім посад почесних керівників, які не мають повноважень щодо управління федерацією, входить до складу керівного органу спортивної федерації або її відокремленого підрозділу, не може бути призначена директором Національного антидопінгового центру.

Під час обговорення члени Комітету наголосили на тому, що почесними керівниками спортивних федерацій, як правило, обираються досвідчені фахівці сфери фізичної культури і спорту, які користуються великим авторитетом серед спортивної громадськості. При цьому, почесні керівники спортивних федерацій не мають жодних повноважень з управління федерацією, і тому можуть входити до складу Наглядової ради Національного антидопінгового центру.

Крім того, WADA Guide on Operational Independence of National AntiDoping Organizations under the 2021 World Anti-Doping Code передбачає, що для підтримки операційної незалежності Національної антидопінгової організації, виконавчі (операційні) органи та органи, що здійснюють нагляд, повинні бути чітко розмежовані та мати такий порядок роботи:

забороняється включати до складу виконавчих органів Національної антидопінгової організації осіб, які займаються управлінням або діяльністю в будь-якій міжнародній та/або національній федерації;

представники органів, що здійснюють нагляд за діяльністю Національної антидопінгової організації, зобов'язані представляти інтереси Національної антидопінгової організації, а не суб'єкта, який його делегував, та захищати чистий спорт.

Таким чином, нормативні документи Всесвітнього антидопінгового агентства взагалі не забороняють обрання до органів, що здійснюють нагляд за діяльністю Національної антидопінгової організації, почесних керівників спортивних федерацій. 

Тому члени Комітету вважають за доцільне прийняття законопроекту за основу.

Водночас, члени Комітету погодились із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та Міністерства юстиції України щодо необхідності визначення у Законі України «Про фізичну культуру і спорт» поняття «почесні керівники, які не мають повноважень щодо управління федерацією» та критеріїв визначення такої категорії осіб. Це буде врегульовано під час підготовки до другого читання проекту Закону про внесення зміни до статті 52 Закону України "Про фізичну культуру і спорт" щодо уточнення вимог до осіб, які призначаються членами наглядової ради Національної лабораторії антидопінгового контролю, (реєстр. № 8428).

Також члени Комітету зазначили, що у процесі підготовки до другого читання законопроект має бути погоджений із Всесвітнім антидопінговим агентством.

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“НОВИНИ”

18 травня 2024 09:50
15 травня 2024 18:02
Комітет Верховної Ради України з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді України повернути на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи проекти Законів України про внесення змін до статті 19 Сімейного кодексу України щодо вимог до висновку органу опіки та піклування, (реєстр. № 11108), та про внесення змін до статті 171 Сімейного кодексу України щодо сприяння у врахуванні думки дитини у справах, що стосуються її інтересів, (реєстр. № 11110)
15 травня 2024 16:51
06 травня 2024 15:05
06 травня 2024 13:03
06 травня 2024 12:10
06 травня 2024 11:05
03 травня 2024 12:00
02 травня 2024 18:00
02 травня 2024 17:30